Σύμφωνα με το επιτελείο προπαγάνδας του Μαγάρου Μαξίμου, ο εκκλησιασμός ανήκει στις essential (η αγγλική λέξη κάνει περισσότερη φιγούρα από την ελληνική «ουσιώδεις») διαδικασίες, στην ίδια κατηγορία με την τροφή, ενώ η αγορά παπουτσιών, ας πούμε, ανήκει στις non essential διαδικασίες. Διότι με τρύπια παπούτσια μπορείς να κυκλοφορήσεις, ενώ χωρίς να φιλήσεις το τζάμι της εικόνας και το χέρι του παπά, που τα έχουν ήδη φιλήσει δεκάδες άλλοι, και να «κοινωνήσεις» από το ίδιο κουταλάκι με το οποίο έχουν ήδη «κοινωνήσει» δεκάδες άλλοι, δεν μπορείς να ζήσεις.
Πήραν τη γραμμή («Σφυγμός» ονομάζεται το καθημερινό δελτίο προπαγάνδας) οι influencers της ΝΔ και ξαμολύθηκαν ανά τα ραδιοκάναλα για να την κάνουν «νιανιά». Ο καθένας με το δικό του τρόπο. Ο Πέτσας, που δεν διακρίνεται για την ευφράδειά του, επανέλαβε απλώς τη γραμμή. Ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-υπουργός προσπάθησε να την «πουλήσει» όπως πουλούσε θαυματουργά νανογιλέκα: «Είναι δυνατόν να λέμε στα σοβαρά και να εξομοιώνουμε την ανάγκη του πιστού για την θρησκευτική λατρεία, με το να πάει να κόψει τα νύχια της μία κυρία ή να φτιάξει τα μαλλιά της ή να πάω εγώ να αγοράσω ένα παντελόνι; Η αξία της θρησκευτικής λατρείας και της ασκήσεως της λατρείας για τον πιστό είναι η ίδια με το να κάνω ψώνια; Η Εκκλησία για τον πιστό είναι πνευματική τροφή σοβαρή. Αυτός που δεν το πιστεύει, μπορεί να μην το καταλαβαίνει».
Μέσα σε λίγες ώρες διαπίστωσαν ότι μπορεί να «έπιασαν» κάποιους «ψεκασμένους» (αν και δύσκολα θα τους ξεκολλήσουν από τον Βελόπουλο), όμως την ίδια στιγμή εξόργισαν πολλαπλάσιους «μη ψεκασμένους», πιστούς και αθέους. Τα μηνύματα τοής ήρθαν από παντού: από τα σχόλια στα λεγόμενα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, από τα τηλεφωνήματα και τα e-mail στους ραδιοσταθμούς, από την αδυναμία ακόμα και των πιο «φιλικών» δημοσιογράφων να υπερασπιστούν αυτό τον κραυγαλέο διαχωρισμό (με τεστ οι ανεμβολίαστοι ακόμα και στο ψιλικατζίδικο, χωρίς τεστ στις λειτουργίες και τις μεταλαβιές).
Γι’ αυτό και ο Μητσοτάκης τη γύρισε την πλάκα στη συνέντευξή του στο Mega, παρουσιάζοντας σαν… τεχνικό το ζήτημα. Δεν μπόρεσε να τον υπερασπιστεί ούτε ο Πρετεντέρης! Για όσους/ες δεν παρακολούθησαν τη συνέντευξη με το ρετάρισμα και τα φάλτσα του Κούλη, ιδού η απομαγνητοφώνηση:
«Κυριάκος Μητσοτάκης: Λοιπόν, εδώ υπάρχει το εξής ζήτημα: θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι εκκλησίες είναι ανοιχτοί χώροι λατρείας. Ισως ο κ. Τσίπρας δεν έχει αισθανθεί ποτέ την ανάγκη να μπει σε μια εκκλησία, να ανάψει ένα κερί. Δεν υπάρχει κάποιος στην πόρτα να τον ελέγξει αν θέλει να το κάνει. Λοιπόν, από εκεί και πέρα εάν υπήρχε τρόπος εφαρμογής του μέτρου αυτού θα το συζητούσαμε. (…)
Ράνια Τζίμα: Στο λιανικό εμπόριο, γιατί θεωρείτε ότι είναι πιο εύκολο ο έμπορος ο οποίος έχει μόνος του ένα μαγαζί -γιατί ξέρετε ότι είναι ένα μεγάλο κομμάτι του εμπορίου αυτό- να εξυπηρετεί τον πελάτη και ταυτόχρονα να ελέγχει στην είσοδο;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Γιατί υπάρχει κάποιος στην πόρτα. Στην εκκλησία πολλές φορές…
Ράνια Τζίμα: Οχι πάντα…
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στις εκκλησίες πολλές φορές δεν υπάρχει κανείς. Εν πάση περιπτώσει, για να το κλείσουμε το θέμα αυτό, εάν υπήρχε τρόπος αυτό να εφαρμοστεί θα ήμουν διατεθειμένος να το συζητήσω. Επαναλαμβάνω όμως, ο λόγος…
Γιάννης Πρετεντέρης: Για τις εκκλησίες εννοείτε;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Βεβαίως. Ο λόγος για τον οποίο…
Γιάννης Πρετεντέρης: Οτι δεν υπάρχει τρόπος εφαρμογής του, δηλαδή.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Πολύ πιο δύσκολο από ό,τι είναι σίγουρα σε ένα κατάστημα.
Γιάννης Πρετεντέρης: Στο λιανικό εμπόριο υπάρχει ένας υπεύθυνος που έχει το μαγαζί…
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εκεί δεν υπάρχει κανείς. Στην εκκλησία δεν υπάρχει υπεύθυνος. Είναι ένας ανοιχτός χώρος λατρείας. Και εν πάση περιπτώσει, η πίστη, η έκφραση των θρησκευτικών πεποιθήσεών μας, είναι μία πράξη η οποία έχει κάποια πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Με την ίδια λογική θα βάζαμε την υποχρεωτικότητα και στα super market, υπάρχουν και αλλού εξαιρέσεις ξέρετε».
Με το τελευταίο, ο Μητσοτάκης επέστρεψε στο διαχωρισμό esentials και non essentials δραστηριοτήτων, αλλά δεν το είπε έτσι, το είπε περιγραφικά: έβαλε τις εκκλησιές στην ίδια κατηγορία με τα καταστήματα τροφίμων. Προηγουμένως προσπάθησε να μπερδέψει τα πράγματα, βάζοντας στην ίδια μοίρα κάποιον που περνάει μια καθημερινή έξω από μια εκκλησία και μπαίνει για ν’ ανάψει ένα κερί (και είναι μόνος του), με τις λειτουργίες τις Κυριακές και τις γιορτές, που μαζεύουν εκατοντάδες άτομα (ανάλογα με το μέγεθος και τη φήμη του μαγαζιού). Τις Κυριακές και τις γιορτές οι εκκλησίες έχουν παπάδες, ψαλτάδες, νεωκόρους, επιτρόπους (αυτοί είναι λαϊκοί) και κάθε είδους εθελοντές. Κόσμο και κοσμάκη, όχι σαν τον δυστυχή κυρ-Μήτσο που κρατάει μόνος του ένα μαγαζί και τώρα του ζητούν να κάνει και τον ελεγκτή πιστοποιητικών εμβολιασμού και αρνητικών τεστ, με ταυτοπροσωπία μάλιστα. Στο μαγαζί του κυρ-Μήτσου άντε να βρεθούν ένα-δυο άτομα ταυτόχρονα, ενώ σε μια λειτουργία βρίσκονται εκατοντάδες, με κεριά και με λιβάνια που τρώνε όσο οξυγόνο αφήνουν οι αναπνοές. Τι να λέμε τώρα, τα πράγματα είναι παραπάνω από σαφή.
Τη «γκάφα» των α(χ)ρίστων του Μητσοτάκη την κατάλαβαν αμέσως οι συριζαίοι και αντέδρασαν καταγγελτικά και ανακοινώνοντας την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης. Ο Μητσοτάκης, προφανώς, κατέφυγε στον αρχιεπίσκοπο Τζερόνυμο ζητώντας βοήθεια. Και ο Τζερόνυμο διέταξε να βγάλουν μια ανακοίνωση με την οποία προτρέπουν τους πιστούς, αν δεν έχουν εμβολιαστεί, να πηγαίνουν στις εκκλησιές έχοντας κάνει τεστ. Αμα θέλουν!
Στο καπάκι, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε γνωστό ότι ο Τσίπρας τηλεφώνησε στον Ιερώνυμο και τον… συνεχάρη, διότι… έκανε αυτό που δεν είχε τολμήσει να κάνει η κυβέρνηση! Ο ΣΥΡΙΖΑ που υποτίθεται ότι ζητούσε να ισχύσει και για τις εκκλησιές ό,τι επιβάλλεται στα μαγαζιά (πλην τροφίμων), τώρα αισθάνεται ικανοποιημένος με την… πατρική προτροπή των δεσποτάδων προς τους ανεμβολίαστους να κάνουν τεστ (άμα θέλουν)! Ολα τα υπόλοιπα, το συνωστισμό στις εκκλησιές, ανθρώπων κυρίως μεγάλης ηλικίας, τη μεταλαβιά από το ίδιο κουτάλι, τον ασπασμό του τζαμιού των εικόνων, ο ΣΥΡΙΖΑ τα βλέπει… μια χαρά!
Ολοι μαζί, κάθε κόμμα και κάθε αστός πολιτικός με το δικό του τρόπο, γλείφουν το ιερατείο, ισχυροποιώντας τη θέση του στο αστικό σύστημα εξουσίας. Προσβλέπουν στα ψηφαλάκια, καθώς όλο και πιο έντονα «μυρίζουν» πρόωρες εκλογές το 2022.
ΥΓ1. Περιττεύει να πούμε ότι τα μέτρα που ανήγγειλε ο Πλεύρης είναι παντελώς ανίσχυρα για να ανασχέσουν το τέταρτο κύμα της πανδημίας. Είναι καθαρά μέτρα για προπαγάνδα. Απλώς, η εξαίρεση των χώρων λατρείας ήταν οφθαλμοφανέστατη πρόκληση.
ΥΓ2. Για τη μεγάλη ζημιά που έχει κάνει το παπαδαριό στους πιστούς, ιδιαίτερα οι λεγόμενοι «πνευματικοί» που έχουν απόλυτη εξουσία και ελέγχουν τη συνείδηση και την κοινωνική συμπεριφορά των ανθρώπων που (δυστυχώς) καταφεύγουν σ’ αυτούς, έχουμε γράψει πολλές φορές. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο καναδυό δεσποτάδες βγαίνουν και τάσσονται με κατηγορηματικότητα υπέρ του εμβολιασμού. Ούτε είναι τυχαίο ότι έτυχε πανελλήνιας προβολής η πρωτοβουλία ενός παπά στην Κρήτη που έστησε εμβολιαστικό κέντρο στην εκκλησιά του. Οι ελάχιστες αυτές εξαιρέσεις, που δε φτάνουν ούτε στα δάχτυλα του ενός χεριού, ισχυροποιούν τον κανόνα, που είναι η σκοταδιστική δράση της πλειοψηφία των ρασοφόρων, που αναπτύσσεται υπόγεια, με ενθάρρυνση από μέρος του ανώτατου ιερατείου και με ανοχή από το υπόλοιπο, με την πλήρη ανοχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του αστικού κομματικού συστήματος.