«Ως προς το καλάθι του νοικοκυριού που ήδη ρίχνει τις τιμές σε προϊόντα, είναι ένα μέτρο το οποίο τώρα σπεύδουν να το εφαρμόσουν και άλλες χώρες. Προφανώς, δεν αφορά τους αριστερούς του χαβιαριού ή τους σοσιαλιστές της σαμπάνιας. Ενδιαφέρει όμως το μέσο Ελληνα. Με αυτούς και με το καλάθι του νοικοκυριού είμαστε εμείς λοιπόν. Και όσοι το σνομπάρουν ας πάρουν το δικό τους ακριβό κουβαδάκι και ας πάνε να παίξουν αλλού».
Να το έλεγε κανένας άλλος, κάποιος αστός πολιτικός με ταπεινή καταγωγή, θα λέγαμε «ας πάει στο διάολο». Αλλά να μιλάει ο Μητσοτάκης για αριστερά του χαβιαριού και της σαμπάνιας, πάει πολύ. Ο πορφυρογέννητος, αυτός που μεγάλωσε με νταντάδες και γκουβερνάντες, αυτός που δεν έχει πατήσει το πόδι του σε σούπερ μάρκετ, γιατί του ψωνίζει ο σοφέρ, αυτός που δεν ξέρει ούτε μακαρόνια να βράσει γιατί πάντα υπήρχε και υπάρχει ένας μάγειρας ή μια μαγείρισσα να μαγειρέψει για πάρτη του!
Οσο για το κάλεσμά του να πάρουμε το κουβαδάκι και να πάμε να παίξουμε αλλού, δεν είναι παρά μια ακόμη ένδειξη τσογλανιάς από κάποιον που περνάει ώρες στα γυμναστήρια και στα παιχνίδια και γελάει σαν χάχας έτσι και δει μπροστά του άλλους σαν την πάρτη του. Χαζό παιδί χαρά γεμάτο. Α μα πια…
Οπως αντιλαμβάνεστε, ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός υπουργός Ανάπτυξης αισθάνθηκε λες και ήπιε δυο μπάφους απανωτά. Προτού ο Κούλης «υιοθετήσει» με τόσο απροκάλυπτο τρόπο το «καλάθι», ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ κτλ. είχε φροντίσει να ενημερώσει ότι «σε νέες μειώσεις έως -18,1% προχώρησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο “καλάθι του νοικοκυριού“ για την 4η εβδομάδα (23-29/11/2022)». Και σήμερα ξαμολύθηκε σε κατάστημα της αλυσίδας που είχε σειρά για διαφήμιση και δεν κρατιόταν.
Διαφήμισε τις αλυσίδες, αναφέροντάς τες μία προς μία (απέξω τις έχει μάθει ο άτιμος, όπως τα χαρακτηριστικά των… θαυματουργών νανογιλέκων που πουλούσε από την τηλεόραση), πανηγύρισε ότι «είμαστε στην 4η συνεχόμενη εβδομάδα που οι τιμές στο σύνολο πέφτουν», δήλωσε «πολύ ευτυχής που και νέοι παίκτες εμπιστεύονται το καλάθι και μπαίνουν στην αγορά, όπως η efood και η Wolt και όλο αυτό δείχνει ότι το καλάθι έχει δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη αγορά», επανέλαβε το αγαπημένο του σλόγκαν: «το λέω για άλλη μία φορά, εσείς οι καταναλωτές με τη συμμετοχή σας στα ψώνια και στο καλάθι, ωθείτε τις αλυσίδες κάθε εβδομάδα να πηγαίνουν χαμηλότερα» (επομένως, για τις τιμές που ανεβαίνουν φταίνε οι καταναλωτές που δεν ξέρουν να ψωνίσουν!), απεφάνθη ότι «το καλάθι έχει φρενάρει τις τιμές και σε πολλά προϊόντα έξω από αυτό», προανήγγειλε «αρκετές εκπλήξεις εορταστικές», γενικά «κέντησε», μπροστά σε παπαγαλάκια που έπαιζαν το ρόλο του «πασαδόρου» που έπαιζε ο αδερφός του στις εκπομπές της trash tv που εμφανίζονταν. Μετά πέρασε μια βόλτα και από το πρωινάδικο του Παπαδάκη για να επαναλάβει τα ίδια.
Εμείς για την ουσία του «καλαθιού» έχουμε μιλήσει αναλυτικά και δε χρειάζεται να επανέλθουμε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Το «καλάθι» της μεγάλης απάτης
Εχουμε, όμως μια έκπληξη στον νεοφιλελεύθερο Κούλη και στον ακροδεξιό υπουργό του. Ενα γκάλοπ, από αυτά που δίνουν τη ΝΔ να προηγείται με μεγάλη διαφορά του ΣΥΡΙΖΑ, στα ψιλά ασχολήθηκε και με το «καλάθι». Και τι έβγαλε; Οτι ο κόσμος δεν έχει φάει την παραμύθα, αλλά επιμένει στο «αρχίδια καπαμά», τη φράση που προσδιόρισε από την πρώτη στιγμή το «καλάθι» της απάτης.
Μόλις το 30% χρησιμοποιεί πάντα ή πολλές φορές το καλάθι. Το 24% το χρησιμοποιεί λίγες φορές και το 44% καθόλου.
Μόνο το 28% θεωρεί ότι το καλάθι καλύπτει τις βασικές ανάγκες της οικογένειάς του. Το 49% θεωρεί ότι δεν τις καλύπτει.
Μόνο το 32% εκτιμά ότι το καλάθι συγκρατεί τις τιμές πολύ ή αρκετά. Αντίθετα, το 52% θεωρεί ότι τις συγκρατεί λίγο ή καθόλου (με την πλειοψηφία να βρίσκεται στο «καθόλου»).
Οταν ένα γκάλοπ με… φιλοκυβερνητική διάθεση (για να το πούμε κομψά), ένα γκάλοπ «πειραγμένο» ώστε να δείχνει ότι ο Μητσοτάκης και η ΝΔ ελάχιστα έχουν φθαρεί, δείχνει τέτοια αποτελέσματα για το «καλάθι του νοικοκυριού», με τη συντριπτική πλειοψηφία να το θεωρεί κοροϊδία, αντιλαμβάνεστε ποια είναι η πραγματική γνώμη του ελληνικού λαού. Αχάριστος λαός, Κούλη, αχάριστος… Κι επειδή αυτοί και αυτές είναι πολλοί, μήπως να έπαιρνες εσύ το χρυσό κουβαδάκι σου και να πήγαινες στην παρακάτω παραλία;
ΥΓ. Στον μπαξέ των α(χ)ρίστων υπάρχει και μια δίμετρη μετεμψύχωση της Μαρίας Αντουανέτας. «Καταλαβαίνουμε ότι πλέον συζητάτε για το χριστουγεννιάτικο καλάθι, αλλά εμείς έχουμε ακόμα τουρίστες στην Πλατεία Συντάγματος. Ο τουρισμός συνεχίζει να φέρνει έσοδα και να στηρίζει τη μέση ελληνική οικογένεια» δήλωσε ο υπουργός Κικίλιας!