Συνεχίζεται ο πονοκέφαλος για την Volkswagen με το σκάνδαλο της παραποίησης των ρύπων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, που ανακαλύφθηκε στην Αμερική. Θυμίζουμε ότι το σκάνδαλο ξεκίνησε όταν σε αμερικάνικο εργαστήριο δοκιμών βρέθηκε ότι τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW ρυπαίνουν έως και 40 φορές περισσότερο από το ανώτατο επιτρεπτό όριο που καθορίζει η αμερικάνικη Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA). Αυτό όμως δεν γινόταν αντιληπτό, λόγω ειδικού λογισμικού που παραποιεί τα δεδομένα για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και εμφανίζει τα αυτοκίνητα «καθαρά» στους τεχνικούς ελέγχους. Εντεκα εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκόσμια διαθέτουν αυτό το λογισμικό, με αποτέλεσμα η VW να πρέπει να πληρώσει 6.7 δισ. ευρώ για να λύσει το πρόβλημα.
Σα να μην έφτανε αυτό, οι Αμερικάνοι ανακάλυψαν ότι η VW παραποιούσε τα δεδομένα και για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα άλλα 800 χιλιάδες αυτοκίνητα να έχουν πρόβλημα! Ετσι, στα 6.7 δισ. ευρώ που αναφέραμε παραπάνω, θα πρέπει να προστεθούν άλλα 2 δισ. για να λυθεί το θέμα της παραποίησης των στοιχείων σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με τον Economist (https://www.economist.com/news/business/21677623-another-blow-german-carmaker-fuel-fire), από τον οποίο προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, η εταιρία δεν έχει ακόμα νιώσει τις επιπτώσεις του σκανδάλου στις πωλήσεις της. Ωστόσο, η μετοχή της έχει κατρακυλήσει και τα πράγματα αναμένονται χειρότερα ενόψει αγωγών που περιμένει από πελάτες της. Για το λόγο αυτό, η VW επιχείρησε να καλμάρει τα πράγματα, υποσχόμενη ότι για το παράνομο λογισμικό θα αποζημιώσει μέχρι του ποσού των 1.000 δολαρίων τους κατόχους ντιζελοκίνητων οχημάτων της στις ΗΠΑ.
Τα καμπανάκια όμως δεν χτυπούν μόνο για την VW, αλλά και για την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, γι’ αυτό και στα τέλη του Οκτώβρη οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, θέλοντας να προστατεύσουν τις εθνικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, εξασφάλισαν ότι οι νέες ευρωπαϊκές δοκιμές σχεδιάστηκαν σε πιο «ρεαλιστικές» συνθήκες, επιτρέποντας από το 2017 τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν τα διπλάσια επίπεδα NOx για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και 50% πάνω από τα σημερινά για πάντα. Πράγμα που δείχνει ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία πάει περίπατο απέναντι στην ενίσχυση της καπιταλιστικής παραγωγής.