Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη
  • Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…
  • Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού
  • H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα
  • H ώρα του Φραπέ
  • Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτική»Κακουργηματικές οι ποινικές ευθύνες των Μητσοτάκη-Καραμανλή και Τσίπρα-Σπίρτζη
Πολιτική

Κακουργηματικές οι ποινικές ευθύνες των Μητσοτάκη-Καραμανλή και Τσίπρα-Σπίρτζη

Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr21 Μάι 2025, 22:42

H κατάθεση από το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ της αναμενόμενης πρότασης για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής για τους πρώην υπουργούς Μεταφορών, Σπίρτζη και Καραμανλή, και τους υφυπουργούς τους, πυροδότησε πολιτικές εξελίξεις που θα κυριαρχήσουν στην εσωτερική επικαιρότητα το επόμενο εικοσαήμερο, μέχρι να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

Το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ έχει τον απαιτούμενο αριθμό των 30 βουλευτών και έσπευσε να καταθέσει την πρόταση μόνο του, χωρίς να επιδιώξει συνεννόηση με τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης. Από τη μια θέλει να οικοδομήσει το προφίλ της στιβαρής αξιωματικής αντιπολίτευσης και από την άλλη να αποφύγει τη συνεργασία με την Κωνσταντοπούλου, η οποία ζητά την παραπομπή και του Μητσοτάκη. Για το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ ισχύει το αστικό δόγμα «έναν πρωθυπουργό δεν τον στέλνεις στο δικαστήριο, τον στέλνεις στο σπίτι του», που αποδίδεται στον Καραμανλή τον πρεσβύτερο.

Η Κωνσταντοπούλου έχει εξασφαλίσει μόνο τους βουλευτές του Κασσελάκη και της χρειάζονται άλλοι 18 για να μπορέσει να καταθέσει πρόταση που θα περιλαμβάνει και τον Μητσοτάκη, πράγμα ανέφικτο, εκτός αν τα βρει με Βελόπουλο και Νατσιό (τίποτα δεν αποκλείεται).

Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει τις υπόγειες διαπραγματεύσεις με τη ΝέΑρ. Αν ευοδοθούν, τότε θα μπορέσουν να καταθέσουν δική τους πρόταση. Αυτό, βέβαια, θα θεωρηθεί ως πρόκριμα για το… ξανασμίξιμο των αηδονιών, προοπτική στην οποία αντιδρά η υπό τους Τσακαλώτο και Σακελλαρίδη πλειοψηφία του στελεχικού δυναμικού της ΝέΑρ. Οχι, όμως, και η πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής ομάδας, στην οποία 8 στους/στις 11 είναι υπέρ της συνεργασίας. Μένει να δούμε αν η πρότασή τους, αν κατατεθεί, θα περιλαμβάνει και τον Μητσοτάκη.

Το ΚΚΕ κατέθεσε δική του αναλυτική πρόταση (πολιτικής σημασίας, γιατί σε ψηφοφορία δεν μπορεί να μπει, καθώς δεν υπογράφεται από 30 βουλευτές), στην οποία ζητά τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη Διενέργεια Προκαταρκτικής Εξέτασης «κατά των πρώην υπουργών Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή για τη διερεύνηση των κακουργηματικών αδικημάτων α) της δια πράξεων και παραλείψεων διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων, β) της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο των 57 ανθρώπων, γ) της θανατηφόρου έκθεσης και των αδικημάτων, δ) της βαριάς σωματικής βλάβης δεκάδων ακόμα ατόμων και ε) της παράβασης καθήκοντος».

Η πρόταση καταλήγει : «Αντίστοιχα να ελεγχθούν για τα παραπάνω οι αρμόδιοι υφυπουργοί καθώς και όλα τα εμπλεκόμενα κυβερνητικά στελέχη, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, πόσο μάλλον οι επικεφαλής των κυβερνήσεων σε γνώση και υπό τον έλεγχο των οποίων εξελίσσεται όλο το κυβερνητικό έργο. Εκτός αυτών, να διερευνηθούν οι ευθύνες του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, ως προϊσταμένου του Χρ. Τριαντόπουλου, καθώς και άλλων υπουργών επιπλέον για την εκτεταμένη αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος που είχε ως συνέπεια να καταστεί ιδιαίτερα δυσχερής έως αδύνατη η ανάκτηση κρίσιμου αποδεικτικού υλικού για το κύριο έγκλημα: Τη μετωπική σύγκρουση των δυο τρένων, όπως και για την έκρηξη».

Αφήνουν σκόπιμα θολό, όμως, αν ζητούν την παραπομπή του Μητσοτάκη. Οι διατυπώσεις είναι εντελώς διαφορετικές: να συσταθεί Προανακριτική για Σπίρτζη και Καραμανλή, να «ελεγχθούν» οι υφυπουργοί και οι επικεφαλής των κυβερνήσεων (Μητσοτάκης και Τσίπρας, δηλαδή). Από ποιον θα ελεγχθούν; Για να ελεγχθούν από την Προανακριτική θα πρέπει να παραπεμφθούν, κι αυτό δεν το ζητάει η πρόταση της ΚΟ του ΚΚΕ.

Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι Σπίρτζης, Τσίπρας και οι υφυπουργοί Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν μπορούν να ελεγχθούν ποινικά, γιατί τα τυχόν αδικήματα έχουν παραγραφεί. Μπαίνουν απλά για να μπουν. Η διαφοροποίηση ως προς τον πρωθυπουργό αφορά μόνο τον Μητσοτάκη. Με τρόπο καθαρά οπορτουνιστικό, ο Περισσός προσπαθεί να ακροβατήσει ανάμεσα στην πρόταση του ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ, που εξαιρεί τον Μητσοτάκη, και στις θέσεις που καταθέτει δημόσια η Κωνσταντοπούλου, ζητώντας να παραπεμφθεί και ο Μητσοτάκης.

Ανεξάρτητα από τη γνώμη που έχει κανένας για την Κωνσταντοπούλου (είναι γνωστή η δική μας θέση), στο συγκεκριμένο ζήτημα έχει 100% δίκιο. Ο Μητσοτάκης γνώριζε τα πάντα και ενέκρινε ό,τι έκανε ο Καραμανλής, ο Μητσοτάκης επαίρεται για το «επιτελικό κράτος», επομένως δεν είναι άμοιρος ποινικών ευθυνών.

Και η πρόταση του ΚΚΕ το δέχεται αυτό, αναφέροντας για τον Μητσοτάκη (η έμφαση παντού είναι του «Ριζοσπάστη»): «Αλλωστε, ο ίδιος είχε άμεση γνώση της κατάστασης και της μεγάλης πιθανότητας επέλευσης μιας τέτοιας σιδηροδρομικής τραγωδίας. Εκτός των άλλων, του είχε κοινοποιηθεί επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στις 20-9-2021, στην οποία αποτυπώνεται η υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του σιδηροδρόμου, καταλήγοντας ρητά ότι “σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν μπορεί να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό, κατά τη συνήθη πρακτική του ανθρώπινου λάθους, καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί», με την επισήμανση ότι “η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας”».

Ενώ, όμως, παραδέχονται ότι ο Μητσοτάκης ήξερε την κατάσταση, ήξερε ότι υπήρχε πιθανότητα πολύνεκρου δυστυχήματος, την ίδια στιγμή αναφέρουν: «Είναι προφανές ότι την πρώτη και βασική πολιτική ευθύνη για το συγκεκριμένο έγκλημα φέρει ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης. Και αυτή η ευθύνη δεν παραγράφεται, όσο ευνοϊκά και αν διαμορφώσουν το θεσμικό πλαίσιο. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός ευθύνεται ως ο επικεφαλής της κυβέρνησης στη θητεία της οποίας συνέβη το τραγικό έγκλημα»!

Ετσι, η έννοια της πολιτικής ευθύνης μετατρέπεται σε ποινική ασυλία του Μητσοτάκη. Αν ο Μητσοτάκης «είχε άμεση γνώση της κατάστασης και της μεγάλης πιθανότητας επέλευσης μιας τέτοιας σιδηροδρομικής τραγωδίας», τότε είναι ένοχος για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, με ενδεχόμενο δόλο. Αυτός ακριβώς είναι ο ενδεχόμενος δόλος: ξέρεις ότι μπορεί να προκύψει δυστύχημα, να χαθούν ανθρώπινες ζωές, και το αποδέχεσαι. Παίζεις ρώσικη ρουλέτα με τις ζωές των επιβατών. Γιατί, λοιπόν, το ΚΚΕ δεν ζητά την παραπομπή του Μητσοτάκη, αλλά προτείνει να «ελεγχθεί», διαχωρίζοντάς τον από τον Καραμανλή;

Πολιτική ευθύνη έχει έτσι κι αλλιώς ένας πρωθυπουργός για ό,τι συμβαίνει επί της πρωθυπουργίας του. Εδώ δεν μιλάμε γι’ αυτόν τον γενικό κανόνα, αλλά για τον ειδικό ποινικό κανόνα: αν ο Μητσοτάκης ήξερε την κατάσταση και είχε αποδεχτεί την πιθανότητα θανατηφόρου δυστυχήματος, όπως αυτό στα Τέμπη, τότε δεν ευθύνεται μόνο πολιτικά, «ως ο επικεφαλής της κυβέρνησης στη θητεία της οποίας συνέβη το τραγικό έγκλημα», αλλά και ποινικά, ως ο επικεφαλής της κυβέρνησης που ήξερε και άφησε να εκτίθενται σε θανατηφόρο κίνδυνο οι επιβάτες του σιδηρόδρομου.

Το ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ έχει δέσει νομικά το κατηγορητήριο, αποδίδοντας στους Καραμανλή και Σπίρτζη (σ’ αυτόν από πολιτική υποχρέωση, γιατί -όπως είπαμε- τα αδικήματά του έχουν παραγραφεί), ενδεχόμενο δόλο στο κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών (άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα). Γιατί, όμως, διαχωρίζει τον Μητσοτάκη από τον Καραμανλή και εξαιρεί τον πρώτο από το αίτημα παραπομπής σε Προανακριτική; Τα είπαμε παραπάνω: θεσμική νομιμοφροσύνη στο όνομα της σταθερότητας του συστήματος. Αλλο να ζητάς την παραπομπή ενός υπουργίσκου, άλλο να ζητάς την παραπομπή του πρωθυπουργού.

Δεν είναι τυχαίο ότι πίσω από την πρόταση του ΠΑΣΟΚ στοιχίζονται ακόμα και δεξιοί δημοσιολόγοι. Το «επιχείρημά» τους είναι εντελώς κάλπικο: «Αν κάθε πρωθυπουργός είχε ποινική ευθύνη για όσα κάνουν οι υπουργοί του, τότε όλοι οι πρωθυπουργοί θα ήταν στη φυλακή»! Ενώ έχουμε μια συγκεκριμένη υπόθεση, αυτοί καταφεύγουν σε μια γενικότητα. Οταν υπάρχουν ντοκουμέντα ενημέρωσης του Μητσοτάκη από τον Καραμανλή, δε χρειάζονται άλλοι μάρτυρες. Αν υπάρχει (που υπάρχει αναμφισβήτητα) ενδεχόμενος δόλος του Καραμανλή), τότε υπάρχει και του Μητσοτάκη.

Οι συγκεκριμένοι δημοσιολόγοι έχουν αναλάβει το καθήκον να θέσουν στο απυρόβλητο τον Μητσοτάκη. Μόνο αυτό τους ενδιαφέρει. Είναι έτοιμοι να πετάξουν στα σκυλιά τον Καραμανλή, φτάνει να μείνει στο απυρόβλητο ο Μητσοτάκης. Είναι η δεύτερη γραμμή άμυνας του μεγάρου Μαξίμου.

Η κυβέρνηση, βέβαια, είναι αναγκασμένη να μείνει στην πρώτη γραμμή άμυνας: να υπερασπιστεί και τον Καραμανλή, τον οποίο θα παραπέμψει για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος, ώστε να φύγει άπαξ διά παντός κάθε κακουργηματική κατηγορία. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβει ο δικαστικός μηχανισμός, στον οποίο θα παραπέμψουν τον Καραμανλή, εφαρμόζοντας το «μοντέλο Τριαντόπουλου».

Το πόσο δύσκολη είναι η θέση της κυβέρνησης Μητσοτάκη φαίνεται από τα γελοία επιχειρήματα που αρθρώνουν δημόσια κορυφαία στελέχη, όπως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Χατζηδάκης που έλεγε χτες στο Πρώτο Πρόγραμμα: «Δηλαδή θα έπρεπε οι εν λόγω κατηγορούμενοι υπουργοί να σκεφτόντουσαν “πάμε να χαλάσουμε τα σιδηροδρομικά δίκτυα για να σκοτωθεί κόσμος. Ή, έστω, ας γίνουν αυτές οι ζημίες και δεν βαριέσαι, ας σκοτωθεί κόσμος”».

Το πρώτο σκέλος («πάμε να χαλάσουμε τα σιδηροδρομικά δίκτυα για να σκοτωθεί κόσμος») είναι κατασκευή του Χατζηδάκη. Κανένας δεν απήγγειλε τέτοια βλακώδη κατηγορία. Η πρόταση του ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ δεν μιλάει για άμεσο δόλο. Το δεύτερο σκέλος («ας γίνουν αυτές οι ζημίες και δεν βαριέσαι, ας σκοτωθεί κόσμος»), όμως, είναι ο ενδεχόμενος δόλος. Και δεν πιστοποιείται με τον χυδαίο τρόπο που το διατύπωσε ο Χατζηδάκης, αλλά από όλα τα πραγματικά περιστατικά, που αποδεικνύουν ότι ήξεραν πως εγκυμονείται φονικό δυστύχημα αλλά παραμύθιαζαν τον κόσμο ότι όλα είναι ασφαλή. 

Ο Καραμανλής, μάλιστα, λίγες μέρες πριν από το έγκλημα στα Τέμπη, έδινε το γνωστό σόου στη Βουλή, φωνάζοντας αναψοκοκκινισμένος ότι είναι ντροπή να λένε κάποιοι ότι οι σιδηρόδρομοι δεν είναι ασφαλείς.

Λένε κι άλλα οι κυβερνητικοί, χαμηλότατου δικολαβίστικου επιπέδου. Ο Καραμανλής, λένε, ως υπουργός, είχε μόνο διοικητική εποπτεία του σιδηρόδρομου. Αμα είναι έτσι, πώς θα τον παραπέμψουν για παράβαση καθήκοντος; Δεν υπάρχει παράβαση καθήκοντος για κάποιον που είχε μόνο διοικητική εποπτεία.

Λένε και ψέματα. Διαρρέουν πως οι διευθυντές του υπουργείου διώκονται γιατί δεν είχαν ενημερώσει τον πολιτικό τους προϊστάμενο υπουργό. Ομως, από τη δικογραφία προκύπτει ότι υπάρχουν επίσημα έγγραφα των διευθυντών προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, με τα οποία ενημέρωναν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ανασφαλές. Εμείς δεν έχουμε πρόσβαση στη δικογραφία, όμως η ΚΟ του ΚΚΕ αναφέρει συγκεκριμένα έγγραφα στην πρότασή της (η έμφαση δική μας):

«Είναι ενδεικτικό της υποχρηματοδότησης και της έλλειψης προσωπικού το με αρ. πρωτ. Φ10/254143/21-9-2021 έγγραφο της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα «Ενημερωτική για τη χρηματοδότηση και το προσωπικό του ΟΣΕ». Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται συγκεκριμένα ότι ενώ τα χρήματα που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ ανέρχονται στα 135.000.000 ευρώ ετησίως, χρηματοδοτείται μόλις με 45.000.000 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και ότι το προσωπικό του παρουσιάζει μείωση κατά 79,91% τη χρονική περίοδο 2010 – 2022. Δηλώνεται μάλιστα ρητά ότι «επειδή η χρηματοδότηση του ΟΣΕ ήταν πολύ μικρότερη από αυτή που απαιτείτο για τη συντήρηση και λειτουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου (…) η συντήρηση ήταν απολύτως πλημμελής (ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί), με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα ένα κακοσυντηρημένο σιδηροδρομικό δίκτυο».

Αντίστοιχα, στο με αρ. πρωτ. Φ15.7/242749/10-9-2021 έγγραφο της ίδιας ως άνω Διεύθυνσης προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αφού αναλύεται το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, επισημαίνεται ως συνέπεια ότι «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων». Ωστόσο, όπως τονίζει στην απολογία της η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, ούτε σε αυτά ούτε σε κανένα από τα ενημερωτικά σημειώματα που είχε αποστείλει η Διεύθυνση στην πολιτική ηγεσία δεν υπήρξε αντίδραση».

Τα παραπάνω αποτελούν τον ορισμό του ενδεχόμενου δόλου για τον Καραμανλή.

Επίσης, Σπίρτζης και Καραμανλής είχαν πάρει δεκάδες εξώδικα συνδικαλιστικών οργανώσεων. Αναφέρει η πρόταση της ΚΟ του ΚΚΕ:

«Γνώριζαν ότι σε 20 από τα ατυχήματα του ΟΣΕ (εκτροχιασμοί, συγκρούσεις, αφύλακτες διαβάσεις) κατά τη διάρκεια υπουργείας των Χρ. Σπίρτζη και Κ. Καραμανλή 22 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Τους είχαν κοινοποιηθεί 93 εξώδικα φορέων και συνδικαλιστικών οργανώσεων από το 2015 έως και λίγες μέρες πριν το έγκλημα, που απηύθυναν δραματική έκκληση για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας. Παρ’ όλα αυτά συνέχιζαν, είτε με τις αποφάσεις τους είτε με την εγκληματική μη ενασχόλησή τους με ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητάς τους, να επιτρέπουν τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου παρά τις ελλείψεις ασφαλείας, αποδεικνύοντας ότι η προτεραιότητα του συστήματος που υπηρετούν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ, η Δικαιοσύνη, δεν είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Και βέβαια, οι εγκληματικές ποινικές ευθύνες των πρωθυπουργών και των υπουργών τεκμηριώνονται από το γεγονός ότι λειτουργούσαν ένα δίκτυο εντελώς ανασφαλές, το οποίο μάλιστα διαφήμιζαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Ο Μητσοτάκης ευλογεί το πλιάτσικο και την εγκληματική αδιαφορία της ιταλικής Hellenic Train

Επειδή σ’ αυτά τα ζητήματα θα έχουμε την ευκαιρία να επανέλθουμε, συνοψίζουμε το βασικό πλαίσιο.

  • Υπάρχει το ευρωπαϊκό σύστημα ERTMS (European Rail Traffic Management System), το οποίο αν είχε εφαρμοστεί σε ολόκληρο το δίκτυο, θα έδινε στοιχειώδεις εγγυήσεις ασφάλειας έναντι ενδεχόμενου ανθρώπινου λάθους. Το σύστημα αυτό αποτελείται από δύο βασικά μέρη, το ETCS και το GSM-R.
  • Το ETCS (European Train Control System) είναι ένα σύστημα ελέγχου που δίνει τη δυνατότητα αυτόματης πέδησης του συρμού, αν διαπιστωθεί ότι κινείται σε πορεία σύγκρουσης με άλλο συρμό ή ότι παραβίασε κόκκινο σήμα ή τρέχει με υπερβολική ταχύητητα. Δεν λειτουργούσε. Αν λειτουργούσε θα είχε φρενάρει αυτόματα τους δύο συρμούς που κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή.
  • Το GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) είναι σύστημα επικοινωνίας που διασυνδέει όλους τους εμπλεκόμενους στο δίκτυο: κέντρο τηλεδιοίκησης, σταθμάρχες, μηχανοδηγούς. Το σύστημα αυτό αναπτύσσεται κατά μήκος της γραμμής και επιτρέπει συνεχή και απρόσκοπτη επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Είναι ξεχωριστό σύστημα επικοινωνίας (όχι παρακλάδι των παρόχων κινητής τηλεφωνίας), που επειδή αναπτύσσεται πάνω στη γραμμή «πιάνει» παντού. Δεν λειτουργούσε. Αν λειτουργούσε, οι μηχανοδηγοί θα είχαν ενημερωθεί και θα σταματούσαν τους συρμούς πριν από τη σύγκρουση. Να σημειωθεί ότι το GSM-R δεν λειτουργούσε, γιατί οι πλιατσικολόγοι της Hellenic Train δεν το είχαν βάλει στα τρένα τους και η ΡΑΣ (όπως και οι κυβερνήσεις)… κρατούσε φανάρι στην εγκληματική αδιαφορία των Ιταλών.
  • Επίσης, δεν λειτουργούσαν ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε η φωτοσήμανση! Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, τα δρομολόγια θα τα χάραζε ο κεντρικός χειριστής και στον σταθμάρχη Λάρισας θα τα διαβίβαζε για εκτέλεση. Κι ενώ τίποτα σύγχρονο δεν λειτουργούσε, η κυβέρνηση Μητσοτάκη κατήργησε ακόμα και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που λειτουργούσε στα κεντρικά του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου, με τη συμμετοχή από κοινού στελεχών του ΟΣΕ και της Hellenic Train. Αντ’ αυτού, λειτουργούσαν δύο εντελώς ασυντόνιστα ξεχωριστά κέντρα, ένα στα κεντρικά του ΟΣΕ και ένα στην έδρα της Hellenic Train. Κατ’ απαίτηση των Ιταλών, φυσικά.

Οι πρωθυπουργοί και οι υπουργοί γνώριζαν πολύ καλά ότι δε λειτουργούσε τίποτα.

Η Κομισιόν γνώριζε πολύ καλά ότι οι συμβάσεις δεν υλοποιούνταν, ότι γινόταν πάρτι των εργολάβων και των υπεργολάβων, ότι το δίκτυο ήταν εντελώς ανασφαλές. Το μόνο που έκανε ήταν να εγκρίνει τις παρατάσεις που ζητούσαν οι κυβερνήσεις. Το μόνο που ενδιέφερε την Κομισιόν ήταν να βγάζει κέρδη η Ferrovie dello Stato Italiane, στην οποία είχαν δώσει τους σιδηρόδρομους μπιρ παρά, για να έχουν και οι ιταλοί ιμπεριαλιστές μερίδιο στο πλιάτσικο επί της ελληνικής κρατικής περιουσίας.

Η περιβόητη σύμβαση 717 του 2014, που υποτίθεται ότι θα ολοκληρωνόταν το 2016, δυο χρόνια μετά την υπογραφή της, πήρε έντεκα παρατάσεις και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί! Το ίδιο έγινε και με άλλες προηγούμενες συμβάσεις.

Κι ενώ κανένα σύγχρονο σύστημα ασφάλειας δεν είχε εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική κυκλοφορία στηριζόταν μόνο στον ανθρώπινο παράγοντα, αυτοί μείωναν συνεχώς το προσωπικό, δεν έκαναν καμιά ουσιαστική εκπαίδευση, έπαιρναν εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και με μπλοκάκι σε κρίσιμα για την ασφάλεια πόστα. Η μνημονιακή επιταγή τηρήθηκε κατά γράμμα.

Παρολαυτά, οι Ιταλοί πίεζαν για μεγαλύτερες ταχύτητες κυκλοφορίας, την ίδια στιγμή που έφερναν σαπάκια σαν τα «Λευκά Βέλη», που είχαν υποχρεωθεί να αποσύρουν από το ελβετικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Και ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή οργάνωναν φιέστες διαφημίζοντας «Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες», ενώ ήξεραν ότι το δίκτυο ήταν απόλυτα ανασφαλές. Αυτός είναι ο ενδεχόμενος δόλος σε κακούργημα.

Εκτύπωση 🖨
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔιοικητικοί ΕΚΠΑ: Κυβέρνηση και Πρυτανικές αρχές βρίσκονται σε κοινή γραμμή τρομοκράτησης των αγωνιστών

Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 22 Μάη

Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Σχετικά Αρθρα

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

Οικονομία 2 Δεκ 2025, 22:49

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Με εντολή Βορίδη ακυρώθηκαν οι έλεγχοι της Τυχεροπούλου, που είχε στείλει στον εισαγγελέα ο Βάρρας, και άρχισαν να πληρώνονται τα λαμόγια!

Πολιτική 28 Νοέ 2025, 12:48

Μακιαβελικά

Πολιτική 24 Νοέ 2025, 14:43

Οι ρώσοι, οι κινέζοι, οι αμερικάνοι ιμπεριαλιστές και η μπανανία Ελλάδα

Πολιτική 21 Νοέ 2025, 19:19

Ματαιώθηκε εκδήλωση σιωνιστικής εταιρίας στο Ηράκλειο

Χάρη στην καίρια παρέμβαση του κινήματος αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό και την Αντίστασή του

Πολιτική 21 Νοέ 2025, 13:58

Θα ζήλευε και ο Πινόκιο

Πολιτική 20 Νοέ 2025, 22:39
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Διεθνή

Η απώλεια της στρατηγικής ισορροπίας του Ισραήλ

Πολιτική Ανάλυση

1 Δεκ 2025, 13:35
Κόντρες

Ξεφτίλα είναι η ίδια η Εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

1 Δεκ 2025, 11:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

1 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;

30 Νοέ 2025, 09:40
Εργατικά

Καμιά ανοχή στις απολύσεις μητέρων – η μητρότητα είναι δικαίωμα, όχι ποινή!

Ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού EKΠΑ για απολυμένη εργαζόμενη στην καθαριότητα

30 Νοέ 2025, 06:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Νοέμβρη

30 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

29 Νοέ 2025, 20:05
Διεθνή

Η βόρεια σιωνιστική οντότητα παραμένει «παραλυμένη» ένα χρόνο μετά την κατάπαυση του πυρός

Οι έποικοι δυσκολεύονται να επιστρέψουν και να ξαναρχίσουν τη ζωή τους, ένα χρόνο μετά τη λήξη του πολέμου των σιωναζιστών στον Λίβανο

29 Νοέ 2025, 09:54
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

29 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Νοέμβρη

29 Νοέ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

Ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες.

1905: Η αστυνομία συλλαμβάνει πολλούς αντιπροσώπους του Σοβιέτ Πετρούπολης, ανάμεσά τους ο Τρότσκι που εξορίζεται στη Σιβηρία.

1942: Παραιτείται η κυβέρνηση Τσολάκογλου, ορκωμοσία νέας υπό τον καθηγητή Κωνσταντίνο Λογοθετόπουλο που εκφράζει την ευγνωμοσύνη του προς τις αρχές κατοχής.

1944: «Δεκέμβρης» – Διαδήλωση του ΕΑΜ στην πλατεία Συντάγματος, αστυνομία και βρετανοί στρατιώτες χτυπάνε στο ψαχνό, 28 νεκροί και εκατό τραυματίες.

1973: Βόμβα των Λαϊκών Απελευθερωτικών Ομάδων Σαμποτάζ σε υποκατάστημα της Εμπορικής Τράπεζας (Αθήνα).

1984: Δυστύχημα στο εργοστάσιο της «Union Carbide» στο Bhopal της Ινδίας, 10.000 νεκροί και 300.000 τραυματίες.

1988: Τρεις βόμβες του ΕΛΑ σε υπηρεσίες της ΕΟΚ στην Αθήνα.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Εφετείο 17Ν

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • ΕΛΑ

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Επικοινωνία

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Όροι χρήσης

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Ποιοι είμαστε

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Επικοινωνία

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

  • Όροι χρήσης

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

    Τα αδικήματα των Τσίπρα-Σπίρτζη έχουν παραγραφεί

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo