Τη μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων που αρνούνται να βάλουν το κεφάλι τους στο ντορβά της αξιολόγησης, αποδεχόμενοι να γίνουν ο δούρειος ίππος για την εμπορευματοποίηση, την πειθάρχηση, την υποταγή, την κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και την ανάκληση αποφάσεων μονιμοποίησης, αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.
Επικαλείται γι’ αυτό δύο δικαστικές αποφάσεις που εξέδωσε σε διατεταγμένη υπηρεσία το Διοικητικό Εφετείο Κομοτηνής, στο οποίο είχαν προσφύγει 31 νεοδιόριστοι, με το προκλητικό σκεπτικό ότι είναι αδιάφορο και άνευ νομικής σημασίας το γεγονός ότι δεν είχαν εκδοθεί έως τον κρίσιμο χρόνο συμπλήρωσης της διετούς δοκιμαστικής τους υπηρεσίας (18-8-2022), οι υπουργικές αποφάσεις που προβλέπονται βάσει των νόμων 4589/2019 και 4823/2021, που θα ρύθμιζαν τη διαδικασία αξιολόγησής τους!
Επικαλείται επίσης το γεγονός ότι κατά της υπ’ αρ. 1510/2024 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών έχει ασκηθεί από το ΥΠΑΙΘΑ ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας έφεση υπέρ του νόμου, προκειμένου να υπάρξει ορθή ερμηνεία (!) και εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 78 του ν. 4823/2021. Ιδού η σχετική οδηγία του υπουργείου Παιδείας:
«Δυο δικαστικές αποφάσεις (Αθηνών-Κομοτηνής) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κατά της υπ’ αρ. 1510/2024 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών έχει ασκηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας έφεση υπέρ του νόμου, προκειμένου να υπάρξει ορθή ερμηνεία και εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 78 του ν. 4823/2021 συνιστούν λόγους μείζονος σημασίας δημοσίου συμφέροντος, που δικαιολογούν και υπαγορεύουν τη μη μονιμοποίηση δοκίμων εκπαιδευτικών των οποίων η αξιολόγηση δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς και την ανάκληση τυχόν αποφάσεων μονιμοποίησης».
Η Ζαχαράκη, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους προκατόχους της, Κεραμέως και Πιερρακάκη, εφαρμόζοντας τις εντολές του μεγάλου αφεντικού, συνεχίζει την πολιτική των απειλών και κατατρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, ομολογώντας ουσιαστικά την ήττα της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο ζήτημα της αξιολόγησης, επειδή αυτή (η αξιολόγηση) συνάντησε τη σθεναρή αντίσταση της μαχόμενης εκπαίδευσης.
Η τρομοκρατία περιλαμβάνει και τις απειλές του κυνικού Μητσοτάκη για απολύσεις εκπαιδευτικών που «επί της αρχής» είναι ενάντια στην αξιολόγηση, θυμίζοντας μετεμφυλιακές καταστάσεις, όπου διωκόταν το φρόνημα και απολύονταν οι «χαρακτηρισμένοι» αριστεροί, οι κομμουνιστές δημόσιοι υπάλληλοι μόνο και μόνο για τις ιδέες τους. Αλλά και τη διάταξη που περιλαμβάνεται στο νέο αντεργατικό Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων (προσθήκη ως παράγραφος 8 στο άρθρο 8 του ν. 4940/2022 (Α’ 112) «Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, ρυθμίσεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες διατάξεις»), σύμφωνα με την οποία τιμωρούνται με οριστική παύση όσοι υπάλληλοι του δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, αρνούνται την αξιολόγηση.
Συγκεκριμένα προβλέπεται περικοπή δυο μισθών για όσους αρνούνται την αξιολόγηση και παραπομπή για απόλυση για όσους αρνούνται την αξιολόγηση δυο φορές συνεχόμενα.
Πρόκειται για χουντικής έμπνευσης διάταξη. Ο Μητσοτάκης, ευρισκόμενος σε πολιτική αποδρομή, λόγω της άγριας αντεργατικής και αντιλαϊκής του πολιτικής και των τεράστιων σκανδάλων (υποκλοπές, Τέμπη, ΟΠΕΚΕΠΕ) βάλθηκε να γίνει ο δήμιος των εκπαιδευτικών, επειδή η αντίστασή τους τού έγινε καρφί στο μάτι, στραπατσάροντας την εικόνα του iron man.
Συνάμα έβαλε τη Ζαχαράκη να ετοιμάσει και το «καρότο» μετά το «μαστίγιο», ευελπιστώντας ότι θα τουμπάρει τους εκπαιδευτικούς. Ετοιμάζεται, λοιπόν, νέο νομοσχέδιο τον Σεπτέμβρη με αλλαγές διαδικαστικού χαρακτήρα στη διαδικασία της αξιολόγησης (ενοποίηση δύο πεδίων αξιολόγησης -το διδακτικό/παιδαγωγικό έργο και το παιδαγωγικό κλίμα/διαχείριση της τάξης- σε ένα, αραιότερη συχνότητα στην αξιολόγηση, κ.λπ.).
Οι εκπαιδευτικοί όμως, επειδή αντιλαμβάνονται ότι το διακύβευμα για το δημόσιο σχολείο και τους ίδιους είναι μεγάλο, και αυτήν τη φορά θα τρίψουν στη μούρη του αυτοκρατορίσκου και της Ζαχαράκη και αυτήν την πονηρή απόπειρα.