Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
  • Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ
  • Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου
  • Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς
  • Αυτή και τα… άβατάρ της
  • Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Διαχείριση και διαιώνιση του μορφωτικού Καιάδα
Παιδεία

Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Διαχείριση και διαιώνιση του μορφωτικού Καιάδα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr12 Απρ 2008, 00:00

Η μορφωτική και κοινωνική περιθωριοποίηση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διαιωνίζεται και με το νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (EAE).

Η καθιέρωση της υποχρεωτικότητας στην EAE παραμένει γράμμα κενό, παρά τους πανηγυρισμούς του υπουργείου Παιδείας, εφόσον η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται από το κράτος με όρους κόστους, όπως άλλωστε και η «γενική» εκπαίδευση. Μόνο που τώρα τα πράγματα είναι πιο κραυγαλέα, αφού πρόκειται για την εκπαίδευση και αγωγή ατόμων ανυπεράσπιστων, καταδικασμένων στο περιθώριο από διπλή αιτία: την αδιαφορία του αστικού κράτους και την κοινωνική προκατάληψη.

Είναι γεγονός ότι η ειδική εκπαίδευση έχει τεράστιο κόστος. Δεν απαιτεί μόνο σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένο πολυπληθές προσωπικό, αλλά και μια γενικότερη πολύπλευρη υποστήριξη (π.χ. έργα διευκόλυνσης της πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στις εκπαιδευτικές δομές). Και επιπλέον οφείλει να φροντίζει και για το μετά, να εξασφαλίζει δηλαδή και την εργασιακή ένταξη των ατόμων αυτών.

Στον καπιταλισμό, όμως, δε μετριούνται ως υπολογίσιμα μεγέθη οι ανθρώπινες ανάγκες, πόσο μάλλον εκείνες ομάδων του πληθυσμού και δη περιθωριοποιημένων.

Τέτοια φαινόμενα αποκτούν τεράστιες διαστάσεις, σε περιόδους όπως η σημερινή, που το λεγόμενο «κράτος πρόνοιας» τείνει να εξαλειφθεί και πισωγυρίζουμε σε καταστάσεις μεσαιωνικής βαρβαρότητας.

Μπούσουλας υπήρξε και εδώ το αγγλοσαξωνικό μοντέλο. Από την ανάπτυξη ειδικών σχολείων περάσαμε στην «ενσωμάτωση και την ένταξη» στα γενικά σχολεία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το θατσερικής έμπνευσης παράδειγμα ακολούθησε όλη η Ευρωπαϊκή Ενωση, που έκανε σημαία της την εύηχη «αποϊδρυματοποίηση». Βεβαίως δεν πρόκειται γι’ αυτό, αλλά για το δραστικό περιορισμό της ανέγερσης και λειτουργίας των ειδικών σχολείων και τη «χύμα» ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, ώστε να γλιτώσει το αστικό κράτος το μεγάλο κόστος.

Την πολιτική αυτή έρχεται να εξυπηρετήσει και το εν λόγω νομοσχέδιο, συνεχίζοντας την πρακτική που ακολουθούνταν τα τελευταία χρόνια. Λίγα ειδικά σχολεία, ελάχιστα ειδικά εργαστήρια και μπόλικη ανέξοδη φιλολογία περί ειδικών τάξεων, τμημάτων ένταξης, τάξεων υποδοχής, τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, φροντιστηριακής υποστήριξης και τα ρέστα στα γενικά σχολεία, που υπολειτουργούν ή κινδυνεύουν να κλείσουν, με μειωμένο και απλήρωτο προσωπικό και ανεπαρκέστατες υποδομές.

Η λειψή χρηματοδότηση μόνιμο σαράκι που κατατρώει τα μεγαλεπήβολα σχέδια.

Από τη μια μεριά το νομοσχέδιο υποδηλώνει το ενδιαφέρον δήθεν της Πολιτείας με καθιέρωση της υποχρεωτικότητας στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και από την άλλη μεριά δεν υπάρχει καμιά εμπεριστατωμένη μελέτη για την καταγραφή των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ΟΛΜΕ, επικαλούμενη επίσημη καταγραφή του υπουργείου Παιδείας και της ΕΣΥΕ, το 2004 υπήρχαν στη χώρα μας 200.000 άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και από αυτά μόνο 18.500, δηλαδή ποσοστό 9%, βρίσκονταν ενταγμένα σε κάποια εκπαιδευτική διαδικασία αμφίβολης ποιότητας. Αν τώρα πάρουμε υπόψη μας τα στατιστικά δεδομένα της ΕΕ (1/10 των ευρωπαίων πολιτών είναι άτομα με ειδικές ανάγκες, ενώ η UNESCO και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υπολογίζει ότι το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 15% του πληθυσμού), προκύπτει ότι ο συνολικός αριθμός ΑμΕΑ στη χώρα μας είναι πολύ μεγαλύτερος (σε 100.000 υπολογίζονται τα άτομα που έχουν ανάγκη ειδικής αγωγής, ενώ πάνω από 180.000 είναι τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες).

Από τη μια μεριά το υπουργείο Παιδείας θεωρείται αποκλειστικός φορέας της ΕΑΕ και από την άλλη  το νομοσχέδιο ανοίγει διάπλατα την πόρτα στην κερδοσκοπία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των κάθε λογής «φιλάνθρωπων». Καμιά δέσμευση δεν υπάρχει ότι η ΕΑΕ, αυτός ο τόσο σημαντικός τομέας υποτίθεται «κοινωνικής ευαισθησίας», θα είναι αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν για όλα τα άτομα που έχουν την ανάγκη της. Καμιά πρόβλεψη δεν υπάρχει για την κατάργηση της ιδιωτικής ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Με δεδομένο ότι οι υπάρχουσες κρατικές δομές βρίσκονται σε μαρασμό, λόγω υποχρηματοδότησης και γραφειοκρατικής λειτουργίας, τα ιδιωτικά ιδρύματα του είδους ανθούν, απευθυνόμενα σε πελατεία που έχει την οικονομική ευχέρεια. Ενώ αν η τύχη το ‘φερε να γεννήθηκες ή να έμεινες ανάπηρος ή να είσαι άτομο με ειδικές ανάγκες και συνάμα φτωχός, τότε άστο καλύτερα…Μην ψάχνεις για ευαισθησία από τους διαχειριστές του συστήματος.

Οσον αφορά στην «επαγγελματική εκπαίδευση» των ΑμΕΑ, αυτή ακολουθεί το γνωστό παράδειγμα της επαγγελματικής γενικής εκπαίδευσης: ελλιπής εξοπλισμός εργαστηρίων, ελλιπές προσωπικό, γνώσεις μιας χρήσης και αυτές χωρίς σχεδιασμό, ανάλογα με το πού φυσάει ο άνεμος. Τα πιο ανίσχυρα ΑμΕΑ, κατεξοχήν μαθητές αυτών των δομών, καταλήγουν στην επαιτεία και στα επιδόματα μιας άθλιας πρόνοιας.

Το νομοσχέδιο, όπως και κάθε νομοσχέδιο που θέλει να δώσει στην αποκλειστική ευχέρεια του κράτους τη διαχείριση ζητημάτων που έχουν κόστος (χρηματικό είτε πολιτικό), αφήνει ανοιχτά πολλά ζητήματα, δίνοντας το περιθώριο αυτά να ρυθμιστούν με Υπουργικές Αποφάσεις και Π.Δ. Eνα μεγάλο μέρος του «φροντίζει» για τις αξιολογικές, υποστηρικτικές δομές της ΕΑΕ, ακολουθώντας το παράδειγμα της μετονομασίας των υπουργείων από την κυβέρνηση της ΝΔ: αλλαγή ονομασίας στο πιο βαρύγδουπο και παραγωγή ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής. Τα παλιά ΚΔΑΥ (Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών) μετονομάζονται σε ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης  ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών). Λειτουργούν κυρίως ως διοικητικοί και γραφειοκρατικοί μηχανισμοί και όχι ως μηχανισμοί παιδαγωγικής υποστήριξης. Στελεχώνονται από 5 άτομα, στα οποία περιλαμβάνεται μόνο ένας εκπαιδευτικός και είναι αναγκασμένα να σηκώνουν το βάρος μιας τεράστιας «πελατείας», αφού λειτουργούν κυρίως στις πρωτεύουσες των νομών και δέχονται χιλιάδες ΑμΕΑ. Το νομοσχέδιο φορτώνει στα ΚΕΔΔΥ υπέρμετρο αριθμό αρμοδιοτήτων, που έχει σχέση με την διάγνωση, αξιολόγηση, υποστήριξη και συνδρομή χιλιάδων ατόμων. Είναι φυσικό, λοιπόν, να δρα καθαρά διεκπεραιωτικά, να αδυνατεί να παρέχει ουσιαστική βοήθεια και να περιορίζεται μόνο στη διάγνωση (που και αυτή πολλές φορές είναι πρόχειρη).

Τα «άτομα με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες» (μετανάστες, αθίγγανοι, Πομάκοι κ.λπ.) αφήνονται και πάλι απέξω απ’ τις ρυθμίσεις αυτού του νομοσχέδιου. Κανένα εμπεριστατωμένο πρόγραμμα ένταξης στα σχολεία δεν υπάρχει γι’ αυτά. Καμιά φροντίδα να διδαχθούν τη μητρική τους γλώσσα και την ελληνική γλώσσα. Παραπέμπονται στην κατ’ ευφημισμόν αντισταθμιστική αγωγή  (ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής κ.λπ.), η οποία τα οδηγεί στη συντριπτική τους πλειοψηφία εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το νομοσχέδιο διαιωνίζει και τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, που εργάζονται στην ΕΑΕ. Αναπληρωτές και ωρομίσθιοι δίνουν και εδώ το παρόν. Τι σχέση να οικοδομήσουν οι περιπλανώμενοι αυτοί εκπαιδευτικοί, με την αγωνία του επιούσιου να τους κατατρώγει, με τα παιδιά αυτά, που έχουν ανάγκη ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας; Πώς να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στο έργο τους; Πώς να βοηθήσουν ουσιαστικά τα ΑμΕΑ εκπαιδευτικοί, που η ειδίκευσή τους στην ΕΑΕ εξαντλείται σε μια «επιμόρφωση» 400 ωρών (και αυτό το προβλέπει το νομοσχέδιο);

Για τους «φιλάνθρωπους» αστούς αυτά είναι ψιλά γράμματα, φτάνει που μειώνεται το κόστος.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Οπορτουνισμός
Επόμενο άρθρο

Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Κρύβονται οι νεκροθάφτες της καπνοπαραγωγής

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

11 Νοέ 2025, 21:06
Διεθνή

Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ

11 Νοέ 2025, 19:51
Καταστολή

Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου

11 Νοέ 2025, 19:29
Πολιτισμός

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

11 Νοέ 2025, 17:16
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

Ημέρα ιδιωτικής ασφάλισης.

Ροδεσία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1965).

Αγκόλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1975).

Μαλδίβες: Ημέρα δημοκρατίας (1968).

ΗΠΑ: Ημέρα βετεράνων.

1887: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού οι «πρωταίτιοι των γεγονότων της πρωτομαγιάς στο Σικάγο» August Spies, Albert Parsons, Adolph Fischer και George Engel, παρά την παγκόσμια κατακραυγή.

1918: Συνθηκολόγηση Γερμανίας, τέλος α’ παγκοσμίου πολέμου.

1990: Πεθαίνει ο Γιάννης Ρίτσος.

2003: Η «Οργάνωση «Χρήστος Κασσίμης» αποπειράται να χτυπήσει υποκατάστημα της τράπεζας «Citibank» στην περιοχή του Ζωγράφου.

2004: Πεθαίνει ο Γιασέρ Αραφάτ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    17Ν
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Εφετείο 17Ν
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Όροι χρήσης
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo