Μαθητές απ΄ όλη την Αθήνα φοιτούν στο ένα και μοναδικό Μουσικό Σχολείο του Δήμου, που βρίσκεται στην Ακαδημία Πλάτωνος (το Μουσικό Σχολείο Ιλίου, το Μουσικό Σχολείο Παλλήνης και το Μουσικό Σχολείο Πειραιά είναι μαζί με αυτό της Αθήνας τα Μουσικά Σχολεία -Γυμνάσια και Λύκεια- για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής).
Τα παιδιά φοιτούν εκεί με καθημερινό κόπο, λόγω της απόστασης που καλύπτεται με δρομολόγια πούλμαν, επειδή τα ενώνει η αγάπη για την μουσική και το πάθος για την μουσική παιδεία και κατάρτιση.
Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου, που παίρνουν καθημερινά το δρομολόγιο Νο 9 (Γαλάτσι, Πολύγωνο, Ανω Κυψέλη, Κυψέλη, Σχολείο), πληροφορήθηκαν με email από την διεύθυνση του σχολείου το απόγευμα της 8ης του Οκτώβρη ότι από την επόμενη ημέρα, Πέμπτη 9/10, το δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιείται και ότι οι γονείς θα πρέπει να μεταφέρουν τα παιδιά τους προς και από το σχολείο με ίδια μέσα.
Το σχολείο αναφέρει ότι η ακύρωση του συγκεκριμένου δρομολόγιου από τον ανάδοχο «ΜΠΟΧΩΡΗΣ FREE TRAVEL» έγινε λόγω παραίτησης του ανάδοχου και ότι ενημερώθηκε γι’ αυτήν στις 8/10/2025, ημέρα αποστολής του email στους γονείς και κηδεμόνες. Αναφέρει ακόμη ότι η κατάσταση αυτή θα διαρκέσει ένα σύντομο χρονικό διάστημα, που δεν προσδιορίζει, και ότι μόλις υπάρξουν νεότερα από την Περιφέρεια Αττικής, σχετικά με τον επόμενο ανάδοχο και την επανέναρξη του δρομολόγιου 9, θα τους ενημερώσει άμεσα.
Η ξαφνική αυτή ενημέρωση έφερε σε μεγάλη απελπισία τους γονείς και τα παιδιά, αφού ακύρωσε όλο τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. Σημειωτέον ότι πρόκειται για οικογένειες που κατοικούν σε περιοχές μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Είναι εργαζόμενοι, μονογονεϊκές οικογένειες, κ.λπ., γενικά άνθρωποι που δεν έχουν την πολυτέλεια (το χρόνο και τα μέσα) για να μεταφέρουν τα παιδιά τους καθημερινά προς και από το σχολείο, που βρίσκεται σχεδόν στα όρια του δήμου της Αθήνας.
Η απελπισία και η οργή τους κατέκλυσε και προχώρησαν σε καταγγελία στην εφημερίδα μας, αφού δεν έβγαζαν άκρη με το πρακτορείο, το οποίο ισχυρίστηκε ότι έκοψε το δρομολόγιο 9 γιατί έληξε η σύμβαση!
Απο κει και μετά άρχισε να «τρέχει» το ρεπορτάζ της Κόντρας.
Η επικοινωνία με το σχολείο
Η Κόντρα επικοινώνησε με τον διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Αθήνας στις 9/10/2025. Μας ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρακτορείο είχε την προσωρινή ανάθεση μεταφοράς των μαθητών και δεν είχε υπογραφεί καμιά σύμβαση ακόμη, αφού τα σχολεία έχουν μόλις ένα μήνα που άνοιξαν, ενώ οι περσινές συμβάσεις έληξαν με την λήξη του περσινού σχολικού έτους. Μας είπε ακόμη ότι αμέσως μόλις πληροφορήθηκε την παραίτηση του αναδόχου μεταφοράς των μαθητών, ενημέρωσε σχετικά την Περιφέρεια Αττικής, η οποία θα συνεδρίαζε στις 9/10 για να ορίσει τον επόμενο ανάδοχο με προσωρινή ανάθεση. Κατά τη γνώμη του, το θέμα και η ταλαιπωρία γονιών και μαθητών θα έληγε μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα.
Το θράσος του πρακτορείου
Επεισοδιακή ήταν η επικοινωνία της Κόντρας με το πρακτορείο «ΜΠΟΧΩΡΗΣ FREE TRAVEL». Στο τηλέφωνο εμφανίστηκε κάποια κ. Δήμητρα, που δεν έδινε το επώνυμό της, παρότι εμείς δώσαμε τα πλήρη στοιχεία μας. Οταν άκουσε το λόγο για τον οποίο ζητούσαμε τον υπεύθυνο, καθώς και διευκρινίσεις για ποιο λόγο το πρακτορείο ακύρωσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο και αν μπορεί να το κάνει αυτό ανά πάσα στιγμή, αφήνοντας ξεκρέμαστους γονείς και μαθητές, αρνήθηκε την επικοινωνία μαζί του, λέγοντας γελοία επιχειρήματα πότε ότι μιλά στο άλλο τηλέφωνο και πότε ότι δεν είναι εκεί.
Της είπαμε ότι η στάση αυτή είναι ντροπή για την επιχείρηση και ότι αυτά που γράφει στο σάιντ της, περί «ποιότητας» στην παροχή υπηρεσιών, είναι απλά φούμαρα. Εκνευρισμένη μας έκλεισε το τηλέφωνο, λέγοντας «να γράψουμε ό,τι θέλουμε»!
Τα ήξεις-αφήξεις και η νευρικότητα της Περιφέρειας Αττικής
Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη. Η Κόντρα επικοινώνησε με την αρμόδια υπάλληλο της Περιφέρειας Αττικής, κ. Ρέτσου, για να πληροφορηθεί τα σχετικά με την συνεδρίαση που θα όριζε τον επόμενο ανάδοχο. Στην επικοινωνία υπήρξε το απόλυτο μπάχαλο. Η κ. Ρέτσου, τη μια φορά έλεγε ότι δεν υπάρχει κανένα τέτοιο δρομολόγιο Νο 9 που να ακυρώθηκε, την άλλη ότι δεν είχε κανένα επίσημο σχετικό αίτημα που να είχε υποβληθεί εγγράφως, μετά ισχυριζόταν ότι δεν μπορεί να μιλά μαζί μας προφορικά παρότι δηλώσαμε όνομα, ιδιότητα και Μέσο, και στο τέλος μας ξεφούρνισε ότι γνωρίζει ήδη τον επόμενο ανάδοχο και ότι το ζήτημα θα λυθεί, όπως ελπίζει, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, καθώς η Περιφέρεια έχει ορίσει συνεδρίαση για τις 10/10/2025.
Να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους
Καμιά εμπιστοσύνη δεν πρέπει να έχουν οι γονείς και οι μαθητές στα λεγόμενα και τις «διαβεβαιώσεις» των ανευθυνο-υπεύθυνων.
Τα πρακτορεία, που αναλαμβάνουν την μεταφορά των μαθητών, δεν δίνουν δεκάρα για τις αγωνίες και το δικαίωμά τους, της πρόσβασης στην μόρφωση με ανθρώπινους όρους. Γι΄αυτούς, το κέρδος είναι το απόλυτο κριτήριο.
Ακόμη και η αρμόδια Περιφέρεια Αττικής, στον τρόπο επικοινωνίας με τους πολίτες, τους οποίους υποτίθεται ότι πρέπει να υπηρετεί, επιδεικνύει την εξουσιαστική αλαζονεία του αφεντικού της. Και αν συμπεριφέρεται έτσι στους δημοσιογράφους, αντιλαμβάνεστε πώς συμπεριφέρεται στους απλούς εργαζόμενους.
Το υπουργείο Παιδείας είναι το κεφάλι του ψαριού που βρομάει πατόκορφα. Η μεταφορά γενικά των μαθητών προς και από τα σχολεία τους είναι μια πονεμένη ιστορία, αφού τα κονδύλια δίνονται με το σταγονόμετρο και το «ξύγκι» που πρέπει να βγει από την «μυγα», το πληρώνει βαριά η εργαζόμενη κοινωνία και τα παιδιά της. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ αντί να λύσουν μία διά παντός το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, μιας και δεν πρόκειται για σχολεία της γειτονιάς, το πρόβλημα δεν είναι έκτακτο και οι υπογραφές των συμβάσεων με τα πρακτορεία χρονοτριβούν και κρύβουν απρόοπτα, καταφεύγουν σε πρόχειρες, φθηνές «λύσεις» της τελευταίας στιγμής με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Αν θέλουν οι γονείς και οι μαθητές να πάνε στο σχολείο τους στην ώρα τους και με ασφάλεια, πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να αγωνιστούν για τα σχολεία της γειτονιάς, για διεύρυνση του αριθμού των Μουσικών Σχολείων, για υπηρεσίες μεταφοράς εξασφαλισμένες, ποιοτικές και δωρεάν.
Γιούλα Γκεσούλη