Μπορεί το σκάνδαλο με τα πειράματα καυσαερίων σε ανθρώπους από το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Ινστιτούτο για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT), για λογαριασμό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VW, Daimler και BMW αλλά και της BOSCH (που ήταν αυτές που δημιούργησαν αυτό το ινστιτούτο) να έχει συγκλονίσει τη Γερμανία και να έχει προκαλέσει διεθνή θόρυβο, όμως υπάρχουν κάποιοι που συνεχίζουν το παραμύθι. Οπως ο καθηγητής Τόμας Κράους του νοσοκομείου του Ααχεν, ο οποίος ήταν και διευθυντής του EUGT και διεξήγαγε αυτά τα πειράματα το 2013. Ο Κράους επιβεβαίωσε την έκθεση του Ινστιτούτου, που δημοσίευσαν δύο γερμανικές εφημερίδες (Stuttgarter Zeitung και Süddeutsche Zeitung), υποστηρίζοντας ότι οι 25 υγιείς άνθρωποι που εκτέθηκαν επί τρεις ώρες σε εισπνοή διοξειδίου του αζώτου σε συγκεντρώσεις πάνω από το επιτρεπόμενο όριο δεν εμφάνισαν καμία επίπτωση. Οπότε ποιο το πρόβλημα; Το πείραμα, άλλωστε, εγκρίθηκε από την επιτροπή Βιοηθικής του πανεπιστημιακού νοσοκομείου, που σύμφωνα με τον Κράους είναι μία «ανεξάρτητη οντότητα»!
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιες ήταν οι επιπτώσεις των πειραμάτων στους ανθρώπους αυτούς. Πολύ αμφιβάλλουμε ότι ήταν έτσι όπως τα λέει ο Κράους. Ομως αυτό που θα θέλαμε να σημειώσουμε είναι ότι ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις, το θέμα είναι ότι πάντα οι καπιταλιστές βρίσκουν έναν «Κράους» για να δώσει επιστημονικοφανείς δικαιολογίες για τις βρωμιές τους. Οταν πρόκειται για εταιρίες που καταστρέφουν είτε το περιβάλλον είτε τον ίδιο τον άνθρωπο, οι καλοπληρωμένοι και ξεπουλημένοι σ’ αυτές επιστήμονες βρίσκονται εκεί για να τις βοηθήσουν. Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονταν ανθρώπινο κρέας για να «αποδείξουν» ότι οι εκπομπές των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι «καθαρές» και όχι καρκινογόνες (όπως έλεγε έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Υγείας, που το EUGT προσπάθησε να παρεμποδίσει τη δημοσίευσή της), θα βρεθούν και οι επιστημονικοφανείς τρόποι να «αποδειχτεί» αυτό. Οπως ακριβώς είχε βρεθεί το κατάλληλο ειδικό λογισμικό που παραποιεί τα δεδομένα για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και εμφανίζει τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα «καθαρά» στους τεχνικούς ελέγχους. Ομως οι Αμερικάνοι τους τσάκωσαν (για λόγους ανταγωνισμού, φυσικά), ανακαλύπτοντας ότι οι εκπομπές ξεπερνούν κατά 40 φορές το επιτρεπόμενο όριο, προκαλώντας το σκάνδαλο που ονομάστηκε dieselgate.
Τώρα, ο Κράους δεν πείθει κανέναν πέραν του εαυτού του. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να παραδεχτούν το… λάθος τους, όπως είχαν κάνει το 2015 με τα αντίστοιχα πειράματα σε πιθήκους. Η VW, μάλιστα, έθεσε σε διαθεσιμότητα τον εκπρόσωπο δημόσιων σχέσεων, Τόμας Στεγκ, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη. Ο Στεγκ διετέλεσε αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος τόσο της Μέρκελ όσο και του προκατόχου της, σοσιαλδημοκράτη Σρέντερ, πριν πιάσει δουλειά στην VW. Από τη μεριά τους, ένας-ένας άρχισαν να βγάζουν καταγγελίες οι γερμανοί πολιτικοί και τα πολιτικά κόμματα. Μέχρι το επόμενο σκάνδαλο, που όταν ξεσπάσει είμαστε σίγουροι ότι όλοι θα δηλώσουν ξανά «σοκαρισμένοι».
Ομορφος κόσμος ηθικός, αγγελικά πλασμένος, που λέει ο ποιητής! Ο καπιταλισμός, με την αποθέωση της λογικής του ανώτατου κέρδους, γεννά τέτοια σκάνδαλα με τη συχνότητα που φυτρώνουν τα μανιτάρια μετά τη βροχή. Αφού βασίζεται στο σκάνδαλο της κλοπής της απλήρωτης εργασίας των παραγωγών του πλούτου, τα επόμενα σκάνδαλα είναι αναπόφευκτο να συμβούν. Ιδιαίτερα όταν τα λεφτά που παίζονται είναι πολλά.