«Αν μας υποδείξουν ότι μπορεί να γίνει η απάντληση, τότε θα προχωρήσουμε σε διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό και πιστεύουμε ότι θα τον ολοκληρώσουμε σε 3 εβδομάδες»! Αυτά δήλωσε στην «Ελευθεροτυπία» ο Γ. Κουμπενάς, αρχιπλοίαρχος της Louis Cruises, βγάζοντας με άνεση ψεύτη τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος διαβεβαίωνε το πανελλήνιο και ιδιαίτερα τους Σαντορινιούς, ότι υπάρχει έτοιμο σχέδιο απάντλησης των καυσίμων και λοιπών τοξικών υγρών από το κουφάρι του (σκόπιμα) βυθισμένου στον κόλπο της Καλντέρας Sea Diamond. O εκπρόσωπος της εφοπλιστικής εταιρίας αποκάλυψε ότι κανένα σχέδιο δεν υπήρχε και πλέον βάζει ένα τεράστιο «αν» μπροστά στη δυνατότητα απάντλησης.
Περιττεύει, βέβαια, να πούμε ότι δυνατότητα απάντλησης υπάρχει. Αρκεί να θυμηθούμε ότι οι Ισπανοί άντλησαν καύσιμα από το κουφάρι του Ρrestige, που ήταν βυθισμένο σε βάθος 4.000 μέτρων και όχι 150 μέτρων που είναι βυθισμένο το Sea Diamond. Το «αν» της εφοπλιστικής εταιρίας έχει να κάνει με το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει η ίδια και όχι με τις τεχνικές δυνατότητες, που υπάρχουν.
Πέρασαν δυο μήνες από το ναυάγιο και η απάντληση των καυσίμων δεν έχει καν αποφασιστεί! Την περασμένη εβδομάδα το ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) παρέδωσε τη μελέτη που του είχε αναθέσει η εφοπλιστική εταιρία σχετικά με την κατάσταση του ναυαγίου και τώρα η Louis θα εξετάσει, αν τελικά η απάντληση των καυσίμων είναι εφικτή! Μάλιστα, τώρα θα ανατεθεί νέα μελέτη στη βρετανική εταιρία London Offshore Con-sultants Ltd, που κανείς δεν ξέρει πόσο χρόνο θα απαιτήσει. Στο μεταξύ, το πλοίο, που στηρίζεται πάνω σε ένα σωρό από χαλίκια, μπορεί να φύγει από τη θέση του και να πάει βαθύτερα, οπότε απάντληση… πάπαλα.
Αρα, τόσο καιρό έλεγαν ψέματα στους Σαντορινιούς. Και βέβαια, κανένας δε μπορεί να κατηγορήσει τους εφοπλιστές που κοιτάζουν μόνο το συμφέρον τους, όμως τα ίδια ψέματα έλεγε δημόσια και ο ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννης. Επιβεβαιώνεται έτσι με αδιάψευστα στοιχεία, ότι λειτουργεί σαν κλητήρας των εφοπλιστών (όπως και οι προκάτοχοί του, άλλωστε).
Στο μεταξύ, όπως διέρρευσε, το VDR («μαύρο κουτί») του πλοίου έχει καταγράψει τα συμβάντα μόνο για δυόμισι ώρες μετά την πρόσκρουση του πλοίου στον ύφαλο. Αρα, όλα όσα σχετίζονται με τη ρυμούλκηση και βύθισή του δεν έχουν καταγραφεί! Υπάρχει, όμως, καταγραφικό σύστημα στην αίθουσα επιχειρήσεων του ΥΕΝ. Ούτε αυτό έχει καταγράψει τις συνομιλίες μεταξύ εταιρίας και Sea Diamond, εταιρίας και ΥΕΝ, Λιμενικού-Sea Diamond-ρυμουλκού; Ο Κεφαλογιάννης, μολονότι το ερώτημα τέθηκε από την πρώτη στιγμή, παραμένει μουγκός.