
Τι κρύβεται πίσω από την άρνηση της ΟΙΕΛΕ να αναρτήσει την ΚΥΑ για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στην ιστοσελίδα της;
Τρεις ημέρες έχουν περάσει από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε το ΦΕΚ, στις 9 Απρίλη το πρωί (ΦΕΚ 1217 Τεύχος Β’ 8/4/2020), στο οποίο δημοσιεύεται η ΚΥΑ που έχει ημερομηνία 5/4, κι όμως από την ΟΙΕΛΕ έχουμε «σιγή ασυρμάτου».
(Η κυβέρνηση είχε τους λόγους της που δεν δημοσιοποιούσε το ΦΕΚ, παρότι η ΚΥΑ ήταν έτοιμη από τις 5 του μηνός, όπως αναφέρουμε στο άρθρο μας «Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Ατακτη υποχώρηση της κυβέρνησης. Τα κολλέγια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!»).
Στις 8 του Απρίλη η ΟΙΕΛΕ χτυπά καμπανάκι: ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: «Εκδόθηκε μόλις προ ολίγου η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση που δικαιώνει τις θέσεις της ΟΙΕΛΕ. … Σε λίγη ώρα η ΟΙΕΛΕ θα αναρτήσει επεξηγηματικό κείμενο της απόφασης». Ακολουθεί η περίληψη που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας «Μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών, ρυθμίσεις για δίδακτρα και απαγόρευση απολύσεων».
Τέσσερις ημέρες μετά από την αναγγελία, στην ιστοσελίδα της ΟΙΕΛΕ δεν υπάρχει αναρτημένο το εν λόγω ΦΕΚ, παρά μόνο εξακολουθεί να φιγουράρει η περίληψη του υπουργείου Παιδείας.
Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, με αντάλλαγμα το γεγονός ότι τελικά οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με διοριστήριο δεν εντάσσονται στα «μέτρα στήριξης» του προνοιακού βοηθήματος των 800 ευρώ και οι σχολάρχες υποχρεούνται να τους καταβάλλουν τους πλήρεις μισθούς τους, έχει αναλάβει να αποσιωπήσει σημαντικές πτυχές της ΚΥΑ, καλύπτοντας την Κεραμέως και την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Εξηγούμαστε:
– Πρώτον, την ΚΥΑ δεν υπογράφει η υπουργός Παιδείας, ούτε κάποιος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, παρότι αυτή αφορά ιδιωτικά σχολεία και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς (υπογράφουν μόνο Σταϊκούρας, Βεσυρόπουλος, Βρούτσης). Η ΟΙΕΛΕ, όμως, συνεχίζει να αναπαράγει το ψέμα ότι πρόκειται για ΥΑ του υπουργείου Παιδείας. Εμείς σημειώναμε ότι σαφώς υπάρχουν λόγοι που η Κεραμέως δεν υπογράφει την εν λόγω ΚΥΑ, που έχουν να κάνουν με αντιθέσεις στους κόλπους της κυβέρνησης, η οποία τελικά αναγκάστηκε να κάνει πίσω από τους αρχικούς σχεδιασμούς της να εντάξει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στα 800 ευρώ.
– Δεύτερον, η ΟΙΕΛΕ έχει αναρτήσει μόνο την περίληψη της Απόφασης, διά χειρός υπουργείου Παιδείας. Η περίληψη αυτή, όμως, αποσιωπά σημαντικότατα σημεία της ΚΥΑ:
Α) Αποσιωπά το περιεχόμενο του άρθρου 1 της ΚΥΑ, με το οποίο γίνεται φανερό ότι άλλα σχεδίαζε η κυβέρνηση στην αρχή. Σχεδίαζε παράνομα να εντάξει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με διοριστήριο στα 800 ευρώ, γι’ αυτό και συμπεριλαμβάνει «στα μέτρα στήριξης» το σύνολο των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων:
Αρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
1. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν οι εργαζόμενοι (εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό) επιχειρήσεων-εργοδοτών πάσης φύσης εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες πλήττονται και οι οποίες έχουν ενεργό, κύριο κωδικό δραστηριότητας στις 20/3/2020, τους αναφερόμενους στον κάτωθι πίνακα ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους αναγραφόμενους στον κάτωθι πίνακα, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020 ή κύριας δραστηριότητας υποκαταστήματος/ων, στις οποίες έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας με εντολή δημόσια αρχής:
KΑΔ ΚΛΑΔΟΣ
85.10 Προσχολική εκπαίδευση
85.20 Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
85.31 Γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
85.32 Τεχνική και Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
85.41 Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαίδευση
85.42 Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
85.51 Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση
85.52 Πολιτιστική εκπαίδευση
85.59 Αλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α
85.60 Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες
88.91 Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών
2. Επιχειρήσεις-εργοδότες της προηγουμένης παραγράφου, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Α1 της με αριθμ. 12998/232/28.03.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’1078), που αφορά σε μέτρα στήριξης εργαζομένων επιχειρήσεων –εργοδοτών του ιδιωτικού τομέα, που έχουν αριθμό μητρώου εργοδότη (ΑΜΕ) στον e- ΕΦΚΑ, των οποίων έχει ανασταλεί η επιχειρηματική τους δραστηριότητα, βάσει ΚΑΔ, με εντολή δημόσιας αρχής.
Ο αρχικός σχεδιασμός της κυβέρνησης αποκαλύπτεται και από την απάντηση που έδωσε η Κεραμέως στις 8/4 στη Βουλή στην επίκαιρη ερώτηση του Φίλη, αλλά και από όσα ισχυριζόταν ο Αδωνις στην ΕΡΤ1 στις 7/4: «Η ΟΙΕΛΕ έχει κάνει μεγάλο αγώνα αυτόν τον καιρό για να μην πάρουν οι εκπαιδευτικοί τα 800 ευρώ… Είναι ο μόνος κλάδος στην Ελλάδα, όλοι οι άλλοι κλάδοι γνωρίζω, μας ζήταγαν να μπουν στα 800 ευρώ, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να μην μπουν στα 800 ευρώ».
Πέρα από τα ψέματα του Μπουμπούκου, ότι δηλαδή η ΟΙΕΛΕ ήθελε ν’ αφήσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων με διοριστήριο ξεκρέμαστους, ενώ στην πραγματικότητα αυτή ζητούσε να πληρώνονται τους πλήρεις μισθούς τους από τους σχολάρχες, όπως επιτάσσει ο νόμος, εδώ αποκαλύπτεται ένα γεγονός. Η ΚΥΑ ήταν έτοιμη από τις 5/4, πράγμα το οποίο γνώριζε και η Κεραμέως και ο Γεωργιάδης, η κυβέρνηση, όμως, την κρατούσε στα συρτάρια της, επειδή σαφώς υπήρχαν ισχυρές αντιθέσεις από τα μέλη της (π.χ. Κεραμέως, Γεωργιάδης), που ήθελαν να ευνοήσουν σκανδαλωδώς τους σχολάρχες, δίνοντας στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς το ψωροεπίδομα των 800 ευρώ. Το αν η κυβέρνηση έκανε πίσω από τον αρχικό αυτό σχεδιασμό, ασφαλώς και δεν οφείλεται στην κοινωνική της ευαισθησία και στο ενδιαφέρον της για την τύχη των εκπαιδευτικών.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με διοριστήριο, ως προς την υπηρεσιακή τους κατάσταση ακολουθούν αυτήν των δημόσιων εκπαιδευτικών και δεν μπορεί να επιτραπεί αναστολή των συμβάσεών τους χωρίς προηγούμενη Πράξη του υπουργείου Παιδείας. Αυτό ήταν και το ανυπέρβλητο εμπόδιο, που υποχρέωσε τον Μητσοτάκη να κάνει πίσω. Συν το ότι υπήρξαν ισχυρές αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων που εκδηλώθηκαν με απεργία από την τηλεργασία, συν το ότι το θέμα αναδείχθηκε στη Βουλή με ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, συν το ότι οι σχολάρχες είχαν «τσεπώσει» τα δίδακτρα από τους γονείς και υποχρέωναν τους εκπαιδευτικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Β) Αποσιωπά το γεγονός ότι με το άρθρο 1, στο οποίο αναφέρεται το σύνολο των ΚΑΔ που εμπίπτουν «στα μέτρα στήριξης», τα κολλέγια αναγορεύονται σε πανεπιστήμια (ΚΑΔ 85.42 ΚΛΑΔΟΣ Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), μολονότι αυτά ούτε καν στην τυπική εκπαίδευση δεν ανήκουν, πόσω μάλλον στην τριτοβάθμια. Και αυτό συνιστά καραμπινάτη παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Γ) Αποσιωπά την αβάντα που γίνεται στην εκκλησία και στις συναγωγές της ισραηλιτικής κοινότητας, με το ακροτελεύτιο άρθρο της ΚΥΑ (άρθρο 6 Λοιπές διατάξεις).
Το συγκεκριμένο άρθρο τους δίνει το δικαίωμα να εντάξουν τους εργαζομένους τους «στα μέτρα στήριξης» (800 ευρώ), απαλλάσσοντας την εκκλησία (ορθόδοξη και συναγωγές) από την καταβολή των μισθών τους. Η ΚΥΑ χρησιμοποιεί ψεύδη προκειμένου να κάνει αυτήν τη ρύθμιση, αναφέροντας ότι «τα νομικά πρόσωπα της υποπαρ. 3 της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4235/2014 (Α’ 32)» «είναι αυτοχρηματοδοτούμενα».
Η υποπαρ. 3 της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4235/2014 (Α’ 32), όμως, αναφέρει τα εξής:
«3. Τα νομικά πρόσωπα του άρθρου 1 παρ. 4 του ν. 590/1977 (Α΄ 146) και του ν. 4149/1961 (Α΄ 41), του άρθρου 1 του ν. 349/1976 (Α΄ 149), οι Ιερές Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου (Ρόδου, Κώου και Νισύρου, Λέρου, Καλύμνου και Αστυπάλαιας, Καρπάθου και Κάσου και Σύμης) και οι Ενορίες και οι Μονές τους, καθώς και η Πατριαρχική Εξαρχία Πάτμου, οι Πατριαρχικές και Σταυροπηγιακές Μονές στην Ελλάδα, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου του άρθρου 1 του ν. 2456/1920 (Α΄ 173) του άρθρου 1 του ν.δ. 301/1969 (Α΄ 195) και του άρθρου 1 του β.δ. της 29.3.1949 (Α΄ 79) υπάγονται στις διατάξεις που διέπουν τη Γενική Κυβέρνηση και τον δημόσιο τομέα ως προς την οργάνωση και διοίκησή τους, την εν γένει περιουσιακή και λογιστική διαχείρισή τους, τους λειτουργούς και το προσωπικό τους, μόνον εφόσον αυτές το ορίζουν ρητά. Οι ισχύουσες διατάξεις, γενικές ή ειδικές, που ορίζουν ρητώς την κρατική εποπτεία επί των ανωτέρω νομικών προσώπων, τη διοίκηση και διαχείρισή τους, το δημοσιονομικό και διαχειριστικό έλεγχό τους, καθώς και τη διαδικασία πρόσληψης και την υπηρεσιακή κατάσταση του κάθε είδους προσωπικού τους δεν θίγονται. Διαχειριστικές πράξεις των ανωτέρω προσώπων, για τις οποίες αυτά επιχορηγούνται ή χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους, υπόκεινται στις διατάξεις για τις κρατικές ή δημόσιες συμβάσεις και την εποπτεία και έλεγχο της διαχείρισης κρατικών και ευρωπαϊκών πόρων».
Γιούλα Γκεσούλη








