Από τη χριστιανική μυθολογία η φράση αποδίδεται στον αρχιερέα Καϊάφα, κατά τη δίκη του Ιησού. Σύμφωνα με το κατά Ματθαίον, ψευδομάρτυρες δεν έβρισκαν και ο Καϊάφας πιάστηκε από μια ατάκα του Ιησού και αναφώνησε: «Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Ιδε νυν ηκούσατε την βλασφημίαν αυτού». Ανακουφισμένοι οι ιερείς και οι φαρισαίοι φώναξαν :«ένοχος θανάτου εστί» και τον άρχισαν στα χαστούκια και τις ροχάλες.
Ενδιαφέρον έχει και ένα προηγούμενο σημείο της ίδιας μυθολογικής περιγραφής. Κατά τη σύλληψη του Ιησού, ένας από τους ακολούθους του έβγαλε το μαχαίρι και έκοψε το αυτί ενός μπάτσου. Τότε ο Ιησούς τού είπε: «Απόστρεψόν σου την μάχαιραν εις τον τόπον αυτής. Πάντες γαρ οι λαβόντες μάχαιραν εν μαχαίρα αποθανούνται». Δηλαδή, «βάλε το μαχαίρι στη θήκη, γιατί όποιος αρπάζει το μαχαίρι από μαχαίρι θα πεθάνει».
Ολα τα απελευθερωτικά κινήματα κατά τη διαδρομή της ανθρώπινης ιστορίας, ακόμα και εκείνα που αναπτύχθηκαν από θρησκευόμενους χριστιανούς, δεν ακολούθησαν τη συμβουλή του Ιησού. Αρπαξαν τα «μαχαίρια», τα όπλα, και αγωνίστηκαν για τη λευτεριά τους. Ακόμα και ιερωμένοι στρατεύτηκαν σ’ αυτά τα κινήματα. Στα «καθ’ ημάς» έχουμε την εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821, αλλά και πιο πρόσφατα τον αντικατοχικό-αντιναζιστικό-λαϊκοδημοκρατικό επαναστατικό αγώνα του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, στον οποίο -υπό την καθοδήγηση των αθέων κομμουνιστών- στρατεύτηκαν και παπάδες, ακόμα και δυο δεσποτάδες, σεβάσμιες μορφές. Και τι να πούμε για τους βαθιά θρησκευόμενους καθολικούς του Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού (IRA).
Οι Παλαιστίνιοι, θρησκευόμενοι και μη, δε διαφέρουν σε τίποτα από όλα τα υπόλοιπα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα. Και μετά τη σιωνιστική κατοχή και πριν απ’ αυτή (κατά τη διάρκεια της βρετανικής κατοχής), εξεγείρονται, αγωνίζονται, πολεμούν με το όπλο στο χέρι για τη λευτεριά της πατρίδας τους. Ως προς αυτό δεν πρωτοτυπούν. Εκείνο που αποτελεί ξεχωριστό ιστορικό φαινόμενο είναι η επιμονή τους εδώ και έναν αιώνα στον ένοπλο αγώνα, παρά τις σφαγές που έχουν υποστεί και συνεχίζουν να υφίστανται.
Από τις πρώτες λέξεις που μαθαίνει ένα παιδί στην Παλαιστίνη είναι η λέξη «μουκάουαμα» (αντίσταση). Ετσι, αυτός ο λαός είναι μπολιασμένος με τις έννοιες της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της τιμής και της αντίστασης που είναι ο μόνος δρόμος. Της ένοπλης αντίστασης ως κορωνίδας του αντιστασιακού αγώνα. Οταν ένας Παλαιστίνιος, μια Παλαιστίνια, ένα παλαιστινιάκι λέει τη λέξη «μουκάουαμα», αναφέρεται στην ένοπλη αντίσταση, στις οργανώσεις της και τους μαχητές τους.
Πριν από ένα χρόνο, η Παλαιστινιακή Αντίσταση έγραψε μια από τις πιο λαμπρές σελίδες της Ιστορίας, εξαπολύοντας τον Κατακλυσμό του Αλ-Ακσα. Ολες οι οργανώσεις της Αντίστασης κλείνουν τα πολεμικά ανακοινωθέντα τους σημειώνοντας πως ό,τι κάνουν εντάσσεται στη μάχη του Κατακλυσμού του Αλ-Ακσα.
Οι σιωναζιστές έχουν εξαναγκαστεί στον πιο μακρόχρονο πόλεμο της 76χρονης ιστορίας του κράτους-δολοφόνου. Επί ένα χρόνο έχουν διαπράξει ατελείωτες σφαγές αμάχων (ξεπερνούν τους 41.000 οι ταυτοποιημένοι νεκροί, χώρια οι αταυτοποίητοι και εκείνοι που πέθαναν από αρρώστις και ασιτία. Ομως οι σιωναζιστές δεν έχουν πετύχει ούτε έναν από τους στόχους του πολέμου γενοκτονίας που κάνουν. Ούτε τους αιχμάλωτους πήραν πίσω (αντίθετα, σκότωσαν κάμποσους απ’ αυτούς), ούτε την Αντίσταση νίκησαν, ούτε τη Χαμάς εξάλειψαν.
Στη διάρκεια αυτού του ενός χρόνου έχουν διακηρύξει κατ’ επανάληψη ότι «νίκησαν τη Χαμάς», «εξόντωσαν τις ταξιαρχίες», «κατέστρεψαν τις υποδομές των τρομοκρατών» σε διάφορες περιοχές της Λωρίδας της Γάζας. Στη Χαν Γιούνις, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα του νότου της Λωρίδας, έκαναν δύο επιδρομές που κράτησαν συνολικά περί τους έξι μήνες. Και τώρα, στον ένα χρόνο από την έναρξη του Κατακλυσμού του Αλ-Ακσα, οι «εξοντωμένοι, χωρίς διοίκηση και χωρίς υποδομές» αντιστασιακοί της Χαν Γιούνις κάνουν μια εκθαμβωτική επίδειξη δύναμης, όχι από θέσεις άμυνας αλλά από θέσεις επίθεσης, πετσοκόβοντας τους σιωναζιστές ανατολικά της Χαν Γιούνις, στην ανοιχτή περιοχή Αλ-Φάχαρι.
Τα πλήγματα στο σιωναζιστικό στρατό ήταν περισσότερα απ’ αυτά που ανέφερε η πρώτη ανακοίνωση των Ταξιαρχιών Αλ-Κασάμ, που αναφερόταν μόνο στην πρώτη φάση της επιχείρησης. Ακολούθησαν άλλες δύο φάσεις. Χτες, δόθηκε στη δημοσιότητα το σχετικό βίντεο, το μεγαλύτερο σε διάρκεια βίντεο της Αντίστασης ως τώρα (6:32), οπότε μπορούμε να αναφωνήσουμε, παραφράζοντας τον απατεώνα δικαστή Καϊάφα: «τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;».
Ταξιαρχίες του Μάρτυρα Ιζεντίν Αλ-Κασάμ
Σκηνές από τη στόχευση εχθρικών οχημάτων που έχουν εισβάλει στην περιοχή Φάχαρι ανατολικά της πόλης Χαν Γιούνις.
Σημειώσεις:
0:34 Ενέδρα «Ανανέωση της Διαθήκης και της Πίστης»
0:39 Στάδια της ενέδρας:
-
- Πρώτο στάδιο: Στόχευση ενός οχήματος Μηχανικού (Qadouha) και ενός τανκ Merkava 4 μαζί με δύο στρατιωτικές μπουλντόζες D9.
- Δεύτερο στάδιο: Στόχευση ενός τανκ Merkava 4 και δύο μπουλντοζών D9 και στη συνέχεια ανατίναξη ενός ναρκοπέδιου ενάντια σε μια δύναμη Μηχανικού.
- Τρίτο στάδιο: Στόχευση ενός τανκ και δύο μπουλντοζών D9.
- Η ενέδρα εκτελέστηκε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο από τη γραμμή του προσωρινού φράχτη [σύνορα Γάζας και σιωνιστικής οντότητας], στην περιοχή Αλ-Φάχαρι ανατολικά της Χαν Γιούνις.
0:56 «Σήμερα, απ’ αυτόν τον ευλογημένο και αγνό τόπο, εκδικούμαστε όλους τους δίκαιους μάρτυρές μας, ώστε όλος ο κόσμος να μάθει πως η Γάζα και οι ηρωικοί μαχητές της δεν ξεχνούν εκείνους που στάθηκαν πλάι τους, πρώτα-πρώτα τους μάρτυρες ανάμεσά τους, τον ηγέτη δάσκαλο Χασάν Νασράλα, που μαρτύρησε δολοφονημένος από τα χέρια της δολιότητας και της προδοσίας. Σήμερα, θεού θέλοντος, θα εκδικηθούμε, πλάι-πλάι με τους αδερφούς μαχητές στο αδερφό κράτος του Λιβάνου. Θα πάρουμε εκδίκηση για το αίμα του δασκάλου Χασάν Νασράλα και το αίμα όλων των μαρτύρων του Λιβάνου και της Παλαιστίνης. Είμαστε αδέρφια στο αίμα και στα όπλα, θεού θέλοντος. Συνέχισε Αμπού Αλ-Μπαράα».
