Παρακολουθείστε τα αναγραφόμενα σε δυο διαδοχικές εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας:
Το απόλυτο αλαλούμ και αυτό επειδή στόχος είναι μόνον η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσιαστική στήριξη αυτών που έχουν ανάγκη. Γι’ αυτό και τα αναρίθμητα ψέματα, γι’ αυτό και οι αντικρουόμενες, μέσα σε ελάχιστες ώρες, εγκύκλιοι του υπουργείου Παιδείας.
Στην πρώτη κατεπείγουσα εγκύκλιο, το υπουργείο Παιδείας ζητά να καταγραφούν οι ανάγκες (μέσα σε ελάχιστες ώρες) -σε επίπεδο τάξης- εκπαιδευτικών και μαθητών που δεν διαθέτουν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή , ώστε να υποστηριχτεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την προμήθεια και κατ’ επέκταση διανομή του αναγκαίου εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το υπουργείο έχει «ανακαλύψει» ότι δεν υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων στην τηλεκπαίδευση, επειδή υπάρχουν φτωχές οικογένειες, απομακρυσμένες περιοχές, που πλήττονται ιδιαίτερα και λόγω της οικονομικής κρίσης, οικογένειες που δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών λόγω χαμηλού εισοδήματος, συμμετοχής στην τηλεργασία πολλών μελών της οικογένειας, κ.λπ.
Με νέα κατεπείγουσα εγκύκλιο στις 9/4 και ενώ η προθεσμία για την υποβολή των στοιχείων έληγε την ίδια ημέρα στις 12.00, το υπουργείο ενημερώνει ότι… λάθος κατάλαβαν όλοι. Οτι «
Δηλαδή, με τα σχολεία κλειστά και τους εκπαιδευτικούς εργαζόμενους από το σπίτι τους, με ό,τι μέσα διαθέτουν, κουτσά στραβά με πολλές δυσκολίες και αφόρητο άγχος, προκειμένου να στηρίξουν μαθησιακά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά τους μαθητές τους, το υπουργείο θυμήθηκε να εξοπλίσει αποκλειστικά τις σχολικές μονάδες! Και «επ’ ουδενί τα φυσικά πρόσωπα». Και επιστρατεύει γι’ αυτό τα αναρίθμητα ψεύδη, ότι όλα δουλεύουν ρολόι, ότι η τηλεκπαίδευση πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς «αποτελεσματικά στις ευκαιρίες που προσέφερε το ΥΠΑΙΘ». Οι ανισότητες στην εργαζόμενη κοινωνία και επομένως στην πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση πήγαν περίπατο.
Η πολιτική αγυρτεία ξεπερνά κάθε φαντασία.
Μητσοτάκης και Σταϊκούρας «τράβηξαν το αυτί» της Κεραμέως που πήγε να κάνει δημαγωγία για προσωπικό πολιτικό όφελος «με ξένα κόλλυβα».
Στις ιδιωτικές κλινικές, τους εφοπλΗστές, το κεφάλαιο οι παροχές δίνονται χωρίς δεύτερη σκέψη, στην εκπαίδευση, όμως, πέφτει πέλεκυς. Τι έγινε κι αν τα παιδιά της εργατικής τάξης, της αγροτιάς, των φτωχομεσαίων στρωμάτων της εργαζόμενης κοινωνίας μείνουν «τυφλά», τι έγινε κι αν δεν έχουν επαφή με το σχολείο ακόμη και τώρα που βιώνουν μαζί με τις οικογένειές τους αβάσταχτες καταστάσεις λόγω κοροναϊού και πολύ περισσότερο την αγωνία ενός αβέβαιου μέλλοντος;
Η ξεδιαντροπιά έχει και συνέχεια.
Η Σοφία Σακοράφα βουλευτής του ΜέΡΑ25, σε επίκαιρη ερώτησή της, που συζητήθηκε στη Βουλή στις 2 Απρίλη, ζητά από την υπουργό Παιδείας .
Απαντώντας η πονηρή Κεραμέως στην πρωτομιλία της «ευλογεί τα γένια» του υπουργείου Παιδείας γι’ αυτά που έχει κατορθώσει ως τώρα στην τηλεκπαίδευση και παραδίδει μάθημα του τι σημαίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονη, ασύγχρονη και τα ρέστα). Για την «ταμπακιέρα» ούτε λόγος. Λέει μόνο «θα αναφερθώ, κυρία συνάδελφε, λόγω χρόνου, αναλυτικά στη δευτερολογία μου στα ζητήματα πρόσβασης και υποδομών». [Η υπουργός Παιδείας χρησιμοποιεί εδώ το κόλπο της δευτερολογίας, ώστε να κάνει μονόλογο, ν’ απαντήσει όπως θέλει αυτή και να αποκλείσει τη Σακοράφα από τον αντίλογο, αφού ο/η βουλευτής δεν έχει το δικαίωμα τριτομιλίας μετά τη δευτερομιλία του/της υπουργού].
Η Σακοράφα επανέρχεται στη δευτερολογία της: .
Η Κεραμέως, στη δική της δευτερολογία, δεν κάνει καμιά αναφορά στην αδυναμία των φτωχών νοικοκυριών (και επομένως των μαθητών) να εξοπλιστούν με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ούτε στο τι θα πράξει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επ’ αυτού (που δεν είναι μόνο αίτημα της Σακοράφα, αλλά όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας).
Αναφέρεται αποκλειστικά στο internet και μάλιστα επιστρατεύει ψεύδη:
Και βέβαια, δεν κάνει καμιά αναφορά για δωρεάν παροχή internet:
Ο έρωτας για την «ιδιωτική πρωτοβουλία» δεν κρύβεται. Και η Κεραμέως δηλώνει πως τα παραπάνω θα τα υλοποιήσει με την ευγενική χορηγία γνωστών εταιριών που θα τσεπώσουν ζεστό παραδάκι: «Είμαστε σε συζητήσεις με τους παρόχους internet για περαιτέρω στήριξη της προσπάθειας της τηλεκπαίδευσης… έχουμε ήδη λάβει σημαντικές δεσμεύσεις από ιδιώτες, εταιρείες και φυσικά πρόσωπα για άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και θα ήθελα και από αυτό εδώ το Βήμα να ευχαριστήσω θερμά τους ιδιώτες, οι οποίοι στηρίζουν αυτή την πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια».
ΥΓ: Μέσα στην τούρλα του Σαββάτου, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε στις 10/4 εγκύκλιο που υπογράφει η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Αναστασία Γκίκα, σύμφωνα με την οποία δίνεται η «Δυνατότητα κάλυψης ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Για να ικανοποιηθούν οι επικοινωνιακές μπούρδες του υπουργείου Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί φορτώνονται με νέα βάρη και άγχος κάτω από αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες που πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το ίδιο και οι μαθητές, ενώ σίγουρα θα ενταθούν οι ταξικές ανισότητες. Αυτές θα είναι οι συνέπειες αυτής της εγκυκλίου που σημειώνει υποκριτικά, ότι η πρόσθετη αυτή ύλη «δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία».