Νέα μπακαλίστικη ρύθμιση έκανε το υπουργείο Παιδείας στον τρόπο προαγωγής και απόλυσης των μαθητών από το Λύκειο, μετά την πανωλεθρία στις εξετάσεις της Α΄Λυκείου, προκειμένου να διασωθεί η τράπεζα θεμάτων, ως θεσμός εξόντωσης των μαθητών, απογοήτευσής τους και διωγμού τους από το Λύκειο, ώστε να αποσυμπιεστεί δραστικά η τάση για πανεπιστημιακή μόρφωση και να εξασφαλίσει το κεφάλαιο γρήγορα και άνετα τσάμπα εργατική δύναμη από τη μεγάλη δεξαμενή των νέων που θα καταλήξουν στη «μαθητεία» ή και την ανεργία με μόνο εφόδιο την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Ετσι, τα Λύκεια υποχρεώθηκαν να εκδώσουν για τέταρτη φορά αποτελέσματα για την Α΄τάξη!
Οι τελευταίες «διορθώσεις» έγιναν η μια μετά την άλλη και είναι οι εξής, σύμφωνα με την επεξήγησή τους από το Λοβέρδο: «Η μία διόρθωση είναι να προβλέπεται στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα ό,τι προβλέπεται στις Φυσικές Επιστήμες, δηλαδή η συνεκτίμηση στο πλαίσιο του ίδιου κύκλου μαθημάτων. Επίσης έγινε μια δεύτερη παρέμβαση, τα οχτώ κύρια μαθήματα να έχουν ένα κοινό συντελεστή και αν ο μαθητής έχει μέσο όρο 12,5 σε αυτά αλλά και κανένα μάθημα κάτω από 8, να μπορεί να προβιβαστεί».
Ο υπουργός Παιδείας, με περισσό θράσος θριαμβολογεί για το γεγονός ότι «με αυτό τον τρόπο το 25% συνολικής αποτυχίας στην Α’ Λυκείου, δηλαδή μαθητές που έμειναν για να εξεταστούν πάλι τον Σεπτέμβριο, θα μειωθεί στο 19%». Και θεωρεί αυτό το εξίσου μεγάλο ποσοστό αποτυχίας (τα περασμένα χρόνια κυμαίνονταν γύρω στο 5%) αυτή τη μεγάλη «διαφορά, το 1/5 (ότι) είναι μια φυσιολογική εξεταστική πορεία»!
Η άποψη αυτή, βέβαια, δεν είναι καινοφανής, όταν θεωρείς τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων (αυτά κυρίως επλήγησαν από την εφαρμογή του νέου ταξικού φραγμού, της τράπεζας θεμάτων) αριθμούς και τις ανάγκες και τις ελπίδες τους σκουπίδια, που κάλλιστα μπορούν να πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων.