Τώρα, που τέλειωσαν οι εξαγγελίες από τα προεκλογικά μπαλκόνια και οι συριζαίοι προσπαθούν να μυήσουν τους ψηφοφόρους στο άλλο το ιδεατό-επιθυμητό και άλλο το ρεαλιστικό-εφικτό και το υπουργείο Παιδείας προσαρμόζεται τάχιστα σ’ αυτή την τακτική.
Μιλώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης δήλωσε τα εξής στην ερώτηση της δημοσιογράφου για το πώς σκέπτεται το υπουργείο να αντιμετωπίσει το θέμα των χιλιάδων κενών στα σχολεία και πώς στέκεται απέναντι στις δηλώσεις του προηγούμενου υπουργού Παιδείας Λοβέρδου ότι είχε ήδη επιτύχει την ανατροπή του 1/10 για την εκπαίδευση (1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις). Στον Τάσο Κουράκη επισημαίνεται επίσης το γεγονός ότι στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ο Τσίπρας δεν αναφέρθηκε στον ΑΣΕΠ, ούτε σε μόνιμους διορισμούς:
Τάσος Κουράκης: «Το 1/10 αποτελούσε πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης. Εμείς έχουμε άλλους σχεδιασμούς συνολικά για τον δημόσιο τομέα και φυσικά για το Υπ. Παιδείας. Εντούτοις δεν θα ήθελα να μιλήσω για αριθμούς προσλήψεων πριν από την ολοκλήρωση της δύσκολης διαπραγμάτευσης που διεξάγει αυτή τη στιγμή η κυβέρνησή μας. Σε κάθε περίπτωση είναι αξιακή μας θέση ότι τα σχολεία πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες τους κατά προτεραιότητα με μόνιμους εργαζόμενους και οπωσδήποτε εγκαίρως και σε αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες. Με αυτά τα δεδομένα έχουμε 2 προτεραιότητες: Η πρώτη είναι άμεση, αφορά την κάλυψη των κενών της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τα οποία είναι δυστυχώς περισσότερα από τις διαθέσιμες πιστώσεις αλλά διερευνούμε ήδη όλες τις δυνατές λύσεις.
Η δεύτερη αναφέρεται στον σχεδιασμό της σχολικής χρονιάς 2015-16 για την οποία πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών. Για τον τρόπο πρόσληψης θα συζητήσουμε λίγο αργότερα. Σας λέω όμως ότι αναγνωρίζουμε μεταξύ άλλων, πως οι αναπληρωτές με πολύχρονη προϋπηρεσία και εμπειρία, πολλοί δε απ’ αυτούς όντας επιτυχόντες προηγούμενων ΑΣΕΠ και μη διορισθέντες επειδή δεν άνοιξαν θέσεις, σε κάθε δε περίπτωση άνθρωποι οι οποίοι μπήκαν στην εκπαίδευση στο πλαίσιο προηγούμενων διατάξεων που καταργήθηκαν αιφνιδιαστικά εκ την υστέρων, είναι δίκαιο εργασιακά και χρήσιμο για τη δημόσια εκπαίδευση να ενταχθούν μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση και αναζητούμε τους τρόπους» (οι υπογραμμίσεις δικές μας).
Τι μας λέει εδώ ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας;
Πρώτον, ότι οι διορισμοί στην εκπαίδευση είναι «στον αέρα» και εξαρτώνται από τις διαπραγματεύσεις με τα αφεντικά των «θεσμών» της ΕΕ και του ΔΝΤ (έτσι αποκαλείται τώρα από τους συριζαίους η τρόικα). Η δήλωση συγκεκριμένου αριθμού προσλήψεων είναι απαγορευτική (και γίνεται σημείο αναφοράς, για το οποίο εγκαλείται ο υπουργός, σημειώνουμε εμείς, στην περίπτωση που δεν τηρηθεί η δέσμευση), ειδικά αν πάρουμε υπόψη μας ότι οι δανειστές επιμένουν στις απολύσεις στο δημόσιο.
Δεύτερον, εν αμφιβόλλω τίθεται και ο στόχος της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, όχι μόνο για την τρέχουσα σχολική χρονιά, αλλά και για την επόμενη. Για την τρέχουσα χρονιά μνεία γίνεται στις «διαθέσιμες πιστώσεις» που είναι λιγότερες από τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ για την επόμενη χρονιά αναφορά γίνεται «στην πρόθεση» της κυβέρνησης να προχωρήσει σε «σημαντικό αριθμό προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών». Οι προσλήψεις για την κάλυψη των κενών είναι «στον αέρα» όχι μόνο γιατί αυτές εξαρτώνται από τις διαθέσεις των τροϊκανών (που είπαμε ποιες είναι), αλλά και γιατί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Καμμένου άφησε ίδιο και απαράλλαχτο τον τρέχοντα κρατικό προϋπολογισμό, στέλνοντας μήνυμα με σημασία στα αφεντικά, ντόπια και ξένα.
Τρίτον, ότι υπό αίρεση είναι και η προεκλογική δέσμευση όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που ήταν επιφορτισμένα με τα θέματα Παιδείας, για κατάργηση του διαγωνισμού της ντροπής, του ΑΣΕΠ, για τους εκπαιδευτικούς. Ο Κουράκης αποφεύγει να δεσμευτεί για τον τρόπο πρόσληψης («Για τον τρόπο πρόσληψης θα συζητήσουμε λίγο αργότερα») και αφήνει ανοιχτά όλα τα παράθυρα («αναζητούμε τους τρόπους»).