Στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες υπήρχε μια παράγραφος (παρ. 4 άρθρου 3) που έλεγε τα εξής:
«Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών μπορεί να παρέχεται η εγγύηση ή απεγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου υπέρ των ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ για τη σύναψη, κατάρτιση, ανάληψη, διακανονισμό ή εξόφληση νέων δανείων και πάσης φύσεως πιστώσεων στο εσωτερικό ή το εξωτερικό μετά τη συντέλεση της συγχώνευσης».
Η παράγραφος αυτή καταργήθηκε από τον Δ. Ρέππα κατά τη συζήτηση του νομοσχέδιου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Προφανώς, υπήρξε παρέμβαση και της τρόικας, που θέλει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.
Η κατάργηση από τώρα αυτής της διάταξης δείχνει καθαρά την πρόθεση της κυβέρνησης ν’ αφήσει τους «νέους» συγκοινωνιακούς φορείς να χρεοκοπήσουν, για να παραδώσει και τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Για δόλωμα, ο Ρέππας αφαίρεσε και τη διάταξη που έλεγε ότι ο ΟΑΣΘ μπορεί να ιδρύει ανώνυμες εταιρίες για την παροχή συγκοινωνιακού έργου (άρθρο 5, παρ. 1κβ). Από τη στιγμή που το κράτος δεν εγγυάται ούτε τα δάνεια των νέων συγκοινωνιακών φορέων, τους οδηγεί κατευθείαν στην οικονομική ασφυξία και από εκεί στην αγκαλιά του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Μπορούμε, βέβαια, να κάνουμε και τη σύγκριση με τις τράπεζες, στις οποίες η κυβέρνηση προσφέρει αφειδώς εγγυήσεις, προκειμένου να δανείζονται από την ΕΚΤ με επιτ΄κιο 1%. Αλλο τραπεζικά κέρδη, όμως, και άλλο δικαιώματα εργαζόμενων και φτηνές αστικές συγκοινωνίες για το λαό.