Κάθε χρονιά και η ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψήφιων των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α), που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις, καταδεικνύει το βάρος της ταξικής προέλευσης αυτών των παιδιών, βάρος που παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή τους στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στην «απόδοσή» τους στις εξετάσεις και στις ελπίδες που έχουν για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση μέσα από τη φοίτησή τους σε ανώτατες σχολές. Καταδεικνύει επίσης ότι τα ΕΠΑΛ (παλιότερα ΤΕΕ ή Τεχνικοεπαγγελματικά Λύκεια ή όπως αλλιώς ονομαστούν στη μελλοντική «μεταρρύθμιση») προορίζονται για αποθήκες ονείρων των παιδιών της εργατικής τάξης, με στόχο να «αποσυμφορηθεί» η πίεση για πανεπιστημιακές σπουδές και για να τροφοδοτούν με αναλώσιμους εργάτες την αγορά εργασίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στα δυο μαθήματα γενικής παιδείας, τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά, κάτω από τη βάση του 10 έγραψε το 75,26% και το 74,48% των υποψήφιων αντίστοιχα.
Σε 10 από τα 38 μαθήματα ειδικότητας, πάνω από 70% των υποψήφιων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ σε 11 μαθήματα οι υποψήφιοι έγραψαν κάτω από 10 σε ποσοστό που κυμαίνεται από 60% ως 70%. Συνολικά, δηλαδή, σε 21 μαθήματα το ποσοστό που έπεσε κάτω από τη βάση είναι πάνω από 60%.
Στις πανελλαδικές εξετάσεις προσήλθε το 78,45% του συνόλου των υποψήφιων (17.584 από 22.414 υποψήφιους). Το 2011 είχε προσέλθει το 79,97% του συνόλου των υποψήφιων (17.634 από 22.049 υποψήφιους).
Παρατηρήθηκε δε μικρή ποσοστιαία μείωση στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 18-20 (3,88 έναντι 4,12% για το έτος 2011) και μεταξύ 15-18 (7,33% έναντι 7,84% για το έτος 2011).