Μονοπύθμενα γκαζάδικα των ελλήνων εφοπλιστών, που πλέον απαγορεύεται να προσεγγίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια, μετατρέπονται σε υδροφόρες και κουβαλούν πόσιμο νερό στα νησιά μας! Η συγκλονιστική αυτή καταγγελία βρίσκεται από τα μέσα του Σεπτέμβρη στα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας (υπουργού και υφυπουργού) και του Σώματος Επιθεωρητών Υγείας και ενώ έχουν περάσει δυο μήνες δεν έχει γίνει τίποτα! Δεν έχει δοθεί καμιά απάντηση. Πρόκειται για μυθεύματα του καταγγέλλοντος ή είναι αλήθεια;
Εμείς δεν προλάβαμε να ψάξουμε το θέμα. Θα το κάνουμε βέβαια. Ομως, δε μπορούσαμε να κρατήσουμε στο συρτάρι μας μια τέτοια καταγγελία. Τη δημοσιεύουμε ολόκληρη, όπως ακριβώς έφτασε στους υπουργούς και το ΣΕΥΥΠ και απαιτούμε να πάρει αμέσως θέση η κυβέρνηση. Γιατί αυτό ξεπερνά και την πιο διεστραμμένη φαντασία:
«Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (Ι.Μ.Ο.) και Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλαν ένα νέο κανονισμό στα πλοία που μεταφέρουν πετρελαιοειδή και απαγόρευσαν να προσεγγίζουν τα λιμάνια της πλοία με μονά τοιχώματα. Εν όψει της εφαρμογής του κανονισμού και στην Ελλάδα οι Ελληνικές Εταιρείες μεταφοράς καυσίμων αποσύρουν τα παλαιά πλοία μονού τοιχώματος, και τα πωλούν σε πολύ χαμηλές τιμές για σκραπ, ή σε χώρες του τρίτου κόσμου που δεν εφαρμόζεται ακόμη ο κανονισμός.
Οσα από τα πλοία αυτά δεν πωλούνται στο εξωτερικό ή για παλιοσίδερα, αγοράζονται στην Ελλάδα από Εταιρείες μεταφοράς πόσιμου νερού, αλλάζουν όνομα, χαρακτηρίζονται υδροφόρα, και την επόμενη μέρα μεταφέρουν πόσιμο νερά στα νησιά.
Η εσωτερική δομή των δεξαμενών των πλοίων αυτών αποτελείται από ένα δαιδαλώδη ιστό νομέων, δοκών, και φρακτών, ο οποίος αποτελεί και τον σκελετό του πλοίου, σε πολλά σημεία του οποίου είναι αδύνατη η πρόσβαση και δεν έχουν επιθεωρηθεί ποτέ από κατασκευής του πλοίου, δηλαδή πριν από 40 ή 50 χρόνια. Ολος αυτός ο ιστός με τα κρυφά σημεία των τοιχωμάτων των δεξαμενών, έχουν υποστεί τεράστια φθορά από την πολυετή μεταφορά πετρελαιοειδών, και η λαμαρίνα τους έχει καλυφθεί από παχύ στρώμα σκουριάς το οποίο είναι σε βάθος εμποτισμένο με καρκινογόνους υδρογονάνθρακες και πετρελαιοειδή κατάλοιπα. Το ίδιο συμβαίνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και με τις σωληνώσεις του πλοίου, οι οποίες είναι εκατοντάδες μέτρα, και μέσα τους βρίσκονται εγκλωβισμένες ποσότητες παλαιών φορτίων μαζούτ, πετρελαίου, χημικών κλπ, τα οποία είναι αδύνατον να καθαριστούν, και οι σωλήνες ασύμφορο να αντικατασταθούν αφού το κόστος είναι απαγορευτικό.
Πρόσφατα η γνωστή εταιρεία μεταφοράς πετρελαιοειδών, Μαζούτ και χημικών Κουτουλάκη απέσυρε λόγω παλαιότητας τα πετρελαιοφόρα Βασίλειος 10 το οποίο μετονομάσθηκε σε Χρίστος, και το Βασίλειος 5 το οποίο μετονομάσθηκε σε Λέρος, και έγιναν υδροφόρα πλοία μεταφοράς πόσιμου νερού.
Η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι αγοραστές των πλοίων αυτών για να εφοδιαστούν με πιστοποιητικό καταλληλότητας από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είναι μια πρόχειρη επάλειψη με τσιμέντο και αμίαντο για να καλυφθούν προσωρινά οι εμποτισμένες με πετρελειοειδή κατάλοιπα δεξαμενές, ώστε να εξαπατηθεί το Υγειονομείο. Σε λίγες ημέρες όμως το τσιμέντο δημιουργεί ρωγμές και κατόπιν καταρρέει με αποτέλεσμα το πόσιμο νερό να έρχεται σε επαφή με τις μολυσμένες επιφάνειες για πολλές ώρες μέχρι να φορτωθεί, να μεταφερθεί και να εκφορτωθεί, και έτσι καρκινογόνοι υδρογονάνθρακες μεταναστεύουν σε αυτό και το μολύνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τις σωληνώσεις, που το νερό περνά με πίεση, και παρασύρει τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα και τα μεταφέρει στις δεξαμενές ξηράς και στο δίκτυο της περιοχής.
Το Υγειονομείο Πειραιά το οποίο είναι κατ’ εξοχήν αρμόδιο για τον έλεγχο και την έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας δεξαμενών των υδροφόρων πλοίων, επειδή έχει την εμπειρία και γνωρίζει και εφαρμόζει τους νόμους (οι οποίοι απαιτούν ότι κάθε φορά που ζητούν έλεγχο τα υδροφόρα πλοία να προσκομίζουν τα ημερολόγια Γέφυρας των τελευταίων ετών για να αποδεικνύουν ότι δεν μετέφεραν πετρελαιοειδή ή άλλα απαγορευμένα φορτία) αρνείται ακόμη και να προβεί σε έλεγχο πρώην πετρελαιοφόρων πλοίων, διότι είναι επικίνδυνα για τη Δημόσια Υγεία.
Αφού λοιπόν ήταν αδύνατο να εφοδιαστούν με πιστοποιητικά καταλληλότητας με νόμιμο τρόπο, και από το αρμόδιο Υγειονομείο Πειραιά, απευθύνθηκαν στα Υγειονομεία Ελευσίνας και Δωδεκανήσου, τα οποία χρηματίστηκαν και εφοδίασαν χωρίς κανένα έλεγχο τα πετρελαιοφόρα πλοία με πιστοποιητικά καταλληλότητας εις βάρος της Δημόσιας Υγείας για την οποία αδιαφορούν πλήρως αν και είναι ταγμένα στην προστασία της. Τα πλοία αυτά μεταφέρουν τώρα πόσιμο νερό στις δεξαμενές πετρελαίου και μαζούτ και κανείς δεν ενδιαφέρεται.
Προς διαπίστωση των ανωτέρω ζητήστε από τα Υγειονομεία Ελευσίνας και Δωδεκανήσου τα οποία δεν προστατεύουν την Δημόσια Υγεία (αν και αυτή είναι η δουλειά τους) τα παραστατικά των πλοίων και εφαρμόστε άμεσα τον υπάρχοντα κανονισμό (ο οποίος παράνομα δεν εφαρμόζεται). Ζητήστε τα ημερολόγια των πλοίων για να διαπιστώσετε ότι μετέφεραν πετρελαιοειδή, ή ζητήστε από την επιθεώρηση Εμπορικών πλοίων ή από τον Ελληνικό Νηογνώμονα να σας γνωστοποιήσει τι είδους πλοίο ήταν το καθένα από αυτά πριν γίνει υδροφόρο και τι φορτία μετέφερε, ή συστήσατε μια επιτροπή από γνώστες του αντικειμένου να ελέγξουν τα πλοία κατ’ ιδίαν διότι κάποιος εν τέλει θα πρέπει να ευαισθητοποιηθεί με όλα αυτά και απλά να εφαρμοστούν τα μέτρα που προστατεύουν τη Δημόσια Υγεία».