Τον Πολάκη τον ξέσκισαν για το τσιμπούσι στα Χανιά. Το ίδιο τον Βερβεσσό για το πασοκογλέντι στα γραφεία του ΔΣΑ. Ο Αντετοκούνμπο είναι εθνικό ίνδαλμα. Και ως τέτοιο μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Το ίδιο και η μάνα του και τ’ αδέρφια του.
Προσέξτε σας παρακαλούμε τη φωτογραφία. Εννιά άτομα ο ένας πάνω στον άλλο σε κλειστό χώρο. Με τη μάνα Αντετοκούνμπο χωρίς μάσκα, μη τυχόν και δεν τη γνωρίσουν όλοι. Πώς να μην κατεβάσει τη μάσκα και η υπάλληλος του μαγαζιού για να τη δουν φίλοι και γνωστοί; Δεν έχεις κάθε μέρα την ευκαιρία να ποζάρεις με τον δις MVP του ΝΒΑ και την οικογένειά του.
Ούτε ένα αρνητικό σχόλιο για την «πατείς με πατώ σε» φωτογραφία. Ούτε ένα σχόλιο για την Αντετοκούνμπαινα που έχει απεικονιστεί σε μισή ντουζίνα φωτογραφίες να τριγυρνάει στο σούπερ μάρκετ χωρίς μάσκα και να ποζάρει σαν ξεπεσμένη σταρ του Χόλιγουντ δίπλα στα καρότσια με τα εμπορεύματα που αγόρασε ο γιος της για να τα δώσει στο φιλόπτωχο ταμείο του Αγιοεμελέτη, της εκκλησιάς της παλιάς τους γειτονιάς (λίγο παρακάτω από την Κόντρα).
Επί τη ευκαιρία, να πούμε και δυο λόγια για τη φιλανθρωπία-διαφημιστική μπίζνα, για να μην μας περνάνε για Χαχόλους οι μανατζαραίοι του εμπορεύματος Giannis. Δεν αμφιβάλλουμε ότι η οικογένεια Αντετοκούνμπο είναι χριστιανική οικογένεια. Οσο ήταν μια φτωχή οικογένειων μεταναστών, που πάλευε για τον επιούσιο με την ανάσα του μπάτσου στο σβέρκο της, είμαστε σίγουροι ότι προσέτρεχε στη θρησκεία με το στεναγμό του καταπιεσμένου πλάσματος, για να θυμηθούμε τον Μαρξ. Τώρα που έγινε ζάμπλουτη χρησιμοποιεί και τη θρησκευτική φιλανθρωπία με τον τρόπο που τη χρησιμοποιούν οι κάθε φυράματος χριστέμποροι.
Διαβάζουμε ότι ο Γιάννης δε θέλει να μαθεύονται οι φιλανθρωπίες που κάνει στη γειτονιά του. Σωωώπα! Δηλαδή, τέσσερις μαντραχαλαίοι πάνω από δυο μέτρα ο καθένας, με τον έναν από τους τέσσερις διάσημο στα πέρατα του πλανήτη, από κοντά κι η μάνα τους χωρίς μάσκα, θα περνούσαν απαρατήρητοι σ’ ένα σούπερ μάρκετ στα Σεπόλια, καθώς γέμιζαν καρότσια με τρόφιμα και είδη καθαριότητας! Οποιος δε θέλει να μαθαίνονται οι φιλανθρωπίες του, ακολουθώντας τη γνωστή ευαγγελική διδαχή («σου δε ποιούντος ελεημοσύνην μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου – όπως η σου η ελεημοσύνη εν τω κρυπτώ και ο πατήρ σου ο βλέπων εν των κρυπτώ αποδώσει σοι εν τω φανερώ») βρίσκει εύκολα τον τρόπο να δώσει πέντε φράγκα χωρίς να το μάθει κανένας. Ο χριστέμπορος, όμως, ξέρει πως η φιλανθρωπία είναι χρήσιμη μόνο «εν τω φανερώ». Αλλιώς πηγαίνει στράφι…
Το brand name “Giannis” οικοδομείται πάνω στο αφήγημα του φτωχού μεταναστόπουλου που δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε. Γι’ αυτό και η φιλανθρωπία πρέπει να φαίνεται. Οπως φαίνεται και των καπιταλιστών, άλλωστε. Οσο περισσότερο φαίνεται η φιλανθρωπία τόσο ισχυροποιείται το διαφημιστικό αφήγημα και επομένως τόσο πιο κερδοφόρο γίνεται το brand name “Giannis”. Αν για το συμβόλαιο με την καπιταλιστική αθλητική επιχείρηση πρωτεύον είναι οι αθλητικές ικανότητες, για τα συμβόλαια με τις διαφημιστικές εταιρίες πρωτεύον είναι η διεισδυτικότητα του πρωταγωνιστή στο ευρύ κοινό. Οι επιδείξεις φιλανθρωπίας βοηθούν ακριβώς σ’ αυτό.