Ασχολήθηκε κανείς με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αποφάσισε το υπουργικό συμβούλιο του Μητσοτάκη (δηλαδή ο ίδιος ο Μητσοτάκης), με τον «μπουμπουνιστό» τίτλο «Επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών»; Κανένας απολύτως. Ακόμα και οι ελάχιστοι δεξιοί που βγαίνουν στα ραδιοκάναλα ξεχνούν ν’ αναφερθούν στην ΠΝΠ, οι δε δημοσιογράφοι, ακόμα και στα φιλικά Μέσα, ούτε που μπαίνουν στον κόπο να τους ρωτήσουν.
Αποδείχτηκε ότι η έμπνευση της απελπισίας δεν μπόρεσε να πουλήσει καθόλου. Ν’ αποτελέσει ένα εργαλείο για τη μείωση -έστω- της πίεσης πάνω στον Μητσοτάκη. Ο Βενιζέλος, για παράδειγμα, που μίλησε νομικά, απαξίωσε την παραμικιρή αναφορά στην ΠΝΠ. Ακόμα και ο Γεραπετρίτης, στην απάντηση που προσπάθησε να δώσει στον Βενιζέλο, δεν αναφέρθηκε καθόλου στη… μεγάλη τομή που έκανε το αφεντικό του. Αν δεν ήταν τόσο πανικόβλητοι, θα έπρεπε να έχουν καταλάβει πως όσο δεν δίνουν απαντήσεις επί της ουσίας, τίποτ’ άλλο δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Και γιατί ΠΝΠ και όχι κανονική νομοθετική πρωτοβουλία; Η ΠΝΠ υπογράφεται από το υπουργικό συμβούλιο, χωρίς να προηγηθεί καμιά διαβούλευση, καμιά κοινοβουλευτική διαδικασία. Κυρώνεται εκ των υστέρων από τη Βουλή, ολόκληρη όμως, χωρίς η αντιπολίτευση να έχει τη δυνατότητα να κάνει αλλαγές ή προσθήκες. Take it or leave it είναι η κοινοβουλευτική διαδικασία εκ των υστέρων έγκρισης μιας ΠΝΠ. Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη, είναι βέβαιο ότι θα ψηφιστεί μόνο από τους 157 της ΝΔ (άντε να την ψηφίσει και ο Μπογδάνος, αν θέλει ν’ ανοίξει διάδρομο επιστροφής, αν και δεν το βλέπουμε μέχρι στιγμής).
Ποια ήταν η «εξαιρετικά επείγουσα απρόβλεπτη ανάγκη» που επέβαλε την κατασκευή της συγκεκριμένης ΠΝΠ; Να πάψει η ΕΥΠ/ΚΥΠ να παρακολουθεί τους κοινοβουλευτικούς πολιτικούς αντιπάλους της κυβέρνησης Μητσοτάκη; Μα αφού ο… απρόσεκτος στα… ολισθήματα Κοντολέων αποπέμφθηκε και στη θέση του μπήκε ένας… συνετός πρέσβης, υπήρχε περίπτωση σ’ ένα μήνα, όσο θα απαιτούνταν για μια κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, να γίνουν άλλα… ολισθήματα;
Οχι βέβαια. Ακόμα και στο επίπεδο της αστικής κοινοβουλευτικής τάξης, ο Μητσοτάκης για μια ακόμη φορά κουρέλιασε το αστικό Σύνταγμα. Κατασκεύασε μια ΠΝΠ για λόγους προπαγάνδας, επικαλούμενος ανύπαρκτη «εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη».
Μόνο για λόγους προπαγάνδας; Κατηγορηματικά όχι. Με την ΠΝΠ (την παραθέτουμε στο τέλος) θωρακίζεται το καθεστώς λειτουργίας της κακόφημης ΕΥΠ/ΚΥΠ. Οι παρακολουθήσεις και το φακέλωμα εξακολουθούν όπως και πρώτα. Η επίκληση «εθνικών λόγων», χωρίς καμιά αιτιολόγηση, εξακολουθεί να νομιμοποιεί το βυσμάτωμα και το ρουφιανιλίκι. Γύρω στις 15.000 «νόμιμες επισυνδέσεις» γίνονται κάθε χρόνο, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Αρχή-ανέκδοτο (ΑΔΑΕ – Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών). Η συντριπτική πλειοψηφία απ’ αυτές αφορούν την «καταπολέμηση της τρομοκρατίας». Δηλαδή, παρακολουθούν έλληνες πολίτες για ζητήματα που αφορούν την εσωτερική «τάξη και ασφάλεια» και όχι την «εθνική ασφάλεια».
Και βέβαια, αυτές είναι οι «νόμιμες επισυνδέσεις», οι λιγότερες, γιατί οι περισσότερες γίνονται χωρίς τη νόμιμη διαδικασία.
Υπερβολές; Για θυμηθείτε το 2006 με τρεις υπουργούς της κυβέρνησης Καραμανλή (Ρουσόπουλο, Βουλγαράκη και Παπαληγούρα) να δίνουν συνέντευξη Τύπου και να παρουσιάζουν σχεδιάγραμμα με την παρακολούθηση κυβερνητικών τηλεφώνων, ακόμα και του πρωθυπουργού. Θυμηθείτε τη δολοφονία του Κώστα Τσαλικίδη, του μηχανικού που εντόπισε το λογισμικό παρακολούθησης και το γνωστοποίησε στους ανωτέρους του. Θυμηθείτε τον περιβόητο εισαγγελέα Διώτη να κλείνει την υπόθεση Τσαλικίδη σαν… αυτοκτονία. Μάθαμε ποτέ τίποτα περισσότερο;
Θυμηθείτε ότι στα Wikileaks υπάρχουν αναφορές για επαφές κυπατζήδων ή και ιδιωτών που έδιναν πληροφορίες για την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης Καραμανλή. Στο βιβλίο «The Snowden Files: The Inside Story of the World’s Most Wanted Man» γίνεται ευρεία αναφορά από τον Εντουαρντ Σνόουντεν και τους συνεργάτες του στις παρακολουθήσεις των τηλεγραφημάτων της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο Τέλλογλου (ποιος θα τολμήσει να τον χαρακτηρίσει… αντισυστημικό;) λέει τώρα ότι από το 2013 η ΕΥΠ/ΚΥΠ προσπαθούσε να αγοράσει πρώτα το λογισμικό Pegasus και μετά το πιο αποτελεσματικό (επειδή δεν αφήνει ίχνη) Predator. Κι ακόμη, πως υπάρχουν ιδιωτικές εταιρίες που κατέχουν αυτό το λογισμικό και το νοικιάζουν ακόμα και με το κομμάτι (τόσοι αριθμοί για βυσμάτωμα, τόσα λεφτά).
Να τελειώνει, λοιπόν, το παραμύθι ότι επειδή θα πρέπει να εγκρίνει και ένας δεύτερος εισαγγελέας, υπάρχει ασφαλιστική δικλίδα. Πρώτον, γιατί οι εισαγγελικές εγκρίσεις αφορούν μόνο τις λιγότερες «νόμιμες επισυνδέσεις» και όχι τις περισσότερες «άτυπες». Δεύτερον, γιατί όπως ο ένας εισαγγελέας είχε βάλει τον αυτόματο πιλότο και υπέγραφε ό,τι του ζητούσαν οι κυπατζήδες, με τον ίδιο αυτόματο πιλότο θα κινηθεί και ο δεύτερος εισαγγελέας. Αλλωστε, σ’ αυτά τα πόστα δεν μπαίνουν δικαστικοί σαν τον Σεβαστίδη (που δεν είναι και εισαγγελέας). Μπαίνουν έμπιστοι και… ευέλικτοι.
Και βέβαια, είναι ανέκδοτο η… μεγάλη τομή ότι για τον αρχικυπατζή θα πρέπει να εκφέρει «γνώμη» και η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής! Προσοχή, «γνώμη», όχι «σύμφωνη γνώμη». Δεν εμπιστεύονται ούτε την εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία, μη τυχόν και «στραβώσουν» κάποιοι και ψηφίσουν αρνητικά μαζί με την αντιπολίτευση. Κατά κανόνα, η «γνώμη» της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής θα είναι θετική (έστω και κατά πλειοψηφία), ενώ αν κάτι στραβώσει στην κυβερνητική πλειοψηφία και η «γνώμη» για τον αρχικυπατζή είναι αρνητική, το «αρμόδιο μέλος της κυβέρνησης» (σήμερα είναι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης) δεν δεσμεύεται από αυτήν τη «γνώμη» και μπορεί να διορίσει τον αρχικυπατζή της επιλογής του.
Χρειάζεται εδώ να ξαναθυμίσουμε τα αίσχη που διέπραξε ο Μητσοτάκης για να διορίσει αρχικυπατζή τον Κοντολέοντα. Παρακαλούμε, διαβάστε (ή ξαναδιαβάστε) το άρθρο με τίτλο: Εξ όνυχος τον λέοντα, μα και τον Κοντολέοντα. Και σημειώστε ότι ο μέχρι προχθές αρχικυπατζής είχε ως μοναδικό προσόν του ότι διηύθυνε το ελληνικό παράρτημα της γνωστής για τις σχέσεις της με το σιωνιστικό κράτος G4S. Ολως… τυχαίως, ισραηλινής προέλευσης είναι και το Predator! Τελικά… συνωμότησε το σύμπαν για να… εκθέσει τον Μητσοτάκη.
FEK-2022-Tefxos A-00152-downloaded -10_08_2022