Ηταν μια από τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες χωρίς σημασία. Δημόσιες σχέσεις. Ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς, σε μια διαδικασία που κράτησε μόλις 55 λεπτά, εμφανίστηκαν ο πρόεδρος του ΑΗΙ Nick Larigakis και ο ναύαρχος ε.α. Βασίλειος Κυριαζής, πρόεδρος του AHI-Ελλάδας, συνοδεύοντας μια δεκάδα ελληνο-αμερικανών φοιτητών (κάποιοι από μεικτούς γάμους) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του AHI FOUNDATION με τίτλο: «Foreign Policy trip College Student trip: Washington DC, Greece & Cyprus».
Ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς, Σάββας Αναστασιάδης (ο Γκιουλέκας, που είναι πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, δεν παρέστη επειδή είχε -λέει- «ένα προσωπικό πρόβλημα») έβγαλε τον καθιερωμένο εθνικιστικό δεκάρικο, ο Larigakis παρουσίασε το «λόμπινγκ» που κάνει το μαγαζί του (μη φανταστείτε τίποτα σημαντικό, τριτοκλασάτο είναι το εν λόγω μαγαζί), εξήρε τη συμμαχία της Ελλάδας και της Κύπρου με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ (!), εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να πάει τους φοιτητές στη Σούδα «να δουν τις καταστάσεις» (τις εγκαταστάσεις ήθελε να πει), για να καταλάβουν «πόσο σημαντικές είναι οι ένοπλες δυνάμεις σας και συγκινούμαι που το λέω!», οι φοιτητές είπαν όλοι το ίδιο «ποίημα» ευχαριστιών «για την ευκαιρία που μας δίνετε» (τζάμπα διακοπές στην Ελλάδα δεν είναι και λίγο) και εκεί πάνω, την πέταξε την παπάρα ο Αναστασιάδης:
«Κύριε πρόεδρε, μια από τις επιδιώξεις σας θα πρέπει να είναι να μαθαίνουν και κάποια ελληνικά τα παιδιά, γιατί θα καταλαβαίνουν περισσότερο την ελληνική πραγματικότητα και την ιστορία και τον πολιτισμό. Πέρσι θυμάμαι υπήρχαν αρκετά παιδιά, που μιλούσαν αρκετά καλά ελληνικά. Φέτος δυστυχώς, δεν υπάρχει κανένα. Αρα, πρέπει να είναι και αυτό ένα μέλημά σας και μέλημα της ελληνικής πολιτείας, να βοηθήσουμε και εμείς όσο μπορούμε»!
Ποιος ή ποια να μάθει ελληνικά; Ο Μπρένταν Ο’ Κόνορ, η Μόργκαν Λίλι ή ο Κρίστοφερ Ζράζικ; Ο Larigakis πήγε να το σώσει, λέγοντας ότι είναι πολύ δύσκολο να μάθεις ελληνικά στις ΗΠΑ και πως «δεν χρειάζεται να ξέρεις την ελληνική γλώσσα για να είσαι Ελληνας. Ο ελληνισμός είναι μια ιδέα, είναι ένας τρόπος ζωής για μένα». Η Μόργκαν Λίλι ξαναπήρε το λόγο για να συμφωνήσει μαζί του και να συμπληρώσει ότι «θα θέλαμε βεβαίως να αλληλοεπιδράσουμε μαζί σας και να έχουμε πλήρεις σχέσεις, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι τα ελληνικά απαραίτητη προϋπόθεση για να προωθήσουμε τον ελληνισμό παντού», κι εκεί που το πράγμα πήγαινε για κλείσιμο… ποιος είδε τον Σκουρολιάκο και δεν φοβήθηκε.
Ναι, γι’ αυτόν τον τριτοκλασάτο ηθοποιό που πλέον κάνει καριέρα ως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μιλάμε, ο οποίος ξεπέρασε τον δεξιό εθνικιστή Αναστασιάδη. Αφού έγλειψε το δίδυμο Larigakis-Κυριαζής («είναι πάρα πολύ σημαντικό το έργο που κάνει -σ.σ. ο Larigakis- και έχω προσωπικούς λόγους να πιστεύω ότι έχει θετική συμβολή και ο κ. Κυριαζής»), πέταξε την πρώτη ρουκέτα, απευθυνόμενος στους φοιτητές:
«Είστε οι κληρονόμοι της πολιτισμικής βάσης που διαμόρφωσε τον Δυτικό Πολιτισμό. Στην Αρχαία Ελλάδα, που δεν είναι τόσο μακριά στην ιστορία της ανθρωπότητας από το σήμερα, η φιλοσοφία, η τέχνη, η πολιτική, το θέατρο, η αρχιτεκτονική, η ποίηση μεγαλούργησαν και εσείς είστε κληρονόμοι αυτού του μεγάλου πλούτου».
Συνέχισε με… νουθεσίες, μιλώντας «και λίγο από την πλευρά του πολιτισμού», όπως είπε:
«Και ναι, καλό είναι να μάθουμε ελληνικά. Οχι ότι τα ελληνικά θα μας κάνουν Ελληνες, αλλά είναι τόσο μεγάλος ο πλούτος αυτής της γλώσσας. Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που θα μάθετε. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ελληνικά είναι η γλώσσα της επιστήμης (…) Εφόσον είμαστε κληρονόμοι αυτής της κληρονομιάς, εφόσον είμαστε απόγονοι πολύ σημαντικών ανθρώπων, θα πρέπει να κάνουμε σημαντικά και εμείς για το μέλλον και καλό είναι να έχουμε στις αποσκευές μας και μια γνώση λιγότερο, περισσότερο καλή των ελληνικών. Εγώ 60 τόσα χρόνια προσπαθώ να μάθω ελληνικά και δεν τα έχω μάθει ακόμα. Οπότε μη φοβάστε. Πέστε, κολύμπησε και θα κερδίσετε πολλά από αυτή τη γλώσσα»!
Ο μεγαλοϊδεάτικος εθνικισμός στην πιο χυδαία εκδοχή του. Αν ζούσε ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, ο κατασκευαστής της αντιεπιστημονικής θεωρίας της τρισχιλιετούς συνέχειας του ελληνικού έθνους, θα φούσκωνε από υπερηφάνεια που ένας (κατά δήλωσή του) αριστερός και (κατά δήλωσή του) άνθρωπος του πολιτισμού ενστερνίζεται το αντιεπιστημονικό του έργο με φανατισμό δυνατότερο απ’ αυτόν των παραδοσιακών εθνικιστών, ου μην και φασιστών. Αν ζούσε ο εκ των θεωρητικών της λεγόμενης «ανανεωτικής Αριστεράς» Αγγελος Ελεφάντης, μπορεί να πάθαινε αποπληξία ακούγοντας ή διαβάζοντας Σκουρολιάκο.
Τι να του πεις τώρα; Οτι τα σύγχρονα έθνη είναι δημιουργήματα της εποχής του καπιταλισμού και όχι των αρχαίων δουλοκτητικών συστημάτων; Οτι η κληρονομιά των αρχαίων πολιτισμών δεν ανήκει στα έθνη που κατοικούν στους χώρους που αναπτύχθηκαν αυτοί οι πολιτισμοί, αλλά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα; Οτι δεν είναι καθόλου τυχαίο που η μελέτη των αρχαίων πολιτισμών δεν έγινε τόσο στα κράτη που υπάρχουν σήμερα στα γεωγραφικά λίκνα αυτών των πολιτισμών, αλλά στις χώρες του αναπτυγμένου καπιταλισμού, η διανόηση των οποίων ήταν σε θέση να φέρει σε πέρας αυτήν τη μελέτη;
‘Η μήπως να του πεις ότι δεν υπάρχει δυτικός πολιτισμός κι ότι εν πάση περιπτώσει, αυτό που εννοεί δεν έχει στον πυρήνα του μόνο τον αρχαιελληνικό πολιτισμό, αλλά έχει και τον ελληνιστικό και τον ρωμαϊκό πολιτισμό και κυρίως έχει τον αστικό διαφωτισμό;
Ας θυμίσουμε στον… κληρονόμο της… κληρονομιάς την επιστημονική αλήθεια, έτσι όπως τη συμπύκνωσε ο Νίκος Ζαχαριάδης στην Εισαγωγή των «Θέσεων για την Ιστορία του ΚΚΕ»:
- Το ελληνικό έθνος, απλώνοντας τις ρίζες του στο βυζαντινό μεσαίωνα, πήρε τη βασική του διαμόρφωση κάτω από την κυριαρχία των σουλτάνων. Ζυμώθηκε κι ανδρώθηκε μέσα σε ατελείωτη σειρά από εθνικούς και δημοκρατικούς αγώνες. Και την απελευθερωτική του επανάσταση τη θέλησε και την άρχισε σαν εθνικοδημοκρατικό ξεσκλάβωμα από την οθωμανική υποδούλωση και τη φαναριώτικη και κοτζαμπασίδικη εκμετάλλευση και όχι μονάχα για τους έλληνες, αλλά και για όλους τους βαλκανικούς λαούς. Ετσι τραγούδησε και δούλεψε την επαναστατική ιδέα ο Ρήγας ο Βελεστινλής, έτσι προετοίμασε το 21 η Φιλική Εταιρία.
- Η αστοτσιφλικάδικη αντίδραση, παίρνοντας με τη βοήθεια της αντιδραστικής Ευρώπης την ηγεμονία της επανάστασης και, σαν συνέχεια, τη διακυβέρνηση της χώρας, διαστρέβλωσε και έπνιξε τους δημοκρατικούς σκοπούς της και στη θέση τους έβαλε την ιδεολογία και την πολιτική της «Μεγάλης Ιδέας».
- Η «Μεγάλη Ιδέα» ενάντια σ’ όλα τα δεδομένα της ιστορίας και της επιστήμης διακήρυξε: α) ότι η νέα Ελλάδα αποτελεί απόγονο, κληρονόμο και συνεχιστή της αρχαίας Ελλάδας των δουλοχτητών και της βυζαντινής αυτοκρατορίας του ασιατικού δεσποτισμού. Και ότι για την ιστορική αποστολή, που της είναι δοσμένη «από τα πάνω», έχει να ξαναφτιάξει την «ελληνική αυτοκρατορία», που δεν υπήρξε ποτέ. Ετσι διατύπωσε μεγαλοελλαδίτικες καταχτητικές βλέψεις πάνω σ’ όλα τα Βαλκάνια και τη Μικρά Ασία και αυτού πρέπει να βρούμε μια από τις κυριότερες αιτίες γιατί δε λύθηκε δημοκρατικά το βαλκανικό πρόβλημα και για το εξοντωτικό αλληλοφάγωμα των λαών, που κατοικούν τη Χερσόνησο του Αίμου, β) ότι η νέα Ελλάδα δε μπορεί να ζήσει στα στενά της όρια και ότι τη λύση για όλα τα προβλήματά της και όλες τις δυσκολίες της θα τη βρει στην πραγματοποίηση της «Μεγάλης Ιδέας». Τότε θα πλουτίσει και θα ευτυχήσει και σαν λαός και σαν τόπος. Γι’ αυτό στην πραγματοποίηση αυτού του σκοπού πρέπει να αφιερωθούν όλες οι δυνάμεις. Για το σκοπό αυτό πρέπει να γίνουν όλες και οι πιο βαριές θυσίες και ο λαός να δεχτεί όλα και τα πιο μεγάλα βάρη.
ΥΓ. Αν δεν βαριέστε, διαβάστε τα πρακτικά της κοινοβουλευτικής διαδικασίας (οι χρωματικές επισημάνσεις είναι δικές μας).
Π.Γ.
Epitropes_Vouli_29-6-2022