Την επέτειο της 4 Αυγούστου διάλεξε ο φίρερ της Χρυσής Αυγής Ν. Mιχαλολιάκος, για να επαναβεβαιώσει την πίστη του στην αποκρουστική-εγκληματική ιδεολογία του εθνικοσοσιαλισμού. Το έκανε γράφοντας ύμνο προς το «Κόμμα 4 Αυγούστου» και τον ιδρυτή του Κ. Πλεύρη.
Το πόνημα του «Αρχηγού» δημοσιεύτηκε στην και φέρει τον εύγλωττο τίτλο: «Κόμμα 4ης Αυγούστου – Το “Κρυφό Σχολειό” του Εθνικισμού στην Ελλάδα του Μεταπολέμου».
Από τη φωτογραφία που δημοσιεύει, όμως, με τον Κ. Πλεύρη στο κέντρο, βλέπουμε καθαρά ότι σύμβολο του «Κ4Α» δεν ήταν ο μαίανδρος, αλλά , που κρατάει στα νύχια του τον μαίανδρο (κατ’ εναλογία με τον σιδερένιο δικέφαλο αετό που κρατούσε στα νύχια του τη σβάστικα).
Και ο ίδιος ο λόγος του φιρερίσκου, μολονότι προσπαθεί να μιλήσει συμβολικά, αποπνέει εθνικοσοσιαλιστικό μεσσιανισμό, με το διαχωρισμό μεταξύ των λίγων «εκλεκτών» που ανέλαβαν να σώσουν το «διεφθαρμένο έθνος». Και να μην υπήρχαν, όμως, ο εθνικοσοσιαλιστικός λόγος και η φωτογραφία με το ανατριχιαστικό ναζιστικό σύμβολο, είναι γνωστό ότι το «Κ4Α» ήταν ένα καθαρόαιμο νεοναζιστικό μόρφωμα, και ο Κ. Πλεύρης ήταν (και παραμένει) ο σημαντικότερος ίσως θεωρητικός του εγχώριου νεοναζισμού.
Ο Μιχαλολιάκος καμαρώνει για τη συμμετοχή του στο νεοναζιστικό μόρφωμα του Πλεύρη, το οποίο θεωρεί προπομπό του δικού του νεοναζιστικού μορφώματος. Γράφει: «Ηταν θέρος του 1973 όταν πέρασα το κατώφλι του βιβλιοπωλείου “Κόκκινη μηλιά” στην οδό Θεμιστοκλέους και ύστερα τα γραφεία του Κ4Α στην οδό Μπουμπουλίνας και τότε φανερώθηκε μπροστά μου ένας ολόκληρος κόσμος, ένας κόσμος που γνώριζα από πάντα, ο κόσμος μου. Βιβλία ξεχωριστά: “Αντιδημοκράτης”, αποκάλυψη ολόκληρη “Η Νέα Τάξις”, του Δημήτρη Δημόπουλου, οι μελέτες του Ανδρέα Δενδρινού, “Η κοσμοθεωρία του εθνικισμού” και πολλά άλλα».
Και καταλήγει με νόημα: «
Χρησιμοποιεί τον όρο «εθνικισμός» για να αναφερθεί σε ένα εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα, (ξανα)στέλνοντας στους οπαδούς του το μήνυμα ότι αυτά τα δύο ταυτίζονται και ότι ο ίδιος ήταν και παραμένει ο φίρερ τους, ο αυθεντικός εκπρόσωπος του νεοναζισμού στην Ελλάδα. Οτι πρέπει να παραμείνουν πιστοί σ’ αυτόν, που έχει ιστορία στο χώρο, και όχι στους Κασιδιάρηδες και τους Λαγούς που αποσκίρτησαν από το μόρφωμα.
Στη δίκη της νεοναζιστικής συμμορίας χύθηκε πολύς ιδρώτας από τους συνηγόρους υπεράσπισης για να θεμελιώσουν τον ισχυρισμό ότι η ΧΑ δεν είναι ένα εθνικοσιαλιστικό μόρφωμα, αλλά ένα νόμιμο εθνικιστικό κοινοβουλευτικό κόμμα. Στα ρεπορτάζ μας ανατρέψαμε αυτόν τον κάλπικο ισχυρισμό, με ντοκουμέντα όχι με λόγια (ενδεικτικά σας παραπέμπουμε στα δύο ρεπορτάζ μας για την απολογία του φιρερίσκου που εμφανίστηκε στο δικαστήριο –όπως είχε κάνει και στην ανάκριση- ως κότα λειράτη: και ).
Ο Μιχαλολιάκος, με τον ύμνο του στο νεοναζιστικό μόρφωμα του Κ. Πλεύρη, που θεωρεί ιδεολογικό πατέρα του δικού του μορφώματος, ήρθε να υπενθυμίσει σε όλους, ότι ο ίδιος και η ΧΑ . Και είναι η εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία, γνωστή για τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διαπράχτηκαν στο όνομά της, που όπλισε το χέρι της νεοναζιστικής συμμορίας του Μιχαλολιάκου και των ταγμάτων εφόδου που συγκρότησε, στη διάπραξη τόσων εγκλημάτων, μέρος των οποίων δικάζεται στην πολύχρονη δίκη που βαίνει προς το τέλος της.
Αλλωστε, ο ίδιος ο φιρερίσκος, στο περιβόητο βιβλίο του «Μία μεγάλη Ελλάδα σε μία Ελεύθερη Ευρώπη», το οποίο επανεκδίδει συνεχώς από το 1999, προκειμένου να λειτουργήσει ως ευγγέλιο των νεοναζιστών που στρατολογεί στη ΧΑ, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για τη στενή αιτιώδη σχέση ανάμεσα στην εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία και την εγκληματική-πογκρομιστική δράση. γράφει στη σελίδα 17 της τέταρτης έκδοσης του 2012. , γράφει στη σελίδα 32 (περισσότερα γι’ αυτό δείτε ).