Δεν έχει όρια η δουλικότητα της κυβέρνησης μπροστά στο γερμανικό κεφάλαιο, κατ’ απαίτηση της ιμπεριαλιστικής κυβέρνησης Μέρκελ. Με την προσδοκία να πετύχει επιτέλους την πολυπόθητη στήριξη (δανεισμός με κάπως χαμηλότερα επιτόκια), ο ίδιος ο Παπανδρέου πήρε την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στα χέρια του, άδειασε τους Βενιζέλο-Μπεγλίτη και έστειλε τον Παμπούκη σε Αμπού Ντάμπι και Παρίσι να κάνει τα παζάρια και να κλείσει την τελική συμφωνία για την πώληση στην Abu Dhabi Mar.
Για να δείξει πιο παραστατικά τη δουλικότητά του και για να προλάβει τυχόν αντιδράσεις, ο Παπανδρέου έδωσε εντολή να εκδοθεί ανακοίνωση από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, η οποία αναφέρει ότι «η ελληνική κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου Abu Dhabi Mar (“ADM”) να επενδύσει στον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα αποκτώντας την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (“ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ”) και των Αρχών του Εμιράτου Abu Dhabi να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση» και σημειώνει απλά ότι η κυβέρνηση επιδιώκει «το νέο κοινοπρακτικό σχήμα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας (Υ.ΕΘ.Α.) το ταχύτερο δυνατό».
Η ανακοίνωση καταλήγει με την παπάρα ότι «επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας» και με την ψευτιά για «διασφάλιση των θέσεων εργασίας». Ψευτιά γιατί η ADM έχει απαιτήσει τη μείωση των θέσεων εργασίας κατά 400, ενώ εδώ και 10 μήνες παραμένουν απλήρωτοι οι 160 εργάτες στο τμήμα τροχαίου υλικού των ναυπηγείων, τους οποίους οι γερμανοί ιδιοκτήτες είχαν περάσει σε μια εταιρία-φάντασμα, με πρόεδρο δικό τους άνθρωπο, την οποία σκόπιμα οδήγησαν σε πτώχευση.
Οσο για την «ανάπτυξη και ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας», αρκεί να αναλογιστούμε ότι η ADM δεν είναι καμιά καινούργια εταιρία, αλλά ο μεγαλομέτοχος της Thyssen Krupp! Πρόκειται, δηλαδή, για εταιρία γερμανικών συμφερόντων, η οποία α-πλώς αναδιάρθρωσε το μετοχικό της κεφάλαιο και μ’ αυτό τον τρόπο θα επαναδιαπραγματευθεί τα πάντα και από θέση ισχύος με το ελληνικό κράτος. Οι Γερμανοί επέβαλαν ό,τι ήθελαν και η απόφαση πάρθηκε σε πολιτικό επίπεδο, κόντρα και στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία (σωματείο Σκαραμαγκά και ΓΣΕΕ), που προέκρινε τη «γαλλική λύση», την οποία έφερε ο εφοπλιστής Ταβουλάρης (ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας), με «προίκα» τις 6 γαλλικές φρεγάτες, τις οποίες είχε παραγγείλει ο Καραμανλής στον Σαρκοζί (για να έχει τη στήριξή του στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι) και επαναβεβαίωσε ο Παπανδρέου, λίγο πριν την πρόσφατη συνάντησή του με τον Σαρκοζί στο Παρίσι (έγιναν σχετικές ανακοινώσεις από τον Μπεγλίτη).
Οπως καταλαβαίνετε, αυτοί που αγοράζουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά τα αγοράζουν μόνο υπό τον όρο ότι θα πάρουν παραγγελίες πολεμικού υλικού. Γι’ αυτό και ο Παμπούκης έσπευσε μετά το Αμπού Ντάμπι στο Παρίσι, προφανώς για να μεταφέρει στους Γάλλους την ελληνο-γερμανική πρόταση για τη ναυπήγηση των 6 φρεγατών. Δεν ξέρουμε αν η συμφωνία με τους Γάλλους έκλεισε (αυτοί θα ήθελαν δικό τους μονοπώλιο να αγοράσει το Σκαραμαγκά), το μόνο βέβαιο πάντως είναι πως τα ναυπηγεία θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν μόνο με παραγγελίες πολεμικού υλικού από το ελληνικό κράτος.
Το ελληνικό κράτος όχι μόνο εξασφαλίζει τις προμήθειες, αλλά υποκύπτει απόλυτα στις απαιτήσεις των γερμανών ιμπεριαλιστών, αδειάζοντας τις ίδιες τις υπηρεσίες του. Είναι γνωστό πως μεταξύ της Thyssen Krupp και του υπουργείου Αμυνας υπάρχουν εκκρεμή ζητήματα. Είναι η γνωστή αμαρτωλή ιστορία του «υποβρύχιου που γέρνει». Υπάρχει επίσης ένα πρόστιμο της ΕΕ προς τα ναυπηγεία, ύψους 250 εκατ. ευρώ. Ενώ, λοιπόν, γίνονταν διαπραγματεύσεις και το ΥΕΘΑ ανέμενε νέα προσφορά από την Thyssen Krupp για τα υποβρύχια (τα οποία –σημειωτέον– έχουν σχεδόν εξοφληθεί και δεν έχουν παραληφθεί!), παρεμβαίνει η κυβέρνηση και επιτρέπει την πώληση του 75,1% των ναυπηγείων στην ADM, η οποία παρουσιάζεται περίπου σαν σωτήρας. Και μάλιστα, η παρέμβαση γίνεται από το ίδιο το πρωθυπουργικό γραφείο. Οπως καταλαβαίνετε, οι νέοι ιδιοκτήτες θα επιβάλλουν τη θέλησή τους σε όλα τα επίπεδα. Οπως η Thyssen Krupp εκβίαζε τόσο καιρό, με όπλο τις θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία, έτσι θα εκβιάζει πλέον η ADM, που άλλωστε είναι η μητρική εταιρία. Και μάλιστα θα εκβιάζει από καλύτερες θέσεις.
Οι γραφειοκράτες συνδικαλιστές αδειάστηκαν εν ψυχρώ από την κυβέρνηση. Δεν ξέρουμε αν το μέγαρο Μαξίμου τους ενημέρωσε πριν κάνει τις κινήσεις του, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Εκείνο που έχει σημασία είναι πως αυτοί που πρότειναν «ενιαίο φορέα στη ναυπηγική βιομηχανία με συμμετοχή του δημοσίου» (στην πραγματικότητα προωθούσαν την πρόταση Ταβουλάρη-Γάλλων) εισέπραξαν μια ψευδεπίγραφη αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, ακριβώς αυτή που προωθούσε η Thyssen Krupp και εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία ζήτησαν «από την ελληνική κυβέρνηση με τη συμφωνία πώλησης να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας»! Κι επειδή οι εργάτες αγανάκτησαν κι αρχίσαν τα γαμοσταυρίδια, έκαναν και μια τρίωρη στάση και πορεία, για εκτόνωση.