1:39 Το πρώτο στάδιο της ενέδρας.
2:02 Κάμερα 2.
2:33 Το δεύτερο στάδιο της ενέδρας.
3:33 «Το τανκ και μπουλντόζες έρχονται προς εμάς».
3:41 «Είναι τρελό. Βιάσου, βιάσου, βιάσου. Πάρε φωτογραφίες. Γράψε.
4:05 «Το δεύτερο, το δεύτερο! Θα πάρουμε το δεύτερο, ορκίζομαι. Αλάχου άκμπαρ!»
4:25 Φωτιές ξεσπούν στα οχήματα που στοχεύτηκαν.
4:53 Φωτιές ξεσπούν στα οχήματα που στοχεύτηκαν.
4:56 Παρακολούθηση της προώθησης των οχημάτων προς το ναρκοπέδιο.
5:01 «Περιμένουμε τώρα το σήμα από τους αδερφούς μας στην παρατήρηση και παρακολούθηση, θεού θέλοντος. Ο θεός να σου δίνει δύναμη Αμπού Ιμπραχίμ [Γιάχια Αλ-Σινουάρ]. Αλάχου άκμπαρ!».
5:16 Το τρίτο στάδιο της ενέδρας.
5:47 «Αλάχου άκμπαρ»!
6:17 Πράγματα του εχθρού μετά την απόσυρσή του από την περιοχή.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
AlQassam_AlFakhari_Ambush_3-10
Ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας και αναλυτής του Αλ-Τζαζίρα, υποστράτηγος ε.α. Φαγιέζ Αλ-Ντουαΐρι αφιέρωσε ειδικό κεφάλαιο στην ενέδρα στην περιοχή Αλ-Φάχαρι, ανατολικά της Χαν Γιούνις, σημειώνοντας πως αυτή είχε πολλαπλούς συμβολισμούς και έστειλε τοπικά και περιφερειακά μηνύματα.
Ο τόπος της ενέδρας είχε ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς πραγματοποιήθηκε σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το διαχωριστικό φράχτη, ενώ η χρονική στιγμή είχε σημασία, καθώς συνέβη λίγους μήνες μετά την καταστροφή της Χαν Γιούνις και των υποδομών της. Η Χαν Γιούνις και τα περίχωρά της εξακολουθούν να αντιστέκονται, παρά τις τεράστιες καταστροφές που υπέστησαν.
Ο Ντουαΐρι σημείωσε πως η ενέδρα έστειλε μήνυμα στον ισραηλινό πρωθυπουργό, Μπενιαμίν Νετανιάχου, ότι δεν μπορεί να εκφωνήσει μια «ομιλία νίκης» στην επέτειο της 7ης Οκτώβρη. Επίσης, η ενέργεια απευθυνόταν τόσο στους υποστηρικτές όσο και στους αντιπάλους του Νετανιάχου, προειδοποιώντας τους ότι η ηγεσία του τους οδηγεί στην καταστροφή και ότι δεν πρέπει να ονειρεύονται την επιστροφή των εποίκων στο βορρά ή την απελευθέρωση των αιχμαλώτων στο νότο.
Τέλος, η ενέδρα έστειλε μήνυμα για την ενότητα του παλαιστινιακού και λιβανέζικου «αίματος», μετά τη δολοφονία του γενικού γραμματέα της Χεζμπολά, Χασάν Νασράλα και κάλεσε τους μαχητές της Χεζμπολά να στοχεύσουν τα ισραηλινά οχήματα, όπως κάνουν οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ στη Γάζα επί ένα χρόνο.
- Σειρήνες ήχησαν προχτές στις στρατιωτικές τοποθεσίες των σιωναζιστών Κισουφίμ και Τρίτο Μάτι, ανατολικά του Κεντρικού Κυβερνείου της Λωρίδας της Γάζας. Οι Ταξιαρχίες του Μάρτυρα Αμπού Αλί Μουσταφά (ένοπλο σκέλος του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης) βομβάρδισαν τα στρατόπεδα του σιωναζιστικού στρατού με μπαράζ πυραύλων, «ως απάντηση στα εγκλήματα της Κατοχής ενάντια στο λαό μας».
- Μαχητές της Αντίστασης στόχευσαν με πολεμικά τουφέκια πολλά τσέκποιντ του σιωναζιστικού στρατού γύρω από την Τουλκαρέμ καθώς και το τσέκποιντ Ζαλαμά στη Τζενίν, ως απάντηση στο στυγερό έγκλημα που διαπράχτηκε από σιωνιστικά πολεμικά αεροπλάνα στην Τουλκαρέμ και οδήγησε στο θάνατο 35 Παλαιστίνιων.