Διαστάσεις πολιτιστικού αλλά και πολιτικού γεγονότος προσέλαβε η έκθεση με έργα του Χριστόδουλου Ξηρού, που οργάνωσαν οι φίλοι του στην Ικαρία (Εύδηλος, εγκαίνια 11 Αυγούστου). Και η πολιτική και η πολιτιστική διάσταση είναι αυτονόητες και δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε σχετικά. Εκείνο που πρέπει να σημειώσουμε με ικανοποίηση είναι πως η επιτυχία της έκθεσης ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Κυριολεκτικά όλο το νησί και εκατοντάδες από τους καλοκαιρινούς επισκέπτες πέρασαν από το χώρο της έκθεσης, ενώ τα προς πώληση έργα «καπαρώθηκαν» εν ριπή οφθαλμού.
Ο Χριστόδουλος ήταν γνωστός στους πατριώτες του και στους κύκλους των μουσικών ως ένας από τους καλύτερους οργανοποιούς της Ελλάδας. Η φήμη του, ιδιαίτερα στα κρουστά, είχε ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δουν όργανά του, προσφερμένα γι’ αυτό το σκοπό από μουσικούς που τα είχαν αγοράσει. Περισσότερο, όμως, είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μια άλλη πτυχή του αστείρευτου ταλέντου του, που εκδηλώθηκε στις συνθήκες της απομόνωσης στην ειδική πτέρυγα του Κορυδαλλού.
Οπως είναι γνωστό, στους πολιτικούς κρατούμενους δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα εργαστήρια της φυλακής. Ετσι, ο Χριστόδουλος δεν μπορεί να κατασκευάσει όργανα. Ομως, ένας δημιουργικός άνθρωπος αντιστέκεται και με όπλο την Τέχνη. Η φαντασία του Χριστόδουλου τον οδήγησε στην κατασκευή μιας πληθώρας μικροεργαλείων από σκουπίδια (κονσέρβες, κουτιά αναψυκτικών, ρετάλια ξύλου κ.ά.). Μ’ αυτά τα εργαλεία κατασκεύαζε μέχρι τώρα ξύλινες μινιατούρες καραβιών. Εκείνο, όμως, που άφησε έκθαμβους τους επισκέπτες της έκθεσης ήταν η σειρά των… «Ξηρόμετρων». Ξεκινώντας από την ιδιότητα του δέρματος να απλώνεται και να μαζεύεται ανάλογα με την υγρασία, ιδιότητα που γνωρίζει καλά από την κατασκευή κρουστών, ο Χριστόδουλος έφτιαξε μια σειρά υγρόμετρα, που μετρούν με ακρίβεια (τα έχει βαθμολογήσει με ηλεκτρονικό υγρόμετρο) την υγρασία (βλέπε φωτογραφία).