Κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή η (ν)τροπολογία των Μητσοτάκη-Γεωργιάδη για το «ξεπάγωμα» των τριετιών. Περιλαμβάνει και άλλες ρυθμίσεις (μέχρι και την κατάθεση συμπληρωματικού κρατικού προϋπολογισμού) και υπογράφεται από έντεκα υπουργούς και αναπληρωτές υπουργούς. Εδώ θα σταθούμε μόνο στις παγίδες για το επίδομα τριετών (άρθρο 1 της αντεργατικής τροπολογίας), συμπληρώνοντας αυτά που γράψαμε αναλυτικά χτες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Tριετίες: Ρύθμιση προστασίας των καπιταλιστών και παγίωσης της ληστείας των εργατών
Tropologia_trieties- Στην παράγραφο 2α του άρθρου 1 αναφέρεται (η έμφαση παντού δική μας):
«α) Η προϋπηρεσία κάθε εργαζομένου, που είχε προσληφθεί πριν από την 14η.2.2012, όπως η προϋπηρεσία αυτή είχε διαμορφωθεί τη 14η.2.2012 οπότε και ανεστάλη η συμπλήρωσή της, συνεχίζει να συμπληρώνεται μετά από την 1η.1.2024».
Πόσος είναι ο χρόνος της προϋπηρεσίας πριν τις 14.2.2012 που θα συμπληρώνεται μετά την 1.1.2024; Σκόπιμα δεν προσδιορίζεται.
Ομως, στην παράγραφο 5 του άρθρου 1 αναφέρεται:
«5. Για το χρονικό διάστημα από την 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023 καμία αξίωση δεν γεννάται, ούτε οφείλονται αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας, όπως αναφέρονται στις παρ. 1, 2 και 3, ούτε επιτρέπεται να υπολογιστεί προϋπηρεσία που έχει διανυθεί από την 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023».
Ενώ στην παράγραφο 2α του άρθρου 1 γίνεται αόριστη αναφορά σε προϋπηρεσία, χωρίς να προσδιορίζεται πόση απ’ αυτή θα παίρνεται υπόψη, στην παράγραφο 5 ισχυρίζονται, ότι δήθεν στις παραγράφους 1, 2 και 3 αναφέρεται συγκεκριμένος χρόνος για την προϋπηρεσία πριν και μετά από τις 14 Φλεβάρη του 2012!
Αυτή η ασάφεια είναι σκόπιμη. Ο χρόνος προϋπηρεσίας που διανύθηκε πριν από τις 14 Φλεβάρη του 2012 θα προσδιοριστεί με την Υπουργική Απόφαση που προβλέπεται ότι θα εκδοθεί (α’ εδάφιο της παραγράφου 7).
Η αόριστη αναφορά εξυπηρετεί την κυβερνητική προπαγάνδα που θέλει να πιστέψουν οι εργάτες και εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν πιάσει δουλειά πριν από τις 14 Φλεβάρη του 2012 και είχαν τριετίες, ότι αυτές θα συνυπολογιστούν από την 1η Γενάρη του 2024.
Ακόμα πιο προκλητική, όμως, είναι η παράγραφος 2β του άρθρου 1, που προσπαθεί να καλλιεργήσει την ψευδαίσθηση για αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας και μετά τις 14 Φλεβάρη του 2012:
«β) Η προϋπηρεσία κάθε εργαζομένου, που προσλήφθηκε μετά από την 14η.2.2012, ξεκινά να συμπληρώνεται μετά από την 1η.1.2024».
Και εδώ η αναφορά σε προϋπηρεσία μετά τις 14.2.2012 είναι αόριστη. Από τη μια αναφέρεται ότι «για το χρονικό διάστημα από την 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023 καμία αξίωση δεν γεννάται» (παράγραφος 5), από την άλλη μιλούν για αναγνώριση προϋπηρεσίας και μετά τις 14.2.2012, χωρίς φυσικά να προσδιορίζουν την έκτασή της, το χρονικό διάστημα που υποτίθεται πως θα αναγνωριστεί. Επιπλέον, στην παράγραφο 5 αναφέρεται πως «ούτε επιτρέπεται να υπολογιστεί προϋπηρεσία που έχει διανυθεί από την 14η.2.2012 έως και την 31η.12.2023»!
Η αντεργατική τροπολογία σ’ αυτό το θέμα θυμίζει χρησμό της Πυθίας, από τον οποίο δε βγαίνει άκρη. Επαναλαμβάνουμε πως η αοριστία και οι αλληλοσυγκρουόμενες διατυπώσεις δεν είναι τυχαίες. Προσπαθούν να κοροϊδέψουν τους εργάτες και εργαζόμενους πως από 1.1.2024 θα τους αναγνωριστεί προϋπηρεσία όχι μόνο για το χρονικό διάστημα πριν από τις 14.2.2012, αλλά και για το διάστημα της αναστολής (μετά τις 14.2.2012). Είναι η τροφή που δίνουν στα μιντιακά παπαγαλάκια για να αρχίσουν την εξαπάτηση των εργατών.
- Ο αριθμός των τριετιών δεν ρυθμιζόταν με αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης αλλά με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Με την παράγραφο 3 του άρθρου 1 της αντεργατικής τροπολογίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη ο αριθμός των τριετιών καθορίζεται από την κυβέρνηση.
Επιπλέον, διαχωρίζονται οι υπάλληλοι από τους εργατοτεχνίτες, ενώ προβλέπεται επίδομα τριετιών μόνο γι’ αυτούς που αμείβονται με την ΕΓΣΣΕ. Εξαιρούνται οι εργάτες και υπάλληλοι που αμείβονται σύμφωνα με τις Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Γι΄ αυτούς δεν προβλέπεται η καταβολή επιδόματος τριετιών!
Για να υπάρχει μια εικόνα για τις τριετίες, παραθέτουμε ενδεικτικά την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση 2010 των εργατών στην τσιμεντοβιομηχανία, στην οποία προβλέπονται 10 τριετίες για όλους (με σύμβαση εργάτη ή υπάλληλου), με 10% για καθεμιά από τις τέσσερις πρώτες τριετίες και 5% για τις επόμενες έξι.
KSSE_Tsimentoviomax_2010- Με την παράγραφο 4 της αντεργατικής τροπολογίας εισάγεται το στοιχείο του συμψηφισμού. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι στην περίπτωση που οι καταβαλλόμενες αποδοχές είναι μεγαλύτερες από τις νόμιμες, γίνεται συμψηφισμός.
Επ’ αυτού πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν προσδιορίζεται με βάση ποια διάταξη ή νόμο καθορίστηκαν οι νόμιμες αποδοχές. Μάλλον εννοεί τις αποδοχές σύμφωνα με την ΕΓΣΣΕ.
Θυμίζουμε ότι πριν από τη μνημονιακή-καπιταλιστική κρίση οι προβλεπόμενες αποδοχές (μισθοί και μεροκάματα) με βάση τις Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας ήταν μικρότερες από τις καταβαλλόμενες. Παρολαυτά, δεν γίνονταν συμψηφισμοί. Το επίδομα τριετιών καταβαλλόταν χωρίς συμψηφισμούς.
- Με το β’ εδάφιο της παραγράφου 7 η κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να αναστείλει και πάλι την καταβολή του επιδόματος τριετιών και γενικά των χρονοεπιδομάτων, αν η ανεργία ξεπεράσει τα 10%!
«Για τη διασφάλιση της σταθερότητας της εθνικής οικονομίας, λαμβανομένης υπόψη ιδίως της εξέλιξης της ανεργίας και του πληθωρισμού», αναφέρεται προκλητικά, σηματοδοτώντας τη διαχρονική ισχύ της σκληρής μνημονιακής πολιτικής. Οι μισθοί των εργατών φταίνε για την ανεργία και τον πληθωρισμό (!!!) και γι’ αυτό η κυβέρνηση έχει δικαίωμα να τους πετσοκόβει κατά το δοκούν, πετώντας στα σκουπίδια τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.