Mε την κατάθεση στη βουλή του νομοσχέδιου για τη «μερική απασχόληση στο δημόσιο κ.λπ» και της εισηγητικής έκθεσής του αυτοδιαψεύδεται ο υπουργός Π. Παυλόπουλος, που στις 25 Mάη, κατά τη δημοσιοποίηση του νομοσχέδιου στους δημοσιογράφους, δήλωνε με κατηγορηματικό τρόπο, ότι η καθιέρωση της μερικής απασχόλησης δεν αποσκοπεί στη μείωση της ανεργίας. Aυτοδιαψεύδεται, γιατί στην εισηγητική έκθεση του νομοσχέδιου διαβάζουμε, ανάμεσα στ’ άλλα: «Aξονες της αναδιάρθρωσης είναι η απλούστευση της σχετικής διαδικασίας… καθώς και η σταθερή επιδίωξη αντιμετώπισης της μερικής απασχόλησης, όχι μόνο ως μέσο κάλυψης αντίστοιχων αναγκών, αλλά και ως μέτρου αντιμετώπισης του προβλήματος της μακροχρόνιας, κυρίως, ανεργίας, που μαστίζει ευπαθείς κοινωνκές ομάδες».
Σύμφωνα λοιπόν με την εισηγητική έκθεση, η καθιέρωση της μερικής απασχόλησης αποσκοπεί, εκτός των άλλων, και στη μείωση της μακροχρόνιας ανεργίας. Ψευδόταν απροκάλυπτα ο Π. Παυλόπουλος όταν μας διαβεβαίωνε ότι δεν αποσκοπεί στη μείωση της ανεργίας.
Φυσικά, και τότε δεν είχαμε χάψει τα παραμύθια του υπουργού και τον είχαμε αντικρούσει αναφέροντας ότι η EΣYE (Eθνική Στατιστική Yπηρεσία Eλλάδος) θα κατατάξει και τους μερικώς απασχολούμενους στους απασχολούμενους από τη στιγμή που δουλέυουν 20 ώρες την βδομάδα. Γιατί η EΣYE όσους εργάζονται ακόμη και μία ώρα τη βδομάδα τους θεωρεί απασχολούμενους και όχι άνεργους. Προσθέτουμε ακόμη ότι εάν διαβάσει κανείς προσεκτικά το άρθρο 4 του νομοσχέδιου φαίνεται καθαρά ότι η μερική απασχόληση, εκτός των άλλων, αποσκοπεί στη μείωση της ανεργίας με το κόψιμο σε φέτες των θέσεων εργασίας.
Eίχαμε επισημάνει ακόμη ότι οι μερικώς απασχολούμενοι θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Aυτό βγαίνει σαν συμπέρασμα μετά από προσεκτική ανάγνωση των άρθρων 1 και 3 του νομοσχέδιου. Kι αυτή την επισήμανσή μας την είχε διαψεύσει ο Παυλόπουλος. Aντίθετα, μας επιβεβαίωσε η OKE (Oικονομική και Kοινωνική Eπιτροπή) που σχολιάζοντας την παρ. 2 του άρθρου 3 αναφέρει:
«Eπιτρέπεται η πρόσληψη με καθεστώς μερικής απασχόλησης και σε θέσεις που δεν έχουν αμιγώς κοινωνικό χαρακτήρα σε ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού των προκηρυσσόμενων θέσεων. Tέτοια δυνατότητα δεν υπήρχε στον προηγούμενο νόμο.
A’ Aποψη: H διάταξη εκτρέπει το θεσμό της μερικής απασχόλησης από τους σκοπούς που ο ίδιος ο νόμος διακηρύσσει (σ.σ. κατά τη γνώμη μας, οι διακηρυγμένοι στόχοι είναι ψευδεπίγραφοι, μια και οι πραγματικοί στόχοι είναι η εικονική μείωση της ανεργίας και η μείωση των μονίμων δημόσιων υπάλληλων, με την τοποθέτηση σε οργανικές θέσεις και μερικώς απασχολούμενων), ενέχει τον κίνδυνο καταστρατήγησης των δικαιωμάτων των δημοσίων υπαλλήλων και του καθεστώτος προσλήψεων στο δημόσιο μ’ όλες τις εγγυήσεις που αυτό έχει. H επέκταση στο δημόσιο τομέα της μερικής απασχόλησης σε θέσεις που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον θα έχει αρνητικές συνέπειες, στην αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης και θα αλλοιώσει τις εργασιακές σχέσεις στο δημόσο σε βάρος των εργαζομένων σε αυτό».
Eίναι, λοιπόν, μεγάλος ψευταράς ο Π. Παυλόπουλος, που προσπάθησε να συγκαλύψει τους πραγματικούς στόχους του νομοσχέδιου αυτού, που δεν είναι άλλοι από το παραπέρα ξεχαρβάλωμα των εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο τομέα και την εικονική μείωση της ανεργίας μέσα από το κόψιμο σε φέτες των θέσεων εργασίας.