Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ζορζ Αμπνταλλά: Περιμένοντας την απελευθέρωση
  • Πάρτε ζβάρα τα σιωναζίδια
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 19 Ιούλη
  • Τρώτε και πίνετ’ άρχοντες και γω να σας διηγούμαι (ριζίτικο)
  • Eμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Ερεζ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Ο ταλαντούχος χερ Κάστορφ και οι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι
Πολιτισμός

Ο ταλαντούχος χερ Κάστορφ και οι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr24 Ιούλ 2023, 22:14

Υπήρξαν κάποιοι θεατές της Επιδαύρου που πήγαν να δουν τη Μήδεια του Φρανκ Κάστορφ χωρίς να ξέρουν ούτε ποιος είναι ο γερμανός δημιουργός ούτε τι πρόκειται να δουν. Αυτοί νόμιζαν ότι θα δουν μια -νεωτερική έστω- Μήδεια του Ευριπίδη. Οπότε σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να ρίξουν και μερικά μπινελίκια και να προκαλέσουν ένα ακόμη σκάνδαλο στον «ιερό» (όπως τον θεωρούν οι ηλίθιοι καθυστερημένοι) χώρο του αρχαίου θεάτρου. Προετοιμασμένοι ήμασταν κι εμείς (γιατί να το κρύψωμεν, άλλωστε;) να τους βάλουμε στη θέση τους. Και με χρήση… γαλλικών, αν χρειαζόταν.

Αυτοί αιφνιδιάστηκαν στην αρχή. Καθώς άνοιγε μπροστά στα μάτια τους το θεατρικό σύμπαν του Κάστορφ και ακουγόταν ο «χαώδης» λόγος του Χάινερ Μίλερ, προσπαθούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς έβλεπαν. Αντεξαν κάνα εικοσάλεπτο και μετά πήγαν να κάνουν τα δικά τους. Τους φωνάξαμε να σκάσουν και να φύγουν, όπως και έγινε. Κάποιοι άλλοι θεατές έφευγαν στη διάρκεια της παράστασης. Ολοι αυτοί δεν ήταν πάνω από το 15% μιας κατάμεστης Επιδαύρου. Οι υπόλοιποι θεατές έμειναν στις θέσεις τους στις τρεις ώρες που κράτησε η παράσταση, υπομένοντας και τη ζέστη και τις άβολες κερκίδες και στο τέλος ξέσπασαν  σε ένα ενθουσιώδες χειροκρότημα που μάλλον θα… αιφνιδίασε τον γερμανό δημιουργό. Είχαν μείνει και ελάχιστοι κακομαθημένοι αρχαιόπληκτοι μόνο και μόνο για να φωνάξουν «ου» (αποδείχτηκαν και μαζόχες, αφού κάθησαν τρεις ώρες), όμως τα «ου» τους πνίγηκαν από το αποθεωτικό χειροκρότημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των θεατών, που σηκώθηκαν όρθιοι και κάλεσαν αρκετές φορές για υπόκλιση τους ηθοποιούς της παράστασης.

Ο Κάστορφ με τη μόνιμη ομάδα των συνεργατών του (σκηνογραφία, μουσική, κοστούμια, φωτισμοί, βίντεο) έστησαν το δικό τους σκηνικό σύμπαν, όπως κάνουν σε όλες τις δουλειές. Ο παραστασιακός μύθος ήταν ξεκάθαρος: μια ιστορικοποιημένη Μήδεια. Μια γυναίκα δημιούργημα και θύμα μιας ταξικής κοινωνίας, στηριγμένης στο κυνήγι του κέρδους, στην εκμετάλλευση, την κάθε είδους αποικιοκρατία, τον ιμπεριαλισμό, τους πολέμους. Αυτό το σκηνικό σύμπαν πάτησε καταρχάς πάνω στο εκπληκτικής ποιητικότητας τρίπτυχο του Χάινερ Μίλερ Ρημαγμένη Οχθη Μήδειας Υλικό Τοπίο με Αργοναύτες.

Θα μπορούσε να μείνει εκεί. Ομως ο Κάστορφ παρέθεσε σχεδόν ολόκληρη τη Μήδεια του Ευριπίδη, παιγμένη ως σύγχρονο αστικό ψυχογραφικό δράμα, δημιουργώντας μια αντίστιξη με το κείμενο του Μίλερ. Η Μήδεια του Ευριπίδη (ή καλύτερα τα θραύσματά της) παίχτηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου επί της οθόνης (θα αναφερθούμε παρακάτω στον εκπληκτικό οπερατέρ, απόλυτο πρωταγωνιστή της παράστασης), αποκλειστικά με κοντινά πλάνα, τραβηγμένα κυρίως σ’ ένα κλειστό χώρο που παρίστανε ένα φτηνιάρικο στριπτιζάδικο (ο χώρος ήταν εξαρχής ορατός στους θεατές, καθώς περνούσαν δίπλα του για να μπουν στο θέατρο), σε ένα μικρό αντίσκηνο και λιγότερο στο μπροστινό τμήμα της ορχήστρας. Ο Κάστορφ στάθηκε με σεβασμό απέναντι στο Ευριπίδειο κείμενο και έβγαλε από μέσα του αυτό που πραγματικά είναι: το πρώτο ψυχολογικό δράμα στην ιστορία του θεάτρου.

Το τρίπτυχο του Μίλερ ακούστηκε ολόκληρο στην αρχή, με επαναλήψεις που υπογράμμιζαν καίρια σημεία, με τις γνωστές στο έργο του Κάστορφ θραύσεις λέξεων και με τον δικό του «τρόπο» στην εκφορά του λόγου. Εδώ είναι και η μοναδική μας ένσταση στο «όλον» της παράστασης. Αισθανθήκαμε σαν ο λόγος του Μίλερ να πέρασε και να ξεχάστηκε στη συνέχεια. Παρά την εικαστική σκληρότητα με την οποία τον «συνόδευσε» ο Κάστορφ, ιδιαίτερα στο τρίτο μέρος (Τοπίο με Αργοναύτες), όπου υπό την επιβλητική μουσική του Γουίλιαμ Μίνκε έστησε μια εναργέστατη καταγγελία του ιμπεριαλισμού και των αιματηρών πολέμων του «για το χρυσό τομάρι».

Στο τρίπτυχο του Μίλερ και στο κείμενο του Ευριπίδη ο Κάστορφ προσέθεσε στίχους του Ρεμπό, δικά του κείμενα, κάποιες «στιγμές» που πρέπει να προέκυψαν από τους αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών στις πρόβες και μια υψηλού πολιτικού συμβολισμού παρέκβαση: αναφορά στην ιστορία της Μακρονήσου και διηγήσεις ελληνίδων κομμουνιστριών για τα βασανιστήρια που υπέστησαν και την πίστη τους στον αγώνα και την υπόθεση της επελευθέρωσης. Ο Κάστορφ δεν είναι κομμουνιστής αλλά σέβεται τους κομμουνιστές και υποκλίνεται στη θυσία τους. Η δική του Μήδεια εγκαταλείπει έναν φλεγόμενο από την αδικία κόσμο, όμως οι κομμουνιστές έχυσαν το αίμα τους για να τον αλλάξουν. Στην ίδια οπτική εντασσόταν και ένα σύνθημα της ΚΝΕ που πέρασε κάποια στιγμή από την οθόνη: Capitalism – I can’t breath. Από τη μια η σπασμένη λεζάντα της Coca Cola, που δέσποζε στην τεράστια οθόνη στο βάθος της σκηνής, από την άλλη το σφυροδρέπανο!

Ενσταση έχουμε και για κάποιον αφελή φεμινισμό που είδαμε κάποιες στιγμές. Ηταν σαν ο Κάστορφ να έκλεινε το μάτι -σαν καλός οπορτουνιστής- σε σύγχρονα αστικά ρεύματα. Αν πρόθεσή του ήταν να τα ειρωνευτεί, τότε δεν τα κατάφερε. Δε θα σταθούμε, όμως, σ’ αυτό γιατί ούτε κυρίαρχο ήταν ούτε θόλωσε την καθαρή ματιά με την οποία ο Κάστορφ προσέγγισε το θέμα του.

Στο σκηνικό σύμπαν που με επιμονή δημιουργεί ο Κάστορφ επί σχεδόν μισό αιώνα δε θα σταθούμε αναλυτικά, γιατί θα έπρεπε να γράψουμε πραγματεία. Ο άνθρωπος δεν είναι απλά πρωτοπόρος, είναι ο πιο σοβαρός επίγονος του Μπρεχτ και του Πισκάτορ. Πάτησε πάνω στην παράδοση του γερμανικού πολιτικού θεάτρου και την απογείωσε χρησιμοποιώντας όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Οχι ως στοιχεία ενός φορμαλιστικού εντυπωσιασμού, αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης του ίδιου πολιτικού θεάτρου. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα σε όσους υπηρετούν τον γερμανικό «τρόπο» ως όλον, ως διαλεκτική σύνθεση μορφής και περιεχομένου, και σε όσους κλέβουν τον γερμανικό «τρόπο» για να ντύσουν φορμαλιστικά τα κουρέλια παρηκμασμένων αστικών ιδεών.

Ο απόλυτος επί σκηνής πρωταγωνιστής ήταν ο κινηματογραφιστής Αντρέας Ντάινερτ. Τον έχουμε δει και σε άλλες δουλειές του Κάστορφ, όμως εδώ ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Με την κάμερα ως προέκταση του σώματός του, στριμωχνόταν μέσα σε αντίσκηνα όπου τραβούσε πότε ξαπλωμένος και πότε στα γόνατα. Ετρεχε πίσω από ηθοποιούς που έτρεχαν ακροβατώντας πάνω στα πλαστικά μπουκάλια-σκουπίδια που σκέπαζαν την ορχήστρα και μετά στον ανοιχτό χωμάτινο χώρο πίσω από το προσκήνιο ή πηδούσε έξω από την ορχήστρα για να τραβήξει κοντινά, συνθέτοντας τεράστια μονοπλάνα, παίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο του οπερατέρ και του σκηνοθέτη, καθώς έπρεπε στη στιγμή να καθορίσει το περιεχόμενο του πλάνου και ν’ αλλάξει κάδρο, συχνά τρέχοντας από ηθοποιό σε ηθοποιό. Υποκλίθηκε μια φορά στο τέλος αλλά το κοινό του επιφύλαξε ένα θυελλώδες χειροκρότημα.

Συνοπτικά μιλώντας, οι ηθοποιοί του Κάστορφ πρέπει να κάνουν τρία πράγματα. Πρώτο να έχουν σχεδόν ακροβατικές ικανότητες, δεύτερο να εκφέρουν τον λόγο σχεδόν ουρλιάζοντας και τρίτο… να καπνίζουν ασταμάτητα. Οι πέντε γυναίκες και οι τρεις άντρες της παράστασης τα κατάφεραν στο πρώτο σκέλος. Ο επίδεσμος στο γόνατο της Ναυπλιώτου και οι μελανιές στα πόδια μιας άλλης ηθοποιού (τις έφερε σε κοινή θέα η κάμερα) είναι μια απόδειξη του άθλου που επιτέλεσαν με το σώμα τους, στοιχείο όχι τόσο ανεπτυγμένο στους έλληνες και τις ελληνίδες ηθοποιούς. Σε ό,τι αφορά το κάπνισμα, τσιγάρα έβγαιναν ασταμάτητα, αλλά κανένα δεν άναψε. Ηταν ένα ακόμη ειρωνικό παιχνίδι του γερμανού καλαμπουρτζή, αφιερωμένο σε εκείνους που θεώρησαν άλλοτε πως το άναμμα τσιγάρου… βεβηλώνει την Επίδαυρο; Ποιος ξέρει.

Οταν καίγεται το σπίτι σου δεν ψιθυρίζεις, ουρλιάζεις, κι εμείς καιγόμαστε στον κόσμο που ζούμε, έχει πει σε μια παλαιότερη συνέντευξή του ο Κάστορφ (παραθέτω από μνήμης, γιατί βρίσκομαι… εκτός έδρας και δεν έχω πρόσβαση στο αρχείο μου). Εχει άποψη για την εκφορά του λόγου που ζητά από τους ηθοποιούς του. Αυτή η απαίτηση δεν κατέστη δυνατόν να ικανοποιηθεί από τους επτά εκ των οκτώ ηθοποιών του θιάσου (μοναδική εξαίρεση η Αγγελική Παπούλια). Στα κοντινά πλάνα που έφερνε στη γιγαντοοθόνη η κάμερα οι ηθοποιοί τα κατάφεραν στους διαλόγους και τους μονολόγους (ξεχωρίσαμε και τον μονόλογο της Στεφανίας Γουλιώτη). Οταν όμως βρίσκονταν στην ορχήστρα, χωρίς ηχητική υποστήριξη και έπρεπε να «ουρλιάξουν» τα λόγια με τον τρόπο του Κάστορφ, έδειξαν την πλήρη ανεπάρκειά τους. Επειδή τούς είχε απαγορευτεί ο στόμφος (έγκλημα καθοσιώσεως για τον γερμανικό «τρόπο», που υπηρετεί την αποστασιοποίηση), δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν. Θα έπρεπε να κάνουν ένα χρόνο πρόβες για να τα καταφέρουν (για δύο από τις γυναίκες και έναν από τους άνδρες είμαστε σίγουροι ότι δε θα τα κατάφερναν ούτε με τέσσερα χρόνια πρόβες και απορούμε πως «δόθηκαν» στον Κάστορφ για να δουλέψει μαζί τους).

Η αδυναμία των ηθοποιών αφαίρεσε πολλά από την παράσταση. Και έτσι όμως, ήταν μια παράσταση που αισθάνεσαι ευτυχής που την είδες. Μια κατάθεση γραφής υψηλής θεατρικής τέχνης, που προκαλεί ανάταση πνεύματος καθώς δεν είναι μόνο καλλιτεχνικά υψηλού επιπέδου, αλλά φέρνει ταυτόχρονα και μια καταγγελία της καπιταλιστικής βαρβαρότητας που μας περιβάλλει.

ΥΓ. Αρκετοί/ές θεωρούν ότι ο Κάστορφ φλυαρεί υπέρ το δέον. Ναι, κάποιες φορές έχεις αυτή την εντύπωση, καθώς κουράζεσαι. Αυτός όμως είναι ο Κάστορφ. Θέλει «να τα πει όλα». Και με λεπτομέρειες. Τρεις ώρες στα «νταμάρια» της Επιδαύρου είναι πολλές. Αυτή, όμως, είναι μια… μικρής διάρκειας παράσταση του Κάστορφ (διαβάσαμε ότι την πήγαινε για 3,5 ώρες και πείστηκε να κόψει κάνα μισάωρο!). Ο Παίκτης του έφτανε τις 6,5 ώρες και ο Φάουστ τις 8! Οι Γερμανοί «αντέχουν», γιατί όχι και εμείς;

Πέτρος Γιώτης

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΗσυχία, ο Βορίδης χορεύει…
Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 25 Ιούλη

Σχετικά Αρθρα

Αλάα Αλ-Ασουάνι: Ανεκπλήρωτη δημοκρατία

Πολιτισμός 17 Ιούλ 2025, 17:57

Διώκουν εκπαιδευτικό επειδή ανέβασε τη θεατρική παράσταση «Η Αννα Φρανκ συνομιλεί με τα παιδιά της Παλαιστίνης»!

Πολιτισμός 15 Ιούλ 2025, 11:27

«Αν θέλεις χερσαία μάχη»: ένα προφητικό τραγούδι του 2017

Πολιτισμός 12 Ιούλ 2025, 06:24

Φεστιβάλ Αβινιόν: «Εμείς, γυναίκες και άνδρες του θεάτρου, δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας προς τον παλαιστινιακό λαό»

Πολιτισμός 10 Ιούλ 2025, 06:19

Death, death to the IDF!

Πολιτισμός 7 Ιούλ 2025, 19:49

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

Πολιτισμός 6 Ιούλ 2025, 05:55
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Ζορζ Αμπνταλλά: Περιμένοντας την απελευθέρωση

19 Ιούλ 2025, 08:16
Πολιτική

Πάρτε ζβάρα τα σιωναζίδια

19 Ιούλ 2025, 06:08
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

19 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Ιούλη

19 Ιούλ 2025, 00:01
Η παπάρα

Τρώτε και πίνετ’ άρχοντες και γω να σας διηγούμαι (ριζίτικο)

18 Ιούλ 2025, 20:07
Κόντρες

Eμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Ερεζ

18 Ιούλ 2025, 18:43
Διεθνή

Ουαί υμίν καθολικοί και ορθόδοξοι υποκριταί!

18 Ιούλ 2025, 13:26
Διεθνή

Οι σιωναζιστές θέλουν να καταστρέψουν τον τάφο του σεΐχη Ιζεντίν Αλ-Κασάμ

18 Ιούλ 2025, 12:01
Διεθνή

Ζορζ Αμπνταλλά: Η λαϊκή κινητοποίηση τούς ανάγκασε να με αποφυλακίσουν

18 Ιούλ 2025, 07:58
Παιδεία

Oι σιωνιστές καθορίζουν και το περιεχόμενο των ελληνικών σχολικών βιβλίων!

ΥΠΑΙΘΑ: Η ιστορική αναφορά στην Ιντιφάντα αφαιρέθηκε μετά από «εντέλλεσθε» του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου

18 Ιούλ 2025, 06:39
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Ιούλη

18 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Kαι ξαφνικά, ο Τσιάρας… θυμήθηκε την ευλογιά και προσπαθεί να ταΐσει σανό τους κτηνοτρόφους

Δεκανίκι του υπουργού ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας

17 Ιούλ 2025, 20:42
Πολιτισμός

Αλάα Αλ-Ασουάνι: Ανεκπλήρωτη δημοκρατία

17 Ιούλ 2025, 17:57
Εργατικά

Θερίζουν τα εργατικά «ατυχήματα» στα εργοτάξια της ΤΕΡΝΑ

17 Ιούλ 2025, 12:52
Διεθνή

Νίκη! Eλεύθερος και με ψηλά το κεφάλι ο Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά!

Οι Γάλλοι αναγκάστηκαν να τον απελευθερώσουν, μετά από 41 χρόνια!

17 Ιούλ 2025, 11:37
Διεθνή

Aχτίδα φωτός μέσα στο σκοτάδι του σιωναζισμού

17 Ιούλ 2025, 10:22
Πολιτική

Αδωνις Γεωργιάδης: Δεν γουστάρουμε να ελέγξουμε Βορίδη-Αυγενάκη. Τελεία!

17 Ιούλ 2025, 08:27
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Ιούλη

17 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποφασισμένος να συγκαλύψει την εγκληματική οργάνωση ο Μητσοτάκης

16 Ιούλ 2025, 22:05
Εργατικά

Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας για το Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο

16 Ιούλ 2025, 14:22
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Ιούλη

Νικαράγουα: Ημέρα ανεξαρτησίας.

1900: Εκτελείται ο βασιλιάς της Ιταλίας Ουμπέρτο Α’.

1951: Δολοφονείται ο βασιλιάς της Ιορδανίας Αμπντουλάχ.

1969: Ανευρίσκονται αυτοσχέδιοι μηχανισμοί της ΔΑ δίπλα στο μηχανοστάσιο του “Ηχος και Φως“.

1969: Βόμβα του ΚΕΑ στο Καλαμάκι.

1970: Το Ισραήλ πραγματοποιεί επιδρομές σε Αίγυπτο, Ιορδανία και Λίβανο.

1979: Η Μαρία Ντελουρντές Πιντασίλγκο γίνεται η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Πορτογαλίας.

1989: Η βουλή αποφασίζει την παραπομπή των Παπανδρέου, Κουτσόγιωργα, Πέτσου, Τσοβόλα και Ρουμελιώτη στην ειδική ανακριτική επιτροπή για το σκάνδαλο των ΔΕΚΟ που κατέθεσαν τα χρήματά τους στην Τράπεζα Κρήτης.

1989: Ο στρατηγός Γιαρουζέλσκι εκλέγεται πρόεδρος της Πολωνίας.

2002: Συλλαμβάνονται οι Αλέξανδρος Γιωτόπουλος, Θεολόγος Ψαραδέλλης, και Βασίλης Τζωρτζάτος για συμμετοχή στη 17Ν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo