Η κυβέρνηση της ΝΔ και η Κεραμέως με τους σχεδιασμούς τους κατάφεραν να στρέψουν εναντίον τους ακόμη και τις συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες των εκπαιδευτικών.
Η αυταρχική συμπεριφορά, η τακτική «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», χωρίς να παίρνεται υπόψη η φωνή των γραφειοκρατών συνδικαλιστών, έστω για τα μάτια, εξόργισαν ακόμη και την ΟΛΜΕ.
Η Ομοσπονδία, με πρόεδρο του ΔΣ «γαλάζιο» στέλεχος των καθηγητών, εκτός του ότι αισθάνεται ότι ακυρώνεται ως θεσμός, έχει να αντιμετωπίσει και τη βάση των εκπαιδευτικών που έχει αποδείξει -και στο πρόσφατο παρελθόν- ότι εναντιώνεται στα αντιδραστικά μέτρα όπως η αξιολόγηση.
Και βέβαια γνωρίζει ότι η οποιαδήποτε συναίνεση σε κυβερνητικές επιλογές όπως η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και οι εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε όλες τις τάξεις του Λυκείου με συντελεστές ανά τάξη και θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων θα τη θέσει στο στόχαστρο και των ίδιων των μαθητών, τα συμφέροντα των οποίων, υποτίθεται, ότι υπερασπίζεται.
Γι’ αυτό μπροστά στην επικείμενη δημόσια διαβούλευση του σχετικού νομοσχέδιου έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση, προειδοποιώντας την υπουργό Παιδείας για δυναμική αντίδραση του κλάδου:
«Ελλειψη ουσιαστικού διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας
Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες της Ομοσπονδίας μας για έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου, παρατηρούμε ότι δεν ελήφθη από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κανένα μέτρο προς την κατεύθυνση αυτή.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το προηγούμενο διάστημα υπήρξε από πλευράς υπουργείου αιφνιδιαστική νομοθέτηση διατάξεων, που βρίσκουν αντίθετη όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως η ισοτιμία επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων κολλεγίων με αποφοίτους ΑΕΙ, αθέτηση δεσμεύσεων, όπως στην περίπτωση των αποφοίτων του ΠΑΜΑΚ, έλλειψη απαντήσεων σε επείγοντα θέματα, όπως η αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που ήταν σε διαθεσιμότητα στο πρόσφατα ψηφισθέν ασφαλιστικό νομοσχέδιο και νομοθέτηση διατάξεων που αφορούν σε υπηρεσιακές μεταβολές, την ίδια ώρα που προσχηματικά μας καλεί σε επιτροπή υπηρεσιακών μεταβολών, τα μέλη της οποίας καμία ενημέρωση δεν είχαν για όσα νομοθετήθηκαν.
Τελευταίο και κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί το νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί τις αμέσως επόμενες μέρες στη Βουλή, για τις ακριβείς προβλέψεις του οποίου η ομοσπονδία έχει πλήρη άγνοια. Η ΟΛΜΕ τόσο στην τελευταία συνάντηση με την ηγεσία του ΥΠΕΘ όσο και με έγγραφό της (27.02.2020) ζήτησε να λάβει το πλήρες νομοσχέδιο και να γίνει άμεσα συνάντηση για αυτό, πριν την κατάθεσή του στη Βουλή. Αντ΄αυτού, μας εστάλη από το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του ΥΠΑΙΘ δελτίο τύπου, στο οποίο αναφέρονται οι γενικοί άξονες του ν/σ.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα δεχθούμε να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση και απαιτούμε και πάλι να ενημερωθούμε για το ακριβές περιεχόμενο του επερχόμενου ν/σ και να ακολουθήσει άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, πριν την κατάθεση του στη Βουλή. Ελπίζουμε ότι έστω και τώρα θα ικανοποιηθεί το αυτονόητο αίτημά μας.
Σε κάθε περίπτωση, δηλώνουμε ότι εάν στο νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με τις εξαγγελίες και τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας στα ΜΜΕ, ζητήματα όπως τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, η αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η τράπεζα θεμάτων και η σύνδεσή της με το εθνικό απολυτήριο, ο αποκλεισμός των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα συμβούλια επιλογής στελεχών διοίκησης και άλλα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις θέσεις της Ομοσπονδίας μας, ο κλάδος θα αντιδράσει δυναμικά».