► «Δεν γνωρίζω από πολιτική, αλλά είναι αλήθεια ότι η κατάσταση στην Ισπανία δεν είναι καλή. Ωστόσο είναι διασκεδαστικό ένας ισπανός οδηγός, με ένα ιταλικό αυτοκίνητο, το οποίο έχει σχεδιαστεί από έναν Ελληνα, να κερδίζει μέσα στη Γερμανία». Η παραπάνω δήλωση ανήκει στο Φερνάνδο Αλόνσο, οδηγό αγώνων ταχύτητας F1, έγινε λίγο μετά τη νίκη του στην πίστα του Χοκενχάιμ και έτυχε μεγάλης διάδοσης στο διαδίκτυο, αφού θεωρήθηκε «αντιμνημονιακή» και «χαστούκι» στη Μέρκελ. Στην Ελλάδα όλα τα ΜΜΕ αναφέρθηκαν στη δήλωση Αλόνσο στο κεντρικό τους δελτίο ειδήσεων και υπήρξε και ανακοίνωση από το κόμμα του Καμμένου, με την οποία καλού-νταν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί που στηρίζουν τη συγκυβέρνηση να παραδειγματιστούν από το εκκωφαντικό μήνυμα που έστειλε ο άσος της F1 στη Μέρκελ και να υψώσουν το ανάστημά τους!
Δεν παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι η δήλωση του Αλόνσο ξεφεύγει από τα καθιερωμένα των αγώνων ταχύτητας και έχει σαφή πολιτικό προσανατολισμό, όμως απέχει πολύ από το να γίνει σημαία και σημείο αναφοράς για την αντιμνημονιακή πολιτική. Κατά την ταπεινή κρίση της στήλης, ο λόγος που έτυχε τόσο μεγάλης διάδοσης και προβολής είναι ότι δεν παραπέμπει σ’ ένα δυναμικό «διά ταύτα» και δεν καλεί σε κάποια δράση, γεγονός που το κάνει εύκολα διαχειρίσιμο για κοινωνική δημαγωγία. Την προηγούμενη βδομάδα είχαμε αναφερθεί στις δηλώσεις του επιθετικού της Μπαρτσελόνα Νταβίντ Βίγια, με τις οποίες εξέφραζε τη συμπαράστασή του στον ηρωικό αγώνα των ισπανών ανθρακωρύχων και τασσόταν υπέρ των διαδηλωτών που αντιδρούν στις επιλογές της ισπανικής κυβέρνησης, οι οποίες «θάφτηκαν» από τα ΜΜΕ. Συγκρίνοντας τις δηλώσεις Βίγια και Αλόνσο, μπορούμε να καταλάβουμε τους λόγους για τους οποίους έτυχαν διαφορετικής μεταχείρισης.
Κλείνοντας, ένα ακόμη σημείο που πρέπει να σχολιάσουμε για τον ισπανό οδηγό, που έγινε ακόμη πιο συμπαθής από τη δήλωσή του, είναι η αναφορά του στην ομάδα της Ferrari, στη σωστή αγωνιστική τακτική που επέλεξαν και στην καλή δουλειά των μηχανικών της ομάδας. Οσο και αν για κάποιους ακούγεται περίεργο, στην F1, εκτός από την οδηγική ικανότητα και το ταλέντο κάθε οδηγού, σημαντικό ρόλο παίζει η υποστήριξη που έχει από την ομάδα του. Μέχρι τώρα ο Αλόνσο προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών, παρά το γεγονός ότι το μονοθέσιό του δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, για τον απλούστατο λόγο ότι στη Ferrari γίνεται μια επιτυχημένη συλλογική προσπάθεια που έχει οδηγήσει σε πολύ καλά αποτελέσματα.
