Την αρχή έκανε η βελγική ομάδα χορού Peeping Tom, που εγκαινίαζε το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με το έργο Triptych. «Rapists must be in jail» (Οι βιαστές πρέπει να είναι στη φυλακή) έγραφε το πλακάτ που σήκωσαν οι καλλιτέχνες στο τέλος της παράστασης. Είχαν πληροφορηθεί, προφανώς, από έλληνες συναδέλφους τους ή και από διεθνείς ιστοσελίδες τα διαδραματισθέντα με τον Λιγνάδη.
Το κοινό αποθέωσε τους καλλιτέχνες για τη διαμαρτυρία τους. Λεπτομέρεια: το δίδυμο του υπουργείου Πολιτισμού (και όχι του πολιτισμού) Μενδώνη-Γιατρομανωλάκης φρόντισε να αποχωρήσει λίγα λεπτά πριν από την έναρξη της παράστασης. Προφανέστατα, κάποιο «πουλάκι» τους ενημέρωσε ότι «κάτι ετοιμάζεται» και φρόντισαν να την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια.
Να φοβήθηκαν, άραγε, ότι θα τους έπαιρναν τίποτα σκάγια ή απλά δεν ήθελαν να είναι παρόντες σε μια εκδήλωση αμφισβήτησης της… ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης; Μήπως η «γραμμή» από το Μαξίμου, επισήμως, είναι «δεν ασκούμε κριτική στη δικαστική απόφαση» και, ανεπισήμως, λέει «στο κάτω-κάτω, δικός μας είναι ο Λιγνάδης»;
Ακολούθησαν οι ηθοποιοί της παράστασης Η Ανατολή σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεoδωρόπουλου, που έκανε πρεμιέρα στον αρχαιολογικό χώρο της Τίρυνθας (Αργολίδα), στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός». Ο Μιχάλης Τιτόπουλος, εκπροσωπώντας όλους τους ηθοποιούς, τους μουσικούς, τους τεχνικούς, τους συντελεστές της παράστασης, διάβασε στο κοινό την ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών για την αποφυλάκιση του Λιγνάδη, καταχειροκροτούμενος από τους θεατές. «Θέλουμε ο ήλιος να πάψει επιτέλους να είναι νοητός. Είμαστε με τα θύματα. Ο ένοχος για δύο βιασμούς παιδιών Δημήτρης Λιγνάδης να παραμείνει στη φυλακή», κατέληξε ο ηθοποιός.
Ακολούθησαν οι ηθοποιοί της παράστασης Ρίζες από βαμβάκι, σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου, που ανέβηκε στη Μικρή Επίδαυρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Ο Χάρης Τζωρτζάκης, παρουσία όλων των ηθοποιών διάβασε την καταγγελία.
Απόψε στη Μικρή Επίδαυρο η παρέμβαση του #ΣΕΗ . Το κείμενο διάβασε ο Χάρης Τζωρτζάκης. Και αυτό είναι μόνο η αρχή ! #ΣΕΗ #Λιγναδης #metooGR vid: fb “Antonis Boskoitis” pic.twitter.com/q3J9HBJ4MR
— Vaso Petrakou (@VsPtrk) July 15, 2022
Το ίδιο έγινε και στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στην παράσταση των Περσών του Αισχύλου, παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. [Ειρωνεία της τύχης. Πριν από τρία χρόνια, το καλοκαίρι του 2019, ο Λιγνάδης είχε ανεβάσει τους Πέρσες στην Επίδαυρο. Ο Μητσοτάκης πήρε ελικόπτερο από την Αντίπαρο για να πάει να δει τον… δάσκαλο. Στο τέλος της παράστασης, δε, ο Λιγνάδης φιλούσε μια μινιατούρα του Παρθενώνα μπροστά στα πόδια της Μενδώνη και του Μητσοτάκης, σε μια επίδειξη δεξιού αρχαιόπληκτου καρακιτσαριού].
Είναι σίγουρο ότι θ’ ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις, σε θεατρικές παραστάσεις, παραστάσεις χορού, συναυλίες, με την απαίτηση ο Λιγνάδης να επιστρέψει στη φυλακή, για να… παίζει εκεί μπάλα, όπως με απύθμενο θράσος δήλωσε βγαίνοντας ως θριαμβευτής από τη φυλακή.
Οι άνθρωποι του θεάτρου ξέρουν. Ξέρουν πως δεν είναι μόνον αυτοί που κατήγγειλαν τον Λιγνάδη. Ούτε μόνον ο Λιγνάδης.
Οι άνθρωποι του θεάτρου φοβούνται. Φοβούνται πως την τύχη των ανήλικων θυμάτων του Λιγνάδη θα έχουν και άλλα νέα παιδιά που προσεγγίζουν το χώρο τους. Οτι την τύχη των ηθοποιών που κατήγγειλαν τον Φιλιππίδη θα έχουν και άλλες νέες ηθοποιοί ή εργαζόμενες στα θέατρα.
Είδαν αυτές τις υποθέσεις ως μια χαραμάδα ελπίδας και δε θέλουν ν’ αφήσουν το μομέντουμ να συντριβεί στις μυλόπετρες των μηχανισμών της αστικής Δικαιοσύνης. Γι’ αυτό και χρησιμοποιούν τις παραστάσεις για να απευθύνουν έκκληση στην κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους. Να μην τους αφήσουμε μόνους.