Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 7 Ιούλη
  • Γάζα: Σκληρές διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός
  • Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι
  • Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες
  • «Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*
  • Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Ο ταλαντούχος χερ Κάστορφ και οι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι
Πολιτισμός

Ο ταλαντούχος χερ Κάστορφ και οι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr24 Ιούλ 2023, 22:14

Υπήρξαν κάποιοι θεατές της Επιδαύρου που πήγαν να δουν τη Μήδεια του Φρανκ Κάστορφ χωρίς να ξέρουν ούτε ποιος είναι ο γερμανός δημιουργός ούτε τι πρόκειται να δουν. Αυτοί νόμιζαν ότι θα δουν μια -νεωτερική έστω- Μήδεια του Ευριπίδη. Οπότε σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να ρίξουν και μερικά μπινελίκια και να προκαλέσουν ένα ακόμη σκάνδαλο στον «ιερό» (όπως τον θεωρούν οι ηλίθιοι καθυστερημένοι) χώρο του αρχαίου θεάτρου. Προετοιμασμένοι ήμασταν κι εμείς (γιατί να το κρύψωμεν, άλλωστε;) να τους βάλουμε στη θέση τους. Και με χρήση… γαλλικών, αν χρειαζόταν.

Αυτοί αιφνιδιάστηκαν στην αρχή. Καθώς άνοιγε μπροστά στα μάτια τους το θεατρικό σύμπαν του Κάστορφ και ακουγόταν ο «χαώδης» λόγος του Χάινερ Μίλερ, προσπαθούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς έβλεπαν. Αντεξαν κάνα εικοσάλεπτο και μετά πήγαν να κάνουν τα δικά τους. Τους φωνάξαμε να σκάσουν και να φύγουν, όπως και έγινε. Κάποιοι άλλοι θεατές έφευγαν στη διάρκεια της παράστασης. Ολοι αυτοί δεν ήταν πάνω από το 15% μιας κατάμεστης Επιδαύρου. Οι υπόλοιποι θεατές έμειναν στις θέσεις τους στις τρεις ώρες που κράτησε η παράσταση, υπομένοντας και τη ζέστη και τις άβολες κερκίδες και στο τέλος ξέσπασαν  σε ένα ενθουσιώδες χειροκρότημα που μάλλον θα… αιφνιδίασε τον γερμανό δημιουργό. Είχαν μείνει και ελάχιστοι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι μόνο και μόνο για να φωνάξουν «ου» (αποδείχτηκαν και μαζόχες, αφού κάθησαν τρεις ώρες), όμως τα «ου» τους πνίγηκαν από το αποθεωτικό χειροκρότημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των θεατών, που σηκώθηκαν όρθιοι και κάλεσαν αρκετές φορές για υπόκλιση τους ηθοποιούς της παράστασης.

Ο Κάστορφ με τη μόνιμη ομάδα των συνεργατών του (σκηνογραφία, μουσική, κοστούμια, φωτισμοί, βίντεο) έστησαν το δικό τους σκηνικό σύμπαν, όπως κάνουν σε όλες τις δουλειές. Ο παραστασιακός μύθος ήταν ξεκάθαρος: μια ιστορικοποιημένη Μήδεια. Μια γυναίκα δημιούργημα και θύμα μιας ταξικής κοινωνίας, στηριγμένης στο κυνήγι του κέρδους, στην εκμετάλλευση, την κάθε είδους αποικιοκρατία, τον ιμπεριαλισμό, τους πολέμους. Αυτό το σκηνικό σύμπαν πάτησε καταρχάς πάνω στο εκπληκτικής ποιητικότητας τρίπτυχο του Χάινερ Μίλερ Ρημαγμένη Οχθη Μήδειας Υλικό Τοπίο με Αργοναύτες.

Θα μπορούσε να μείνει εκεί. Ομως ο Κάστορφ παρέθεσε σχεδόν ολόκληρη τη Μήδεια του Ευριπίδη, παιγμένη ως σύγχρονο αστικό ψυχογραφικό δράμα, δημιουργώντας μια αντίστιξη με το κείμενο του Μίλερ. Η Μήδεια του Ευριπίδη (ή καλύτερα τα θραύσματά της) παίχτηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου επί της οθόνης (θα αναφερθούμε παρακάτω στον εκπληκτικό οπερατέρ, απόλυτο πρωταγωνιστή της παράστασης), αποκλειστικά με κοντινά πλάνα, τραβηγμένα κυρίως σ’ ένα κλειστό χώρο που παρίστανε ένα φτηνιάρικο στριπτιζάδικο (ο χώρος ήταν εξαρχής ορατός στους θεατές, καθώς περνούσαν δίπλα του για να μπουν στο θέατρο), σε ένα μικρό αντίσκηνο και λιγότερο στο μπροστινό τμήμα της ορχήστρας. Ο Κάστορφ στάθηκε με σεβασμό απέναντι στο Ευριπίδειο κείμενο και έβγαλε από μέσα του αυτό που πραγματικά είναι: το πρώτο ψυχολογικό δράμα στην ιστορία του θεάτρου.

Το τρίπτυχο του Μίλερ ακούστηκε ολόκληρο στην αρχή, με επαναλήψεις που υπογράμμιζαν καίρια σημεία, με τις γνωστές στο έργο του Κάστορφ θραύσεις λέξεων και με τον δικό του «τρόπο» στην εκφορά του λόγου. Εδώ είναι και η μοναδική μας ένσταση στο «όλον» της παράστασης. Αισθανθήκαμε σαν ο λόγος του Μίλερ να πέρασε και να ξεχάστηκε στη συνέχεια. Παρά την εικαστική σκληρότητα με την οποία τον «συνόδευσε» ο Κάστορφ, ιδιαίτερα στο τρίτο μέρος (Τοπίο με Αργοναύτες), όπου υπό την επιβλητική μουσική του Γουίλιαμ Μίνκε έστησε μια εναργέστατη καταγγελία του ιμπεριαλισμού και των αιματηρών πολέμων του «για το χρυσό τομάρι».

Στο τρίπτυχο του Μίλερ και στο κείμενο του Ευριπίδη ο Κάστορφ προσέθεσε στίχους του Ρεμπό, δικά του κείμενα, κάποιες «στιγμές» που πρέπει να προέκυψαν από τους αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών στις πρόβες και μια υψηλού πολιτικού συμβολισμού παρέκβαση: αναφορά στην ιστορία της Μακρονήσου και διηγήσεις ελληνίδων κομμουνιστριών για τα βασανιστήρια που υπέστησαν και την πίστη τους στον αγώνα και την υπόθεση της επελευθέρωσης. Ο Κάστορφ δεν είναι κομμουνιστής αλλά σέβεται τους κομμουνιστές και υποκλίνεται στη θυσία τους. Η δική του Μήδεια εγκαταλείπει έναν φλεγόμενο από την αδικία κόσμο, όμως οι κομμουνιστές έχυσαν το αίμα τους για να τον αλλάξουν. Στην ίδια οπτική εντασσόταν και ένα σύνθημα της ΚΝΕ που πέρασε κάποια στιγμή από την οθόνη: Capitalism – I can’t breath. Από τη μια η σπασμένη λεζάντα της Coca Cola, που δέσποζε στην τεράστια οθόνη στο βάθος της σκηνής, από την άλλη το σφυροδρέπανο!

Ενσταση έχουμε και για κάποιον αφελή φεμινισμό που είδαμε κάποιες στιγμές. Ηταν σαν ο Κάστορφ να έκλεινε το μάτι -σαν καλός οπορτουνιστής- σε σύγχρονα αστικά ρεύματα. Αν πρόθεσή του ήταν να τα ειρωνευτεί, τότε δεν τα κατάφερε. Δε θα σταθούμε, όμως, σ’ αυτό γιατί ούτε κυρίαρχο ήταν ούτε θόλωσε την καθαρή ματιά με την οποία ο Κάστορφ προσέγγισε το θέμα του.

Στο σκηνικό σύμπαν που με επιμονή δημιουργεί ο Κάστορφ επί σχεδόν μισό αιώνα δε θα σταθούμε αναλυτικά, γιατί θα έπρεπε να γράψουμε πραγματεία. Ο άνθρωπος δεν είναι απλά πρωτοπόρος, είναι ο πιο σοβαρός επίγονος του Μπρεχτ και του Πισκάτορ. Πάτησε πάνω στην παράδοση του γερμανικού πολιτικού θεάτρου και την απογείωσε χρησιμοποιώντας όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Οχι ως στοιχεία ενός φορμαλιστικού εντυπωσιασμού, αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης του ίδιου πολιτικού θεάτρου. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα σε όσους υπηρετούν τον γερμανικό «τρόπο» ως όλον, ως διαλεκτική σύνθεση μορφής και περιεχομένου, και σε όσους κλέβουν τον γερμανικό «τρόπο» για να ντύσουν φορμαλιστικά τα κουρέλια παρηκμασμένων αστικών ιδεών.

Ο απόλυτος επί σκηνής πρωταγωνιστής ήταν ο κινηματογραφιστής Αντρέας Ντάινερτ. Τον έχουμε δει και σε άλλες δουλειές του Κάστορφ, όμως εδώ ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Με την κάμερα ως προέκταση του σώματός του, στριμωχνόταν μέσα σε αντίσκηνα όπου τραβούσε πότε ξαπλωμένος και πότε στα γόνατα. Ετρεχε πίσω από ηθοποιούς που έτρεχαν ακροβατώντας πάνω στα πλαστικά μπουκάλια-σκουπίδια που σκέπαζαν την ορχήστρα και μετά στον ανοιχτό χωμάτινο χώρο πίσω από το προσκήνιο ή πηδούσε έξω από την ορχήστρα για να τραβήξει κοντινά, συνθέτοντας τεράστια μονοπλάνα, παίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο του οπερατέρ και του σκηνοθέτη, καθώς έπρεπε στη στιγμή να καθορίσει το περιεχόμενο του πλάνου και ν’ αλλάξει κάδρο, συχνά τρέχοντας από ηθοποιό σε ηθοποιό. Υποκλίθηκε μια φορά στο τέλος αλλά το κοινό του επιφύλαξε ένα θυελλώδες χειροκρότημα.

Συνοπτικά μιλώντας, οι ηθοποιοί του Κάστορφ πρέπει να κάνουν τρία πράγματα. Πρώτο να έχουν σχεδόν ακροβατικές ικανότητες, δεύτερο να εκφέρουν τον λόγο σχεδόν ουρλιάζοντας και τρίτο… να καπνίζουν ασταμάτητα. Οι πέντε γυναίκες και οι τρεις άντρες της παράστασης τα κατάφεραν στο πρώτο σκέλος. Ο επίδεσμος στο γόνατο της Ναυπλιώτου και οι μελανιές στα πόδια μιας άλλης ηθοποιού (τις έφερε σε κοινή θέα η κάμερα) είναι μια απόδειξη του άθλου που επιτέλεσαν με το σώμα τους, στοιχείο όχι τόσο ανεπτυγμένο στους έλληνες και τις ελληνίδες ηθοποιούς. Σε ό,τι αφορά το κάπνισμα, τσιγάρα έβγαιναν ασταμάτητα, αλλά κανένα δεν άναψε. Ηταν ένα ακόμη ειρωνικό παιχνίδι του γερμανού καλαμπουρτζή, αφιερωμένο σε εκείνους που θεώρησαν άλλοτε πως το άναμμα τσιγάρου… βεβηλώνει την Επίδαυρο; Ποιος ξέρει.

Οταν καίγεται το σπίτι σου δεν ψιθυρίζεις, ουρλιάζεις, κι εμείς καιγόμαστε στον κόσμο που ζούμε, έχει πει σε μια παλαιότερη συνέντευξή του ο Κάστορφ (παραθέτω από μνήμης, γιατί βρίσκομαι… εκτός έδρας και δεν έχω πρόσβαση στο αρχείο μου). Εχει άποψη για την εκφορά του λόγου που ζητά από τους ηθοποιούς του. Αυτή η απαίτηση δεν κατέστη δυνατόν να ικανοποιηθεί από τους επτά εκ των οκτώ ηθοποιών του θιάσου (μοναδική εξαίρεση η Αγγελική Παπούλια). Στα κοντινά πλάνα που έφερνε στη γιγαντοοθόνη η κάμερα οι ηθοποιοί τα κατάφεραν στους διαλόγους και τους μονολόγους (ξεχωρίσαμε και τον μονόλογο της Στεφανίας Γουλιώτη). Οταν όμως βρίσκονταν στην ορχήστρα, χωρίς ηχητική υποστήριξη και έπρεπε να «ουρλιάξουν» τα λόγια με τον τρόπο του Κάστορφ, έδειξαν την πλήρη ανεπάρκειά τους. Επειδή τούς είχε απαγορευτεί ο στόμφος (έγκλημα καθοσιώσεως για τον γερμανικό «τρόπο», που υπηρετεί την αποστασιοποίηση), δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν. Θα έπρεπε να κάνουν ένα χρόνο πρόβες για να τα καταφέρουν (για δύο από τις γυναίκες και έναν από τους άνδρες είμαστε σίγουροι ότι δε θα τα κατάφερναν ούτε με τέσσερα χρόνια πρόβες και απορούμε πως «δόθηκαν» στον Κάστορφ για να δουλέψει μαζί τους).

Η αδυναμία των ηθοποιών αφαίρεσε πολλά από την παράσταση. Και έτσι όμως, ήταν μια παράσταση που αισθάνεσαι ευτυχής που την είδες. Μια κατάθεση γραφής υψηλής θεατρικής τέχνης, που προκαλεί ανάταση πνεύματος καθώς δεν είναι μόνο καλλιτεχνικά υψηλού επιπέδου, αλλά φέρνει ταυτόχρονα και μια καταγγελία της καπιταλιστικής βαρβαρότητας που μας περιβάλλει.

ΥΓ. Αρκετοί/ές θεωρούν ότι ο Κάστορφ φλυαρεί υπέρ το δέον. Ναι, κάποιες φορές έχεις αυτή την εντύπωση, καθώς κουράζεσαι. Αυτός όμως είναι ο Κάστορφ. Θέλει «να τα πει όλα». Και με λεπτομέρειες. Τρεις ώρες στα «νταμάρια» της Επιδαύρου είναι πολλές. Αυτή, όμως, είναι μια… μικρής διάρκειας παράσταση του Κάστορφ (διαβάσαμε ότι την πήγαινε για 3,5 ώρες και πείστηκε να κόψει κάνα μισάωρο!). Ο Παίκτης του έφτανε τις 6,5 ώρες και ο Φάουστ τις 8! Οι Γερμανοί «αντέχουν», γιατί όχι και εμείς;

Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΗσυχία, ο Βορίδης χορεύει…
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 25 Ιούλη

Σχετικά Αρθρα

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

Πολιτισμός 6 Ιούλ 2025, 05:55

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

Πολιτισμός 5 Ιούλ 2025, 09:14

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

Πολιτισμός 1 Ιούλ 2025, 09:59

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

Πολιτισμός 30 Ιούν 2025, 14:02

Ο Αμπού Ομπάιντα και η παντόφλα…

Πολιτισμός 26 Ιούν 2025, 07:14

Boom-Βoom Tel Aviv και Υou are all nazis

Πολιτισμός 24 Ιούν 2025, 12:41
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

7 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκληρές διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός

6 Ιούλ 2025, 21:34
Διεθνή

Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι

6 Ιούλ 2025, 13:54
Διεθνή

Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες

6 Ιούλ 2025, 13:16
Διεθνή

«Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*

«Ξεσάλωσε» η Παλαιστινιακή Αντίσταση

6 Ιούλ 2025, 11:15
Πολιτισμός

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

6 Ιούλ 2025, 05:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Ιούλη

6 Ιούλ 2025, 00:01
Ιστορία

Μια μικρή εκδίκηση της Ιστορίας

5 Ιούλ 2025, 13:37
Αγροτικά

Τι λες για το φούντωμα της ευλογιάς στη Θεσσαλία, περιφερειάρχη Κουρέτα;

Με την απόφαση για τη διακίνηση ζωοτροφών παντού, η ευλογιά φούντωσε σε Λάρισα και Μαγνησία, αντί να περιοριστεί

5 Ιούλ 2025, 10:41
Πολιτισμός

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

5 Ιούλ 2025, 09:14
Εργατικά

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

5 Ιούλ 2025, 07:49
Υγεία

«Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού

5 Ιούλ 2025, 07:30
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Πολιτική

Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

4 Ιούλ 2025, 20:22
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

1927: Καθιερώνεται το επίδομα ανεργίας στη Γερμανία.

1939: Ο Ανδρέας Παπανδρέου υπογράφει δήλωση μετανοίας ενώπιον του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.

1967: Συλλαμβάνονται στη Θεσσαλονίκη πέντε κομμουνιστές νέοι που έγραφαν αντιδικτατορικά συνθήματα.

1975: Το 684 βούλευμα της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, χαρακτηρίζει στιγμιαίο το αδίκημα της έσχατης προδοσίας των χουντικών.

1979: Δύο βόμβες στις αποθήκες Πετζετάκι στην Καλλιθέα (ΕΛΑ).

2005: Τετραπλή βομβιστική ενέργεια στον υπόγειο σιδηρόδρομο και σε αστικό λεωφορείο του Λονδίνου προκαλεί τον θάνατο 56 ανθρώπων και τον τραυματισμό περίπου επτακοσίων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo