Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
Twitter YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Τρέμουν την αποχή
  • Βαθύτερη αιτία: Η φτώχεια και ο περιορισμός της κατανάλωσης των μαζών
  • Nίκος Μπελογιάννης: Ανεξάντλητη πηγή επαναστατικής έμπνευσης
  • Σαν σήμερα 30 Μάρτη
  • Μοσάντ, ΚΥΠ και Αντιτρομοκρατική σε ύποπτες συναλλαγές
  • Ξανά, κ. Λακασά;
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
Twitter YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτική»8 Μάρτη – Διεθνής Μέρα της Γυναίκας
Πολιτική

Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

8 Μάρτη – Διεθνής Μέρα της Γυναίκας

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr11 Μαρ 2017, 00:00

Η «ημέρα χωρίς τη γυναίκα» αποτέλεσε το κύριο σλόγκαν του κινήματος Women’s March, που ξεκίνησε με διαδηλώσεις σε διάφορες αμερικάνικες μεγαλουπόλεις τον περασμένο Γενάρη και συνεχίστηκε την περασμένη Τετάρτη, Μέρα της Γυναίκας, με περισσότερο αντικυβερνητικό χαρακτήρα, λόγω Τραμπ. Το κίνημα αυτό κάλεσε τις γυναίκες σε γενική απεργία (από πληρωμένη ή απλήρωτη εργασία) στις 8 του Μάρτη. Τη μέρα εκείνη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του κινήματος (https://www.womensmarch.com/march-8th-faq/), οι διαμαρτυρίες των γυναικών θα έπρεπε να εκφραστούν με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

1. Οι γυναίκες να πάρουν πληρωμένη ή απλήρωτη άδεια από την εργασία.

2. Να αποφύγουν τα ψώνια για μία μέρα (με εξαίρεση μικρές επιχειρήσεις ιδιοκτησίας γυναικών ή μειονοτήτων).

3. Να φορέσουν κόκκινο μπλουζάκι με έκφραση αλληλεγγύης στη δράση «Μια μέρα χωρίς γυναίκα».

Στις βασικές αρχές του κινήματος (βλ. https://www.womensmarch.com/principles/) αναφέρεται ότι τα γυναικεία δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα και τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι με τη σειρά τους γυναικεία δικαιώματα κι ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μία κοινωνία στην οποία οι γυναίκες –συμπεριλαμβανομένων των μαύρων γυναικών, των αυτόχθονων γυναικών, των φτωχών γυναικών, των μεταναστριών, των ανάπηρων γυναικών, των μουσουλμάνων γυναικών, των λεσβιών και των τρανσέξουαλ– θα είναι ελεύθερες και ικανές να φροντίζουν και να ανατρέφουν τις οικογένειές τους (όπως κι αν έχουν σχηματιστεί, αυτές) σε ασφαλή και υγιή περιβάλλοντα, ελεύθερα από δομικά εμπόδια. Βασική αρχή είναι επίσης μια οικονομία με διαφάνεια, υπευθυνότητα, ασφάλεια και δικαιοσύνη και ότι όλες οι γυναίκες θα πρέπει να αμείβονται ισότιμα, με πρόσβαση σε υπηρεσίες φροντίδας των παιδιών τους, πληρωμένη άδεια, πληρωμένες ημέρες ασθενείας, περίθαλψη και υγιείς εργασιακές συνθήκες. Γι’ αυτό λοιπόν, το κίνημα διεκδικεί αλλαγές στο Σύνταγμα των ΗΠΑ, που θα τροποποιήσουν ριζικά το κεφάλαιο για τα ίσα δικαιώματα.

Είναι θλιβερό να διαβάζει κανείς τα κείμενα «αρχών» φεμινιστικών οργανώσεων και να διαπιστώνει πόσο πίσω είναι σε σχέση ακόμα και με τους ουτοπικούς σοσιαλιστές του 19ου αιώνα. Οπως για παράδειγμα τον Ρομπερτ Οουεν (τον άνθρωπο που θεωρείται ο εμπνευστής των νηπιαγωγείων στη Βρετανία), που θεωρούσε ότι τα μεγάλα εμπόδια που έκλειναν το δρόμο στην κοινωνική μεταρρύθμιση ήταν: η ατομική ιδιοκτησία, η θρησκεία και η σύγχρονη μορφή του γάμου. Ο ίδιος επιτέθηκε ανελέητα και στα τρία, γι’ αυτό και από πλούσιος κατέληξε να γίνει εργάτης για τα τελευταία 30 χρόνια της ζωής του.

Ο σημερινός φεμινισμός, όμως, όπως εκφράζεται από τέτοια κινήματα, δεν έχει τόσο ανατρεπτικούς στόχους! Αυτό που ζητά είναι μια αναγνώριση του ρόλου της γυναίκας στο πλαίσιο του σημερινού συστήματος και «ένα δίκαιο μεροκάματο σε μια δίκαιη εργάσιμη μέρα», όχι όμως την κατάργηση του συστήματος της μισθωτής σκλαβιάς.

Δράσεις όπως οι γυναικείες απεργίες για την ικανοποίηση αιτημάτων όπως η πληρωμή μισθού στις γυναίκες για τη δουλειά στο σπίτι, μπορεί να πλασάρονται ως «ριζοσπαστικές», είναι όμως καταδικασμένες σε αποτυχία, όχι μόνο γιατί δεν τυγχάνουν πλατιάς αποδοχής από τις γυναίκες, αλλά γιατί βασίζονται σε μία θεώρηση της πραγματικότητας, που δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτήν. Πώς, για παράδειγμα, θα ήταν δυνατόν μια γυναίκα που δεν εργάζεται αλλά κρατάει το σπίτι να αφήσει τα ανήλικα παιδιά της ατάιστα ή άρρωστα χωρίς να τα φροντίσει; Για να τιμωρήσει ποιον, άλλωστε; Το αφτί των καπιταλιστών δεν πρόκειται να ιδρώσει καθόλου, αφού η παραγωγή τους θα συνεχιστεί κανονικά, είτε είναι σιδερωμένα είτε όχι τα παντελόνια των εργατών τους.

Η άποψη ότι η γυναίκα παράγει αξίες στο σπίτι, παράγοντας την εργατική δύναμη (δηλαδή τις φυσικές και πνευματικές ανθρώπινες ικανότητες που χρειάζονται για την παραγωγή των αγαθών στο εργοστάσιο), άποψη που δυστυχώς έχουν ορισμένες φεμινίστριες, οδηγεί στον πλήρη παραλογισμό. Γιατί αυτό που δε μπορούν να καταλάβουν οι υποστηρικτές της είναι πως η εργατική δύναμη δεν παράγεται όπως τα άλλα αγαθά. Είναι φυσική ικανότητα του ανθρώπου, που μπορεί ο ίδιος να παράξει μέσα από τη στοιχειώδη διατροφή του. Είναι σα να λες ότι τα τρόφιμα παράγουν αξίες, γιατί παράγουν εργατική δύναμη! Από την άλλη, αν οι γυναίκες που φροντίζουν τους άντρες τους παράγουν εργατική δύναμη, γιατί να μην πούμε το ίδιο και για τους άντρες που ζουν μόνοι τους; Θα έπρεπε κι αυτοί να πάρουν πρόσθετο μισθό γιατί «παράγουν» την εργατική τους δύναμη;

Μια άλλη, αρκετά διαδεδομένη άποψη είναι ότι οι γυναίκες-νοικοκυρές εργάζονται ΑΜΙΣΘΙ. Ομως αυτό δεν μπορεί να σταθεί σε μια στοιχειώδη ανάλυση της πραγματικότητας. Γιατί και οι νοικοκυρές καταναλώνουν προϊόντα (ρούχα, παπούτσια, τροφή, ηλεκτρικό ρεύμα, προϊόντα καλωπισμού κτλ), που πληρώνονται από το μισθό του εργάτη-άντρα τους. Μισθό που δίνει ο καπιταλιστής, όχι επειδή συμπονά τον εργάτη, αλλά επειδή καταλαβαίνει ότι θα πρέπει να πληρώσει όχι μόνο γι’ αυτόν αλλά και για τη συντήρηση της οικογένειάς του (των παιδιών και της γυναίκας του).

Η εργασία των γυναικών στο σπίτι δεν παράγει αξίες προς ανταλλαγή, αλλά αξίες χρήσης. Αυτό δε σημαίνει ότι οι γυναίκες «κάθονται». Απλά, δε βγαίνουν στην αγορά εργασίας για να πουλήσουν την εργατική τους δύναμη. Εφόσον δε συμβαίνει αυτό, δεν υπάρχει κάποιος από τον οποίο να μπορούν να διεκδικήσουν μισθό και να κάνουν απεργία, δεν κοινωνικοποιούν την εργασία τους.

Αντί οι φεμινίστριες να έχουν ως όραμα την επαναστατική αλλαγή της οικονομικής πραγματικότητας και την κατάργηση της οικογένειας ως «κυττάρου» της κοινωνίας, ζητούν μια πληρωμή στις νοικοκυρές για το αλυσόδεμά τους στο νοικοκυριό. Σε συνθήκες άκρατου ατομισμού, αυτό θεωρείται απόλυτα φυσικό. Το νοικοκυριό αποτελεί μια καθαρά ιδιωτική υπόθεση. Και η εργασία της γυναίκας σ’ αυτό καμία σχέση δεν έχει με την εργασία έξω. Η τελευταία, όχι μόνο την κοινωνικοποιεί, αλλά δημιουργεί τους όρους για να μπορέσει η γυναίκα (μαζί με τον άντρα σύντροφό της) να αγωνιστεί για την ανατροπή των καπιταλιστικών σχέσεων ιδιοκτησίας, εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

Γράφει για το γυναικείο ζήτημα ο Φρίντριχ Ενγκελς, στο έργο του «Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους»: «Η ανατροπή της μητριαρχίας ήταν η κοσμοϊστορική ήττα του γυναικείου φύλου. Ο άντρας πήρε το πηδάλιο και στο σπίτι, η γυναίκα ταπεινώθηκε, υποδουλώθηκε, έγινε σκλάβα των ορέξεών του και απλό εργαλείο για την παραγωγή παιδιών. Την ταπεινωμένη αυτή θέση της γυναίκας, όπως προβάλλει ανοιχτά ιδίως στους Ελληνες της ηρωικής και ακόμα περισσότερο της κλασικής εποχής, σιγά-σιγά την εξωράισαν υποκριτικά και ακόμα που και που της δώσανε πιο απαλή μορφή, καθόλου όμως δεν την κατάργησαν».

Αφού περιγράψει τη γέννηση της μονογαμικής οικογένειας, ο Ενγκελς καταλήγει: «Ηταν η πρώτη μορφή οικογένειας που δε στηριζόταν σε φυσικούς μα σε οικονομικούς όρους, δηλαδή στη νίκη της ατομικής ιδιοκτησίας πάνω στην αρχική φυσική κοινή ιδιοκτησία. Η κυριαρχία του άντρα στην οικογένεια και η παραγωγή παιδιών, που να μπορούν να είναι μονάχα δικά του, και που προορίζονταν να κληρονομούν τα πλούτη του, αυτοί μονάχα ήταν οι αποκλειστικοί σκοποί της μονογαμίας, που οι Ελληνες τους έκφραζαν απερίφραστα (…) Ετσι η μονογαμία καθόλου δεν μπαίνει στην ιστορία σαν συμφιλίωση του άντρα και της γυναίκας, και πολύ λιγότερο σαν η ανώτατη μορφή της. Αντίθετα. Εμφανίζεται σαν υποδούλωση του ενός φύλου από το άλλο, σαν κήρυξη πολέμου ανάμεσα στα δύο φύλα, πολέμου άγνωστου σ’ όλη την προϊστορία. Σε ένα παλιό ανέκδοτο χειρόγραφο (σ.σ. αναφέρεται στη “Γερμανική Ιδεολογία“) που το γράψαμε ο Μαρξ κι εγώ το 1846, βρίσκω τα παρακάτω: “Ο πρώτος καταμερισμός της εργασίας είναι ο καταμερισμός της εργασίας ανάμεσα στον άντρα και την γυναίκα για την παραγωγή παιδιών”. Και σήμερα μπορώ να προσθέσω: Η πρώτη ταξική αντίθεση που εμφανίστηκε στην ιστορία συμπίπτει με την ανάπτυξη του ανταγωνισμού του άντρα και της γυναίκας στη μονογαμία, και η πρώτη ταξική καταπίεση με την καταπίεση του γυναικείου φύλου από το αντρικό. Η μονογαμία ήταν μία μεγάλη ιστορική πρόοδος, ταυτόχρονα όμως, πλάι στη δουλεία και τον ατομικό πλούτο, εγκαινίασε την εποχή που κρατά ως τα σήμερα και όπου κάθε πρόοδος είναι μαζί και μία σχετική πισωδρόμηση, όπου η προκοπή και η ανάπτυξη του ενός κατορθώνεται με τον πόνο και την καταπίεση του άλλου».

Ο Ενγκελς και ο Μαρξ δεν ηθικολογούν, αλλά εξηγούν την εξέλιξη της ιστορίας βάσει της υλικής της βάσης. Ταυτόχρονα δε διστάζουν να στηλιτεύσουν αδυσώπητα την καταπίεση της γυναίκας, που γεννήθηκε ταυτόχρονα με τη γέννηση της ατομικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής: «Στο παλιό κομμουνιστικό νοικοκυριό, που περιελάμβανε πολλά αντρόγυνα με τα παιδιά τους, η διεύθυνση του νοικοκυριού, που είχε ανατεθεί στις γυναίκες, ήταν εξίσου δημόσιο, κοινωνικά αναγκαίο λειτούργημα όπως και η εξεύρεση μέσων διατροφής από τους άντρες. Με την πατριαρχική οικογένεια και ακόμα περισσότερο με τη μονογαμική ξεχωριστή οικογένεια άλλαξαν τα πράγματα. Η διοίκηση του νοικοκυριού έχασε το δημόσιο χαρακτήρα της. Επαψε να ενδιαφέρει την κοινωνία. Η γυναίκα, παραμερισμένη από τη συμμετοχή στην κοινωνική παραγωγή, έγινε η πρώτη υπηρέτρια. Μονάχα η μεγάλη βιομηχανία της εποχής μας της άνοιξε ξανά το δρόμο προς την κοινωνική παραγωγή – και πάλι μόνο ως προλετάρισα. Ωστόσο, όσο είναι υποχρεωμένη να εκπληρώνει τα καθήκοντά της στην ιδιωτική υπηρεσία της οικογένειας, μένει αποκλεισμένη από την κοινωνική παραγωγή και δε μπορεί να κερδίζει τίποτα… Μέσα στην οικογένεια ο άντρας είναι ο αστός, η γυναίκα εκπροσωπεί το προλεταριάτο».

Παράλληλα, στηλιτεύουν την υποκρισία της αστικής κοινωνίας που ταυτόχρονα με την υποδούλωση της γυναίκας υποθάλπει τον αγοραίο έρωτα ως αναγκαστικό της συμπλήρωμα: «Ο εταιρισμός (σ.σ. πορνεία) είναι ακριβώς ένας κοινωνικός θεσμός όπως οποιοσδήποτε άλλος. Συνεχίζει την παλιά σεξουαλική ελευθερία – υπέρ των αντρών. Στην πραγματικότητα, οι κυρίαρχες τάξεις δεν τον ανέχονται μονάχα, αλλά και συμμετέχουν ανοιχτά σ’ αυτόν, ενώ τον καταδικάζουν στα λόγια. Ομως, στην πραγματικότητα, η καταδίκη αυτή δεν αφορά καθόλου τους άντρες που συμμετέχουν σ’ αυτόν, μα μονάχα τις γυναίκες!».

Οι παραπάνω διαπιστώσεις (που πρέπει κανείς να τις βλέπει διαλεκτικά: όχι να ταυτίσει τους άντρες με την αστική τάξη, αλλά να αντιληφθεί την αντίφαση του άντρα-εργάτη που καταπιέζει τη γυναίκα του στο σπίτι, όπως ο αστός τον προλετάριο, χωρίς όμως να αποκομίζει υπεραξία), δεν έκαναν τους κλασικούς του κομμουνισμού να καταλήξουν στα… σχιζοφρενή συμπεράσματα που βγάζουν ορισμένες φεμινίστριες (εξισώνοντας τους άντρες συλλήβδην με… καπιταλιστές τυράννους), αλλά να καθορίσουν με επιστημονική ακρίβεια τους όρους που απαιτούνται για να γίνει δυνατή η απελευθέρωση της γυναίκας: «Η απελευθέρωση της γυναίκας, η ισοτιμία της με τον άντρα είναι και παραμένει αδύνατη όσο καιρό η γυναίκα θα μένει αποκλεισμένη από την κοινωνική παραγωγική εργασία και θα είναι περιορισμένη στην σπιτική ιδιωτική δουλειά. Η απελευθέρωση της γυναίκας θα γίνει δυνατή μόνο όταν μπορέσει να συμμετέχει σε μεγάλη, κοινωνική κλίμακα στην παραγωγή και οι δουλειές του σπιτιού θα την απασχολούν μονάχα σε ασήμαντο βαθμό».

Πώς θα γίνει όμως αυτό; «Με το πέρασμα των μέσων παραγωγής σε κοινή ιδιοκτησία, παύει η ατομική οικογένεια να είναι η οικονομική μονάδα της κοινωνίας. Το ατομικό νοικοκυριό μετατρέπεται σε κοινωνικό λειτούργημα. Η περιποίηση και ανατροφή των παιδιών γίνεται δημόσια υπόθεση. Η κοινωνία φροντίζει ίσα για όλα τα παιδιά, είτε είναι παιδιά νόμιμου γάμου είτε νόθα».

Για τους κλασικούς του επιστημονικού σοσιαλισμού, το τελευταίο αποτελεί προϋπόθεση για τη ριζική αλλαγή όλων των σχέσεων και πρώτα απ’ όλα του γάμου: «Η πλέρια ελευθερία στη σύναψη του γάμου μπορεί λοιπόν τότε μονάχα να πραγματοποιηθεί γενικά, όταν η κατάργηση της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής και των σχέσεων ιδιοκτησίας που δημιούργησε βγάλει από τη μέση όλους τους δευτερεύοντες οικονομικούς λόγους που και τώρα ακόμα επιδρούν στην εκλογή συζύγου. Τότε πια δε μένει κανένα άλλο κίνητρο από την αμοιβαία κλίση».

Αυτά δεν τα αναφέρουμε για να κατακρίνουμε τις χιλιά-δες γυναίκες που κατέβηκαν στους δρόμους, από την Ουάσιγκτον μέχρι την Ιστανμπούλ. Ο αγώνας των γυναικών για ίσα δικαιώματα με τους άντρες δε θα σταματήσει για να περιμένει την άλλη κοινωνία, σαν νέα «δευτέρα παρουσία», όπως και ο αγώνας των εργατών για καλύτερες συνθήκες εργασίας είναι πρώτιστο καθήκον, αν θέλουν να αποφύγουν τον ηθικό και υλικό τους εκφυλισμό. Ομως ο αγώνας αυτός δεν μπορεί να είναι ούτε επετειακός, ούτε περιορισμένος στο ασφυκτικό πλαίσιο της σημερινής εκμεταλλευτικής κοινωνίας. Θα πρέπει να θέσει ως στόχο αυτό που διατύπωνε ο Ενγκελς στο μνημειώδες έργο του για την καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους:

«Αυτό λοιπόν που μπορούμε σήμερα να υποθέσουμε για τη ρύθμιση των σεξουαλικών σχέσεων ύστερα από το επικείμενο σάρωμα της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής, έχει κυρίως αρνητικό χαρακτήρα, περιορίζεται συνήθως σε ό,τι πρόκειται να λείψει. Τι όμως θα προστεθεί; Αυτό θα κριθεί όταν αντρωθεί μια νέα γενιά, μια γενιά από άντρες, που ποτέ στη ζωή τους δε θα έχουν βρεθεί στην ανάγκη ν’ αγοράσουν με λεφτά ή με άλλα κοινωνικά μέσα το δόσιμο μιας γυναίκας, και μια γενιά από γυναίκες, που ποτέ δε θα έχουν βρεθεί στην ανάγκη να δοθούν σ’ έναν άντρα για κανέναν άλλο λόγο εκτός από την αληθινή αγάπη, ούτε ν’ αρνηθούν το δόσιμο στον αγαπημένο τους από το φόβο μπρος στις οικονομικές συνέπειες. Οταν θα υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι, θα γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια αυτά που πιστεύουμε σήμερα ότι θα πρέπει να κάνουν. Θα φτιάξουν τη δική τους ζωή και τη δική τους αντίστοιχη κοινή γνώμη για τις πράξεις του καθενός και – τελεία και παύλα».

Η νέα κομμουνιστική κοινωνία, απαλλαγμένη από τη βαρβαρότητα της πρωτόγονης, που ιστορικά δε θα μπορούσε να καταλήξει πουθενά αλλού παρά στη διάλυσή της, είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει τη γυναικεία χειραφέτηση, που όπως έλεγε ο Φουριέ και επικροτεί ο Ενγκελς, αποτελεί φυσικό μέτρο της γενικής χειραφέτησης.

Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

Με το καλό και στον «Αγνωστο Πόλεμο»
Επόμενο άρθρο

Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

Εν τη παλάμη και ούτω βοήσωμεν

Σχετικά Αρθρα

Μοσάντ, ΚΥΠ και Αντιτρομοκρατική σε ύποπτες συναλλαγές

Καταστολή 29 Μαρ 2023, 20:43

Ο αστυνομικός μηχανισμός προσέφερε ασυλία στους νεοναζιστές εγκληματίες και το βράδυ της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα

Πολιτική 29 Μαρ 2023, 11:26

ΑΠΟΧΗ από τις ΚΑΛΠΕΣ της απάτης – Η ΟΡΓΗ να ξεχυθεί στους ΔΡΟΜΟΥΣ

Πολιτική 28 Μαρ 2023, 14:04

Νέες αγορές όπλων: business as usual

Γδέρνοντας τον ελληνικό λαό

Πολιτική 24 Μαρ 2023, 12:28

Λυσσασμένος με την κατάργηση του άρθρου 16

Παιδεία 24 Μαρ 2023, 10:52

Μέχρι πότε θα ανεχόμαστε τα ψέματά τους;

Πολιτική 23 Μαρ 2023, 12:50
Ροή Ειδήσεων
Κόντρες

Τρέμουν την αποχή

30 Μαρ 2023, 14:05
Οικονομία

Βαθύτερη αιτία: Η φτώχεια και ο περιορισμός της κατανάλωσης των μαζών

Η νέα κρίση του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος (2)

30 Μαρ 2023, 10:36
Ιστορία

Nίκος Μπελογιάννης: Ανεξάντλητη πηγή επαναστατικής έμπνευσης

71 χρόνια μετά το έγκλημα του μοναρχοφασισμού

30 Μαρ 2023, 09:04
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάρτη

30 Μαρ 2023, 00:01
Καταστολή

Μοσάντ, ΚΥΠ και Αντιτρομοκρατική σε ύποπτες συναλλαγές

29 Μαρ 2023, 20:43
Παιδεία

Ξανά, κ. Λακασά;

29 Μαρ 2023, 18:11
Παιδεία

Κομφούζιο με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων σχολών των πρώην ΤΕΙ

29 Μαρ 2023, 14:11
Η παπάρα

Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή

29 Μαρ 2023, 13:35
Πολιτική

Ο αστυνομικός μηχανισμός προσέφερε ασυλία στους νεοναζιστές εγκληματίες και το βράδυ της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα

29 Μαρ 2023, 11:26
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Μάρτη

29 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

O Edi Rama ίδρυσε σχολή στην Ελλάδα

28 Μαρ 2023, 18:52
Πολιτική

ΑΠΟΧΗ από τις ΚΑΛΠΕΣ της απάτης – Η ΟΡΓΗ να ξεχυθεί στους ΔΡΟΜΟΥΣ

28 Μαρ 2023, 14:04
Διεθνή

Μεγάλη νίκη των παλαιστίνιων πολιτικών κρατούμενων

28 Μαρ 2023, 13:57
Παιδεία

IKY: εσωτερικά μαχαιρώματα;

28 Μαρ 2023, 13:47
Διεθνή

Μια σύγκρουση στο εσωτερικό του σιωνισμού

Με αντικείμενο τον έλεγχο της εξουσίας

28 Μαρ 2023, 12:18
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Μάρτη

28 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

Από τις 25 Μάρτη στις 30 Αυγούστου

27 Μαρ 2023, 18:50
Παιδεία

Εξορίζουν το Θέατρο από την εκπαίδευση

Διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 31/3, 14:30 μμ

27 Μαρ 2023, 13:48
Αθλητισμός

Γήπεδο Μελισσανίδη: Συνεχίζει να «βάζει κώλο» ο Πατούλης, στο κόλπο και ο Μπαλτάκος

27 Μαρ 2023, 13:20
Παιδεία

Κόψτε το λαιμό σας για να δώσετε λύση για τα παιδιά του Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ηλιούπολης 

27 Μαρ 2023, 10:56
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Σαν σήμερα
  • Σαν σήμερα 30 Μάρτη

    Ημέρα αντισύλληψης.1947: Εκτελούνται τρεις τυπογράφοι της μακεδονικής εφημερίδας "Αγωνιστής".1952: Εκτελούνται οι Μπελογιάννης, Μπάτσης, Καλούμενος και Αργυριάδης.1970: Βόμβα του Κινήματος 20 Οκτώβρη καταστρέφει στρατιωτικό όχημα έξω από τη σχολή Ευελπίδων. Αλλοι δυο μηχανισμοί που δεν εξερράγησαν ανακαλύπτονται στο ίδιο μέρος και σε αστυνομικό όχημα στην Καλλιδρομίου.1972: Εκατοντάδες συλλήψεις νέων στη Θεσσαλονίκη.1977: Βόμβες σε δεκατέσσερα αυτοκίνητα Βορειοαμερικάνων σε Γλυφάδα, Νέα Σμύρνη, Καισαριανή, Ιλίσια, Κολωνάκι, Γκύζη και Νέο Κόσμο, άλλες έξι απόπειρες απέτυχαν (ΕΛΑ).1992: Δύο βόμβες στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (ΕΛΑ-1η Μάη).2020: Θάνατος Μανώλη Γλέζου.
  • Σαν σήμερα 29 Μάρτη

    Βιετνάμ: Ημέρα βετεράνων (1973).1906: Απεργία 500.000 εργατών σε Πενσυλβανία, Ιλινόις, Ιντιάνα και Αϊόβα.1968: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος μιλώντας στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών».1970: Καταγγελίες για βασανιστήρια σε 35 μέλη της αντιστασιακής οργάνωσης Δημοκρατική Αμυνα.1973: Αποχώρηση των Αμερικανών από το Νότιο Βιετνάμ.1975: Ποινική δίωξη κατά τριών πρωθυπουργών και 97 υπουργών της χούντας, καθώς και του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
  • Σαν σήμερα 28 Μάρτη

    Ημέρα του θεάτρου σκιών.1972: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος αναλαμβάνει τα αξιώματα του αντιβασιλέα, του πρωθυπουργού, του υπουργού Εξωτερικών και Αμυνας, καθώς και του προέδρου της βουλής.1984: Δολοφονούνται από Αραβα ο β’ μορφωτικός ακόλουθος Κένεθ Χουάιτι και η υπάλληλος Αρτεμις Νικολαΐδη, της αγγλικής πρεσβείας στην Αθήνα.1985: Ο αρεοπαγίτης Χρήστος Σαρτζετάκης εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας με οριακή πλειοψηφία 180 ψήφων.
  • Σαν σήμερα 27 Μάρτη

    Ημέρα θεάτρου.Ημέρα κοινωνικής εργασίας.Ημέρα άθλησης.Ημέρα της μονής κάλτσας.Αγκόλα: Ημέρα νίκης.1969: Βόμβα σε γραμματοκιβώτιο στην οδό Νίκης (Αθήνα).1973: Ο Μάρλον Μπράντο αρνείται το βραβείο «Oscar» σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συμπεριφορά του Χόλιγουντ απέναντι στους ερυθρόδερμους.2001: Πρώτος πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων (Αμστερνταμ).
  • Σαν σήμερα 26 Μάρτη

    Ημέρα για την απελευθέρωση των εγγράφων.Μπαγκλαντές: Ημέρα ανεξαρτησίας (1971).1910: «Απαγορεύεται η είσοδος εγκληματιών, απόρων, ασθενών και αναρχικών» στις ΗΠΑ.1970: Βόμβα στην ελληνική πρεσβεία της Κοπεγχάγης, τραυματίζεται ο ακόλουθος τύπου.2000: Ο Βλαντιμίρ Πούτιν εκλέγεται πρόεδρος της Ρωσίας.
Περισσότερα...
H παπάρα
  • Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή

    29 Μαρ 2023, 13:35
    Υποψήφιοι πρωθυπουργοί είναι όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. Ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Τσίπρας λέει ο ένας για τον άλλον ότι ήταν κακοί και επικίνδυνοι κυβερνήτες. Εγώ συμφωνώ μαζί τους ότι ήταν κακοί κυβερνήτες και επικίνδυνοι για το δημόσιο συμφέρον, [...] Απέναντί τους έχω ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Δεν έχω κυβερνήσει και δεν έχω βλάψει τη χώρα. Δεν έχω στήσει υποκλοπές. Δεν έλεγα το ’14 «Σεισάχθεια» και μετά να παραδώσω δισεκατομμύρια κόκκινων δανείων, εκατομμυρίων ανθρώπων στη χώρα στα «κοράκια» των funds και τώρα να τους εκβιάζουνε και να πάω να χύνω κροκοδείλια δάκρυα. [...] Αν έχουμε μία ισχυρή εντολή, ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό, τότε με το σημερινό τοπίο θα ξεκινήσουμε με την εντολή που θα πάρουμε, μια προσπάθεια να υπάρχουν προγραμματικές συγκλίσεις. Εάν επιτευχθούν αυτές βάσει των προτεραιοτήτων που θέτουμε για τη χώρα, τότε θα συζητήσουμε για τα πρόσωπα κοινής αποδοχής. Δεν θα είναι ένα πρόσωπο που θα πω εγώ. Δεν διορίζω εγώ την κυβέρνηση. Οι κυβερνήσεις συνεργασίας σε όλη την Ευρώπη είναι με πρόσωπα κοινής αποδοχής.

    Νίκος Ανδρουλάκης

    (Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή. Αφού, ρε μεγάλε, έχεις συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των Μητσοτάκη-Τσίπρα, γιατί δεν προτείνεις τον εαυτό σου για πρωθυπουργό της συμμαχικής κυβέρνησης, αλλά παριστάνεις τον τάχαμου πολιτικά γενναιόψυχο; Ξέρουμε: φοβάσαι πως θα σε κάνουν ρόμπα που παριστάνεις την αθώα, άσπιλη και άμωμη παιδίσκη. Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ δεν ήσουν επί κυβέρνησης Σαμαροβενιζέλων; Δεν συμμετείχες σε συσκέψεις για το μοίρασμα των κρατικών πόστων ανάλογα με την ποσόστωση που είχατε συμφωνήσει; Αλλά και αυτό να μην είχες κάνει, το κόμμα σου δεν έχει κυβερνήσει; Σε κάποιο καινούργιο κόμμα προεδρεύεις ή στο αμαρτωλό ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ; Και γιατί, αφού θέλεις κυβέρνηση «προγραμματικών συγκλίσεων», δεν την προτείνεις στον αρχηγό του πρώτου κόμματος, όταν θα έχει αυτός την εντολή, ή έστω του δεύτερου κόμματος, άμα βγαίνουν τα νούμερα και μπορείτε να το παλέψετε να φτιάξετε κυβέρνηση; Θέλεις να τους εξευτελίσεις προσωπικά, αφήνοντας να περάσουν άκαρπες οι δικές τους εντολές για να καρποφορήσει η δική σου; Αμ’ το άλλο πού πήγες και το βρήκες; Οτι οι κυβερνήσεις συνεργασίας «σε όλη την Ευρώπη» έχουν επικεφαλής τρίτα πρόσωπα. Στη Γερμανία, η τρικομματική κυβέρνηση έχει καγκελάριο τον Ολαφ Σολτς, τον επικεφαλής του μεγαλύτερου από τα τρία κόμματα. Στην Ισπανία, η δι-τρι-κομματική κυβέρνηση των PSOE-Podemos-Unidos έχει πρωθυπουργό τον Πέδρο Σάντσεθ, επικεφαλής του μεγαλύτερου από τα τρία κόμματα. Στην Πορτογαλία η κυβέρνηση είχε στήριξη δύο άλλων κομμάτων και πρόεδρο τον Κόστα, τον επικεφαλής του μεγαλύτερου κόμματος. Στην Ιταλία, η τρικομματική φασιστο-δεξιά κυβέρνηση έχει πρωθυπουργό την Τζιόρτζια Μελόνι και όχι τον Σαλβίνι ή τον Μπερλουσκόνι, γιατί το νεοφασιστικό κόμμα της Μελόνι βγήκε πρώτο. Πού τις βρίσκεις και τις λες αυτές τις μπούρδες; Ρητορικό είναι το ερώτημα. Ο Ανδρουλάκης είναι χαρακτηριστικά ολίγιστος και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει παρά μόνο μπούρδες. Είναι δε τόσο ζωηρή και… φευγάτη η παιδική χαρά της Χαριλάου Τρικούπη, που ο θείος Κώστας δεν μπορεί να βάλει τάξη, τα έχει παίξει και έχει παρατηθεί. Βαραίνουν και τα χρόνια, βλέπετε)

  • Αν ζούσε ο Γκέμπελς, θα αυτοκτονούσε…

    21 Μαρ 2023, 19:50
    Στην περίπτωση των Τεμπών έχουμε τον ορισμό όχι του ανθρώπινου λάθους, αλλά των ανθρωπίνων λαθών. Για να γίνει αυτό το τραγικό δυστύχημα συνέβησαν τα εξής: Ενας ακατάλληλος σταθμάρχης βρέθηκε σε μία πολύ κρίσιμη θέση. Οι δύο συνάδελφοί του που έπρεπε να είναι στη θέση τους, ο ένας δεν προσήλθε καθόλου, άγνωστο για ποιο λόγο, και ο δεύτερος έφυγε 40 λεπτά νωρίτερα γιατί του ζήτησε ο γιος του σουβλάκια. Ο επόπτης που έπρεπε να δει ότι δεν είναι στη θέση τους, είχε πάει σε ένα τσιπουράδικο. Ο σταθμάρχης αντί να βάλει αυτόματη χάραξη, γιατί δεν την ήξερε, το έκανε χειροκίνητα. Εβαλε το τρένο ανάποδα, δεν είδε την κονσόλα που του άναψε και του έλεγε ότι το έχει βάλει ανάποδα, ούτε το φωτεινό λαμπάκι. Δεν πάτησε το κουμπί για να σταματήσει και να φρενάρει τα τρένα. Εάν ακόμα συζητάμε για το αν πρόκειται για ανθρώπινα λάθη, εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά. (…) Στη Γερμανία, το 2018, ένα τρένο με σύστημα τηλεδιοίκησης εκτροχιάστηκε και πέθαναν τόσοι άνθρωποι γιατί ο σταθμάρχης έπαιζε βιντεοπαιχνίδι. Είπε κανένας εκεί ότι πρέπει να παραιτηθεί η Μέρκελ; Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσα συστήματα και να διαθέτεις, όλα στο τέλος καταλήγουν στον άνθρωπο. Και όποιος αθωώνει τον σταθμάρχη, τον επόπτη ή τους άλλους που δεν πήγαν στη δουλειά τους, το κάνει μόνον για πολιτικούς λόγους.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    (Αν ζούσε ο Γκέμπελς θα αυτοκτονούσε, βλέποντας έναν από τους μαθητές του να τον ξεπερνά σε έλλειψη ηθικού έρματος και στον αδίστακτο τρόπο με τον οποίο παραποιεί την αλήθεια και φτιάχνει τα πιο τερατώδη ψέματα. Προκύπτει από πουθενά ότι θα ήταν τρεις σταθμάρχες στη βάρδια; Το αντίθετο: οι δύο σχολούσαν στις 22:00, μια ώρα προτού φτάσει το Ιντερσίτι στη Λάρισα. Αλλωστε, η ίδια η κυβέρνηση αναγκάστηκε να πει ότι από εδώ και πέρα θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη βάρδια, παραδεχόμενη ότι μέχρι τώρα ήταν μόνο ένας. Προκύπτει από πουθενά ότι ο ένας δεν πάτησε το πόδι του και ο άλλος πήγε να πάρει σουβλάκια για τον γιο του; Από πουθενά. Προκύπτει από πουθενά ότι έπρεπε να υπάρχει και τέταρτος, ο επόπτης, αλλά αυτός γλένταγε σε τσιπουράδικο; Από πουθενά. Ποιος επέτρεψε στον άριστο μαθητή του Γκέμπελς να εξαπολύει αυτές τις βρομιές; Ο Παπαδάκης στο πρωινάδικό του. Να πούμε πως αυτά δεν περνάνε; Να το πούμε. Να προσθέσουμε και για τον πανικό τους, που τους οδηγεί σε τέτοιες τερατωδίες. Το γεγονός, όμως, δεν αλλάζει. Αυτοί οι αδίστακτοι εξουσιαστές είναι ικανοί για κάθε έγκλημα)

  • Η εθνική μας γιαγιά μαλώνει τα παιδάκια

    20 Μαρ 2023, 07:00
    Το σύνθημα «δεν ήταν κακιά η ώρα, είναι κακιά η χώρα» που ακούστηκε στους δρόμους και στα κοινωνικά δίκτυα στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν, δεδομένων των συνθηκών, απολύτως δικαιολογημένο. Την ίδια στιγμή, ίσως εκφράζει μια απαξίωση που δεν μας οδηγεί εκεί όπου θέλουμε να πάμε: σε μια καλύτερα οργανωμένη κοινωνία με αξιοκρατία και λογοδοσία. (…) Με λίγα λόγια, το σύνθημα και το σχετικό συναίσθημα μπορούν να αποβούν αντιπαραγωγικά· να μας ακινητοποιήσουν σ’ ένα τέλμα. Ιδιαίτερα όταν τα εκφράζουν νεαρά άτομα τα οποία θα κληθούν να διορθώσουν ό,τι πηγαίνει τόσο στραβά στη χώρα μας: φοβάμαι ότι διαιωνίζουμε από γενιά σε γενιά την απέχθεια του εαυτού, τη μεμψιμοιρία, το αίσθημα της ανημπόριας και της ματαιότητας. Αν πιστεύουμε ότι η χώρα είναι «κακιά», είμαστε επιρρεπείς στην ηττοπάθεια· στις εκδηλώσεις του εμφυλίου πολέμου – με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην προσπαθούμε αρκετά, όχι μόνο να μην ενδιαφερόμαστε αρκετά, αλλά και να γινόμαστε καταστροφικοί, βάνδαλοι κυριολεκτικά και μεταφορικά. (…) Κατηγορώντας ολόκληρη τη χώρα, επιτείνουμε την παθολογία της: την παθολογία ότι σπανίως αποδίδονται ατομικές ευθύνες, του ότι σπανίως λαμβάνονται τολμηρές αποφάσεις, του ότι κανείς δεν σηκώνει το κεφάλι του μέσα στον όχλο εφόσον απειλείται με αποκεφαλισμό. Κυρίως, την παθολογία του ότι καμιά κυβέρνηση δεν έχει το θάρρος να δυσαρεστήσει μερικούς προκειμένου να επιβάλει το σωστό και το δίκαιο.

    Σώτη Τριανταφύλλου

    (Ακούτε, παιδάκια, τι σας λέει η γιαγιά Σώτη; Αντί να ονειρεύεστε επαναστάσεις και εμφύλιους πολέμους που θα τσακίσουν το σύστημα που έκανε τη χώρα κακιά, στρωθείτε στη δουλειά. Να κάνετε τα μαθήματά σας και ν’ ακούτε τη γιαγιά Σώτη. Οχι επαναστατικές σκέψεις. Τα πέρασε για λίγο και η γιαγιά Σώτη στα νιάτα της, αλλά σύντομα κατάλαβε πως πρέπει να δουλέψουμε για τον εκσυγχρονισμό, την αξιοκρατία, το κέρδος, αυτή την κινητήρια δύναμη των κοινωνιών. Οι άξιοι θα πάνε μπροστά και θ’ αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Οι μίζεροι θα μείνουν στάσιμοι, αν όχι περιθωριοποιημένοι. Κι αν επιμένουν να μεταφέρουν τη μιζέρια τους στους δρόμους, ένα καλό μπερντάχι από τα ΜΑΤ θα τους συνεφέρει. Α, ας τις πει κάποιος/α της γιαγιάς, πως όταν οι νέοι μιλάνε για την «κακιά χώρα», δεν αναφέρονται συλλήβδην στους κατοίκους της, δεν αναφέρονται σ’ εκείνους που ανταλλάσσουν την εργασία τους με μέσα συντήρησης. Αναφέρονται στα καπιταλιστικά παράσιτα, στην αστική πολιτική και στα ΑΡΔάκια που έχουν αναλάβει εργολαβικά –με καλά συμβόλαια- την υπεράσπιση αυτού του συστήματος και τη συκοφάντηση κάθε ανατρεπτικής φωνής και πράξης. Kι αν η γιαγιά Σώτη προσποιηθεί ότι δεν ξέρει τι είναι τα ΑΡΔάκια, πείτε το της και ολογράφως: Αλήτες Ρουφιάνοι Δημοσιολόγοι)

  • Ο γκαϊλές* ενός πλασιέ νανογιλέκων

    16 Μαρ 2023, 12:44
    Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εγώ, όπως σίγουρα γνωρίζετε, είμαι καπιταλιστής και διαφημίζω την καπιταλιστική μου συνείδηση και την πίστη μου στην ικανότητα του καπιταλισμού να προωθεί τις κοινωνίες προς την πρόοδο. Ο καπιταλισμός όμως για να λειτουργεί θα πρέπει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Και ο ανταγωνισμός για να λειτουργεί πρέπει να μην υπάρχει στρέβλωση της αγοράς με διαφόρων ειδών τεχνάσματα. Δεν αναφέρομαι στο marketing και στη διαφήμιση, αναφέρομαι σε τεχνάσματα παραπλανητικά τα οποία τελικά νοθεύοντας τον ανταγωνισμό νοθεύουν την ίδια τη λειτουργία του συστήματος της οικονομίας.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    («Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Αδωνι Γεωργιάδη στην ψηφιακή εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με θέμα "Προστασία καταναλωτή: η σωστή ενημέρωση όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές"». Χρησιμοποιεί ο ΣΕΒ τους όρους «καπιταλιστές», «καπιταλισμός» και τα παράγωγά τους; Ποτέ των ποτών. Οι όροι που χρησιμοποιούν οι καπιταλιστές είναι ευφημιστικοί: «επιχειρείν», «επιχειρηματίες», «επιχειρηματικότητα», «επενδυτές», «αγορά», «οικονομία της αγοράς», «συντελεστές της παραγωγής» και τα παρόμοια. Ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός-υπουργός Ανάπτυξης, όμως, έχει το δικό του... γκαϊλέ. Παριστάνει τον αντιμαρξιστή... διανοούμενο και θέλει να «τη λέει» στους μαρξιστές: χτυπάτε τον καπιταλισμό και τους καπιταλιστές εσείς; Περήφανος καπιταλιστής εγώ. Από την άλλη, αυτός, ένας τηλεπλασιέ νανογιλέκων, κολακεύεται να συμπεριλαμβάνει τον εαυτό του στους μεγάλους καπιταλιστές. Και να τους γλείφει σαν σκυλάκι του καναπέ. Οι μεγάλοι καπιταλιστές, από την άλλη, κατά κανόνα σιχαίνονται κάτι τέτοιους τύπους. Τους θεωρούν ελεεινούς. Ως πρακτικοί άνθρωποι, όμως, τους ανέχονται γιατί τους κάνουν τη δουλειά. Την πολύ βρόμικη δουλειά.

    * Γκαϊλές: τουρκικής προέλευσης λέξη που υποδηλώνει το ζόρι, την αγωνία, τον νταλκά, τη σκοτούρα, τη βαθιά επιθυμία που γίνεται βάρος)

  • Εμείς μιλάμε για ζωές, αυτοί μιλούν για ψήφους

    13 Μαρ 2023, 19:59
    Εδώ και πολύ καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει καλέσει κάθε δημοκρατικό πολίτη να μετατρέψει τη σωρευμένη οργή και απογοήτευσή του σε θετική πολιτική δράση. Μετά τα Τέμπη αυτό είναι ακόμη πιο δύσκολο και ταυτόχρονα ακόμη πιο επείγον. Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι, όπως λέει η τελευταία γραμμή άμυνας της ΝΔ. Γιατί η κοινωνία, η χώρα, τα παιδιά μας αξίζουν πολύ περισσότερα. Και κυρίως δικαιοσύνη.

    Ολγα Γεροβασίλη

    (Από τις στήλες του «Βήματος της Κυριακής» έστειλε το… κριτικό μήνυμα προς «κάθε δημοκρατικό πολίτη» το μεγαλοστέλεχος και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι δύσκολο να ανιχνεύσει κανείς το περιεχόμενο της «θετικής πολιτικής δράσης», που ζητούν οι συριζαίοι, αντί «της σωρευμένης οργής και απογοήτευσής». Αρκεί να πέσει στην κάλπη το μαγικό χαρτάκι με το όνομα «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» πάνω-πάνω. Το μήνυμα είναι ευανάγνωστο: «Μαζευτείτε, μην αναλώνεστε σε διαμαρτυρίες, μην σκέφτεστε πώς θα κάνετε το σύστημα να πληρώσει, κατεβείτε στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως ψηφίστε ΣΥΡΙΖΑ». Για ποιο λόγο ΣΥΡΙΖΑ; «Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι». Tέτοιο θράσος. Δικιά τους δεν ήταν η Δούρου που μετά τον πνιγμό τόσων ανθρώπων στη Μάνδρα έλεγε πως απλά της έκατσε η στραβή στη βάρδια της; Ο Τσίπρας δεν ήταν που έκανε τηλεοπτικό σόου στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής, ενώ γνώριζαν ήδη ότι στον Νέο Βουτζά και στο Μάτι υπάρχουν πολλοί νεκροί; Ο Τζανακόπουλος με τον Τόσκα δεν οργάνωσαν γκεμπελίστικο σόου, με τις φωτίτσες που άναβαν στον ψηφιακό πίνακα, για ν' αποδείξουν πως υπήρχε ευρύ σχέδιο εμπρησμών, γι' αυτό δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα καλύτερο στο Μάτι; Την υπουργό Προ Πο, Γεροβασίλη, που διαδέχτηκε τον Τόσκα, δεν επικαλούνταν ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής, που προσπαθούσε να εκβιάσει ωμά τον δικαστικό πραγματογνώμονα - αξιωματικό της Πυροσβεστικής, προκειμένου να κρύψει την αλήθεια για τις κυβερνητικές και κρατικές ευθύνες στο μαρτυρικό θάνατο τόσων ανθρώπων στο Μάτι και στον Νέο Βουτζά; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οργανώνοντας φιέστα Τσίπρα-Τζεντιλόνι στην Κέρκυρα; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κορόιδευε τον κόσμο ότι φέρνει γρήγορα τρένα, ενώ γνώριζε πολύ καλά ότι η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν πολύ χειρότερη σε σχέση με τη δεκαετία του '60; Πρόκειται για γαϊδούρια. Αυτά τα κοινωνικά γαϊδούρια ενδιαφέρονται μόνο για τις ψήφους, την ώρα που ο ελληνικός λαός μιλάει για τις τόσες αδικοχαμένες ζωές και βγαίνει στο δρόμο κραυγάζοντας «οι ζωές μας μετράνε»)

Περισσότερα...
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Αφίσες















Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αρχείο Εφημερίδας
Πολιτικές Δίκες
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    17Ν
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Εφετείο 17Ν
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    ΕΛΑ
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Ποιοι είμαστε
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Επικοινωνία
  • Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Η απελευθέρωση της γυναίκας θα είναι κομμουνιστική ή δε θα υπάρξει

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo