Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη
  • Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη
  • Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη
  • Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό
  • Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων
  • Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Καταστολή, καταστολή, καταστολή
Παιδεία

Καταστολή, καταστολή, καταστολή

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr20 Μαρ 2024, 18:15

Με τον βούρδουλα ανά χείρας αντιμετωπίζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη τη νεολαία (φοιτητές και μαθητές) και τους εκπαιδευτικούς.

Τη νεολαία γιατί ιστορικά αποτελεί  «ζωηρό» κομμάτι της κοινωνίας, με ιδιαίτερα ευαίσθητες προσλαμβάνουσες απέναντι σε φαινόμενα «κατάχρησης εξουσίας» από τις αστικές κυβερνήσεις (σ.σ. οι λέξεις σε εισαγωγικά γιατί πάντα η αστική εξουσία ασκείται με καταστολή έναντι των διεκδικήσεων της εργαζόμενης κοινωνίας) για πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, πολιτικά, κοινωνικά ζητήματα. Και γιατί είναι σήμερα, δυστυχώς, αυτή και όχι η εργατική τάξη, που αντιπαλεύει την κυβερνητική πολιτική στον δρόμο, εξαιτίας, βεβαίως και της συγκυρίας προώθησης της πλήρους εμπορευματοποίησης και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Τους εκπαιδευτικούς, γιατί ως γρανάζι του μηχανισμού του αστικού σχολείου έχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων, στη μετάδοση γνώσεων, δεξιοτήτων, συμπεριφορών, που επιλέγονται και εφαρμόζονται από το εκμεταλλευτικό σύστημα ώστε να υπηρετούν τη διαιώνισή του, και που σε αυτήν τη φάση αυτοί (οι εκπαιδευτικοί) αντιστέκονται στην εφαρμογή της αξιολόγησης, αιχμή του δόρατος της υποταγής, που κατηγοριοποιεί μαθητές, σχολικές μονάδες και τους ίδιους.

Η καταστολή, λοιπόν, εναντίον όλων αυτών είναι σήμερα στην ημερήσια διάταξη και αποτελεί απόδειξη αδυναμίας της κυβέρνησης να περάσει τα σχέδιά της.

  • Τους φοιτητές προσπαθεί να τους κάμψει με απειλές, εισβολές των ΜΑΤ στα πανεπιστήμια, διώξεις και συλλήψεις και με γκεμπελική προπαγάνδα κατασυκοφάντησης των αγώνων τους. Ο Μητσοτάκης επιμένει στην τρομοκρατική απειλή της οριστικής διαγραφής από το πανεπιστήμιο των φοιτητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις, απειλή που επανέλαβε και ενώπιον της «γλάστρας» Σακελλαροπούλου, και το φιάσκο του «πυρηνικού ριφιφί», παρά τις διαψεύσεις από την Πρυτανεία του ΑΠΘ και την «ντροπαλή» ομολογία Πιερρακάκη, συντηρείται με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης να ζητά από τον εισαγγελέα ποινικής δίωξης να διεξαχθεί ποινική έρευνα από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης της ΕΛ.ΑΣ.
  • Τους μαθητές περιμένουν αφενός η «ειδική ψηφιακή πλατφόρμα» για επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες (σ.σ. σε αυτήν τη φάση, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα ΠΕ, ΔΕ και Ειδικής Αγωγής Κατσαρό, οι καταγγελίες θα είναι μόνο επώνυμες ώστε να ζεσταθεί το κλίμα και να υπάρξει «κουλτούρα ρουφιανιάς») από μαθητές και γονείς με στόχο να ενισχυθεί η ποινική αντιμετώπιση των μαθητικών καταλήψεων και να νομιμοποιηθεί η ρουφιανιά, και αφετέρου η αυστηροποίηση των ποινών με επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και του διαχωριμού των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Ολα τούτα με πρόσχημα την «ενδοσχολική βία μεταξύ μαθητών» και το μπούλινγκ.

Ως προς την «ειδική ψηφιακή πλατφόρμα» αναφοράς καταγγελιών, θυμίζουμε τι γράφαμε σε άρθρο με τίτλο: «Oι μαθητικές καταλήψεις βαφτίζονται ‘’ενδοσχολική βία’’ και αναζητούνται ρουφιάνοι», όταν το νομοσχέδιο «”Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», ήρθε στη διαβούλευση τον Φλεβάρη του 2023:

«…Πρόκειται για φανφάρες. Γιατί πρώτον αποσιωπούν τον βασικό υπαίτιο της γέννησης τέτοιων φαινομένων, που είναι ο ίδιος ο καπιταλισμός και ο αγριανθρωπισμός του, που ιδιαίτερα τα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνώρισε και γνωρίζει τεράστιες διαστάσεις. Η φτώχεια, η ανεργία, το γκρέμισμα των ονείρων για σπουδές, για επαγγελματική αποκατάσταση, για ένα καλύτερο μέλλον, η αποθέωση του ατομισμού και η υποχώρηση της συλλογικότητας μαζί με τη βία που ξερνά το σύστημα μέσα απ’ όλους τους μηχανισμούς του, ωθούν τη νεολαία ιδιαίτερα των εργατικών συνοικιών, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων σε ‘’παραβατικές’’ συμπεριφορές.

Και δεύτερον, γιατί όλες αυτές οι φανφάρες πατούν πάνω στο σαθρό έδαφος της σταθερής κρατικής υποχρηματοδότησης (π.χ. διπλασιασμός ψυχολόγων-κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, ενίσχυση υποστηρικτικών θεσμών όπως τα ΚΕΔΑΣΥ) και της  αντιδραστικής, αναχρονιστικής και σκοταδιστικής κατεύθυνσης που επιβάλλεται στην Παιδεία (π.χ. επιμορφώσεις εκπαιδευτικών).

Ο διάβολος, όμως, λέει μια γνωστή ρήση, κρύβεται στις λεπτομέρειες και εν προκειμένω πίσω από γενικόλογες φράσεις. Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτές, οι μαθητικές καταλήψεις και οι κινητοποιήσεις των μαθητών εντός του σχολείου (π.χ. αποχή από τα μαθήματα) θεωρούνται άσκηση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού εναντίον όσων τυχόν αντιδρούν. Αλλωστε, είναι γνωστές οι κραυγές όλου του αστικού εσμού όταν ξεσπούν μαθητικοί αγώνες και ιδίως μαθητικές καταλήψεις, που αποτελούν οξυμμένη μορφή αντίστασης, ότι κάποιες μειοψηφίες με το έτσι θέλω βάζουν λουκέτο στα σχολεία και παρεμποδίζουν τους ‘’υγιώς σκεπτόμενους’’ και ‘’φιλομαθείς’’ μαθητές να μπουν στο σχολείο τους και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα: 

‘’Κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό και ιδίως:

 δ) η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους συμμαθητές τους,

ε) η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών,

στ) οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή η ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας…’’ (άρθρο 4).

Καλούνται, δε, όσοι αντιδρούν στην κατάληψη του σχολείου να γίνουν καταδότες των αγωνιζόμενων συμμαθητών τους. Η ρουφιανιά θεωρείται καλοδεχούμενη γι’ αυτό και δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου οι καταδότες-μαθητές μπορούν να φορέσουν την κουκούλα της ανωνυμίας. Ωραία, λοιπόν, μαθήματα ηθικής και ανθρωπιστικής κοινωνικής συμπεριφοράς παραδίνονται στους μαθητές με τη σφραγίδα του υπουργείου της υποτιθέμενης Παιδείας.

Καταδότες, βεβαίως, καλούνται να γίνουν και οι αυτόκλητοι σωτήρες των παιδιών, οι μονίμως ‘’ανησυχούντες’’ και ‘’αγανακτισμένοι’’ γονείς, οι καταγγελίες των οποίων στην σχετική πλατφόρμα πρέπει να είναι επώνυμες.

Μπορούν επίσης να στρέφονται εναντίον όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας της σχολικής μονάδας (εκπαιδευτικών, μαθητών, υποστηρικτικού διοικητικού προσωπικού, κ.λπ.). 

‘’Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργείται και λειτουργεί, με την ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος», για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, πρόσβαση έχουν οι μαθητές και οι γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών. Η πρόσβαση διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου στην ψηφιακή πλατφόρμα και διευκολύνεται με τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που υποδέχεται επώνυμες και ανώνυμες αναφορές. Οι μαθητές δύνανται να υποβάλουν επώνυμες ή ανώνυμες αναφορές.

Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια των μαθητών υποβάλλουν μόνο επώνυμες αναφορές.

Η ανωνυμία της αναφοράς ισχύει έναντι όλων των χρηστών της πλατφόρμας και αντιτάσσεται έναντι όλων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού της σχολικής μονάδας’’ (άρθρο 6).

Δημιουργείται επίσης ένα ολόκληρο δίκτυο αποδοχής, και χειρισμού αυτών των αναφορών:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ορίζεται ο Διευθυντής του Σχολείου, ο οποίος συνεπικουρείται από ένα Σύμβουλο σχολικής ζωής. 
  • Σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, λειτουργούν ‘’τετραμελείς ομάδες δράσης’’, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό.
  • Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενημερώνονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ της Δ/νσης.
  • Ενώ εκτός από τα παραπάνω, προβλέπεται και η λειτουργία ειδικής επταμελούς επιστημονικής επιτροπής στο υπουργείο Παιδείας.

Οι τετραμελείς ‘’ομάδες δράσης’’ σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, ασκούν επιπλέον και έλεγχο στις σχολικές μονάδες και παρεμβαίνουν οι ίδιες όταν παρατηρείται καθυστέρηση στο χειρισμό ‘’περιστατικών σχολικής βίας’’. Η πρόβλεψη αυτή είναι χαρακτηριστική στις περιπτώσεις που πραγματοποιείται μαθητική κατάληψη σε μια σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό προσωπικό έχει αρνηθεί να βάλει μπροστά τις απειλές, την τρομοκρατία ή η διεύθυνση του σχολείου διστάζει να εφαρμόσει μέτρα καταστολής εναντίον των μαθητών. Τότε επιλαμβάνονται οι ανώτεροι -δηλαδή η διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης: κατά κύριο λόγο ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης που αποτελούν τα δυο από τα τέσσερα μέλη των ‘’ομάδων δράσης’’- για να καλέσουν εισαγγελείς και μπάτσους να ‘’καθαρίσουν’’.

Συνακολούθως, τα σχολεία με ‘’ζωηρούς’’ μαθητές και ‘’επιεικείς’’ εκπαιδευτικούς στιγματίζονται, κατηγοριοποιούνται και βαθμολογούνται αναλόγως κατά τις διαδικασίες της αξιολόγησης: 

‘’Οι ομάδες αυτές παρακολουθούν, επιβλέπουν και συνεπικουρούν τις σχολικές μονάδες στον χειρισμό των σχετικών κρίσεων, ιδιαίτερα σε σοβαρά περιστατικά που έχουν αντίκτυπο στη σχολική και στην κοινωνική ζωή. Επιλαμβάνονται, ιδίως, αν παρατηρείται καθυστέρηση στον χειρισμό και την αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών ενδοσχολικής βίας ή σημειώνεται αδυναμία επίλυσης του περιστατικού, στο οποίο αναφέρεται η καταγγελία’’ (άρθρο 8).

Κοντολογίς, το εν λόγω νομοσχέδιο, που αναφέρεται στους χειρισμούς εντός της σχολικής μονάδας (παρακολούθηση, απομόνωση, απειλές τρομοκρατία μαθητών που κινητοποιούνται) έρχεται να συμπληρώσει το ισχύον κατασταλτικό νομικό πλαίσιο εναντίον των μαθητικών καταλήψεων και αποτελεί το πρώτο βήμα, ώστε στη συνέχεια τη σκυτάλη να παίρνουν οι εισαγγελείς, τα μαθητοδικεία και τα ΜΑΤ».

Οπως αναφέραμε παραπάνω, η καταστολή εναντίον των μαθητών εμπλουτίζεται και με την επαναφορά της 5ήμερης αποβολής. Ο συνδυασμός αυτού του κατασταλτικού εκδικητικού μέτρου με την επαναφορά και του διαχωρισμού των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες θα λειτουργεί εκφοβιστικά, καθώς θα αυξάνει τον κίνδυνο απόρριψης των μαθητών που θα υποχρεούνται σε επανάληψη της τάξης. 

Την ίδια στιγμή γίνεται λόγος για «ποινική ευθύνη των γονέων των μαθητών που κάνουν κατάληψη σχολείου» και για την «οικονομική ευθύνη γονέων μαθητών» που κατηγορούνται ότι έχουν προκαλέσει ζημιές στο σχολείο π.χ. λόγω κατάληψης.

Μέχρι σήμερα ο μαθητής έχει δικαίωμα να κάνει συνολικά 114 απουσίες που δεν διαχωρίζονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Σύμφωνα επίσης με την ισχύουσα νομοθεσία καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών έως 5 εργάσιμων ημερών σε περιόδους έξαρσης εποχικών επιδημιών και καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα έως 5 εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από κοροναϊό COVID-19.

Ο μαθητής, λοιπόν, που τιμωρείται με 5θήμερη αποβολή για κάποια πράξη «ενδοσχολικής βίας», στην οποία υπογραμμίζουμε ότι περιλαμβάνεται και η συμμετοχή στην κατάληψη του σχολείου, διατρέχει αυξημένο κίνδυνο να χάσει τη χρονιά του αν έχει ταυτόχρονα και απουσίες από νόσηση γρίπης ή κοροναϊού, ή άλλες αιτίες, αφού πλέον επανέρχεται και ο διαχωρισμός των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

  • Τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στην αξιολόγηση, η κυβέρνηση εκδικείται με συνεχείς κατεπείγουσες αγωγές (έχουμε χάσει πλέον το μέτρημα) κατά της απεργίας-αποχής. Και αυτήν τη μορφή αντίστασης, η αστική δικαιοσύνη, σε διατεταγμένη υπηρεσία, βγάζει συλλήβδην παράνομη, εσχάτως δε και καταχρηστική.

Ασκούνται δε, από πρόθυμους, βασιλικότερους του βασιλέως Διευθυντές Εκπαίδευσης, διώξεις σε βάρος συνδικαλιστών για τη συμμετοχή τους σε προκηρυγμένες απεργίες ή για δηλώσεις που κάνουν σε ΜΜΕ ασκώντας κριτική στην πολιτική που ασκούν οι Διευθυντές αυτοί (π.χ. περίπτωση δίωξης του συνδικαλιστή και μέλους των Παρεμβάσεων ΔΕ Γιώργου Καββαδία από τον ΔΔΕ Πειραιά). 

Υπάρχουν επίσης τα πρόσφατα παραδείγματα της μήνυσης από τον αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ κατά του μέλους της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ Π. Βαϊνά, για τις δηλώσεις του σχετικά με τις ευθύνες της πρυτανείας του ΕΚΠΑ στην ολιγόωρη πτώση του server, και η αναστολή καθηκόντων και η παραπομπή για απόλυση του Δημήτρη Αντωνίου, μέλους της διοίκησης της Ομοσπονδίας Διοικητικών Υπαλλήλων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για δηλώσεις του και η διενέργεια ΕΔΕ κατά των 13 μελών του Συλλόγου, του Δ.Σ., του προεδρείου της Γ.Σ. της 7ης Φεβρουαρίου και δύο μελών του Κ.Σ.της Ο.Δ.Π.Τ.Ε. 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΥπόθεση Μπελέρι: 30 χρόνια δεν μπορούν να εξαφανίσουν τόση βρομιά
Επόμενο άρθρο Οι σιωναζιστές σκοτώνουν τα στελέχη που έχουν αναλάβει τη διανομή της βοήθειας στους λιμοκτονούντες της Γάζας

Σχετικά Αρθρα

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15

Διευθυντής ΠΕ Ζακύνθου: Με τον χυδαίο υβριστή Δωδώνης και όχι με τον αξιοπρεπή δάσκαλο

«Φύγε από εδώ μωρή...»!

Παιδεία 1 Νοέ 2025, 06:41

Απλήρωτοι εκπαιδευτικοί στην Ιόνιο Σχολή: «Δεν αντέχουμε άλλο»!

24ωρη απεργία αύριο 30/10

Εργατικά 29 Οκτ 2025, 21:24
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Αγροτικά

Κομισιόν προς Τσιάρα: Θα επιβάλουμε εμβολιασμό για την ευλογιά των αιγοπροβάτων και γενική απαγόρευση εξαγωγών (ζώων, κρέατος και γαλακτοκομικών)

Για ποιους λόγους υπέρμαχοι και αντίθετοι στον εμβολιασμό κρατούν κρυφή την επιστολή του επίτροπου Βάρχεϊ

5 Νοέ 2025, 11:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Νοέμβρη

5 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

7.11.2025: Οι «κλάρες» της Αστυνομίας στο εδώλιο

Δυο ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δικάζονται για τη βίαιη διάλυση συγκέντρωσης αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα

4 Νοέ 2025, 22:33
Παιδεία

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

4 Νοέ 2025, 17:30
Εργατικά

Η ελληνική αστική Δικαιοσύνη στο πλευρό του γενοκτόνου σιωναζισμού

Σέρνουν σε δίκη τον πρόεδρο των λιμενεργατών της COSCO

4 Νοέ 2025, 08:18
Αγροτικά

«Είστε επικίνδυνα άσχετοι και ανεύθυνοι, λειτουργείτε με δόλο και σας νοιάζει μόνο να καλύψετε την κόπρο και τις ευθύνες σας»

Υπόμνημα-κόλαφος προς Τσιάρα από τους κτηνοτρόφους Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

4 Νοέ 2025, 07:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Νοέμβρη

4 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Νετανιάχου: Εγκλημα είναι η αποκάλυψη της κακοποίησης των παλαιστίνιων κρατούμενων και όχι η κακοποίηση!

3 Νοέ 2025, 20:03
Διεθνή

Αποκαλύψεις για την εν ψυχρώ δολοφονία της οικογένειας Ραζάμπ και άλλα εγκλήματα πολέμου και κατά της ανθρωπότητας του σιωναζιστικού στρατού

3 Νοέ 2025, 19:23
Παιδεία

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

3 Νοέ 2025, 18:15
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της λογοκρισίας στο διαδίκτυο.

1917: Οκτωβριανή επανάσταση.

1936: Οι ναζί διαγράφουν επίσημα χιλιάδες ξένες λέξεις από το λεξιλόγιο της γερμανικής γλώσσας.

1939: Αποτυχημένη βομβιστική επίθεση κατά του Χίτλερ από τον Γκέοργκ Αϊσλερ στο κελάρι μπυραρίας στο Μόναχο.

1943: Ναζί πυρπολούν το Καρπενήσι και καταστρέφουν το μεγαλύτερο μέρος του.

1967: Πανό για τα πενήντα χρόνια της οκτωβριανής επανάστασης απέναντι από το δημαρχείο Αθηνών, τριάντα συλλήψεις.

1967: Πρώτη βόμβα της ΔΑ (στην οδό Αδμήτου).

1985: Τερματίζεται η 28ωρη πολιορκία του μεγάρου δικαιοσύνης από αντάρτες στη Μπογκοτά (Κολομβία) με εκατό νεκρούς (ανάμεσα τους δέκα όμηροι δικαστικοί και ο πρόεδρος του Ανώτατου Δικαστηρίου).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo