Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση
  • Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη
  • Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…
  • Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού
  • H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα
  • H ώρα του Φραπέ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Υπάρχει και ο κοινωνικός θάνατος
Πολιτισμός

Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

Υπάρχει και ο κοινωνικός θάνατος

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr17 Νοέ 2007, 00:00
Ο κριτικός πρέπει να είναι έντιμος με τους αναγνώστες του. Εκ προοιμίου, λοιπόν, οφείλουμε να πούμε ότι τούτη η κριτική έχει να αντιμετωπίσει δυο μεγάλες δυσκολίες, που αφορούν την αντικειμενικότητά της. Ερχεται να κρίνει την παράσταση μιας «δικής της» θεατρικής ομάδας, που ανέβηκε στο «δικό της» χώρο.
 
Η θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. με το όνομά της δίνει το στίγμα της: Είμαστε Ρεαλιστές Επιδιώκουμε Το Αδύνατο. Επέλεξε να κάνει θέατρο εκτός των τειχών, στην κυριολεξία. Εξω από κάθε εμπορευματικότητα και έξω από το ελιτίστικο θεατρικό κύκλωμα, αντιμετωπίζοντας το θέατρο ως αντανάκλαση της υλικής και πνευματικής ζωής της κοινωνίας (παραπέμπουμε στο κατατοπιστικό για τις απόψεις της ομάδας σημείωμα που συνοδεύει το πρόγραμμα της παράστασης). Γι’ αυτό τη θεωρούμε «δική μας». Οταν μια παράσταση αυτής της ομάδας εγκαινιάζει τη σάλα της «Κόντρας» ως θεατρικό χώρο, η δυσκολία του κριτικού διπλασιάζεται. Ομως, η κριτική είναι το οξυγόνο στις γραμμές των επαναστατών και πρέπει να επιτελεί το καθήκον της, παραμερίζοντας κάθε συναισθηματισμό. Πάμε, λοιπόν.
 
«Το διαβατήριο» του Πιέρ Μπουργκάντ δεν είναι ΤΟ έργο. Είναι γραμμένο, όμως, με όλους τους κανόνες της αριστοτελικής παράδοσης και πραγματεύεται ένα ενδιαφέρον θέμα. Στα τέλη του 19ου αιώνα, μια εικοσαετία πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση, σε μια συνοριακή πόλη της αχανούς τσαρικής αυτοκρατορίας, μια δασκάλα περιμένει 25 χρόνια για να πάρει διαβατήριο (θέλει να μεταβεί στην Πολωνία), ταλαιπωρούμενη από την αυτοκρατορική γραφειοκρατία, προσωποποιημένη στον τοπικό ανώτερο τελωνειακό, για τον οποίο νιώθει μια ερωτική έλξη. Ενα απρόσωπο απολυταρχικό κράτος τσακίζει τις ζωές των υπηκόων του. Οι άνθρωποι που το υπηρετούν πιστά αποανθρωποποιούνται, γίνονται ανδρείκελα. Ο έρωτας από χαρά της ζωής μετατρέπεται σε βάσανο, σε κοινωνική σύμβαση. Οι μικροαστοί (αυτοί που τόσο παραστατικά εξευτελίστηκαν από τον Γκόγκολ, τον Τσέχοφ, τον Γκόρκι) σέρνονται σαν σκουλήκια, φυτοζωώντας, χωρίς οράματα, χωρίς στόχους, έτοιμοι να πουλήσουν τα πάντα σ’ ένα παζάρι περιουσιών και αισθημάτων.

Ο τελωνειακός βασανίζει τη δασκάλα, γιατί την… αγαπά. Κι η δασκάλα δέχεται τα πάντα, γιατί τον… αγαπά. Στο τέλος,
γίνεται η altera pars του στυγνού γραφειοκράτη. Ο Ιανός εμφανίζεται με τα δυο του πρόσωπα. Η απόλυτη παρακμή κοινωνικότητας και αισθημάτων.
 

Η Νατάσα Βασιλείου, που έκανε τη σκηνοθεσία, «έπιασε» αυτή την παρακμή και καθοδήγησε τους ηθοποιούς της ατάκα την ατάκα, με τη μεθοδικότητα ενός ανατόμου. Η μοναδική ένστασή μας στην «ανάγνωση» του έργου από τη σκηνοθέτιδα αφορά την εσωτερική ισορροπία του. Νομίζουμε ότι «συμπάθησε» περισσότερο του δέοντος τους ήρωές της και γι’ αυτό δεν τους παρουσίασε τόσο απεχθείς όσο είναι. Η αλήθεια είναι, όμως -για να μην είμαστε άδικοι και επειδή έχουμε συζητήσει με τη Νατάσα αυτή μας την ένσταση- πως η κλασική φόρμα του έργου δεν της άφηνε μεγάλα περιθώρια σ’ αυτό τον τομέα. Ισως να βοηθούσε η χρήση κάποιων εξωτερικών «αποστασιοποιητικών» στοιχείων, που θα δρούσαν αντιστικτικά προς το δραματικό (με την αριστοτελική έννοια του όρου) υπόβαθρο του έργου.
 
Στο ανέβασμα στην «Κόντρα» η Ν. Βασιλείου επιχείρησε κάτι ιδιαίτερα τολμηρό, που πραγματικά θέλει κότσια για να το κάνεις, ενώ από την άλλη καταδεικνύει την αντίληψη που έχει για το θέατρο η Ομάδα: διέλυσε ολοκληρωτικά μια βασική σύμβαση της θεατρικής πράξης,την απόσταση (απόλυτη ή σχετική) μεταξύ σκηνής και πλατείας. Χωρίς να υποχρεώνεται από το χώρο, άπλωσε τους ηθοποιούς κατά μήκος της μικρής αίθουσας και μοίρασε τους θεατές γύρω τους, σε τρόπο που οι θεατές να μετατραπούν σε βουβά πρόσωπα του έργου. Η ανάσα τους ενώθηκε με την ανάσα των ηθοποιών, οι κινήσεις τους, οι στοιχειώδεις αντιδράσεις τους, έγιναν τμήμα του έργου. Ηταν σαν οι θεατές να μετατράπηκαν σ’ ένα σιωπηλό «χορό». Αυτό λειτούργησε ευεργετικά για την παράσταση ως «όλον» (στο θέατρο οι θεατές είναι πάντοτε κομμάτι της παράστασης).
 
Η Μαρία Μαρούδα μας έδωσε μια καταπληκτική Ναταλία Βησαριόνοβα. «Κέντησε» κάθε λέξη, κάθε χειρονομία, μας προσέφερε θαυμάσιες σιωπές (ο Μάιλς Ντέιβις έλεγε, πως τα κενά που αφήνεις ανάμεσα στις νότες είναι πιο σημαντικά από τις ίδιες τις νότες). Ως ηθοποιός έχει μια σπάνια ευλυγισία, αν και θα θέλαμε να τη δούμε και σε άλλους ρόλους για να έχουμε μια «τελική» εκτίμηση.
 
Ο Κώστας Κολοβός είχε να αναμετρηθεί με έναν κόντρα-ρόλο, με ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις (στον Φεντόρ Φεντόροβιτς στηρίζονται η ισορροπία και οι εναλλαγές ρυθμού του έργου). Είχε καλές στιγμές, είχε και στιγμές που νικήθηκε από το βάρος του ρόλου. Κατά την άποψή μας, πρέπει να δουλέψει πάνω στην τεχνική της υπόκρισης, έτσι που να μπορεί να «χάνεται» μέσα στο ρόλο και να χρησιμοποιεί τις διανοητικές του ικανότητες ως ηθοποιός και όχι όπως τις χρησιμοποιούμε όλοι στην καθημερινότητά μας.
 
Σε κλασική φόρμα οι μουσικές επιλογές του Χρυσόστομου Βανικιώτη, υπηρέτησαν πιστά τη σκηνοθετική άποψη για το έργο, όπως και τα θαυμάσια κοστούμια της Βάσιας Τζωτζοπούλου και το λιτό σκηνικό του Δημήτρη Αλεξανδρόπουλου. Το σύντομο slide show των Νίκου Θεοδώρου και Θωμά Ζακαλκά, με φωτογραφίες της παράστασης (τραβηγμένες από έναν εξαιρετικό φωτογράφο, τον Γιάννη Γιαννέλο) ήταν όμορφα σεταρισμένο, αν και θα προτιμούσαμε τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του προγράμματος.
 
