Συνέντευξη Μητσοτάκη στο ΟΡΕΝ. Εμφανώς στημένη, όπως είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν όσοι την παρακολούθησαν ή διάβασαν το απομαγνητοφωνημένο κείμενο. Ο Καμπουράκης, που παθαίνει τσιρλιό όταν ακούει τη λέξη Μητσοτάκης, παίρνει εκείνο το ύφος του ανθρώπου «που ξέρει» και ρωτάει, τάχα για να βγάλει είδηση (κανονικός χατζηαβατισμός):
«Ερώτηση. Πιο συγκεκριμένα, αλλά μιας και μιλάμε για ένοπλες δυνάμεις, όταν σας πήρε ο Φλώρος τηλέφωνο και είπε “θα κατεβάσω κομάντος μαζί με ένα C-130 να πάρω τους Ελληνες από το Σουδάν“, δεν σκέφτηκε ο Μητσοτάκης ότι υπάρχει πιθανότητα να μου σκοτωθούν τρεις φαντάροι ή να μου ανατινάξουν το αεροπλάνο και να καταστραφώ πολιτικά ή να έχω τεράστιο πρόβλημα πάλι;».
Ο Κούλης παίρνει το ύφος του πολέμαρχου που δεν μασάει, του σκληρού Ράμπο που ξέρει να κάνει τη δουλειά του και απαντά (με ηρεμία και προπαντός με σεμνότητα):
«Καταρχάς, ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη επιχείρηση αυτή την οποία καταφέραμε και δρομολογήσαμε στο Σουδάν. Χαίρομαι γιατί πραγματικά μπορέσαμε και βγάλαμε όλους τους Ελληνες οι οποίοι ήθελαν να φύγουν και σε συνεργασία με άλλες χώρες. Οταν πήραμε την απόφαση να στείλουμε το C-130, συνομίλησα προφανώς με τον υπουργό, με τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων, το κάναμε με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Πάντα, ξέρετε, όταν πετάς σε μία εμπόλεμη ζώνη παίρνεις ένα ρίσκο. Και οι Τούρκοι πέταξαν την επόμενη μέρα και βρέθηκαν με μία τρύπα στο C-130 τους. Κάναμε τη δουλειά μας σωστά. Μπορώ τώρα, εκ των υστέρων, να το πω, βεβαίως είχαμε αγωνία αλλά είχαμε και μία συνεννόηση με τους μεγάλους συμμάχους μας ώστε να υπάρχει μία ασφάλεια, εν πάση περιπτώσει, για το πώς πετάμε. Κάναμε καλά τη δουλειά μας. Οι άνθρωποι γύρισαν πίσω. Μέχρι και σκυλιά καταφέραμε και φέραμε πίσω. Η αλήθεια είναι ότι επειδή δεν προβλέπεται κανονικά να μπαίνουν σκυλιά σε τέτοια αεροπλάνα χρειάστηκε να δοθεί μία ειδική άδεια γιατί η οικογένεια -και λογικό θα ήταν- δεν ήθελε να φύγει χωρίς τους τετράποδους φίλους της. Και τέλος καλό, όλα καλά. Αλλά, ξέρετε, τις Ενοπλες Δυνάμεις τις έχουμε και επενδύουμε σε αυτές, ακριβώς για να μπορούν να διεκπεραιώσουν τέτοιες δύσκολες αποστολές. Οχι μόνο για να κάνουμε τις πολύ ωραίες ασκήσεις οι οποίες είναι πολύ σημαντικές, αλλά πρέπει να μπορούμε και να τις αξιοποιούμε όταν χρειάζεται».
Πέταξε ελληνικό αεροπλάνο στο Σουδάν; Οχι βέβαια. Εστειλαν ένα C-130 και ένα C-27, τα οποία προσγειώθηκαν στο Ασουάν της Αιγύπτου. Ουδέποτε προσγειώθηκαν σε σουδανικό αεροδρόμιο, ουδέποτε πέταξαν σε σουδανικό εναέριο χώρο. Αλλωστε τι θα μπορούσαν να κάνουν δυο αεροπλάνα με 13 στρατιώτες (τόσοι ήταν οι κομάντος του Καμπουράκη) σε εμπόλεμη ζώνη, όπου συγκρούονται δυο στρατοί; Ούτε διπλωματικές εξασφαλίσεις από τις εμπόλεμες πλευρές μπορούσε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι έκανε; Αρχισε την κλάψα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, που οργάνωναν επιχειρήσεις μεταφοράς υπηκόων τους, με ισχυρή στρατιωτική παρουσία, με αρκετά αεροπλάνα και έχοντας διπλωματικούς διαύλους και με τις δύο πλευρές της πολεμικής σύγκρουσης, ζητώντας τους να πάρουν και ελληνικής καταγωγής αμάχους.
