Στριμωγμένη για τα καλά στον τοίχο φαίνεται να είναι η υπουργός Παραπαιδείας. Οι απειλές και οι εκβιασμοί που εξαπολύει δεν έχουν πτοήσει ούτε τους νεοδιόριστους ούτε τους παλιούς εκπαιδευτικούς. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης-επιθεωρητές, που χωρίς κανέναν ενδοιασμό αποκόπηκαν από την οικογένεια των εκπαιδευτικών, πέταξαν την πολυφορεμένη μάσκα του «συμπαραστάτη παιδαγωγού» και ανέλαβαν τον επαίσχυντο ρόλο του δήμιου-εμπεδωτή και εκτελεστή των αντιδραστικών-αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, δεν φαίνεται, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, να έχουν πετύχει κανένα σημαντικό αποτέλεσμα, που θα μπορούσε να εδραιώσει την αξιολόγηση σ’ αυτήν την κομβική α΄φάση της αξιολόγησης των ομήρων νεοδιόριστων. Αλλιώς η επιτυχία σ’ αυτήν τη φάση θα τους ανοίξει την κερκόπορτα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να κάνουν το επόμενο βήμα για την αξιολόγηση όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών.
Είναι μεγάλο στοίχημα, λοιπόν, για την κυβέρνηση και τους κολαούζους της και θα παλέψουν παντιοτρόπως να το κερδίσουν.
Προς το παρόν, η όποια προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τους υποψήφιους αξιολογούμενους συναντά αντιδράσεις και κλειστές πόρτες. Από Κρήτη μέχρι Εβρο. Στα Ανώγεια Ρεθύμνου, μάλιστα, εμπόδισαν για τρίτη φορά τον αξιολογητή-επιθεωρητή να μπει στο σχολείο. Με καθολική στάση εργασίας όλων των εκπαιδευτικών τάξης, με πανό και με μαντινάδες δηκτικού περιεχομένου για την αξιοπρέπεια των επιθεωρητών, υποδέχτηκαν τον αξιολογητή έξω από την είσοδο του σχολείου.
Και επειδή (απ’ ό,τι αντιλαμβανόμαστε, η κα ΥΠΑΙΘ, λόγω των πεποιθήσεών της, είναι και λάτρης των αρχαίων ρήσεων) «του δε πολέμου οι καιροί ου μενετοί» (στον πόλεμο οι ευκαιρίες δεν περιμένουν), σήμανε συναγερμό σε όλη την καμαρίλα της. Η αξιολόγηση πρέπει επειγόντως, παντοιοτρόπως και ποικιλοτρόπως να προχωρήσει και να τελειώσει πριν τις εκλογές, οι οποίες οσονούπω θα ανακοινωθούν. Τα περιθώρια στενεύουν. Το έλαβαν το μήνυμα και τα τσιράκια της και τρέχουν. Πήραν φωτιά οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις με τους συνοδοιπόρους τους μανατζαραίους των σχολικών μονάδων, να τους μπάσουν από υπόγειες διαδρομές στις τάξεις, χωρίς να το πάρουν χαμπάρι οι σύλλογοι διδασκόντων και με «θεμιτούς» και αθέμιτους τρόπους να επιβάλουν στους νεοδιόριστους την αξιολόγηση.
Σωρεία οι καταγγελίες από την Κρήτη, Κεφαλονιά,, Εβρο και Θεσσαλονίκη. Οι αξιολογητές-επιθεωρητές δεν σεβάστηκαν ούτε το τριήμερο πένθος(!) που είχε κηρύξει η τάχα μου συντετριμμένη κυβέρνηση για τους νεκρούς των Τεμπών και ξεκίνησαν τις ενοχλήσεις με μηνύματα στους νεοδιόριστους για να μπουν στην πλατφόρμα και να ξεκινήσει η αξιολόγησή τους. Το αν θα τα καταφέρουν να την επιβάλουν, εναπόκειται στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με τον ενωτικό- συνεπή και αποφασιστικό αγώνα τους, την αλληλεγγύη και συμπαράταξη όλων, παλιών και νέων. Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουν να βάλουν φραγμό στους δόλιους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και της Κεραμέως στην εκπαίδευση και να πετάξουν στα τάρταρα τα καταστροφικά για την Παιδεία νομοθετήματά τους.
Η Β΄ΕΛΜΕ Εβρου διακινεί ενημερωτικό σημείωμα με οδηγίες στους νεοδιόριστους για το πώς θα αντισταθούν στις προκλήσεις των αξιολογητών-επιθεωρητών.
Το κείμενο της Β’ ΕΛΜΕ Εβρου
Αρκετές ΔΔΕ σε όλη τη χώρα και αρκετοί νέοι Σύμβουλοι – επίδοξοι “αξιολογητές” – επιθεωρητές, δε σεβάστηκαν ούτε το τριήμερο πένθος για τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών και άρχισαν να στέλνουν μηνύματα στους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020 και 2021 για να ξεκινήσουν τη λεγόμενη «αξιολόγηση» για τη μονιμοποίησή τους. Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι μας ενημέρωσαν ότι τα παραπάνω συμβαίνουν και στο ν. Εβρου.
Συνεπώς τα συνδικαλιστικά σωματεία μας μεταβαίνουν σε κατάσταση «συναγερμού», για να αντιμετωπίσουμε ενωμένα και οργανωμένα, με αγώνα διαρκείας, τις νέες προκλήσεις και να μην επιτρέψουμε στην Κεραμέως και την κυβέρνηση να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο ενάντια στο δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Να τους φράξουμε το δρόμο! Η «αξιολόγηση» δεν θα περάσει!
Στο παρόν σημείωμα παρέχουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση και οδηγίες για τις ενέργειες των νεοδιόριστων συναδέλφων μας, προκειμένου να αντιταχθούν στις παραπάνω προκλήσεις:
- Ενημερώστε άμεσα την ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε, με οποιονδήποτε τρόπο, ότι γίνατε αποδέκτης τέτοιου μηνύματος.
- Μην απαντάτε στο μήνυμα και μη «μπαίνετε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείτε την ατομική σας «αξιολογική» διαδικασία, δίνετε τα στοιχεία σας στον επίδοξο επιθεωρητή σας και αυτός σας εντοπίζει και σας αποστέλλει μήνυμα προσωπικό για τη συνέχιση της διαδικασίας. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το «αξιολογικό σύστημα» Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην «αξιολόγηση», έστω κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν να ξεκινήσει.
- Εάν παρ’ όλα αυτά έχετε «μπεί» στην ειδική πλατφόρμα, το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον «αξιολογητή» σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία! Ενημερώστε άμεσα και πάλι την ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε, με οποιονδήποτε τρόπο, για τα στοιχεία του «αξιολογητή» σας, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι και ποιοί Σύμβουλοι θα εμπλακούν στην λεγόμενη «αξιολόγηση». Να μην συνεχίσετε περαιτέρω τη διαδικασία που σας προτείνουν και να απαντήσετε στο Σχ. Σύμβουλο ως εξής:
Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
Ο/Η εκπαιδευτικός
Ονοματεπώνυμο , ειδικότητα , Σχολείο
Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον «αξιολογητή».
Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στην ΕΛΜΕ.
- Συνεπώς άμεσα, σε συνεννόηση με την ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε, πρέπει να υπογράψετε (αν δεν το έχετε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και θα πρωτοκολλήσετε στο Σχολείο σας.
ΔΗΛΩΣΗ
Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη
α. Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ
β. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας [ήδη έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 06/3 έως και Παρασκευή 10/03 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ). ] και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες.
Υπενθυμίζουμε ότι η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά.
- Ενημερώστε άμεσα την ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» σας προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.
- ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