Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία
  • Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου
  • Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη
  • Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες
  • Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων
  • Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Αξιος ο μισθός τους
Παιδεία

Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

Αξιος ο μισθός τους

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr21 Ιούλ 2007, 00:00

Τη Γνώμη της για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την Προσχολική Αγωγή κατέθεσε η ΟΚΕ (Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή: διακοσμητικός θεσμός που έφτιαξε το ΠΑΣΟΚ για να δώσει σάρκα και οστά στις αρχές του «κοινωνικού εταιρισμού») και επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά το ρόλο της ως καραμπινάτου στυλοβάτη του συστήματος.

Με μια Επιτροπή Εργασίας, αποτελούμενη από Συνασπισμένους, Πασόκους και Νεοδημοκράτες έθεσε εξαρχής, προμετωπίδα των απόψεών της, την αγοραία αντίληψή της για την εκπαίδευση.
Η εκπαίδευση -δήλωσε- οφείλει «να δίνει στα άτομα μια εικόνα για τον πολύπλοκο κόσμο μας που βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη και ταυτόχρονα να παρέχει την πυξίδα που θα τα βοηθήσει να πορευθούν με ασφάλεια μέσα σ’ αυτόν». Τουτέστιν, η εκπαίδευση να δίνει κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις («μια εικόνα»), ανταποκρινόμενες σε μια καπιταλιστική αγορά που συνεχώς μεταβάλλει τις ανάγκες της και να περιέχει τις δομές (Δια Βίου Μάθηση), που θα επιτρέπει στα άτομα με πρόχειρες, ευέλικτες, φθηνές επανακαταρτίσεις, να αντιμετωπίζουν (το «με ασφάλεια» είναι χοντροϊδέστατο ψέμα) τα περιοδικά πετάγματά τους στο καναβάτσο της ανεργίας.

Και όχι η εκπαίδευση να κάνει τον άνθρωπο κοινωνό του συσσωρευμένου πλούτου των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, προσφέροντάς του πλατύ και στέρεο γνωστικό υπόβαθρο, να αναδεικνύει τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα χαρίσματά του, χαρακτηριστικά μιας γνήσιας ανθρωπιστικής Παιδείας, που βεβαίως δεν αποτελεί όραμα της ΟΚΕ.

Γι’ αυτό και η ΟΚΕ ζητά «την ανάγκη προσαρμογής του σχολείου, των μεθόδων που χρησιμοποιεί και των αναλυτικών προγραμμάτων στις απαιτήσεις του νέου διεθνούς περιβάλλοντος και της κοινωνίας της γνώσης» και καλεί για το σκοπό αυτό σε ευρεία συναίνεση και διάλογο «που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες με τις απαραίτητες προσαρμογές που επιβάλλουν οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες».

Η άποψη αυτή της ΟΚΕ για την εκπαίδευση, άποψη του κεφαλαίου και των διαχειριστών του συστήματος, που λανσάρεται με ένταση τα τελευταία χρόνια, καθορίζει στη συνέχεια και τις κατευθύνσεις, στις οποίες αυτή επικεντρώνει το ενδιαφέρον της και το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου της Γνώμης της.

Δεν είναι τυχαίο ότι δίνεται μεγάλη σημασία και πιστώνονται στα θετικά βήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής (ξεκίνησε από το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζεται από τη ΝΔ) τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και βιβλία, που είναι δομημένα πάνω στη λεγόμενη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης (πλευρά της αποτελεί και η λεγόμενη ευέλικτη ζώνη). Οχι, μην πάει ο νους σας στην ολόπλευρη μόρφωση. Η «διαθεματικότητα» είναι μια καρικατούρα προσέγγισης ενός θέματος από πολλές πλευρές, που γίνεται πάνω σε ένα αυστηρά καθορισμένο περιεχόμενο μερικών, «τυχαίων» (δηλαδή ευκαιριακών), ασύνδετων, αντιδραστικών, καμιά φορά και αναχρονιστικών γνώσεων (στην ουσία πληροφοριών), που αποτελεί και τη βάση του σχολείου. Παράλληλα, η επιμονή στην κατεύθυνση απόκτησης τεχνοκρατικών γνώσεων και δεξιοτήτων και γενικά σε ό,τι θεωρείται χρήσιμο για τις ανάγκες της αγοράς, αποστεώνει πλήρως το περιεχόμενο του σχολείου και συντείνει στην «παραγωγή» ανθρώπων άδειων από σκέψη και συναισθήματα. Η βιωματική προσέγγιση, που βαυκαλίζεται ότι εμπεριέχει η διαθεματική προσέγγιση, δεν έχει να κάνει με τίποτε εργαστήρια, επαλήθευση μέσα από το πείραμα και την αναλυτικοσυνθετική μέθοδο, εξοπλισμό του σχολείου με πλούσια υλικοτεχνική υποδομή, αλλά με μετρημένες επισκέψεις σε επιχειρήσεις, εργοστάσια ή χώρους πολιτισμού κ.λπ., που γίνονται με την οικονομική επιβάρυνση των γονιών ή και τις προσφορές «χορηγών» και βεβαίως το κριτήριο επιλογής τους κάθε φορά είναι ο βαθμός συμφωνίας τους με τα περίφημα «καινοτόμα προγράμματα» της ΕΕ (περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, διαπολιτισμική εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες κ.λπ.) και το τι λανσάρει το εμπόριο των εκδοτικών οίκων. Το αποτέλεσμα είναι τα παιδιά να αποκτούν ένα πασάλειμμα γνώσεων, με τη λαμπερή επίφαση της «ολόπλευρης» διαθεματικής προσέγγισης.

Ενα άλλο βήμα, που θεωρεί πολύ σημαντικό η ΟΚΕ για την εκπαίδευση, είναι το Ολοήμερο Σχολείο και Νηπιαγωγείο, για το οποίο ζητά τη διεύρυνση και την εξάντληση όλων των περιθωρίων  για την επίτευξη όλων των στόχων. Και αυτό όχι τυχαία, αφού το Ολοήμερο Σχολείο αποτελεί μια φθηνή λύση, που λύνει τα χέρια στους εργαζόμενους γονείς, ώστε αυτοί να υφίστανται στη συνέχεια, χωρίς να τους βαραίνει η έγνοια του παρκαρίσματος των παιδιών τους, τη μέγιστη εκμετάλλευση από τους καπιταλιστές, που τους έχουν ζέψει πια στο καθεστώς γαλέρας, χωρίς δικαιώματα.

Η ΟΚΕ, στην οποία προϊσταται ο γίγας Πολυζωγόπουλος, μετά από όλα αυτά τα φιλεργατικά και φιλολαϊκά μέτρα, επισημαίνει και την ανάγκη να ενισχυθούν και οι δράσεις που λειτουργούν ως κοινωνικά αμορτισέρ στην σημερινή κοινωνία της άγριας εκμετάλλευσης ντόπιων και ξένων εργατών, όπως π.χ. οι δομές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να μην κινδυνέψουν να αφανιστούν (αυτές και οι άλλες, όπως π.χ. το Ολοήμερο Σχολείο, οι αθλητικές δραστηριότητες, το διαδίκτυο, οι ξένες γλώσσες, που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από χρήματα της ΕΕ) μόλις τελειώσει το πανηγύρι των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Είναι χαρακτηριστικό, παρόλο που το αίτημα είναι χρόνιο, πολύ συγκεκριμένο και διεκδίκηση όλων των εκπαιδευτικών κινημάτων, ότι η ΟΚΕ δεν μιλά πουθενά για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του ΓΚΠ ή έστω στο 5% του ΑΕΠ, αύξηση που είναι αναγκαία για οποιαδήποτε βελτίωση της κατάστασης στην εκπαίδευση. Αντίθετα, μιλά γενικά, σε μια υποτονική αποστροφή, για «αύξηση των δαπανών», περισσότερο για ξεκάρφωμα, ενώ επανειλημμένα κάνει λόγο για «εξασφάλιση πρόσθετων πόρων» και για «αξιοποίηση χορηγιών και εθελοντικών προσφορών από κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς για να βοηθηθούν ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος γονέων στην προσπάθεια αναζήτησης πόρων για τη στήριξη των αναγκών και εκδηλώσεων του σχολείου». Προφανώς στην  «αξιοποίηση και χρήση των πόρων αυτών», βλέπει η ΟΚΕ και το «άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία», με την παραχώρηση των χώρων του σε λογής λογής δραστηριότητες  επιχειρηματικού κέρδους, τις ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί.

Το επόμενο θέμα που υπογραμμίζει πολλές φορές η έκθεση της Επιτροπής, είναι η «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης, ζήτημα που θεωρείται από αυτήν εκ των ων ουκ άνευ για την «αυτονομία» του σχολείου. Τονίζει ότι έγιναν βήματα στην κατεύθυνση αυτή (προφανώς θεωρεί τους νόμους 2218 και 2240 του 1994, που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ), όμως τα θεωρεί ελλιπή και ζητά να προχωρήσει η αποκέντρωση ώστε «να καταστεί η σχολική μονάδα ο εκπαιδευτικός πυρήνας, όπου θα προσδιορίζεται και θα ασκείται το σύνολο των δράσεων». Κοντολογίς, η αποκέντρωση να μην αφορά μόνο την παραχώρηση στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της αρμοδιότητας για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του σχολείου, της οποίας τα ολέθρια αποτελέσματα τα βιώνουν καθημερινά στο πετσί τους εκπαιδευτικοί, παιδιά και γονείς, αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι δημότες με την πρόσθετη επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού λόγω της αύξησης των δημοτικών τελών. Αλλά να περιλαμβάνει και τη μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων, που αφορούν τη σχολική μονάδα, από τους μισθούς και το διορισμό των εκπαιδευτικών, την ανέγερση των σχολικών κτιρίων, κλπ. Προφανώς, η ΟΚΕ, ως εκφραστής του συστήματος, έχει επίγνωση του ότι το ουσιαστικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης (άρα και τα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία) δεν μπορεί να παραχωρηθεί στις «τοπικές κοινωνίες» και τις δημοτικές αρχές τους, για να μην υπάρξει η παραμικρή περίπτωση διακύβευσης. Επουσιώδεις πλευρές θέλει να παραχωρηθούν, όπως π.χ. κάποια επιπλέον δράση, κάποιο πρόγραμμα, κάποιο επιπλέον μάθημα (χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ευέλικτη ζώνη), που θα είναι στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των συμφερόντων των «χορηγών», που θα βάζουν και τα φράγκα γι’ αυτά και βεβαίως δεν θα βγαίνουν έξω από τα όρια των «αξιών» του καπιταλισμού. Η «αποκέντρωση» παρουσιάζεται και εδώ ως ένα μέτρο που αυξάνει τα περιθώρια της δημοκρατίας και αποκρύβεται ο πραγματικός στόχος της, που είναι η απαλλαγή του αστικού κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει δημόσια, δωρεάν παιδεία σε όλο το λαό και υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής.

Η «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου και «όλων των βασικών συντελεστών του», δηλαδή η αύξηση της υποταγής εκπαιδευτικών και μαθητών στο σύστημα, που αντιπροσωπεύεται με την ιεραρχική πυραμίδα του στην εκπαίδευση (διευθυντής, σχολικός σύμβουλος, προϊστάμενος γραφείου, διεύθυνσης, περιφερειακός διευθυντής) και τα διάφορα Καθηκοντολόγια, αποτελεί «άμεση ανάγκη» για την Επιτροπή. Υπογραμμίζεται ότι παρόλο που υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο (Νόμος 2986), στο πεδίο της πρακτικής εφαρμογής, παρατηρούνται καθυστερήσεις και ζητείται η «διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού, έγκαιρου και αξιόπιστου πλαισίου για την αξιολόγηση».

Τρανό παράδειγμα για το ότι η ΟΚΕ αντιλαμβάνεται το σχολείο ως ένα μηχανισμό παροχής στοιχειωδών ευκαιριακών γνώσεων, υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, από τον οποίο το κράτος θα πρέπει να αποδεσμευτεί σταδιακά οικονομικά, αποτελεί η Γνώμη της για την Προσχολική Αγωγή. Δεν είναι τυχαίο ότι πουθενά δε γίνεται αναφορά στην απόφαση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας (απόφαση που επικυρώθηκε με το άρθρο 32 του νόμου για τη «δημιουργία φορέα διαχείρισης ολοκληρωμένου προγράμματος δια βίου μάθησης) να αναιρέσουν τον προηγούμενο νόμο (νόμος 3518/2006), που ψήφισαν οι ίδιοι, κάτω από την πίεση της φετινής μεγάλης απεργίας των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας, για ένα έτος υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και να δώσουν το δικαίωμα στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς να λειτουργούν νηπιαγωγεία. Και αυτό δε γίνεται φυσικά από άγνοια, αφού η Γνώμη της Επιτροπής έπεται χρονικά της πράξης αυτής του ΥΠΕΠΘ (έκδοση Γνώμης 3 /7/2007). Γίνεται γιατί η ΟΚΕ συμφωνεί αναφανδόν με την «αποκέντρωση», όπως περιγράψαμε παραπάνω, αφού απαλλάσσει το αστικό κράτος από τα «περιττά» έξοδα της δημόσιας, δωρεάν Παιδείας και δίνει τη δυνατότητα σε «τοπικούς άρχοντες» και κεφάλαιο να κάνουν μπίζνες και με την εκπαίδευση.

Σκόπιμα, λοιπόν, μιλά κυρίως για «υπηρεσίες προσχολικής αγωγής», μπλέκοντας τα νηπιαγωγεία με τους παιδικούς σταθμούς, μέσα από ένα θολό λόγο, όπου δεν ξεχωρίζει κανείς με ευκρίνεια ποιος είναι ο ρόλος του νηπιαγωγείου (κυρίως εκπαιδευτικός στη συγκεκριμένη ηλικία των 4-6 ετών) και ποιος αυτός του παιδικού σταθμού (μέριμνα, φύλαξη), αν και κάνει αναφορά στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου και στην ανυπαρξία αυτών στους παιδικούς σταθμούς. Αποδέχεται την κατ’ εξακολούθηση και στο διηνεκές λειτουργία νηπιαγωγείων μέσα στους παιδικούς σταθμούς και δε βάζει θέμα πουθενά για άμεση υλοποίηση του νόμου της μονοετούς υποχρεωτικότητας, με ταυτόχρονη απορρόφηση όλων των παιδιών από το δημόσιο νηπιαγωγείο, παρόλο που αυτό αποτελεί αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και όλου του εκπαιδευτικού κόσμου, για το οποίο μάλιστα έγιναν και απεργίες. Εκείνο μόνο που ζητά είναι «να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις αποτελεσματικής λειτουργίας της προσχολικής εκπαίδευσης. Και ως προς τη λειτουργία νηπιαγωγείων σε παιδικούς σταθμούς να εφαρμόζονται οι προδιαγραφές του ΥΠΕΠΘ».
Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι η παραπάνω κίνηση της κυβέρνησης και του ΥΠΕΠΘ, να επιτρέψουν δήθεν για φέτος τη λειτουργία νηπιαγωγείων στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, δεν είναι μια πρόσκαιρη λύση ανάγκης, αλλά μια πολιτική που θα έχει μέλλον και διάρκεια.

Η ΟΚΕ όχι τυχαία υπενθυμίζει και «το άρθρο 2, παρ. 1 του Ν.1566/85, το οποίο προβλέπει επιπλέον ότι τα νηπιαγωγεία μπορούν να εντάσσονται στα λεγόμενα ¨παιδικά κέντρα¨, δηλαδή στους πρώην κρατικούς παιδικούς σταθμούς, οι οποίοι στη συνέχεια περιήλθαν στην τοπική αυτοδιοίκηση με την υπαγωγή τους στους δημοτικούς σταθμούς». Το εδάφιο αυτό ως τώρα δεν είχε εφαρμογή, αφού τα νηπιακά τμήματα των παιδικών σταθμών δεν αναγνωρίζονταν ως νηπιαγωγεία, ως φορείς δηλαδή εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Να, λοιπόν, τώρα που έχει ο καιρός γυρίσματα και που η παράγραφος αυτή δεν είχε μπει τυχαία από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (ας τα βλέπουν αυτά οι οπαδοί των «παιδικών κέντρων» και κυρίως αυτοί της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, της συνδικαλιστικής παράταξης του Περισσού, που κατά τα άλλα είναι δήθεν φανατικοί -όψιμοι θα λέγαμε εμείς- πολέμιοι της «αποκέντρωσης»).

Υπαινίσσεται δε και αύξηση του ωραρίου λειτουργίας των δημόσιων νηπιαγωγείων, αφού παντού και πάντα προέχουν οι ανάγκες των γονιών (οι ανάγκες των καπιταλιστών δηλαδή) και όχι οι ανάγκες των παιδιών αυτής της ευαίσθητης ηλικίας.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

Τρομοκρατία και εκδίκηση
Επόμενο άρθρο

Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

Καταρρέουν πανεπιστήμια της Βρετανίας

Σχετικά Αρθρα

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

Παιδεία 3 Δεκ 2025, 10:10

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

Εργατικά 2 Δεκ 2025, 14:11

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

Παιδεία 29 Νοέ 2025, 20:05

Ο Πρύτανης του ΕΜΠ επιδιώκει την εξόντωση των φοιτητών που συμμετείχαν στην κατάληψη της Αρχιτεκτονικής

Καταστολή 27 Νοέ 2025, 16:17

Μετά τα σχολεία-κοντέινερ τώρα μαθήματα και σε γκαρσονιέρα!

Παιδεία 26 Νοέ 2025, 06:36

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Πολιτεία με δεμένα μάτια, νηπιαγωγεία και δημοτικά  με δεμένα χέρια

Η κατάρρευση των δημόσιων δομών είναι επιλογή

Παιδεία 24 Νοέ 2025, 19:30
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

4 Δεκ 2025, 12:37
Κόντρες

Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου

4 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

Ημέρα κατά των ναρκωτικών.

1920: Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του βασιλιά Κωνσταντίνου στο Μιλάνο.

1929: Εκτεταμένες συγκρούσεις απεργών των τραμ με απεργοσπάστες και χωροφυλακή (Αθήνα).

1929: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται τη χορήγηση 13ου μισθού (Χριστουγέννων) στους εργάτες.

1931: Πολλοί τραυματίες σε συγκρούσεις αρτεργατών – αστυνομίας, όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να μπουν στα γραφεία της ομοσπονδίας αρτεργατών (Αθήνα).

1936: Είσοδος της CNT στην ισπανική κυβέρνηση (υπουργεία Δικαιοσύνης, Εμπορίου, Υγείας και Βιομηχανίας).

1944: Ο «Δεκέμβρης» γενικεύεται με χιλιάδες θύματα, ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο.

1949: Απολύονται από τη Μακρόνησο 1.590 «ανανήψαντες».

1992: Τραυματισμός στο πόδι του βουλευτή της ΝΔ Ελευθέριου Παπαδημητρίου (17Ν).

1992: Βόμβα στη ΔΟΥ Αμαρουσίου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    17Ν
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Εφετείο 17Ν
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    ΕΛΑ
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Ποιοι είμαστε
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Επικοινωνία
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Όροι χρήσης
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Ποιοι είμαστε
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Επικοινωνία
  • Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Γνώμη ΟΚΕ για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Προσχολική

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo