Ο οδικός χάρτης για την Παιδεία που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών «Διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων – Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022», αναφέρεται και στο μεγαλεπήβολο σχέδιο «Ενίσχυση της εκπαίδευσης των προσφύγων, των μεταναστών και των Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων, των παιδιών Ρομά και των μουσουλμανοπαίδων», «Ενταξη όλων των προσφυγόπουλων στο πρωινό Ωρολόγιο Πρόγραμμα».
Παρά τα μεγάλα λόγια και για την ερχόμενη σχολική χρονιά 2018-2019 προβλέπεται η λειτουργία Δ.Υ.Ε.Π. (για τρίτη σχολική χρονιά) σε ξεχωριστά απογευματινά τμήματα (από 14:00-18:00). Η πρόβλεψη γίνεται με την Υπουργική Απόφαση 139654/ΓΔ4 με τίτλο «Οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών», καθώς και με την ΥΑ 134803/ΓΔ4 /09-08-2018 (ΦΕΚ 3580Β/22-08-2018), με θέμα: «Ιδρυση Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Καθορισμός των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2018-2019 εντός των οποίων θα λειτουργούν οι Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ)».
Οι Δομές Υποδοχής (ΔΥΕΠ), που νομιμοποιούνται με το νόμο για τις Δομές Υποστήριξης, είναι η πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να βγει από την υποχρέωση, προκειμένου δηλαδή το αστικό κράτος να επαίρεται ότι προσφέρει μια υποτυπώδη πρόσβαση των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση.
Από την άλλη, έχουμε πολλές φορές επισημάνει ότι από μόνη της, χωρίς κατάλληλα υποστηρικτικά μέτρα (τάξεις υποδοχής, διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης γλώσσας από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα αναλάβει την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, εποπτικό και εκπαιδευτικό υλικό, γενναία αύξηση των δαπανών, στήριξη με ειδικό προσωπικό), η διάχυση των προσφυγόπουλων στο ημερήσιο πρόγραμμα είναι έγκλημα.
Ουσιαστικά ρίχνονται αυτά τα παιδιά στον Καιάδα, γιατί στο σχολείο δεν πάει κανείς απλά για να μάθει τη γλώσσα που μιλάει η πλειοψηφία -την ελληνική- αλλά και για να πάρει γνώσεις, να διαμορφωθεί ως προσωπικότητα, να εξελιχθεί μορφωτικά μέχρι και την ανώτατη βαθμίδα και με όχημα αυτά τα εφόδια, στη συνέχεια, να ασκήσει το επάγγελμά του (στο βαθμό, βεβαίως, που όλα αυτά πραγματοποιούνται στο αστικό σχολείο και τον καπιταλισμό).
Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τη συγκυβέρνηση -και για το σύνολο του αστισμού- που θέλει απλά να δημαγωγεί.