Οταν σκύβεις το κεφάλι και αρκείσαι σε μια χαλαρή κριτική χωρίς να παίρνεις ουσιαστικά μέτρα, άρα να έχεις αποτελέσματα επί του πρακτέου, και κλαψουρίζεις χωρίς να επιτίθεσαι, είναι σίγουρο ότι ο αντίπαλος, που έχει μαζί του τον ίδιο τον Μητσοτάκη, την κυβέρνηση, όλο τον αστισμό -ακόμη και αυτούς που στα λόγια τάχα διαφοροποιούνται (βλέπε Ναι μεν, αλλά…) και τις δυνάμεις καταστολής, θα σε βαράει αλύπητα.
Ο λόγος για τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΟΛΜΕ και τις «άσφαιρες» καταγγελίες της για τον «τοίχο» που συνάντησε κατά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας [μιλάμε για «άσφαιρες» καταγγελίες, γιατί οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες θα έπρεπε άμεσα, με το άνοιγμα των σχολείων, υπό τις γνωστές απαράδεκτες και εγκληματικές συνθήκες, να κηρύξουν απεργία και όχι να αφήσουν τους μαθητές μόνους τους να αναδείξουν τα προβλήματα απαιτώντας λύσεις, με τρόπο (καταλήψεις) που πόνεσε και πονάει την κυβέρνηση και το σύστημα].
Η Κεραμέως αρχικά «έψησε το ψάρι στα χείλη» των αστογραφειοκρατών μέχρι να τους συναντήσει (το απόγευμα της Πέμπτης 8/10), ενώ εκείνοι είχαν υποβάλει επανειλημμένα αιτήματα για συνάντηση. Στη συνέχεια, απαίτησε στη συνάντηση να παρίστανται μόνο 6 μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ, με την αιτιολογία της τήρησης των αποστάσεων λόγω πανδημίας, τη στιγμή που στις σχολικές αίθουσες είναι στοιβαγμένοι 25 και 27 μαθητές με τους καθηγητές τους, με πολλούς εξ αυτών να πηγαίνουν σε δύο και σε τρία σχολεία κάθε μέρα προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο.
Σε κανένα αίτημα της ΟΛΜΕ (που είναι και αιτήματα των μαθητών), η υπουργός Παιδείας δεν έδωσε θετική απάντηση.
Αμετακίνητη εμφανίστηκε η Κεραμέως στην εγκληματική πολιτική που εφαρμόζεται στα σχολεία, όχι μόνο στα όσα κλείνουν (εν όλω ή τμήματά τους) λόγω κρουσμάτων κοροναϊού αλλά και σε αυτά που τελούν υπό κατάληψη, όπου η κατασταλτική πολιτική ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές για τα αυτονόητα, όσον αφορά στην προστασία της υγείας αυτών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, έχει ανάψει κόκκινο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
– Για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων με καλπάζουσα την πανδημία του κοροναϊού, η υπουργός Παιδείας επανέλαβε το γνωστό «επιχείρημα», ότι το μέτρο της υποχρεωτικής εφαρμογής μάσκας είναι αρκετό να προστατέψει μαθητές και εκπαιδευτικούς, παρά το γεγονός ότι τα τμήματα στα αστικά κέντρα είναι πολυπληθή (25, 27, 28 μαθητές) σε ανεπαρκείς σε διαστάσεις αίθουσες, σε αίθουσες-κλουβιά και κοντέινερς (για να μην ξεχνιόμαστε το μέτρο προτάθηκε ομόφωνα από την «επιτροπή» των ενσωματωμένων «ειδικών», γεγονός που αναφέρει συχνά-πυκνά η Κεραμέως για ευνόητους λόγους). Απέρριψε δε τις προτάσεις για ολιγομελή τμήματα και τήρηση αποστάσεων με λιγότερους μαθητές ανά τάξη.
– Απορριπτική ήταν η στάση της Κεραμέως και όσον αφορά το αίτημα της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας για «τεστ με ευθύνη της πολιτείας στα σχολεία όπου εντοπίζονται κρούσματα» (και όχι μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα).
Η υπουργός Παιδείας ισχυρίστηκε ψευδώς ότι αυτά γίνονται ήδη από τον ΕΟΔΥ, όταν είναι πολλά τα παραδείγματα (υπήρξαν δημόσιες καταγγελίες), κατά τα οποία εκπαιδευτικοί και γονείς πλήρωσαν τα τεστ από την τσέπη τους (η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι όπου έγιναν δωρεάν τεστ ήταν αποτέλεσμα πιέσεων και παρεμβάσεων από το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών). Αλλωστε και τα περιβόητα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για τα σχολεία πουθενά δεν αναφέρουν ότι προβλέπονται μαζικά, δωρεάν, μοριακά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς στα σχολεία που καταγράφεται κρούσμα κοροναϊού [βλέπε Χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος, Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ μεταδίδουν τον κοροναϊό, Ιχνηλάτηση: το πιο σύντομο ανέκδοτο (2)].
– «Νόμος και τάξη» και πάταξη όσων αντιστέκονται στα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης είναι το πιστεύω και της Κεραμέως. Τις «έκνομες ενέργειες» επικαλέστηκε η υπουργός όσον αφορά τις καταλήψεις σχολείων από τους μαθητές, απαιτώντας στην ουσία από τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τα «παιδαγωγικά μέτρα» (έτσι ονόμασε την επιβολή της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία με αποκλεισμό αυτών που συμμετέχουν στην κατάληψη, την επιμέτρηση των απουσιών από τους εκπαιδευτικούς και το μαύρισμα της διαγωγής), να γίνουν δηλαδή καταδότες των μαθητών τους.
– Ακόμη και για το «κουτσό» αίτημα της ΟΛΜΕ να μην εφαρμοστεί για φέτος η Τράπεζα Θεμάτων (η ομοσπονδία γενικά είναι ενάντια στην Τράπεζα Θεμάτων) και να υπάρξει «εξορθολογισμός της ύλης», δεν δόθηκε καμιά σαφής απάντηση από την υπουργό, η οποία, θέλει, προφανώς, να μην αφήσει κανένα ανοιχτό παράθυρο για διεκδίκηση πλήρους κατάργησης αυτού του έντονα χρωματισμένου ταξικού μέτρου.
– Καμιά δέσμευση δεν υπήρξε και για το θέμα των προσλήψεων, τη στιγμή που σήμερα υπολογίζονται σε 3.000 τα κενά μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Για δε την αναγκαιότητα μαζικών μόνιμων διορισμών φυσικά ούτε λόγος να γίνεται.
– Για το μαχαίρι στις άδειες ειδικού σκοπού, η Κεραμέως τό ’παιξε «τροχονόμος» Παρέπεμψε στο υπουργείο Εσωτερικών, ενώ οι ευθύνες βαραίνουν εξίσου και την ίδια, όπως και όλη την κυβέρνηση Μητσοτάκη (βλέπε Επανακαθορίζονται οι ομάδες αυξημένου κινδύνου για να μην προσληφθεί το αναγκαίο προσωπικό).
– Η υπουργός Παιδείας, επίσης επέδειξε πλήρη αδιαφορία για τις νεοδιόριστες μητέρες-εκπαιδευτικούς με νεογέννητα παιδιά που τους κόβεται η 9μηνη άδεια ανατροφής, παραπέμποντας… σε μελλοντικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
– Η Κεραμέως δήλωσε ότι θα προχωρήσει ακάθεκτη στις επικείμενες εκλογές (στις 7 Νοέμβρη) για την εκλογή αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΥΣ) με ηλεκτρονική ψηφοφορία, παρά τη σφοδρή αντίθεση των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ (απειλούν με απόσυρση όλων των ψηφοδελτίων). Δήλωσε μάλιστα ότι «η πραγματοποίηση των εκλογών με ηλεκτρονική ψηφοφορία δεν οφείλεται μόνο στην πανδημία αλλά έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό των αρχαιρεσιών του συνδικαλιστικού κινήματος και αποτελεί τη χρυσή ευκαιρία για επέκτασή της σε όλο το δημόσιο».
Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη, ενόψει της νέας βαθιάς κρίσης που ήδη δείχνει τα δόντια της (επιταχύνεται και λόγω πανδημίας), μηχανεύεται νέα αντιδραστική επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, στις πολιτικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες (π.χ. νόμοι για απεργίες, διαδηλώσεις). Τρέχει να προλάβει δυσάρεστες καταστάσεις για το σύστημα, από μελλοντικές αντιστάσεις της εργαζόμενης κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή δεν εκδηλώνονται μαζικές μαχητικές αντιστάσεις από τα κάτω, δεν επιθυμεί ούτε καν τυχόν ανώδυνες παρεμβάσεις των αστογραφειοκρατών συνδικαλιστών μέσω των αιρετών στα ΥΣ (στο μέλλον, ανάλογα με την εξέλιξη και ένταση του κινήματος, ο ρόλος της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας θα επιδιωχθεί να είναι πιο ενεργός, προκειμένου να μανιπουλαριστεί αυτό το κίνημα).
ΥΓ1. ΔΟΕ-ΟΛΜΕ προκήρυξαν 24ωρη απεργία για την Πέμπτη 15/10.
ΥΓ2. Το ίδιο προκλητική ήταν η Κεραμέως και στη Βουλή, απαντώντας στον βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη. Δήλωσε δε, ότι «στην βάση των σημερινών δεδομένων τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς». Σημειώνουμε ότι ανάλογες δηλώσεις κάνει τελευταία και ο Χαρδαλιάς. Το θράσος όλως αυτών είναι απύθμενο και οι ισχυρισμοί τους είναι «στον αέρα», με μοναδικό σκοπό να μη δοθεί ούτε ένα ευρώ για άδειες ειδικού σκοπού στους εργαζόμενους γονείς, και να δοθεί η εντύπωση ότι η κυβέρνηση διαχειρίζεται με αποτελεσματικό τρόπο το δεύτερο πολύ επιθετικό κύμα της πανδημίας. Είναι «στον αέρα», καθώς α) δεν πραγματοποιούνται μαζικά μοριακά τεστ στον μαθητικό πληθυσμό (ούτε καν στους εκπαιδευτικούς), β) πολλοί μαθητές είναι ασυμπτωματικοί και η ιχνηλάτιση είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο, γ) τα σχολεία που μπαίνουν καθημερινά στη λίστα με κλεισμένα -λόγω κρουσμάτων- τμήματα είναι πολλά, με σταθερό αριθμό πάνω από 150, αφού κάποια βγαίνουν από τη λίστα μιας και ολοκληρώνουν την 14ήμερη καραντίνα (κάποια λιγότερα κλείνουν ολοσχερώς, αφού τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ είναι έτσι φτιαγμένα που να γίνονται «λάστιχο»), δ) τα στοιχεία είναι «μαϊμουδισμένα», ε) οι καθημερινοί θάνατοι τραβούν την ανηφόρα, γεγονός που καταδεικνύει μεγάλη διασπορά του ιού στην κοινότητα, κ.λπ.
Γιούλα Γκεσούλη