Αντίθετα, η Τουρκία οργάνωσε δική της επιχείρηση εκκένωσης, με αεροπλάνα που προσγειώθηκαν στο Χαρτούμ, καθώς είχε και αυτή διπλωματικούς διαύλους με τα αντιμαχόμενα στρατόπεδα. Δεν ξέρουμε αν χτυπήθηκε τουρκικό αεροπλάνο, πάντως ελληνικό δε θα μπορούσε να χτυπηθεί, γιατί απλούστατα δεν πέρασε τον σουδανικό εναέριο χώρο, ούτε προσγειώθηκε σε σουδανικό αεροδρόμιο.
Οι πρώτοι ελληνικής καταγωγής άμαχοι απεγκλωβίστηκαν από ιταλικές στρατιωτικές δυνάμεις και μεταφέρθηκαν στο Τζιμπουτί με γαλλικά μεταγωγικά αεροπλάνα. Το ελληνικό C-27 απογειώθηκε από το Ασουάν, προσγειώθηκε στο Τζιμπουτί, φόρτωσε τους απεγκλωβισθέντες από Ιταλούς και Γάλλους (τους οποίους ευχαρίστησε δημόσια ο Δένδιας) και πέταξε για Ελευσίνα. Μάλιστα, στην Ελευσίνα διαπιστώθηκε βλάβη και χρειάστηκε ένα τετράωρο σκληρής δουλειάς των τεχνικών για να την αποκαταστήσουν και να μπορέσει το αεροπλάνο να ξαναπετάξει για Ασουάν και από εκεί ξανά για το Τζιμπουτί.
Αλλοι ελληνικής καταγωγής άμαχοι, μεταξύ των οποίων και ο μηγτροπολίτης Νουβίας, μεταφέρθηκαν με γερμανικό αεροπλάνο στο Αμμάν της Ιορδανίας, απ’ όπου παραλήφθηκαν από ελληνικό αεροπλάνο.
Τέλος, η τελευταία ομάδα (39 άτομα) απεγκλωβίστηκε από Βρετανούς, όταν οι Αμερικάνοι είχαν καταφέρει να εξασφαλίσουν την πρώτη εκεχειρία μεταξύ των αντιμαχόμενων παρατάξεων. Πολλοί άμαχοι, διάφορων εθνικοτήτων, συγκεντρώθηκαν στη βάση Ουαντί Σεϊντνά στα βόρεια του Χαρτούµ, η οποία ελεγχόταν από Γάλλους, Γερµανούς και Βρετανούς. Αυτές οι ιμπεριαλιστικές χώρες εξασφάλισαν ασφαλή διάδρομο και μετέφεραν συνεχώς με αεροπλάνα αμάχους στο Τζιμπουτί. Επειδή το ελληνικό C-130 βρισκόταν στο Ασουάν, δόθηκε από τους Βρετανούς ένα χρονικό «παράθυρο» μιας ώρας, µεταξύ 13.00 και 14.00, οπότε το C-130 πέταξε από το Ασουάν στο Τζιμπουτί και μάζεψε και τους τελευταίους 39.
Κανένα ρίσκο, λοιπόν, δεν αναλήφθηκε από ελληνικής πλευράς. Η ελληνική επιχείρηση ήταν… εκδρομική, καθώς οι άμαχοι απεγκλωβίζονταν από τις στρατιωτικές δυνάμεις των ιμπεριαλιστικών χωρών και μεταφέρονταν με ασφάλεια σε τρίτες χώρες (Τζιμπουτί και Ιορδανία), απ’ όπου τους παραλάμβαναν τα δύο ελληνικά αεροπλάνα. Κανένα ρίσκο από πλευράς ελληνικού κράτους, ρίσκο μόνο για τους αμάχους κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους οδικώς μέσα στο Σουδάν μέχρι το αεροδρόμιο.
Ο Κούλης, όμως, έπρεπε να εμφανιστεί και σαν πολέμαρχος που δεν μασάει κι έστησε αυτό το γελοίο τηλεοπτικό σόου με τον… ανεξάρτητο δημοσιογράφο Καμπουράκη. Χατζηαβάτης ο Καμπουράκης, Καραγκιόζης ο Κούλης (κι ο Στάθης Μιρικόγκος).