Από τις αρχές του 2011, μετά από απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, Δ. Κουσελά, όλες οι κυβερνήσεις φουσκώνουν τις εξαγωγές πετρελαιοειδών, προκειμένου να παρουσιάσουν μειωμένο εμπορικό έλλειμμα και αυξημένη οικονομική ανάπτυξη.
Στους Πίνακες που ακολουθούν καταγράφονται οι ετήσιες εισαγωγές και «εξαγωγές» πετρελαιοειδών σε αξία για τα έτη 2008 έως και 2022 (Πίνακας 3) και οι εισαγωγές και «εξαγωγές» του πρώτου τετραμήνου για τα έτη 2019 έως και 2023 (Πίνακας 4). Τα στοιχεία είναι της ΕΛΣΤΑΤ.
Βάζουμε σε εισαγωγικά τη λέξη «εξαγωγές», γιατί από τις 29 Δεκέμβρη του 2010, μετά από απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών Δ. Κουσελά, συμπεριλαμβάνεται στις εξαγωγές πετρελαιοειδών ο εφοδιασμός με καύσιμα των καραβιών και των αεροπλάνων που κινούνται στο εσωτερικό της χώρας και προς τα κράτη της ΕΕ.
Ο Κουσελάς αναγκάστηκε να βγάλει νέα απόφαση στις 17.3.2011, με την οποία τροποποίησε την προηγούμενη και πλέον οι εφοδιασμοί πλοίων και αεροσκαφών με καύσιμα έπαυσαν να θεωρούνται εξαγωγές. Αναφέρει η τροποποίηση: «Εντούτοις διευκρινίζεται ότι οι παραδόσεις εμπορευμάτων, στο εσωτερικό της χώρας ή στο εσωτερικό άλλου κράτους μέλους με απαλλαγή από φόρους, ως εφόδια πλοίων και αεροσκαφών, δεν εξομοιώνονται με εξαγωγές».
Ομως, και μετά την τροποποιητική απόφαση Κουσελά, η ΕΛΣΤΑΤ συνεχίζει ακόμα και σήμερα (με άνωθεν εντολή, προφανώς) να καταγράφει τα πετρελαιοειδή στις εξαγωγές. Τα στοιχεία των δυο παραπάνω Πινάκων επιβεβαιώνουν το ότι συνεχίζει μέχρι και σήμερα να συμπεριλαμβάνει στις εξαγωγές τα καύσιμα με τα οποία εφοδιάζονται τα καράβια και τα αεροπλάνα που διεξάγουν δρομολόγια στο εσωτερικό της χώρας και στα κράτη της ΕΕ.
Η Ελλάδα, φυσικά, δεν παράγει πετρέλαιο. Το πετρέλαιο που διυλίζεται στα διυλιστήρια της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και του ομίλου των ΕΛΠΕ εισάγεται. Από τον Πίνακα 3, όμως, διαπιστώνουμε ότι από το 2011 που άρχισε να εφαρμόζεται η απόφαση Κουσελά οι εξαγωγές πετρελαιοειδών φούντωσαν. Από 15,29% το 2008, 15,66% το 2009 και 15,41% το 2010, τριετία κατά την οποία ο εφοδιασμός καραβιών και αεροπλάνων με καύσιμα δεν συμπεριλαμβανόταν στις εξαγωγές, εκτοξεύτηκαν στο 56,53% το 2021. Ενδιάμεσα, μάλιστα, το 2017, έφτασαν στο 74,70%!
Στην ίδια διαπίστωση οδηγεί και ο Πίνακας 4 που καταγράφει τις «εξαγωγές» πετρελαιοειδών το Α’ τετράμηνο για τα έτη 2019 έως 2023.
Το φούσκωμα στις εξαγωγές των πετρελαιοειδών μετά την απόφαση Κουσελά, που εξακολουθεί να εφαρμόζεται από την ΕΛΣΤΑΤ, βγάζει μάτια, καθώς το υποτιθέμενο υπόλοιπο των πετρελαιοειδών στη χώρα δεν μπορεί να καλύψει στο ελάχιστο τις ανάγκες της καπιταλιστικής παραγωγής και κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και όλες τις υπόλοιπες ανάγκες της χώρας.
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και τα ΕΛΠΕ έχουν μερικές εκατοντάδες πρατήρια καυσίμων στις χώρες της Βαλκανικής και μέσω αυτών διαθέτουν σχετικά μικρές ποσότητες πετρελαιοειδών που προέρχονται από τη διύλιση εισαγόμενου αργού πετρελαίου στα διυλιστήριά τους. Στις εξαγωγές πετρελαιοειδών υπάγεται και ο εφοδιασμός με καύσιμα των καραβιών και αεροπλάνων για τα δρομολόγιά τους σε τρίτες χώρες.
Ολες οι αστικές κυβερνήσεις φουσκώνουν τις εξαγωγές πετρελαιοειδών με σκοπό την πλασματική μείωση του μεγάλου εμπορικού ελλείμματος, ώστε να δημαγωγούν ότι αναπτύσσεται δυναμική η ελληνική καπιταλιστική οικονομία.