► Εντονες είναι οι διεργασίες για τις εκλογές της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας τον προσεχή Οκτώβρη. Ο σημερινός πρόεδρος Σοφοκλής Πιλάβιος θα μπο- ρούσε να επανεκλεγεί με μεγάλο ποσοστό, όμως μέχρι σήμερα δεν έχει αποφασίσει αν θα είναι υποψήφιος (παρασκηνιακά του ασκούνται πιέσεις να αποχωρήσει), γεγονός που επιτρέπει σε κάποιους να ονειρεύονται την προεδρία της ΕΠΟ. Μέχρι στιγμής, μόνο ο Διονύσης Ψωμιάδης (αδελφός του Πανίκα) έχει δηλώσει ότι θα είναι υποψήφιος, ακόμη και ως αντίπαλος του Πιλάβιου, ενώ την οριστική απόφαση του νυν προέδρου περιμένουν ο Γιώργος Σαρρής, νυν πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας (ΚΕΔ), και ο πρώην πρόεδρος της ΕΠΟ Βασίλης Γκαγκάτσης που επιθυμεί να επιστρέψει στο θρόνο του.
Οπως είναι απολύτως λογικό, οι διεργασίες στο παρασκήνιο έχουν φέρει σε θέση μάχης τους δυο αιώνιους αντίπαλους. Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης έχει εκφράσει την προτίμησή του στο πρόσωπο του Γιώργου Σαρρή και προσπαθεί να πείσει το φίλο του Βασίλη Γκαγκάτση να μην κατέβει υποψήφιος και διασπάσει το ερυθρόλευκο μέτωπο. Στην απέναντι όχθη, οι πράσινοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να υπονομεύσουν την ερυθρόλευκη υποψηφιότητα (η πρώτη κίνηση είναι να ζητήσουν την παραίτηση του Σαρρή από την προεδρία της ΚΕΔ), χωρίς να έχουν όμως αρκετές πιθανότητες επιτυχίας. Ολα δείχνουν ότι μετά την εκλογή του Γιάννη Μώραλη (αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός) στην προεδρία της Super League, ερυθρόλευκων φρονημάτων θα είναι και ο πρόεδρος της ΕΠΟ, γεγονός που θα επιβεβαιώσει την πρωτοκαθεδρία του Ολυμπιακού.
Η ερυθρόλευκη κυριαρχία έρχεται ως φυσική συνέπεια της οικονομικής κυριαρχίας του Μαρινάκη στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αφού ως γνωστόν οι ανιδιοτελείς εργάτες του ποδοσφαίρου στοιχίζονται πάντα πίσω από τον οικονομικά ισχυρό. Οι παλιότεροι θα θυμούνται ότι οι εκλογές της ΕΠΟ είχαν έντονο πολιτικό χρώμα με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ να προσπαθούν να εκλέξουν πρόεδρο της αρεσκείας τους, όμως τα τελευταία χρόνια το πολιτικό ενδιαφέρον έχει ατονήσει και το χρώμα δίνει η αντιπαράθεση ερυθρόλευκων και πράσινων.
► Το σχόλιο που μπορούμε να κάνουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου είναι ότι η προετοιμασία τους αποτελεί επί της ουσίας μια μεγάλη πρόβα για την «αντιμετώπιση» της τρομοκρατίας και των όποιων λαϊκών κινητοποιήσεων ξεσπάσουν εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Η κυριαρχία του στρατού είναι έντονη στους δρόμους της αγγλικής πρωτεύουσας, που βρίσκονται περιμετρικά στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, αφού επί της ουσίας η ασφάλεια των αγώνων έχει ανατεθεί στις ένοπλες δυνάμεις. Τα μέτρα ασφάλειας είναι δρακόντεια και ξεπερνούν κάθε προηγούμενο, με κάμερες σε όλους τους δρόμους της πόλης, με το ζέπελιν (όπως και στην Αθήνα το 2004) να καταγράφει συνεχώς, αναζητώντας συνομιλίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε «τρομοκρατικές» ενέργειες, στα αεροδρόμια της πόλης οι έλεγχοι είναι συνεχείς και εκατοντάδες αστυνομικοί με πολιτικά και πράκτορες από τις μυστικές υπηρεσίες διάφορων χώρων κυκλοφορούν ανάμεσα στους τουρίστες και τους κατοίκους της πόλης.
Παρά τα δρακόντεια μέτρα και τα ασύλληπτα φράγκα που έχουν ξοδευτεί, έχουμε ήδη δύο κρούσματα που δείχνουν ότι κανένα κατασταλτικό μέτρο δεν παρέχει απόλυτη ασφάλεια. Σύμφωνα με την «Guardian», η εταιρία που έχει αναλάβει τον τομέα της ασφάλειας, η G4S, γνωστή από τις παρτίδες της με τους σιωνιστές, «εκπαίδευσε» τους υπαλλήλους της στη λειτουργία των μηχανημάτων ακτίνων Χ για την ανίχνευση εκρηκτικών, όμως στις δοκιμές που ακολού-θησαν ελάχιστοι απ’ αυτούς κατάφεραν να εντοπίσουν χειροποίητες βόμβες που είχαν τοποθετηθεί σε αποσκευές με ειδικές κρύπτες. Το γεγονός αυτό σήμανε συναγερμό και τη λύση καλείται να δώσει και πάλι ο στρατός, που θα αναλάβει να συντονίσει τους υπάλληλους της G4S με ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη του. Το δεύτερο κρούσμα αφορά έναν 11χρόνο, που κατάφερε να ταξιδέψει από το Μάντσεστερ στη Ρώμη χωρίς να έχει στη διάθεσή του ούτε διαβατήριο ούτε κάρτα επιβίβασης στο αεροπλάνο. Οι υπάλληλοι της αεροπορικής εταιρείας Jet2 και οι υπάλληλοι του αεροδρομίου του Μάντσεστερ τέθηκαν αμέσως σε διαθεσιμότητα, όμως το πλήγμα στο κύρος των υ-πεύθυνων ασφάλειας είναι μεγάλο. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το απίστευτο κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα στους δρόμους του Λονδίνο (για να διανύσεις απόσταση 15 χιλιομέτρων χρειάζεσαι περίπου μιάμιση ώρα), είναι πολύ πιθανό η Ολυμπιάδα του Λονδίνου να μείνει στην ιστορία σαν η Ολυμπιάδα της ταλαιπωρίας και της τρομολαγνείας, εκτός αν εντός των αγωνιστικών χώρων σημειωθούν εξαιρετικές επιδόσεις που θ’ αλλάξουν το αρνητικό κλίμα.
Κος Πάπιας
papias@eksegersi.gr
papias@eksegersi.gr
ΥΓ: Λάβρος εμφανίστηκε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, Φώτης Κουβέλης, στο θέμα με το ρατσιστικό ανέκδοτο της αθλήτριας Βούλας Παπαχρήστου, ζητώντας από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) την παραδειγματική της τιμωρία. Η αθλήτρια τιμωρήθηκε με αποκλεισμό από τους αγώνες του Λονδίνου, ο λόγος όμως που σχολιάζουμε το θέμα είναι για να δείξουμε ότι ο πρόεδρος Φώτης είναι ένα πολιτικό λαμόγιο του κερατά, που προσπαθεί μόνο να διασώσει την προσωπική του εικόνα πουλώντας ευαισθησία. Εκτός από τη συμμετοχή του κόμματός του στη συγκυβέρνηση, που έχει σαν στόχο να ξεζουμίσει τον ελληνικό λαό και να πατάξει την εγκληματικότητα, η οποία σύμφωνα με εξέχοντα μέλη της κυβέρνησης οφείλεται κυρίως στους «λαθρομετανάστες», η ΔΗΜΑΡ συνεχίζει να στηρίζει τον ανεκδιήγητο δήμαρχο Αθήνας Γιώργο Καμίνη, ο οποίος συμφώνησε με τον υπουργό Καταστολής Νίκο Δένδια για τη δημιουργία στρατόπεδου συγκέντρωσης μεταναστών εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων.