Τις τελευταίες μέρες πληροφορηθήκαμε ότι ο νεοναζιστής Καζαντζόγλου, υπεύθυνος πολιτικής δράσης στο πενταμελές όργανο της τοπικής της Νίκαιας του νεοναζιστικού μορφώματος, γνώριζε καλά τον αντιφασίστα Παύλο Φύσσα, γιατί ηχογραφούσε στο ίδιο στούντιο που ηχογραφούσε και έκανε πρόβες ο Παύλος. Γνώριζε καλά και τη μουσική και τους στίχους του Παύλου.
Δε θα αποκαλύψουμε, φυσικά, τις πηγές της πληροφόρησής μας, να μη διανοηθούν όμως ο Καζαντζόγλου και οι συνήγοροι υπεράσπισης των νεοναζιστών εγκληματιών να μας διαψεύσουν. Ξέρουμε ακόμη και το μουσικό ρεύμα του οποίου εμφανιζόταν σαν οπαδός ο Καζαντζόγλου.
Δεν χρειαζόταν, λοιπόν, ο Μιχαλολιάκος και τα υπόλοιπα μέλη του πολιτικού συμβούλιου της συμμορίας να κάνουν οι ίδιοι την επιλογή του Φύσσα ως στόχου. Ο Καζαντζόγλου ήταν στέλεχος (υπεύθυνος πολιτικής δράσης) στο πενταμελές όργανο της Νίκαιας, που από όλους τους νεοναζιστές θεωρούνταν η πιο σκληρή και πρωτοπόρα στην εγκληματική δράση τοπική της ΧΑ πανελλαδικά. Αυτή η οργάνωση, πέρα από τις επιθέσεις σε αντιφασίστες, κομμουνιστές, μετανάστες και πρόσφυγες, στοχοποιούσε και συγκεκριμένους αντιφασίστες, όπως ο Παύλος Φύσσας.
Προφανώς, ο Καζαντζόγλου, που γνώριζε από κοντά τον Παύλο Φύσσα, ενημέρωσε ιεραρχικά ότι ο Φύσσας ήταν επικίνδυνος αντίπαλος της ΧΑ και γι’ αυτό ο φιρερίσκος Μιχαλολιάκος και τα μέλη του πολιτικού συμβούλιου έδωσαν εντολή σε στελέχη όπως ο Αποστόλου, ο Δεβελέκος και ο Μπαρέκας (υπεύθυνος στην τοπική του Πειραιά) να ψάξουν και να εντοπίσουν το «μπαστάρδι»!
Παραθέτουμε απόσπασμα για τις τηλεφωνικές συνομιλίες του Αποστόλου (από την αγόρευση του συνηγόρου υπεράσπισης της κατηγορίας Θ. Θεοδωρόπουλου):
«ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ: Ποιος είναι, αφού λένε ότι το θέμα ξεκίνησε από γηπεδικά.
Ν. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: Μαλάκα, πρόφαση είναι αυτό. Ολυμπιακός ο ένας, Ολυμπιακός κι ο άλλος. Κι ο πατέρας της μικρής ήταν Ολυμπιακός και αυτός ο πούστης ήταν Ολυμπιακός… (κλήση 14392).
Ο Αποστόλου επανέλαβε τα ίδια και σε άλλους χρυσαυγίτες συνομιλητές του. Οι συνήγοροι υπεράσπισης περιορίστηκαν να αναφέρουν ότι οι ισχυρισμοί του Αποστόλου είναι αναληθείς! Οπως θα δούμε στη συνέχεια, αν ήταν πράγματι για γηπεδικούς λόγους η δολοφονία του Π. Φύσσα από τον Ρουπακιά, δε θα «τρελαίνονταν» στα τηλεφωνήματα με τον Ρουπακιά (και τη γυναίκα του) ο Πατέλης και ο Λαγός, επί μισή μέρα, από τις 00:09’ της 18ης Σεπτέμβρη μέχρι τις 12:37 της ίδιας ημέρας.
Ο Αποστόλου απάντησε αρνητικά και στο ερώτημα αν ο Ρουπακιάς έδρασε προσωπικά. Παραθέτουμε απόσπασμα από συνομιλία του στις 20 Σεπτέμβρη του 2013, η οποία άρχισε στις 17:26:21 και διήρκησε 10:36’’:
ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΉΣ: Ε, τον μαλάκα (σ.σ. εννοεί τον Ρουπακιά).
Ν. ΑΠΟΣΤΌΛΟΥ: Καλά τον έκανε. Μπράβο του. Τον ψάχναμε τόσο καιρό.
ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΉΣ: Εχουν καταγράψει στο κινητό τη δολοφονία.
Ν. ΑΠΟΣΤΌΛΟΥ: Ποιοι τον έχουν καταγράψει;
ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΉΣ: Αυτόπτες μάρτυρες. (…}
Ν. ΑΠΟΣΤΌΛΟΥ: Κατεβήκαμε μετά με το Δεβελέκο και τον Μάκη (σ.σ. Μπαρέκα, υπεύθυνο της ΤΟ Πειραιά) και τον ψάχναμε στο Περιβολάκι της Νίκαιας… (κλήση 14392)
Τον Π. Φύσσα τον έψαχναν καιρό (κλήση 14426), τον έψαχναν με τον Δεβελέκο και τον Μάκη (κλήση 14565/20-09-2013, ώρα 16:56:40). Τον Γ. Ρουπακιά… τον είχα βάλει εγώ στην ομάδα ασφαλείας… (14516).
Επεσε σήμα να μαζευτούνε, αυτός ήταν ο τελευταίος, ήταν ο οδηγός… (14565).
Ναι μωρέ αυτό είναι η ιεραρχία, πως πήγαινε, για να κάνεις κάτι παίρνεις πρώτα τον Γιάννη, ο Γιάννης το λέει στον μεγάλο και αν δώσει το ΟΚ ο μεγάλος πας… (14568/20-09-2013).
Πέραν τούτων, γίνεται αναφορά στην προσπάθειά τους να απαλλαγούν από χιτλερικά βιβλία, όπλα κ.λπ.
Ολα όσα έχει πει – λένε – είναι ψέματα και ανοησίες. Το έκανε για να δειχθεί και όσα λένε οι συνομιλητές του είναι πάνω στα ψέματα που τους έλεγε εκείνος. Τον λένε φαντασιόπληκτο, πιο κουτό από τα βλήτα (Αγγος), έχει πάει δυο φορές φυλακή γιατί έλεγε ψέματα κλπ.
Οι απαντήσεις του Αποστόλου, κατά την απολογία του, είναι εκτός πραγματικότητας, το ίδιο και η υπερασπιστική του γραμμή. Προσβάλλουν τη νοημοσύνη του μέσου ανθρώπου, πολύ περισσότερο του δικαστηρίου. Αναφέρεται σε λεπτομέρειες που δεν μπορεί να είναι κατασκευασμένες όπως πχ. …τον πετύχαμε στο φανάρι τον Φύσσα και είχες το παιδί και το άφησες και πήγα και βρήκα τον Δεβελέκο και κατεβήκαμε να τον ψάχνουμε.., η γυναίκα του δε του λέει …ναι, το θυμάμαι… [ή βλ. κλήση 14392/18-09-2013, ώρα 17:02:00] …τους κυνηγήσανε ρε, δεν έγινε μέσα στην καφετέρια (…) έκανε κάτι καλό για το κόμμα και πήρε πόντους…
Λέει ότι είναι υποστηρικτής της Χ.Α. από το 2009, ενώ παραδέχτηκε ότι παρακολούθησε μαθήματα και παρευρέθηκε τον Ιούλιο του 2011 στην ορκωμοσία δοκίμων μελών παρουσία Γερμενή και Αρχηγού, όπου και μίλησε. Παραδέχεται ότι πήγαινε στην Τ.Ο. Πειραιά, όπου είχε υπάρξει και ομιλητής. Ο Κυριτσόπουλος μάλιστα κατέθεσε ότι ήταν μέλος της Χρυσής Αυγής Πειραιά. Παραδέχθηκε ότι έγινε Γ.Γ. του Σωματείου Αγ. Νικόλαος, ενώ σήμερα (πριν λίγους μήνες) έχει αποχωρήσει.
Παραδέχθηκε ότι στις τελευταίες δημοτικές εκλογές ήταν υποψήφιος στο Πέραμα [όπου έλαβε 47 ψήφους]. Συνέχιζε να συμμετέχει σε δράσεις (όπως ως Γ.Γ. του σωματείου) παρότι… φαντασιόπληκτος, παρ’ όλα όσα είχε πει – που αντικειμενικά – είναι σε βάρος της ηγεσίας της Χ.Α. Η αντιμετώπισή του (από τη Χ.Α., τον Αντώναρο, τον Κυριτσόπουλο κλπ) συνιστά επιβράβευση και όχι αποδοκιμασία.
Τέλος, είναι παράλογο, με την έναρξη της δικαστικής έρευνας, οι περισσότεροι να αρνούνται τις σχέσεις τους με τη Χ.Α. ή άλλοι να κάνουν δήλωση αποκήρυξης του ναζισμού (κίνητρο του αδικήματος), να προσπαθούν δηλαδή να σβήσουν τα εναντίον τους στοιχεία και ο Αποστόλου να κάνει τα αντίθετα που τον ενοχοποιούν. Είναι δηλαδή παράλογο να ενοχοποιεί με ψευδή στοιχεία τον εαυτό του».
Εκτός από τον Αποστόλου, τον Δεβελέκο και τον Μπαρέκα ,που τους είχε δοθεί εντολή να εντοπίσουν το «μπαστάρδι» (τον Παύλο Φύσσα), οι νεοναζιστές Ν. Τσορβάς και Στ. Σαντοριναίος είχαν παραδεχτεί στις καταθέσεις τους ότι γνώριζαν τον Παύλο. Παραθέτουμε αποσπάσματα απ’ αυτές τις καταθέσεις:
Ο Ν. Τσορβάς, στην κατάθεσή του στις 27 Μάρτη του 2014 στην ανακρίτρια Χριστοδουλέα-Κλάπα παραδέχτηκε πως γνώριζε ότι ο Παύλος Φύσσας ήταν μουσικός και έδινε συναυλίες, ότι πήγε σε συναυλία του και πως όταν τον συναντούσε καμιά φορά τον έδειχνε σε φίλους του και τους έλεγε ότι είναι μουσικός. Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα:
«Στην γωνία της Τσαλδάρη με το στενό που ήταν το Κοράλλι… είδα παρατεταγμένους, κολλημένους στον τοίχο, πάνω από δέκα άτομα, μεταξύ των οποίων και δυο κοπέλες. Δυο από αυτούς (την επομένη ημέρα έμαθα ότι ο ένας ήταν ο Φύσσας). Οταν είδα αυτό το παλικάρι τον ψηλό με τα μούσια (τον Φύσσα όπως έμαθα μετά) κάτι μου θύμιζε το πρόσωπό του, γιατί εγώ παλαιότερα έμενα στην πλατεία Ευγένεια και ό,τι συναυλίες γινόντουσαν εγώ πήγαινα και κάπου τον θυμόμουνα ως μουσικό από τις συναυλίες αυτές. Επίσης τον έβλεπα καμιά φορά και στην πλατεία και μάλιστα έλεγα “α, αυτός είναι ο μουσικός που τραγουδούσε στις συναυλίες“. Μάλιστα αν ήμουν με κάποιο φίλο μου μαζί του τον έδειχνα. Οταν τον είδα όμως εκείνο το μοιραίο βράδυ, απλώς θυμήθηκα ότι κάπου τον ήξερα, γιατί δεν είχε πολύ φως σε εκείνο το σημείο και αυτός είχε μούσια».
Θεωρούμε περίεργο ένας λούμπεν προλετάριος να παρακολουθεί τη μουσική του Παύλου Φύσσα. Μήπως είχε χρεωθεί από την τοπική της Νίκαιας να παρακολουθεί τόσο τον Φύσσα όσο και τους ανθρώπους που ήταν φαν της μουσικής του;
Ο νεοναζιστής Στ. Σαντοριναίος, στην απολογία του στο Α’ Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών, αναφερόμενος στον Παύλο Φύσσα είπε:
«Την επομένη πήγα στη σχολή μου και με πήρε η μητέρα μου και μου είπε ότι έμαθε τι έγινε στην Τσαλδάρη και της λέω έμαθα αλλά όχι λεπτομέρειες και μου είπε ότι μαχαιρώθηκε ο Φύσσας από άτομα της Χρυσής Αυγής. Εγώ προσωπικά δεν τον γνώριζα τον Φύσσα, αλλά η οικογένειά μου ήξερε την μητέρα του. Η θεία μου που δούλευε από πάνω δούλευε μαζί της. Δεν υπήρχε κάποιος κρίκος που να με συνδέει με τον Φύσσα» (σελίδα 8335).
«…Οι γονείς μου έχουν συναντηθεί τέσσερις με πέντε φορές με τους γονείς του Φύσσα σε μια γιορτή της θείας μου. Οι γονείς μου όταν μάθανε ότι αυτός που είχε μαχαιρωθεί ήταν ο Φύσσας πάθανε σοκ. Η μητέρα μου μίλησε μετά με την οικογένειά του. Δεν είχαμε κάτι να κρύψουμε και την πήρε για να συλλυπηθεί» (σελίδα 8336).
Ο ισχυρισμός του ότι δεν γνώριζε τον Φύσσα και ότι δεν υπήρχε κάποιος κρίκος που να τον συνδέει με τον Φύσσα είναι ψευδής. Ο θείος του Φύσσα, στην αρχή του πρωτόδικου στον Κορυδαλλό, απευθυνόμενος σε αυτόν στο τέλος μιας συνεδρίασης του είπε: δεν ντρέπεσαι, ρε αλήτη, να λες ότι δεν γνώριζες τον Παύλο, όταν αυτός σε μεγάλωσε; Ο Σαντοριναίος έκανε σαν να μην άκουσε τι είπε ο θείος του Παύλου.
Ο ισχυρισμός του Σαντοριναίου ότι οι γονείς του συναντήθηκαν τέσσερις με πέντε φορές με τους γονείς του Φύσσα είναι ψευδής. Οι γονείς του μπορεί να μη γνώριζαν την δράση του, αυτός όμως τη γνώριζε και έτσι την επαφή των γονιών του με την οικογένεια του Παύλου Φύσσα την αξιοποίησε για την κατασκευή άλλοθι. Ποιος μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο, τις επαφές της οικογένειάς του με τους γονείς του Παύλου (που δεν ήταν τέσσερις με πέντε φορές και μάλιστα συνεχίστηκαν και μετά τη δολοφονία του Παύλου) να τις χρησιμοποιούσε, κατόπιν εντολής του ηγεσίας της ΧΑ, για να ενημερώνεται για τις κινήσεις των γονιών του Παύλου Φύσσα;
Γεράσιμος Λιόντος