Επειδή έχουμε χάσει το λογαριασμό με τις ανακοινώσεις του Χατζηδάκη για την επανέναρξη της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων, δεν δώσαμε καμιά βάση στην υπόσχεσή του ότι «οι μπουλντόζες μπαίνουν πριν το Πάσχα». Και καλά κάναμε, γιατί φτάσαμε στο Πάσχα και μπουλντόζες δεν μπήκαν. Και δεν μπήκαν γιατί υπάρχει πρόβλημα με τη χρηματοδότηση των αυτοκινητόδρομων από τις τράπεζες, που όπως φαίνεται ακόμη δεν έχει λυθεί.
Εκείνο που πρέπει να σημειώσουμε, όμως, είναι πως αν και όταν ξεναξεκινήσουν τα έργα, οι εργολάβοι θα έχουν τσεπώσει 353 εκατ. ευρώ νταβατζιλίκι από το δημόσιο. Σ’ αυτό το ύψος έφτασε η συμφωνία που έκανε μαζί τους ο Χατζηδάκης, ο οποίος μόλις το Δεκέμβρη μιλούσε για αποζημιώσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ. Μέσα σ’ ένα τετράμηνο στο ποσό προστέθηκαν άλλα 73 εκατ. ευρώ (αύξηση του αρχικού ποσού κατά 25%). Οι εργολάβοι θα πάρουν επίσης ένα τεράστιο ποσό από το ΕΣΠΑ (άγνωστο το συνολικό του ύψος), ενώ το ελληνικό κράτος θα τους δώσει και μέρος από το δάνειο των 650 εκατ. ευρώ που θα πάρει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Προφανώς, το κράτος θα δανειστεί για λογαριασμό των εργολάβων, επειδή πολλές τράπεζες (ιδιαίτερα από το εξωτερικό) έκοψαν λάσπη όταν είδαν την ύφεση στην Ελλάδα. Ετσι, οι εργολάβοι, που ήδη εισπράττουν τα διόδια έναντι αυτοκινητόδρομων που θα κατασκευαστούν, θα τους κατασκευάσουν χωρίς οι ίδιοι να βάλουν τίποτα!
Κι όχι μόνον αυτό, αλλά θα τους κατασκευάσουν και κωλοβομένους. Αντί για 1.204 χιλιόμετρα που προβλέπουν οι συμβάσεις τους, θα κατασκευάσουν 956 χιλιόμετρα (μείωση κατά 20%). Αυτό απαίτησαν και αυτό συμφώνησε η κυβέρνηση.