Με συνοπτικές διαδικασίες έκλεισε η υπόθεση με το πιστολίδι που έστησε μπάτσος στο εσωτερικό καταστήματος που γινόταν ληστεία, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί μια νέα γυναίκα, υπάλληλος του μαγαζιού. Ενας προθυμότατος ιατροδικαστής απεφάνθη ότι η σφαίρα που σκότωσε την κοπέλα ήταν από το όπλο του ληστή και μια ακόμα πιο πρόθυμη Δικαιοσύνη άφησε το μπάτσο ελεύθερο, χωρίς καν να του απαγγείλει κατηγορία. Γιατί αυτή η βιασύνη; Γιατί δεν θέλουν τίποτα να σταθεί εμπόδιο στο νέο αστυνομικό δόγμα: «Αλτ ή πυροβολώ». Είναι το δόγμα που ανέλαβε να εφαρμόσει ο Μαρκογιαννάκης, οδηγώντας τους μπάτσους στην απόλυτη ασυδοσία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιος μπάτσος στήνει πιστολίδι εν μέση οδώ ή σε χώρους με πολλούς ανθρώπους, αδιαφορώντας για τις ζωές που βάζει σε κίνδυνο. Εγινε με τους μπάτσους στη ληστεία όπου τραυματίστηκε και συνελήφθη ο Γιάννης Δημητράκης. Αν στη θέση του Δημητράκη και των συντρόφων του ήταν άλλοι, δεν ξέρουμε πού θα είχε καταλήξει εκείνη η ένοπλη συμπλοκή, σε μια Ιπποκράτους και Πανεπιστημίου με εκατοντάδες ανθρώπους. Ξαναέγινε πριν από καιρό στα Πατήσια, όπου μπάτσος άρχισε να πυροβολεί κατά ληστών τράπεζας, οι οποίοι φυσικά απάντησαν, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο πόδι ένας πολίτης. Εγινε στη Νίκαια, όπου το κακό ήταν μικρό (σκοτώθηκε ο ειδικός φρουρός που έστησε το πιστολίδι). Κατάληξη ήταν το περιστατικό που οδήγησε στο θάνατο της κοπέλας. Σ’ ένα μικρό κατάστημα με εφτά πολίτες και δυο ένοπλους ληστές, ο άλλος πήγε και έστησε πιστολίδι. Το ότι σκοτώθηκε μόνο η κοπέλα μάλλον ευτύχημα είναι με τόσες σφαίρες που έπεσαν.
Οι ένοπλες οργανώσεις κάνουν τις μαχητικές τους ενέργειες και παίρνουν όλα τα μέτρα για να μη χτυπηθεί περαστικός. Κάνουν προειδοποιητικά τηλεφωνήματα κι όταν διαπιστώνουν ότι το σύστημα δεν λειτουργεί, είτε σκόπιμα είτε από αδιαφορία των τηλεφωνητών (βλέπε καταγγελίες «Επαναστατικού Αγώνα» κατά «Νέων» και «Ελευθεροτυπίας»), καταφεύγουν σε εκρηκτικούς μηχανισμούς που πυροδοτούνται με καλώδιο ή τηλεχειρισμό. Αντίθετα, οι μπάτσοι στήνουν πιστολίδι αλόγιστα, στην πρώτη ευκαιρία που θα τους δοθεί. Πρέπει να είσαι πραγματικά διεστραμμένος για να στήσεις πιστολίδι μέσα σ’ ένα μαγαζί, επειδή δυο ληστές άρπαξαν 300 ευρώ. Κι όμως το έκανε και η μεταχείριση που είχε από την υπηρεσία του και την πολιτική ηγεσία (αλλά και τα ΜΜΕ, που έσπευσαν στα γρήγορα να πνίξουν την υπόθεση) δείχνει ότι θα βρεθούν άλλοι που θα τον μιμηθούν. Από ποιους, λοιπόν, πρέπει να αισθάνονται ανασφαλείς οι πολίτες, από τις ένοπλες οργανώσεις που φροντίζουν να μην υπάρχουν παράπλευρες απώλειες και ποτέ δεν στοχοποιούν ανθρώπους του λαού ή από τους κουμπουροφόρους του κράτους, που κουβαλούν τα κουμπούρια ακόμα κι όταν δεν είναι σε υπηρεσία και την έχουν δει επιθεωρητές Κάλαχαν;
Ακόμα και να μην υπήρχαν στη μέση άσχετοι άνθρωποι, ακόμα και μόνος του με το ληστή να είναι ένας μπάτσος, δε μπορεί να βγάζει έτσι εύκολα το κουμπούρι. Από πότε μια ληστεία τιμωρείται με θάνατο; Αν επικρατήσει αυτή η λογική, αν επικρατήσει το δόγμα «Αλτ ή πυροβολώ», θα θρηνήσουμε θύματα. Αυτοί έχουν αποφασίσει να δώσουν το δικαίωμα οπλοφορίας και στους σεκιουριτάδες. Φαντάζεστε τι έχει να γίνει όταν ο κάθε μπράβος θα μπορεί ε- λεύθερα να κουβαλάει όπλο και να το χρησιμοποιεί; Θα γίνουμε Σικάγο του μεσοπόλεμου.