Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο υπουργός Αμάθειας και Καταστολής Πιερρακάκης έχουν κόψει την άλυσο. Ξεπερνώντας κάθε όριο ψήφισαν (ν)τροπολογία, που ενσωματώθηκε ως άρθρο 38 με τίτλο «Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Προσθήκη άρθρου 63Α στον ν. 4589/2019» σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης [πλέον ν. 5160/2024 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με μέτρα για υψηλό κοινό επίπεδο κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την Ένωση, την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 910/2014 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972, και την κατάργηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1148 (Οδηγία NIS 2) και άλλες διατάξεις»], με την οποία κατεδαφίζουν πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών και ανοίγουν το δρόμο για την επιστροφή στην εποχή των Δημοδιδασκάλων!
Σύμφωνα με το νόμο πλέον,στήνουν ένα παράλληλο τοπικό σύστημα ανεξέλεγκτων προσλήψεων αναπληρωτών εκτός του κεντρικού συστήματος των πινάκων κατάταξης. Ως πρόσχημα χρησιμοποιείται η εξάντληση των πινάκων κατάταξης του ΑΣΕΠ, ενώ υφίσταται ακόμη η ανάγκη κάλυψης λειτουργικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς σχολείων συγκεκριμένων περιοχών.
Οι εκπαιδευτικοί, με ατομική ευθύνη και το βιογραφικό τους ανά χείρας, ως επαίτες, θα ζητιανεύουν μια θέση αποποιούμενοι πλήρως την προϋπηρεσία τους. Μοναδικό κριτήριο επιλογής θα είναι ο βαθμός πτυχίου ενώ σε περίπτωση ισοβαθμίας προτεραιότητα θα δίνεται στον υποψήφιο με το παλαιότερο πτυχίο.
Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα εκδίδεται από τον τοπικό Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Οι δύο αυτοί κρίκοι της διοικητικής πυραμίδας, πέραν της αξιολόγησης και των πειθαρχικών, είναι πλέον και οι απόλυτοι άρχοντες των προσλήψεων. Αυτοί «κερνούν κι αυτοί πίνουν». Καθορίζουν κατά την κρίση τους τις προκηρυσσόμενες κενές θέσεις και κατατάσσουν σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα τους αιτούντες με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους.
Αυτό ισχυρίζεται η νέα ρύθμιση, όμως η διαδικασία εκτός ελέγχων ΑΣΕΠ, εκτός κεντρικού σχεδιασμού, αφήνει τρύπες και παράθυρα για αυθαιρεσίες, πρόσληψη ημετέρων και προσλήψεις με ακαθόριστους πόρους. Και το σπουδαιότερο, ανοίγει το δρόμο ώστε μελλοντικά υπεύθυνοι για τις προσλήψεις ή ακόμη και για τους διορισμούς να είναι οι Διευθυντές σχολείων ή ακόμα ακόμα και οι Δήμοι.
Δεν είναι πολύ μακριά η εποχή που ο Γιωργάκης Παπανδρέου -τότε υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- με τους νόμους της αποκέντρωσης (νόμοι 2218 και 2240 του 1994) σχεδίαζε να μεταφέρει τα σχολεία στους Δήμους και αν δεν το πέτυχε οφείλεται στο μεγαλειώδες μαζικό κίνημα των εκπαιδευτικών που ξεσηκώθηκε και ανέτρεψε τα αντιδραστικά του σχέδια, που απάλλασσαν το αστικό κράτος από την ευθύνη της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβίβαζαν το ρόλο των εκπαιδευτικών και τους καθιστούσαν έρμαια στα χέρια τοπικών αρχόντων και συμφερόντων.
Η κατάπτυστη αυτή ρύθμιση για το τοπικό παράλληλο σύστημα προσλήψεων τιμωρεί ξανά τους τιμωρημένους του ΑΣΕΠ με αποκλεισμό 2 χρόνων, δηλαδή όσους αναπληρωτές παραιτήθηκαν, λόγω ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών. Είναι γνωστή η τραγική κατάσταση στην οποία περιέρχονται αυτοί οι εκπαιδευτικοί, που είναι πιθανό να προσληφθούν ακόμη και στη μέση της σχολικής χρονιάς και εξαναγκάζονται να τα βγάλουν πέρα με πενιχρότατους μισθούς και ενοίκια «στο Θεό», ακόμη και στην περίπτωση που από τύχη βρουν διαθέσιμη στέγη.
Αποκαλύπτει επίσης ότι το εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών είναι μαύρο κι άραχλο, ότι δεν ξέρουν τί τους ξημερώνει, ότι η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν προτίθεται να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που απεργάζεται σχέδια για την επαναφορά του «διαγωνισμού της ντροπής».
Ντροπή και αίσχος είναι και η πρόβλεψη της ρύθμισης να εντάσσονται σε αυτούς τους πίνακες των παράλληλων προσλήψεων και συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί μέχρι 67 χρονών! Το μέτρο που εφαρμόζει κατά κόρον ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός υπουργός Γεωργιάδης έχει βρει και εδώ την εφαρμογή του. Δεν φθάνει που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ κρατάει τους εκπαιδευτικούς ως τα βαθιά γεράματα στα σχολεία, δεν φθάνει που τους ξεζουμίζει, που τους εξαναγκάζει να επιβιώνουν με γλίσχρους μισθούς και εξαϋλωμένες συντάξεις, τώρα τους βγάζει και τη γλώσσα κοροϊδευτικά. Και τους λέει πως αν θέλουν να συμπληρώσουν την πενιχρή σύνταξη να πάνε να εργαστούν ξανά στα σχολεία ως αναπληρωτές!
Τόσο θράσος πεθαίνεις!
Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων Κινήσεων ΔΕ
Με τη νέα (ν)τροπο-λογία θα ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών/τριών και νέων πτυχιούχων
Το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει μια απαράδεκτη (ν)τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο τοπικό σύστημα ανεξέλεγκτων προσλήψεων αναπληρωτών. Με βάση το ψευδές αφήγημά τους, ένα πραγματικό παραμύθι, ότι «οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν πάνε να δουλέψουν», στήνουν έναν δούρειο ίππο! Επιδιώκουν να αντικαταστήσουν μεθοδικά και σταδιακά το κεντρικό σύστημα των πινάκων κατάταξης με ένα αυθαίρετο κι ανεξέλεγκτο τοπικό σύστημα φεουδαρχικών προσλήψεων ημετέρων με μηδαμινά εργασιακά δικαιώματα. Θα κυριαρχεί η ατομική ευθύνη και η ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασίας των εκπαιδευτικών, αφού ο τρόπος πρόσληψης θα θυμίζει πρόσληψη σε εταιρία, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν το βιογραφικό τους και ο διευθυντής εκπαίδευσης σε περιφέρεια ή διεύθυνση (και ίσως αργότερα και ο διευθυντής του σχολείου;) να κρίνει αυθαίρετα αν θα τους προσλάβει ή όχι.
Αντί για νέους διορισμούς καλούν και συνταξιούχους εκπαιδευτικούς και οι αναπληρωτές γίνονται έρμαια των Διευθυντών Εκπαίδευσης, αφού το νέο τοπικό σύστημα προσλήψεων:
- Θα εφαρμοστεί συγχρόνως με το «ΚΑΝΟΝΙΚΟ» με πρόσχημα ότι δε βρίσκουν να προσλάβουν εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο είναι ψέμα και εκ του πονηρού.
- Θα είναι εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ, δηλαδή, εκτός ελέγχων και των υπαρχόντων πινάκων.
- Δεν θα προβλέπει την προσμέτρηση προϋπηρεσίας (!) με στόχο την ανακύκλωση της ανεργίας και η εναλλαγή από την εργασία στην ανεργία να εμπεδωθεί ως μόνιμο και «φυσικό» φαινόμενο για όλους/ες τους νέους/ες εκπαιδευτικούς ενώ το Υπουργείο Παιδείας και το κράτος δεν θα έχει καμία υποχρέωση απέναντί τους!
- Θα λειτουργεί χωρίς ενιαία κριτήρια.
- Θα είναι τοπικού χαρακτήρα σε κάθε ΔΔΕ ή ΔΠΕ με βάση τις δεσμεύσεις ΝΔ για να περάσουν τα σχολεία πλήρως στους Δήμους.
- Οι προσλήψεις θα γίνονται με ευθύνη των δ/ντων εκπαίδευσης και των περιφερειακών! Ο δ/ντης γίνεται πανίσχυρο αφεντικό που προσλαμβάνει αναλώσιμους εκπαιδευτικούς και αξιολογεί. Όμως, με ποιες συμβάσεις, με ποια δικαιώματα και μισθούς, από ποιους πόρους;;;
- Αποκλείει και πάλι ακόμα και από αυτήν την κατάπτυστη διαδικασία και τιμωρεί ξανά τους τιμωρημένους του ΑΣΕΠ με αποκλεισμό 2 χρόνων, δηλαδή, όσες κι όσους, λόγω ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών, παραιτήθηκαν.
- Επιτρέπει την ένταξη συνταξιούχων μέχρι 67 χρονών στους πίνακες! Κάλυψη κενών και εργασία «όσο αντέξεις» πάνε πακέτο μετά και τις δηλώσεις Γεωργιάδη για συνταξιούχους που μπορούν να δουλεύουν για να συμπληρώνουν την πενιχρή σύνταξη. Ένα ακόμα άλλοθι στις πολιτικές και των περιορισμένων διορισμών (με βάση τις πραγματικές ανάγκες) και της αδιοριστίας για τους νέους συναδέλφους. Αν και έχουν θεσπίσει δυσθεώρητα όρια συνταξιοδότησης όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, τώρα προτείνουν από τη ΝΔ να επιστρέψουν στην υπηρεσία οι συνταξιούχοι.
Όμως, τι συμβαίνει πραγματικά;
Το προσοντολόγιο διέλυσε την παραμικρή ασφάλεια που δημιουργούσαν οι πίνακες προσλήψεων με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία όπου καθένας και καθεμία προσλαμβάνονταν με την σειρά χωρίς τις ετήσιες εναλλαγές στους πίνακες λόγω των κριτηρίων.
Οι θέσεις στα σχολειά μας μένουν κενές γιατί το υπουργείο κάνει λίγες προσλήψεις με βάση τις ανάγκες, ενώ η κυβέρνηση με τους πενιχρούς μισθούς, τα ενοίκια που εκτοξεύονται και τα μηδαμινά μέτρα, που παίρνουν για αυτά, εξαναγκάζει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να παραιτηθούν ακόμη και στην μέση της χρονιάς αφού ο μήνας δεν βγαίνει. Παράλληλα, κλειδώνει τους πίνακες αναπληρωτών/τριών αφήνοντας εκτός εκατοντάδες νέες/νέους συναδέλφους/ισσες. Αντί να αυξήσει τις προσλήψεις και να καλύψει όλα τα κενά των εκπαιδευτικών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, κλείνει σχολεία, συγχωνεύει τμήματα και θεσπίζει το ψηφιακό σχολείο περικόπτοντας ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας.
Μετά το προσοντολόγιο, αυτό το νέο σύστημα, σε πλήρη εναρμόνιση με τις επιταγές ΕΕ και ΟΟΣΑ για ανακύκλωση της ανεργίας-εργασίας των εργαζομένων, θα διαμορφώσει ένα πολύ αρνητικό πλαίσιο που δε θα διασφαλίζει καμία σταθερότητα ούτε στις προσλήψεις αναπληρωτών! Κανείς εκπαιδευτικός, είτε επί χρόνια αναπληρωτής είτε αδιόριστος, δε θα μπορεί να διασφαλίσει την πρόσληψη ή επαναπρόσληψή του. Διότι τα κριτήρια και η μοριοδότησή τους θα υπόκεινται σε διαρκείς αλλαγές, αλλά και η πρόσληψή τους θα γίνεται με αυθαίρετο τρόπο από τους δ/ντες εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα θα είναι η συνεχής εναλλαγή των εργαζόμενων που θα ανακυκλώνονται ως αναλώσιμα υλικά ώστε να μην αποκτούν δικαιώματα με τη σταθερή μόνιμη εργασία. Μετά το αέναο κυνήγι προσόντων, τον ανταγωνισμό-κανιβαλισμό του προσοντολογίου, μετά τις προσλήψεις τριμήνων με αφορμή τον κορονοϊό και περιμένοντας τον νέο ΑΣΕΠ, έρχεται νέο χτύπημα για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών!
Δεν θα επιτρέψουμε να συμβούν όλα αυτά! Να μην υπάρξει ούτε σκέψη για την ψήφιση της τροπολογίας για προσλήψεις εκπαιδευτικών και συνταξιούχων από περιφερειακούς δ/ντες εκπ/σης. Αν ο Υπουργός πραγματικά «κόπτεται» να καλύψει τις θέσεις, τότε:
Να υλοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος εδώ και πολλά χρόνια:
- Αύξηση των μισθών και πραγματική λύση στο πρόβλημα στέγασης.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός και μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση τον χρόνο του πτυχίου και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
- Ούτε σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις. Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολόγιου και του ν. 4692/20 Κεραμέως.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα σε όλα τα σχολεία. Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών με διορισμούς.
- Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Πλήρης εξίσωση προς τα πάνω των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων. Πλήρης προστασία της μητρότητας.
Το άρθρο 38 του ν. 5160/2024
Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Προσθήκη άρθρου 63Α στον ν. 4589/2019
Μετά το άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) προστίθεται άρθρο 63Α, ως εξής:
«Άρθρο 63A
Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών
1. Εκπαιδευτικοί δύνανται να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και με μέγιστη χρονική διάρκεια έως τη λήξη του διδακτικού έτους, μετά από την έκδοση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, εφόσον: α) έχει τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (Α’ 102) και β) υφίστανται λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων.
2. Με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία αναρτάται στο πρόγραμμα Διαύγεια και στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν αίτηση, σε σχολικές μονάδες περιοχών διορισμού αρμοδιότητας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Στην τοπική πρόσκληση καθορίζονται οι προκηρυσσόμενες θέσεις της παρ. 1 ανά σχολική μονάδα, ανά κλάδο/ειδικότητα, το ωράριο της απασχόλησης, η διαδικασία πρόσληψης και η αποκλειστική προθεσμία υποβολής της αίτησης.
3. Στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων δύναται να συμμετέχουν υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα ένταξης και διορισμού στον οικείο κλάδο/ειδικότητα και δεν είναι ενταγμένοι στους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π.. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του. Σε περίπτωση που τα πτυχία έχουν απονεμηθεί κατά την ίδια ημερομηνία, τότε η κατάταξη γίνεται με βάση την παλαιότητα εγγραφής των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.). Ειδικά οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) κατατάσσονται στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής με βάση μόνο τον βαθμό του βασικού πτυχίου τους, αλλά σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο ειδικό τυπικό προσόν ένταξης στον κλάδο Ε.Α.Ε.. Για τους νηπιαγωγούς και δασκάλους Ε.Α.Ε. η κατάταξη πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. και ΠΕ 71 και ΠΕ 70 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., αντίστοιχα. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται η περ. δ) της παρ. 4 του άρθρου 58. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής ισχύουν έως τη λήξη του διδακτικού έτους. Κατά την υποβολή των αιτήσεων οι υποψήφιοι βεβαιώνουν ότι δεν εμπίπτουν στην παρ. 5Α του άρθρου 62, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που έχουν διοριστεί ή διορίζονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη για τρία (3) έτη, και στην παρ. 5Α του άρθρου 63, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και το επόμενο σχολικό έτος, του παρόντος, καθώς και στην παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018, περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. οι οποίοι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές κατόπιν ειδικής πρόσκλησης και αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, κατά το έτος πρόσληψης και κατά το επόμενο σχολικό έτος.
4. Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής της παρ. 3 καταρτίζονται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κυρώνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Αναμόρφωση των πινάκων, που συνεπάγεται ανακατάταξη των υποψηφίων, εκτελείται υποχρεωτικά από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι μη δικαιούμενοι να προσληφθούν βάσει της νέας κατάταξης απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.
5. Εφόσον δεν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών της παρ. 1 και μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, είναι δυνατή η πρόσληψη συνταξιούχων εκπαιδευτικών, που δεν έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
6. Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον αριθμό των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο/ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, που έχουν εγκριθεί με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης αμέσως μετά την ανάρτηση των αξιολογικών πινάκων επιλογής των υποψηφίων σύμφωνα με την παρ. 3.
7. Όταν προκύπτουν επιπλέον λειτουργικές ανάγκες για θέσεις σε σχολική μονάδα και κλάδο/ειδικότητα που συμπεριλήφθηκε στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρ. 2, δύναται να καλούνται, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής της παρ. 3, που δεν έχουν ήδη προσληφθεί, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για πρόσληψη.
8. Η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε με τη διαδικασία του παρόντος δεν προσμετράται στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας που προκηρύσσει και διενεργεί το Α.Σ.Ε.Π. σε εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά, αλλά λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μετά τον μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.»