ΔΗΜ.ΝΑΤ.
 
ΥΓ: «Το διαβατήριο» θα παιχτεί σε μια ακόμη παράσταση στην «Κόντρα», το επόμενο Σάββατο (24 Νοέμβρη). Σπεύσατε, λοιπόν, για μια «ασυνήθιστη» θεατρική εμπειρία.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

Ξεσκίστηκε η μάσκα
Επόμενο άρθρο

Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

Καπιταλισμός τοξικός και δολοφονικός

Σχετικά Αρθρα

Εισβολή πάνοπλων ασφαλιτών και μπάτσων και διάλυση παιδικής παράστασης στο Παλαιστινιακό Εθνικό Θέατρο της Ανατολικής Ιερουσαλήμ

Πολιτισμός 26 Νοέ 2025, 18:53

Το Ισλάμ και η Χαμάς πρέπει να αφεθούν να μιλήσουν με τη δική τους φωνή

Το βάθρο του «Ιουδαιο-Χριστιανικού Πολιτισμού»

Πολιτισμός 25 Νοέ 2025, 18:13

Sumud / Ακλόνητοι

Κινηματογραφικές προβολές στην Κόντρα

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 18:36

Γιάννη Λομβαρδά: Η υπόθεση του Θεού – Επιστήμη vs Θρησκεία

Πολιτισμός 23 Νοέ 2025, 06:54

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

Πολιτισμός 19 Νοέ 2025, 11:45

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

Πολιτισμός 13 Νοέ 2025, 14:05
Ροή Ειδήσεων
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

1 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;

30 Νοέ 2025, 09:40
Εργατικά

Καμιά ανοχή στις απολύσεις μητέρων – η μητρότητα είναι δικαίωμα, όχι ποινή!

Ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού EKΠΑ για απολυμένη εργαζόμενη στην καθαριότητα

30 Νοέ 2025, 06:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Νοέμβρη

30 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

29 Νοέ 2025, 20:05
Διεθνή

Η βόρεια σιωνιστική οντότητα παραμένει «παραλυμένη» ένα χρόνο μετά την κατάπαυση του πυρός

Οι έποικοι δυσκολεύονται να επιστρέψουν και να ξαναρχίσουν τη ζωή τους, ένα χρόνο μετά τη λήξη του πολέμου των σιωναζιστών στον Λίβανο

29 Νοέ 2025, 09:54
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

29 Νοέ 2025, 00:02
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

Ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες.

1905: Η αστυνομία συλλαμβάνει πολλούς αντιπροσώπους του Σοβιέτ Πετρούπολης, ανάμεσά τους ο Τρότσκι που εξορίζεται στη Σιβηρία.

1942: Παραιτείται η κυβέρνηση Τσολάκογλου, ορκωμοσία νέας υπό τον καθηγητή Κωνσταντίνο Λογοθετόπουλο που εκφράζει την ευγνωμοσύνη του προς τις αρχές κατοχής.

1944: «Δεκέμβρης» – Διαδήλωση του ΕΑΜ στην πλατεία Συντάγματος, αστυνομία και βρετανοί στρατιώτες χτυπάνε στο ψαχνό, 28 νεκροί και εκατό τραυματίες.

1973: Βόμβα των Λαϊκών Απελευθερωτικών Ομάδων Σαμποτάζ σε υποκατάστημα της Εμπορικής Τράπεζας (Αθήνα).

1984: Δυστύχημα στο εργοστάσιο της «Union Carbide» στο Bhopal της Ινδίας, 10.000 νεκροί και 300.000 τραυματίες.

1988: Τρεις βόμβες του ΕΛΑ σε υπηρεσίες της ΕΟΚ στην Αθήνα.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    17Ν
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Εφετείο 17Ν
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    ΕΛΑ
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Ποιοι είμαστε
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Επικοινωνία
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Όροι χρήσης
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Ποιοι είμαστε
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Επικοινωνία
  • Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Πιέρ Μπουργκάντ: Το διαβατήριο (από τη θεατρική ομάδα Ε.Ρ.Ε.Τ.Α. στην Κόντρα)

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo