Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
Twitter YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 31 Μάρτη
  • Δείξε μου τον έπαινό σου, να σου πω την πολιτική σου
  • Πανδημία: Στην ίδια κατάσταση
  • Τρέμουν την αποχή
  • Βαθύτερη αιτία: Η φτώχεια και ο περιορισμός της κατανάλωσης των μαζών
  • Nίκος Μπελογιάννης: Ανεξάντλητη πηγή επαναστατικής έμπνευσης
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
Twitter YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Το ΣτΕ βάζει μπουρλότο στο άρθρο 16 του Συντάγματος
Παιδεία

Το ΣτΕ βάζει μπουρλότο στο άρθρο 16 του Συντάγματος

Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Μαρ 2023, 12:19

Με την 178/2023 απόφασή της, η Ολομέλεια του ΣτΕ έβαλε κυριολεκτικά μπουρλότο στο άρθρο 16 του Συντάγματος, αναγνωρίζοντας επαγγελματική ισοδυναμία σε τίτλους κολλεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια της αλλοδαπής, ακόμη και αν μέρος των σπουδών πραγματοποιήθηκε σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Παραθέτουμε την περίληψη της απόφασης για να σχολιάσουμε στη συνέχεια τα επίμαχα σημεία:

ΣτΕ Ολομ. 178-9/2023

Πρόεδρος: Δ. Σκαλτσούνης, Πρόεδρος ΣτΕ

Εισηγητής: Ο. Παπαδοπούλου, Σύμβουλος Επικρατείας

Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναµίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι χορηγούνται από αρμόδιες αρχές κρατών-μελών και πιστοποιούν τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης

Με το π.δ. 38/1010 [όπως τροποποιήθηκε με τους νόμους 4093/2012 και 4111/2013] ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για την αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι χορηγούνται από αρμόδιες αρχές κρατών-μελών και πιστοποιούν τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης. Η δυνατότητα αναγνώρισης της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” των τίτλων παρέχεται ακόμη και όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής της οδηγίας 2005/36/ΕΚ. Η αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” από το ΣΑΕΠ δεν αποτελεί και αναγνώριση της ακαδημαϊκής αξίας του τίτλου, αλλά απλώς παρέχει στον κάτοχο του τίτλου την δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις υπό τους οποίους δύνανται να ασκήσουν την δραστηριότητα αυτή οι κάτοχοι συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος. 

Η διαδικασία συγκριτικής εξέτασης παρέχει στο ΣΑΕΠ τη δυνατότητα να βεβαιώνεται, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ότι με το αλλοδαπό δίπλωμα πιστοποιούνται, όσον αφορά τον κάτοχό του, γνώσεις και προσόντα τουλάχιστον ισοδύναμα προς τα πιστοποιούμενα με το εθνικό δίπλωμα.  Αν από τη σύγκριση προκύπτει μερική μόνον αντιστοιχία, το ΣΑΕΠ μπορεί να αξιώσει από τον ενδιαφερόμενο να αποδείξει ότι απέκτησε με άλλο τρόπο τις γνώσεις και τα προσόντα που του έλειπαν ή, εφόσον τούτο δεν αποδεικνύεται προσηκόντως, να τον υποβάλει σε γραπτή δοκιμασία. Εφόσον, όμως, ο προσκομιζόμενος τίτλος τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης έχει χορηγηθεί από αρμόδια, κατά τη νομοθεσία του κράτους-μέλους προέλευσης, αρχή και πιστοποιεί, ως προς πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών, τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης, το ΣΑΕΠ δεν δύναται να μη λαμβάνει υπόψη τίτλους σπουδών εξαιτίας ακαδημαϊκών και μόνο, ως προς την οργάνωση ή το περιεχόμενο της αντίστοιχης εκπαίδευσης, διαφορών, μεταξύ κράτους προέλευσης και κράτους υποδοχής, ούτε δύναται να αρνηθεί την αναγνώριση τέτοιου τίτλου επικαλούμενο το γεγονός ότι για την χορήγησή του από την αρμόδια αρχή του κράτους-μέλους προέλευσης συνεκτιμήθηκαν σπουδές πραγματοποιηθείσες, εν όλω ή εν μέρει, στην Ελλάδα και μη αναγνωριζόμενες, κατά την εθνική νομοθεσία, ως σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως είναι οι πραγματοποιηθείσες σε εργαστήρια ελευθέρων σπουδών.

  • Η απόφαση του ΣτΕ ξεκινά από το πλαίσιο που έχει επιβληθεί εδώ και χρόνια και στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του αντιδραστικού ιδεολογήματος του διαχωρισμού των επαγγελματικών προσόντων από το πτυχίο, από το οποίο αυτά απορρέουν. Τούτο ήταν αναγκαίο για να πεταχθούν στον κάλαθο των αχρήστων οι ακαδημαϊκές σπουδές, και να μπουν στο γουδί των «προσόντων» που οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα, τα πάντα όλα: πτυχία τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, σεμινάρια, πιστοποιήσεις, εμπειρία, κ.λπ. Εξ ου και η κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ και η δημιουργία δύο διαφορετικών οργάνων, του ΔΟΑΤΑΠ, αρμόδιου για την ακαδημαϊκή ισοτιμία και του ΣΑΕΠ αρμόδιου για την επαγγελματική ισοτιμία.
  • Τον πρώτο και καθοριστικό λόγο έχει η αρμόδια αρχή του κράτους προέλευσης. Εφόσον αυτή χορηγεί τον τίτλο τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης και πιστοποιεί, ως προς το πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών, τουλάχιστον τριετή διάρκεια σπουδών και φοίτησης, η αρμόδια ελληνική αρχή, δηλαδή το ΣΑΕΠ, οφείλει να υπακούσει, ακόμη και αν στην Ελλάδα υπάρχουν διαφορετικές ακαδημαϊκές προϋποθέσεις ως προς τη δομή και το περιεχόμενο (τουλάχιστον τετραετείς σπουδές στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ) για την πρόσβαση σε αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Το ΣΑΕΠ επίσης δεν μπορεί να αρνηθεί να αναγνωρίσει τέτοιους τίτλους, που έχουν πάρει πιστοποίηση από την αρμόδια αρχή του κράτους προέλευσης, ακόμη και αν αυτοί αποκτήθηκαν με συνεκτίμηση σπουδών που πραγματοποιήθηκαν εν όλω ή εν μέρει στην Ελλάδα (κολλέγια) ή σε δομές που, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως π.χ. τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Βέβαια, για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις, και να κρυφτεί η τραγική αλήθεια, το ΣτΕ στην απόφασή του αναφέρει ότι το ΣΑΕΠ διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει τον κάτοχο του αλλοδαπού διπλώματος σε γραπτή δοκιμασία εφόσον κατά την συγκριτική εξέταση προκύπτει μερική μόνον αντιστοιχία ως προς τις γνώσεις και τα προσόντα που πιστοποιούνται με το εθνικό δίπλωμα.

Στην πραγματικότητα μιλάμε για «σύγκριση» μεταξύ των τίτλων σπουδών των κολλεγίων που κατοικοεδρεύουν στη χώρα μας και αυτών που χορηγούν τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια, καθώς τα κολλέγια συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, που «νοικιάζουν» τους τίτλους σπουδών τους στα εν λόγω «μαγαζιά» των εμπόρων της γνώσης, και καθώς, βάσει των όσων αναφέρονται παραπάνω, τους τίτλους αυτούς υποχρεούται να αναγνωρίσει το ΣΑΕΠ, αποδίδοντας επαγγελματικά δικαιώματα στους κατόχους τους ισοδύναμα με αυτά των αποφοίτων των ελληνικών ΑΕΙ. Κοντολογίς, μιλάμε για καραμπινάτη υποβάθμιση των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων.

Με την κατάπτυστη αυτή απόφαση το ΣτΕ εφάρμοσε για άλλη μια φορά το «δίκιο του μονάρχη». Στην περίπτωσή μας ικανοποίησε το αίτημα του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου κατεδαφίζοντας ουσιαστικά το άρθρο 16 του συντάγματος, αναγορεύοντας τα κολλέγια σε οιονεί ιδιωτικά πανεπιστήμια, μολονότι ισχυρίζεται υποκριτικά ότι η απόφασή του δεν αντίκειται στο άρθρο 16: «Τούτο δεν αντίκειται στο άρθρο 16 του Συντάγματος …ούτε παραβιάζεται η αρχή της ισότητας, εφόσον δεν εξομοιώνονται πλήρως οι χορηγούμενοι από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής τίτλοι, με τους ανωτέρω τίτλους τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης οι οποίοι χορηγούνται, κατόπιν τριετούς διάρκειας σπουδών, από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών. Συγκεκριμένα, αφενός, η ανωτέρω διαδικασία περιορίζεται στην αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” των τίτλων, όχι δε και της ακαδημαϊκής αξίας τους· αφετέρου, κατά την κρίση του για την αναγνώριση της “επαγγελματικής ισοδυναµίας” το ΣΑΕΠ προβαίνει σε συγκριτική εξέταση των ικανοτήτων που πιστοποιούνται με τους χορηγούμενους από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών τίτλους και των γνώσεων και προσόντων που απαιτούνται από την εθνική νομοθεσία. Η δε διαδικασία συγκριτικής εξέτασης παρέχει στο ΣΑΕΠ τη δυνατότητα να βεβαιώνεται, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ότι με το αλλοδαπό δίπλωμα πιστοποιούνται, όσον αφορά τον κάτοχό του, γνώσεις και προσόντα, αν όχι όμοια, τουλάχιστον ισοδύναμα προς τα πιστοποιούμενα με το εθνικό δίπλωμα και αν από τη σύγκριση προκύπτει μερική μόνον αντιστοιχία, το ΣΑΕΠ μπορεί να αξιώσει από τον ενδιαφερόμενο να αποδείξει ότι απέκτησε με άλλο τρόπο τις γνώσεις και τα προσόντα που του έλειπαν ή, εφόσον τούτο δεν αποδεικνύεται προσηκόντως, να τον υποβάλει σε γραπτή δοκιμασία, κατά το άρθρο 57Α του π.δ. 38/2010».

Ολόκληρη η επιχειρηματολογία που χρησιμοποίησε στην απόφασή του το ΣτΕ βασίζεται στην κακόφημη Συνθήκη της Μπολόνια και στην ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της ευρωπαϊκής οδηγίας  2005/36/ΕΚ με το ΠΔ 38/2010.

Ας θυμηθούμε, λοιπόν, το περιεχόμενο αυτών των κατευθύνσεων του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, οι οποίες υιοθετήθηκαν στο πλαίσιο του σκληρού ανταγωνισμού του με τις ΗΠΑ. 

Στόχος ήταν και είναι η ευρωπαϊκή ανώτατη εκπαίδευση να καταστεί «διεθνώς ανταγωνιστική και ελκυστική», με τα πανεπιστήμια να «αναμορφώνουν τα πτυχία και τα προγράμματα σπουδών τους», ώστε να απορροφούν μεγάλο μέρος των φοιτητών-πελατών, που επιλέγουν τις σπουδές σε χώρες του εξωτερικού και να συνδεθούν στενά με τις επιχειρήσεις, που πρέπει να έχουν βαρύνοντα λόγο στο περιεχόμενο των σπουδών.

Για να ικανοποιηθεί ακριβώς αυτός ο στόχος υπογράφηκε η Συνθήκη της Μπολόνια (ως συνέχεια της Διακήρυξης της Σορβόννης το 1998) τον Ιούνιο του 1999 από 29 κράτη-μέλη της ΕΕ, από τους αντίστοιχους υπουργούς Παιδείας. Από ελληνικής πλευράς την υπογραφή του έβαλε ο Γεράσιμος Αρσένης. 

Η Συνθήκη της Μπολόνια έβαλε τις βάσεις για τη διαμόρφωση του Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, χάραξε δηλαδή τις κατευθύνσεις που υποδείκνυε για την Ανώτατη Εκπαίδευση το ευρωπαϊκό κεφάλαιο, εξασφαλίζοντας για τις επιχειρήσεις του και την αγορά εργασίας, με στόχο τη μέγιστη κερδοφορία, κατάλληλα εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό σε μια εποχή που όλες οι αξίες -συμπεριλαμβανομένων της γνώσης, της επιστήμης, της έρευνας- θεωρούνται εμπορεύματα που δικαιούται να τα κατέχει μια μειοψηφία εκλεκτών, αφού η αλματώδης τεχνολογική ανάπτυξη και η ανάπτυξη της πληροφορικής πέρασε πλέον μεγάλο μέρος της γνώσης και των δεξιοτήτων στις μηχανές, φθηναίνοντας «τα χέρια».

Η Μπολόνια δέσμευσε τις συμμετέχουσες χώρες (των οποίων ο κατάλογος έκτοτε μεγάλωσε) να προχωρήσουν σε αλλαγές στα εκπαιδευτικά τους συστήματα, μέχρι να εναρμονιστούν πλήρως με τις κατευθύνσεις που αυτή όρισε. Ως επιχείρημα επιστρατεύθηκε η αναγκαιότητα «κινητικότητας» των φοιτητών και η διευκόλυνση της ευρωπαϊκής συνεργασίας στην αναγνώριση ισοτιμίας των σπουδών.

Οι κατευθύνσεις της είναι οι εξής:

♦ Οι πανεπιστημιακές σπουδές διασπώνται σε κύκλους, εκ των οποίων ο πρώτος, που οδηγεί στο βασικό πτυχίο (bachelor), είναι τριετής.

Στόχος είναι η μεγάλη πλειοψηφία των αποφοίτων να καθηλώνεται στο πρώτο πτυχίο, αποτελώντας στη συνέχεια ένα εργατικό δυναμικό μέσου επιπέδου, με γνώσεις περιορισμένης εμβέλειας, αφού αυτές ούτε το αντικείμενο της επιστήμης μπορούν να υπηρετήσουν συνολικά, αλλά ούτε και στο χρόνο μπορούν να αντέξουν. Οι φοιτητές πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα της εμπέδωσης δεξιοτήτων και όχι στην ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης στο έδαφος της επιστήμης, αλλά και γενικά. Οι εργαζόμενοι αυτοί στη συνέχεια αποτελούν εύκολη λεία για τα σαγόνια των αφεντικών, ενώ η μειοψηφία, που έχει τη δυνατότητα να καταβάλλει τσουχτερά δίδακτρα, προχωρεί στους μεταπτυχιακούς κύκλους, έχοντας καλύτερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Ταυτόχρονα, μέσω των βραχύβιων σπουδών για την πλειοψηφία, ελαχιστοποιούνται και οι κρατικές δαπάνες για την εκπαίδευση. 

♦ Δημιουργείται ένα σύστημα «ανάγνωσης» και σύγκρισης των τίτλων σπουδών.

♦ Θεμελιώνεται ένα κοινό σύστημα αξιολόγησης των σπουδών και των πτυχίων, το σύστημα πιστωτικών μονάδων ECTS (European Credit Transfer System).

Η ρύθμιση αυτή έγινε για να ανατρέψει την έως τότε υπάρχουσα δομή των πανεπιστημίων, όπου η παραγωγή επιστημόνων με ένα λίγο-πολύ ομοιόμορφο κατά γνωστικό αντικείμενο επίπεδο γνώσεων, οδηγούσε στη συνέχεια σε απαιτήσεις για εργασία με κοινούς καλύτερους όρους και καλύτερες αμοιβές.

Με την εισαγωγή του Συστήματος Πιστωτικών Μονάδων, επιχειρείται η ποσοτική μέτρηση των σπουδών. Κριτήριο αντιστοίχισης των διαφόρων μορφών σπουδών σε μονάδες είναι ο φόρτος εργασίας που απαιτείται για κάθε μια από αυτές. Η επιλογή αυτή οδηγεί αναπόφευκτα στη διάσπαση της ενότητας της επιστήμης, στην πολυδιάσπαση των σπουδών και των πτυχίων, που πρέπει να «φωτογραφίζουν» τις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς και μετατρέπει τους φοιτητές σε «κυνηγούς» συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων, οι δε ατομικές διαδρομές γίνονται με οικονομικό κόστος που σε μεγάλο βαθμό επιβαρύνει τον φοιτητή.

Στο πνεύμα αυτό η Μπολόνια προχώρησε πολύ παραπέρα, θεωρώντας ότι πιστωτικές μονάδες μπορεί να συλλέγει κανείς και από μη τυπικά συστήματα εκπαίδευσης, υπηρετώντας μια εμπορευματική και χυδαία αντίληψη για την Παιδεία και υποβαθμίζοντας έτσι τις πανεπιστημιακές σπουδές χάριν των επιχειρήσεων που στήνουν στο χώρο της εκπαίδευσης οι έμποροι της γνώσης (π.χ. κολλέγια, ΙΕΚ, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, κ.λπ.).

Σε συνέχεια αυτής της αντίληψης επινοήθηκε ο όρος «προηγούμενη μάθηση» από τη Σύνοδο του Λονδίνου, ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλες οι μορφές μη τυπικής (σεμινάρια, εργαστήρια ελευθέρων σπουδών, κέντρα κατάρτισης, κ.λπ), όσο και άτυπης μάθησης, όπως είναι η εμπειρική γνώση.

Το ΠΔ 38/2010 με το οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36 

Ο χορός της υποβάθμισης των ελληνικών πανεπιστημίων, που ξεκίνησε με την υπογραφή της Συνθήκης της Μπολόνια, έκλεισε με το ΠΔ 38/2010.

Στην καταδικαστική του απόφαση για την Ελλάδα, επειδή αυτή παραβίαζε την κοινοτική νομοθεσία για την αναγνώριση των διπλωμάτων, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απαξίωνε πλήρως την ουσία της εκπαίδευσης που βρίσκεται πίσω από ένα πτυχίο, δηλώνοντας ότι η εκτίμησή του βασίζεται στο γεγονός ότι «με το σύστημα της οδηγίας 89/48 (προπάτορα της οδηγίας 36/05), ένα δίπλωμα αναγνωρίζεται όχι λόγω της ουσιαστικής αξίας της εκπαιδεύσεως που πιστοποιεί, αλλά διότι καθιστά δυνατή την πρόσβαση σε νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα». 

Την εξοργιστική αυτή αντίληψη, που διαχωρίζει την εκπαίδευση που υπάρχει πίσω από έναν τίτλο σπουδών από τα επαγγελματικά δικαιώματα, επικαλείται στο σκεπτικό του και το ΣτΕ: «Η αμοιβαία αναγνώριση των διπλωµάτων δεν συνεπάγεται ότι τα χορηγηθέντα από τα άλλα κράτη-μέλη διπλώματα πιστοποιούν εκπαίδευση ανάλογη ή συγκρίσιμη προς την απαιτούμενη στο κράτος-μέλος υποδοχής· κατά το σύστημα των οδηγιών, ένα δίπλωμα δεν αναγνωρίζεται ως εκ της εγγενούς αξίας της εκπαίδευσης την οποία πιστοποιεί, αλλά διότι παρέχει, εντός του κράτους-μέλους όπου αυτό έχει χορηγηθεί ή αναγνωρισθεί, την πρόσβαση σε νομοθετικώς κατοχυρωµένο επάγγελµα… Διαφορές, όσον αφορά την οργάνωση ή το περιεχόμενο της κτηθείσας στο κράτος προέλευσης εκπαίδευσης, σε σχέση με την παρεχόμενη στο κράτος υποδοχής, δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν την άρνηση αναγνώρισης του σχετικού επαγγελματικού προσόντος· εάν, όμως, αυτές οι διαφορές είναι ουσιώδεις, μπορεί το κράτος υποδοχής να απαιτήσει από τον ενδιαφερόμενο να αποδείξει ότι ικανοποιεί τα προβλεπόμενα μέτρα αντισταθμιστικού χαρακτήρα… Εν σχέσει προς την ανωτέρω οδηγία 89/48/ΕΟΚ, με την απόφαση του Δικαστηρίου της 23ης Οκτωβρίου 2008, εκδοθείσα επί προσφυγής που άσκησε η Επιτροπή κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας, κρίθηκαν, επίσης, τα ακόλουθα [υπόθεση C-274/05, Eπιτροπή κατά Ελλάδος]: “Το γενικό σύστημα αναγνωρίσεως των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαιδεύσεως που καθιερώθηκε με την οδηγία 89/48 στηρίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των κρατών-μελών όσον αφορά τα επαγγελματικά προσόντα που αναγνωρίζουν…’’».  

Τρία είναι τα κρίσιμα σημεία του ΠΔ 38/2010, πάνω στα οποία εδράζεται όλη η φιλοσοφία του: Το ένα είναι ότι πουθενά δε γίνεται μνεία στο περιεχόμενο των σπουδών των αιτούντων την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, πουθενά δε γίνεται λόγος για τα αναλυτικά προγράμματα των σπουδών, ούτε για το ποιόν του εκπαιδευτικού προσωπικού. Και βέβαια, δεν προβλέπεται κανένας απολύτως έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές του τόπου εγκατάστασης (δηλαδή της Ελλάδας στην προκειμένη περίπτωση) στα προγράμματα, στο περιεχόμενο σπουδών και στους καθηγητές. 

Για την ευρωπαϊκή Οδηγία και το ΠΔ που την ενσωματώνει ατόφια, μετράει μόνο το γεγονός ότι το «πτυχίο» το αποδίδει το ξένο πανεπιστήμιο, γεγονός που ευνοεί καθαρά τα κολλέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια της αλλοδαπής. 

Ως προς το ποιος θα κρίνει αν το ίδρυμα είναι «του αυτού εκπαιδευτικού επιπέδου» με ένα πανεπιστήμιο ή ένα ανώτατο ίδρυμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι κατηγορηματική: «Αποκλειστικώς η αρμόδια αρχή του κράτους μέλους που χορήγησε το δίπλωμα», πράγμα που φροντίζει να επαληθεύσει με τις διαδικασίες αναγνώρισης που θεσπίζει το ΠΔ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.

Το κρίσιμο σημείο, δηλαδή,  του ΠΔ είναι ότι η αναγνώριση των τίτλων και των αντίστοιχων επαγγελματικών προσόντων γίνονται από τις αρμόδιες αρχές του κράτους καταγωγής του τίτλου (εν προκειμένω του ξένου πανεπιστήμιου), ενώ το κράτος υποδοχής ή εγκατάστασης αρκείται σε τυπικούς ελέγχους διασταύρωσης των στοιχείων. 

Το ΠΔ δεν ενδιαφέρεται διόλου για τον τόπο ή το ίδρυμα στο οποίο έχει πραγματοποιήσει τις σπουδές του ένας πολίτης της ΕΕ, εφόσον οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα καταγωγής (ή προέλευσης) των τίτλων σπουδών. Δεν υπάρχει δηλαδή καμιά διαφορά ανάμεσα σε αυτούς που επέλεξαν να βγουν στο εξωτερικό για σπουδές και σε αυτούς που φοίτησαν σε κολλέγιο στην Ελλάδα που συνεργάζεται με ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, αφού το «πτυχίο» το απονέμει το ξένο πανεπιστήμιο, το οποίο εδράζεται σε χώρα της ΕΕ.

Ενα άλλο σημαντικό σημείο του ΠΔ είναι ότι δίνει μερίδιο από την πίτα της αναγνώρισης και στα κολλέγια που συνεργάζονται με αμερικανικά πανεπιστήμια (προβλέπεται ήδη από την οδηγία 36/05, αλλά και δεν πήγαν τσάμπα οι επισκέψεις αμερικανών βουλευτών και των πρεσβευτών στους υπουργούς Παιδείας). Στο άρθρο 3 του ΠΔ γίνεται λόγος για τίτλους εκπαίδευσης (διπλώματα, πιστοποιητικά και άλλοι τίτλοι που χορηγούνται από την Αρχή) που βεβαιώνουν επιτυχώς περατωθείσα επαγγελματική εκπαίδευση που έχει αποκτηθεί «κατά κύριο» λόγο στην Κοινότητα. Ενώ παρακάτω δηλώνεται ότι «εξομοιώνεται προς τίτλο εκπαίδευσης κάθε τίτλος εκπαίδευσης που χορηγείται από τρίτη χώρα, εφόσον ο κάτοχός του διαθέτει στο συγκεκριμένο επάγγελμα τριετή επαγγελματική πείρα στο έδαφος του κράτους μέλους, το οποίο αναγνώρισε τον εν λόγω τίτλο».

Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα βλέπουμε τώρα με όσα νομοθέτησε για τον ΔΟΑΤΑΠ και τα κολλέγια η Κεραμέως με το νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ.

Γιούλα Γκεσούλη

ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΣτΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠΟΘΑ-ΣΕΗ: Συνεχίζουν την άθλια κοροϊδία των αγωνιζόμενων καλλιτεχνών

Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Επόμενο άρθρο Ο γκαϊλές* ενός πλασιέ νανογιλέκων

Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Σχετικά Αρθρα

Ξανά, κ. Λακασά;

Παιδεία 29 Μαρ 2023, 18:11

Κομφούζιο με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων σχολών των πρώην ΤΕΙ

Παιδεία 29 Μαρ 2023, 14:11

IKY: εσωτερικά μαχαιρώματα;

Παιδεία 28 Μαρ 2023, 13:47

Εξορίζουν το Θέατρο από την εκπαίδευση

Διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 31/3, 14:30 μμ

Παιδεία 27 Μαρ 2023, 13:48

Κόψτε το λαιμό σας για να δώσετε λύση για τα παιδιά του Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Ηλιούπολης 

Παιδεία 27 Μαρ 2023, 10:56

Κεραμέως-Πρυτάνεις: δύο παράλληλοι μονόλογοι

102η Σύνοδος Πρυτάνεων

Παιδεία 26 Μαρ 2023, 10:08
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Μάρτη

31 Μαρ 2023, 00:01
Πολιτική

Δείξε μου τον έπαινό σου, να σου πω την πολιτική σου

Ο Τσίπρας καμαρώνει που το Le Point τον χαρακτήρισε αντιλαϊκό μεταρρυθμιστή

30 Μαρ 2023, 20:10
Υγεία

Πανδημία: Στην ίδια κατάσταση

30 Μαρ 2023, 19:14
Κόντρες

Τρέμουν την αποχή

30 Μαρ 2023, 14:05
Οικονομία

Βαθύτερη αιτία: Η φτώχεια και ο περιορισμός της κατανάλωσης των μαζών

Η νέα κρίση του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος (2)

30 Μαρ 2023, 10:36
Ιστορία

Nίκος Μπελογιάννης: Ανεξάντλητη πηγή επαναστατικής έμπνευσης

71 χρόνια μετά το έγκλημα του μοναρχοφασισμού

30 Μαρ 2023, 09:04
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Μάρτη

30 Μαρ 2023, 00:01
Καταστολή

Μοσάντ, ΚΥΠ και Αντιτρομοκρατική σε ύποπτες συναλλαγές

29 Μαρ 2023, 20:43
Παιδεία

Ξανά, κ. Λακασά;

29 Μαρ 2023, 18:11
Παιδεία

Κομφούζιο με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων σχολών των πρώην ΤΕΙ

29 Μαρ 2023, 14:11
Η παπάρα

Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή

29 Μαρ 2023, 13:35
Πολιτική

Ο αστυνομικός μηχανισμός προσέφερε ασυλία στους νεοναζιστές εγκληματίες και το βράδυ της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα

29 Μαρ 2023, 11:26
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Μάρτη

29 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

O Edi Rama ίδρυσε σχολή στην Ελλάδα

28 Μαρ 2023, 18:52
Η Αποψή Μας

ΑΠΟΧΗ από τις ΚΑΛΠΕΣ της απάτης – Η ΟΡΓΗ να ξεχυθεί στους ΔΡΟΜΟΥΣ

28 Μαρ 2023, 14:04
Διεθνή

Μεγάλη νίκη των παλαιστίνιων πολιτικών κρατούμενων

28 Μαρ 2023, 13:57
Παιδεία

IKY: εσωτερικά μαχαιρώματα;

28 Μαρ 2023, 13:47
Διεθνή

Μια σύγκρουση στο εσωτερικό του σιωνισμού

Με αντικείμενο τον έλεγχο της εξουσίας

28 Μαρ 2023, 12:18
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Μάρτη

28 Μαρ 2023, 00:01
Κόντρες

Από τις 25 Μάρτη στις 30 Αυγούστου

27 Μαρ 2023, 18:50
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Σαν σήμερα
  • Σαν σήμερα 31 Μάρτη

    Ημέρα αποθήκευσης αρχείων.Μάλτα: Ημέρα δημοκρατίας (1974).1900: Η γαλλική εθνοσυνέλευση ψηφίζει νόμο που μειώνει σε έντεκα τις ώρες εργασίας γυναικών και παιδιών.1931: Ιδρύεται η Εργατική Εστία «για οικονομική, ηθική και πνευματική προαγωγή των εργαζομένων».1946: Επίθεση ανταρτών στο αστυνομικό σταθμό Λιτοχώρου, νεκροί εννιά χωροφύλακες, δύο λοχίες κι ένας οπλίτης της εθνοφυλακής, αρχή εμφύλιου.1991: Ρουκέτα κατά του ξενοδοχείου «Πεντελικόν» (17Ν).1991: Τρεις βόμβες σε δυο υποκαταστήματα της τράπεζας «Citibank» (ΕΛΑ-1η Μάη).1992: Βόμβα (για δεύτερη φορά) στο κέντρο «Καν Καν» (ΕΛΑ-1η Μάη).1999: Ρουκέτα κατά των γραφείων του ΠαΣοΚ στη Χαριλάου Τρικούπη (17Ν).
  • Σαν σήμερα 30 Μάρτη

    Ημέρα αντισύλληψης.1947: Εκτελούνται τρεις τυπογράφοι της μακεδονικής εφημερίδας "Αγωνιστής".1952: Εκτελούνται οι Μπελογιάννης, Μπάτσης, Καλούμενος και Αργυριάδης.1970: Βόμβα του Κινήματος 20 Οκτώβρη καταστρέφει στρατιωτικό όχημα έξω από τη σχολή Ευελπίδων. Αλλοι δυο μηχανισμοί που δεν εξερράγησαν ανακαλύπτονται στο ίδιο μέρος και σε αστυνομικό όχημα στην Καλλιδρομίου.1972: Εκατοντάδες συλλήψεις νέων στη Θεσσαλονίκη.1977: Βόμβες σε δεκατέσσερα αυτοκίνητα Βορειοαμερικάνων σε Γλυφάδα, Νέα Σμύρνη, Καισαριανή, Ιλίσια, Κολωνάκι, Γκύζη και Νέο Κόσμο, άλλες έξι απόπειρες απέτυχαν (ΕΛΑ).1992: Δύο βόμβες στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης (ΕΛΑ-1η Μάη).2020: Θάνατος Μανώλη Γλέζου.
  • Σαν σήμερα 29 Μάρτη

    Βιετνάμ: Ημέρα βετεράνων (1973).1906: Απεργία 500.000 εργατών σε Πενσυλβανία, Ιλινόις, Ιντιάνα και Αϊόβα.1968: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος μιλώντας στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών».1970: Καταγγελίες για βασανιστήρια σε 35 μέλη της αντιστασιακής οργάνωσης Δημοκρατική Αμυνα.1973: Αποχώρηση των Αμερικανών από το Νότιο Βιετνάμ.1975: Ποινική δίωξη κατά τριών πρωθυπουργών και 97 υπουργών της χούντας, καθώς και του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
  • Σαν σήμερα 28 Μάρτη

    Ημέρα του θεάτρου σκιών.1972: Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος αναλαμβάνει τα αξιώματα του αντιβασιλέα, του πρωθυπουργού, του υπουργού Εξωτερικών και Αμυνας, καθώς και του προέδρου της βουλής.1984: Δολοφονούνται από Αραβα ο β’ μορφωτικός ακόλουθος Κένεθ Χουάιτι και η υπάλληλος Αρτεμις Νικολαΐδη, της αγγλικής πρεσβείας στην Αθήνα.1985: Ο αρεοπαγίτης Χρήστος Σαρτζετάκης εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας με οριακή πλειοψηφία 180 ψήφων.
  • Σαν σήμερα 27 Μάρτη

    Ημέρα θεάτρου.Ημέρα κοινωνικής εργασίας.Ημέρα άθλησης.Ημέρα της μονής κάλτσας.Αγκόλα: Ημέρα νίκης.1969: Βόμβα σε γραμματοκιβώτιο στην οδό Νίκης (Αθήνα).1973: Ο Μάρλον Μπράντο αρνείται το βραβείο «Oscar» σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συμπεριφορά του Χόλιγουντ απέναντι στους ερυθρόδερμους.2001: Πρώτος πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων (Αμστερνταμ).
Περισσότερα...
H παπάρα
  • Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή

    29 Μαρ 2023, 13:35
    Υποψήφιοι πρωθυπουργοί είναι όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. Ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Τσίπρας λέει ο ένας για τον άλλον ότι ήταν κακοί και επικίνδυνοι κυβερνήτες. Εγώ συμφωνώ μαζί τους ότι ήταν κακοί κυβερνήτες και επικίνδυνοι για το δημόσιο συμφέρον, [...] Απέναντί τους έχω ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Δεν έχω κυβερνήσει και δεν έχω βλάψει τη χώρα. Δεν έχω στήσει υποκλοπές. Δεν έλεγα το ’14 «Σεισάχθεια» και μετά να παραδώσω δισεκατομμύρια κόκκινων δανείων, εκατομμυρίων ανθρώπων στη χώρα στα «κοράκια» των funds και τώρα να τους εκβιάζουνε και να πάω να χύνω κροκοδείλια δάκρυα. [...] Αν έχουμε μία ισχυρή εντολή, ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό, τότε με το σημερινό τοπίο θα ξεκινήσουμε με την εντολή που θα πάρουμε, μια προσπάθεια να υπάρχουν προγραμματικές συγκλίσεις. Εάν επιτευχθούν αυτές βάσει των προτεραιοτήτων που θέτουμε για τη χώρα, τότε θα συζητήσουμε για τα πρόσωπα κοινής αποδοχής. Δεν θα είναι ένα πρόσωπο που θα πω εγώ. Δεν διορίζω εγώ την κυβέρνηση. Οι κυβερνήσεις συνεργασίας σε όλη την Ευρώπη είναι με πρόσωπα κοινής αποδοχής.

    Νίκος Ανδρουλάκης

    (Ο,τι του φανεί του Λωλονικολή. Αφού, ρε μεγάλε, έχεις συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των Μητσοτάκη-Τσίπρα, γιατί δεν προτείνεις τον εαυτό σου για πρωθυπουργό της συμμαχικής κυβέρνησης, αλλά παριστάνεις τον τάχαμου πολιτικά γενναιόψυχο; Ξέρουμε: φοβάσαι πως θα σε κάνουν ρόμπα που παριστάνεις την αθώα, άσπιλη και άμωμη παιδίσκη. Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ δεν ήσουν επί κυβέρνησης Σαμαροβενιζέλων; Δεν συμμετείχες σε συσκέψεις για το μοίρασμα των κρατικών πόστων ανάλογα με την ποσόστωση που είχατε συμφωνήσει; Αλλά και αυτό να μην είχες κάνει, το κόμμα σου δεν έχει κυβερνήσει; Σε κάποιο καινούργιο κόμμα προεδρεύεις ή στο αμαρτωλό ΠΑΣΟΚΙΝΑΛ; Και γιατί, αφού θέλεις κυβέρνηση «προγραμματικών συγκλίσεων», δεν την προτείνεις στον αρχηγό του πρώτου κόμματος, όταν θα έχει αυτός την εντολή, ή έστω του δεύτερου κόμματος, άμα βγαίνουν τα νούμερα και μπορείτε να το παλέψετε να φτιάξετε κυβέρνηση; Θέλεις να τους εξευτελίσεις προσωπικά, αφήνοντας να περάσουν άκαρπες οι δικές τους εντολές για να καρποφορήσει η δική σου; Αμ’ το άλλο πού πήγες και το βρήκες; Οτι οι κυβερνήσεις συνεργασίας «σε όλη την Ευρώπη» έχουν επικεφαλής τρίτα πρόσωπα. Στη Γερμανία, η τρικομματική κυβέρνηση έχει καγκελάριο τον Ολαφ Σολτς, τον επικεφαλής του μεγαλύτερου από τα τρία κόμματα. Στην Ισπανία, η δι-τρι-κομματική κυβέρνηση των PSOE-Podemos-Unidos έχει πρωθυπουργό τον Πέδρο Σάντσεθ, επικεφαλής του μεγαλύτερου από τα τρία κόμματα. Στην Πορτογαλία η κυβέρνηση είχε στήριξη δύο άλλων κομμάτων και πρόεδρο τον Κόστα, τον επικεφαλής του μεγαλύτερου κόμματος. Στην Ιταλία, η τρικομματική φασιστο-δεξιά κυβέρνηση έχει πρωθυπουργό την Τζιόρτζια Μελόνι και όχι τον Σαλβίνι ή τον Μπερλουσκόνι, γιατί το νεοφασιστικό κόμμα της Μελόνι βγήκε πρώτο. Πού τις βρίσκεις και τις λες αυτές τις μπούρδες; Ρητορικό είναι το ερώτημα. Ο Ανδρουλάκης είναι χαρακτηριστικά ολίγιστος και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει παρά μόνο μπούρδες. Είναι δε τόσο ζωηρή και… φευγάτη η παιδική χαρά της Χαριλάου Τρικούπη, που ο θείος Κώστας δεν μπορεί να βάλει τάξη, τα έχει παίξει και έχει παρατηθεί. Βαραίνουν και τα χρόνια, βλέπετε)

  • Αν ζούσε ο Γκέμπελς, θα αυτοκτονούσε…

    21 Μαρ 2023, 19:50
    Στην περίπτωση των Τεμπών έχουμε τον ορισμό όχι του ανθρώπινου λάθους, αλλά των ανθρωπίνων λαθών. Για να γίνει αυτό το τραγικό δυστύχημα συνέβησαν τα εξής: Ενας ακατάλληλος σταθμάρχης βρέθηκε σε μία πολύ κρίσιμη θέση. Οι δύο συνάδελφοί του που έπρεπε να είναι στη θέση τους, ο ένας δεν προσήλθε καθόλου, άγνωστο για ποιο λόγο, και ο δεύτερος έφυγε 40 λεπτά νωρίτερα γιατί του ζήτησε ο γιος του σουβλάκια. Ο επόπτης που έπρεπε να δει ότι δεν είναι στη θέση τους, είχε πάει σε ένα τσιπουράδικο. Ο σταθμάρχης αντί να βάλει αυτόματη χάραξη, γιατί δεν την ήξερε, το έκανε χειροκίνητα. Εβαλε το τρένο ανάποδα, δεν είδε την κονσόλα που του άναψε και του έλεγε ότι το έχει βάλει ανάποδα, ούτε το φωτεινό λαμπάκι. Δεν πάτησε το κουμπί για να σταματήσει και να φρενάρει τα τρένα. Εάν ακόμα συζητάμε για το αν πρόκειται για ανθρώπινα λάθη, εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά. (…) Στη Γερμανία, το 2018, ένα τρένο με σύστημα τηλεδιοίκησης εκτροχιάστηκε και πέθαναν τόσοι άνθρωποι γιατί ο σταθμάρχης έπαιζε βιντεοπαιχνίδι. Είπε κανένας εκεί ότι πρέπει να παραιτηθεί η Μέρκελ; Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσα συστήματα και να διαθέτεις, όλα στο τέλος καταλήγουν στον άνθρωπο. Και όποιος αθωώνει τον σταθμάρχη, τον επόπτη ή τους άλλους που δεν πήγαν στη δουλειά τους, το κάνει μόνον για πολιτικούς λόγους.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    (Αν ζούσε ο Γκέμπελς θα αυτοκτονούσε, βλέποντας έναν από τους μαθητές του να τον ξεπερνά σε έλλειψη ηθικού έρματος και στον αδίστακτο τρόπο με τον οποίο παραποιεί την αλήθεια και φτιάχνει τα πιο τερατώδη ψέματα. Προκύπτει από πουθενά ότι θα ήταν τρεις σταθμάρχες στη βάρδια; Το αντίθετο: οι δύο σχολούσαν στις 22:00, μια ώρα προτού φτάσει το Ιντερσίτι στη Λάρισα. Αλλωστε, η ίδια η κυβέρνηση αναγκάστηκε να πει ότι από εδώ και πέρα θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη βάρδια, παραδεχόμενη ότι μέχρι τώρα ήταν μόνο ένας. Προκύπτει από πουθενά ότι ο ένας δεν πάτησε το πόδι του και ο άλλος πήγε να πάρει σουβλάκια για τον γιο του; Από πουθενά. Προκύπτει από πουθενά ότι έπρεπε να υπάρχει και τέταρτος, ο επόπτης, αλλά αυτός γλένταγε σε τσιπουράδικο; Από πουθενά. Ποιος επέτρεψε στον άριστο μαθητή του Γκέμπελς να εξαπολύει αυτές τις βρομιές; Ο Παπαδάκης στο πρωινάδικό του. Να πούμε πως αυτά δεν περνάνε; Να το πούμε. Να προσθέσουμε και για τον πανικό τους, που τους οδηγεί σε τέτοιες τερατωδίες. Το γεγονός, όμως, δεν αλλάζει. Αυτοί οι αδίστακτοι εξουσιαστές είναι ικανοί για κάθε έγκλημα)

  • Η εθνική μας γιαγιά μαλώνει τα παιδάκια

    20 Μαρ 2023, 07:00
    Το σύνθημα «δεν ήταν κακιά η ώρα, είναι κακιά η χώρα» που ακούστηκε στους δρόμους και στα κοινωνικά δίκτυα στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν, δεδομένων των συνθηκών, απολύτως δικαιολογημένο. Την ίδια στιγμή, ίσως εκφράζει μια απαξίωση που δεν μας οδηγεί εκεί όπου θέλουμε να πάμε: σε μια καλύτερα οργανωμένη κοινωνία με αξιοκρατία και λογοδοσία. (…) Με λίγα λόγια, το σύνθημα και το σχετικό συναίσθημα μπορούν να αποβούν αντιπαραγωγικά· να μας ακινητοποιήσουν σ’ ένα τέλμα. Ιδιαίτερα όταν τα εκφράζουν νεαρά άτομα τα οποία θα κληθούν να διορθώσουν ό,τι πηγαίνει τόσο στραβά στη χώρα μας: φοβάμαι ότι διαιωνίζουμε από γενιά σε γενιά την απέχθεια του εαυτού, τη μεμψιμοιρία, το αίσθημα της ανημπόριας και της ματαιότητας. Αν πιστεύουμε ότι η χώρα είναι «κακιά», είμαστε επιρρεπείς στην ηττοπάθεια· στις εκδηλώσεις του εμφυλίου πολέμου – με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην προσπαθούμε αρκετά, όχι μόνο να μην ενδιαφερόμαστε αρκετά, αλλά και να γινόμαστε καταστροφικοί, βάνδαλοι κυριολεκτικά και μεταφορικά. (…) Κατηγορώντας ολόκληρη τη χώρα, επιτείνουμε την παθολογία της: την παθολογία ότι σπανίως αποδίδονται ατομικές ευθύνες, του ότι σπανίως λαμβάνονται τολμηρές αποφάσεις, του ότι κανείς δεν σηκώνει το κεφάλι του μέσα στον όχλο εφόσον απειλείται με αποκεφαλισμό. Κυρίως, την παθολογία του ότι καμιά κυβέρνηση δεν έχει το θάρρος να δυσαρεστήσει μερικούς προκειμένου να επιβάλει το σωστό και το δίκαιο.

    Σώτη Τριανταφύλλου

    (Ακούτε, παιδάκια, τι σας λέει η γιαγιά Σώτη; Αντί να ονειρεύεστε επαναστάσεις και εμφύλιους πολέμους που θα τσακίσουν το σύστημα που έκανε τη χώρα κακιά, στρωθείτε στη δουλειά. Να κάνετε τα μαθήματά σας και ν’ ακούτε τη γιαγιά Σώτη. Οχι επαναστατικές σκέψεις. Τα πέρασε για λίγο και η γιαγιά Σώτη στα νιάτα της, αλλά σύντομα κατάλαβε πως πρέπει να δουλέψουμε για τον εκσυγχρονισμό, την αξιοκρατία, το κέρδος, αυτή την κινητήρια δύναμη των κοινωνιών. Οι άξιοι θα πάνε μπροστά και θ’ αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Οι μίζεροι θα μείνουν στάσιμοι, αν όχι περιθωριοποιημένοι. Κι αν επιμένουν να μεταφέρουν τη μιζέρια τους στους δρόμους, ένα καλό μπερντάχι από τα ΜΑΤ θα τους συνεφέρει. Α, ας τις πει κάποιος/α της γιαγιάς, πως όταν οι νέοι μιλάνε για την «κακιά χώρα», δεν αναφέρονται συλλήβδην στους κατοίκους της, δεν αναφέρονται σ’ εκείνους που ανταλλάσσουν την εργασία τους με μέσα συντήρησης. Αναφέρονται στα καπιταλιστικά παράσιτα, στην αστική πολιτική και στα ΑΡΔάκια που έχουν αναλάβει εργολαβικά –με καλά συμβόλαια- την υπεράσπιση αυτού του συστήματος και τη συκοφάντηση κάθε ανατρεπτικής φωνής και πράξης. Kι αν η γιαγιά Σώτη προσποιηθεί ότι δεν ξέρει τι είναι τα ΑΡΔάκια, πείτε το της και ολογράφως: Αλήτες Ρουφιάνοι Δημοσιολόγοι)

  • Ο γκαϊλές* ενός πλασιέ νανογιλέκων

    16 Μαρ 2023, 12:44
    Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εγώ, όπως σίγουρα γνωρίζετε, είμαι καπιταλιστής και διαφημίζω την καπιταλιστική μου συνείδηση και την πίστη μου στην ικανότητα του καπιταλισμού να προωθεί τις κοινωνίες προς την πρόοδο. Ο καπιταλισμός όμως για να λειτουργεί θα πρέπει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Και ο ανταγωνισμός για να λειτουργεί πρέπει να μην υπάρχει στρέβλωση της αγοράς με διαφόρων ειδών τεχνάσματα. Δεν αναφέρομαι στο marketing και στη διαφήμιση, αναφέρομαι σε τεχνάσματα παραπλανητικά τα οποία τελικά νοθεύοντας τον ανταγωνισμό νοθεύουν την ίδια τη λειτουργία του συστήματος της οικονομίας.

    Αδωνις Γεωργιάδης

    («Χαιρετισμός Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Αδωνι Γεωργιάδη στην ψηφιακή εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με θέμα "Προστασία καταναλωτή: η σωστή ενημέρωση όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές"». Χρησιμοποιεί ο ΣΕΒ τους όρους «καπιταλιστές», «καπιταλισμός» και τα παράγωγά τους; Ποτέ των ποτών. Οι όροι που χρησιμοποιούν οι καπιταλιστές είναι ευφημιστικοί: «επιχειρείν», «επιχειρηματίες», «επιχειρηματικότητα», «επενδυτές», «αγορά», «οικονομία της αγοράς», «συντελεστές της παραγωγής» και τα παρόμοια. Ο ακροδεξιός τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανός-υπουργός Ανάπτυξης, όμως, έχει το δικό του... γκαϊλέ. Παριστάνει τον αντιμαρξιστή... διανοούμενο και θέλει να «τη λέει» στους μαρξιστές: χτυπάτε τον καπιταλισμό και τους καπιταλιστές εσείς; Περήφανος καπιταλιστής εγώ. Από την άλλη, αυτός, ένας τηλεπλασιέ νανογιλέκων, κολακεύεται να συμπεριλαμβάνει τον εαυτό του στους μεγάλους καπιταλιστές. Και να τους γλείφει σαν σκυλάκι του καναπέ. Οι μεγάλοι καπιταλιστές, από την άλλη, κατά κανόνα σιχαίνονται κάτι τέτοιους τύπους. Τους θεωρούν ελεεινούς. Ως πρακτικοί άνθρωποι, όμως, τους ανέχονται γιατί τους κάνουν τη δουλειά. Την πολύ βρόμικη δουλειά.

    * Γκαϊλές: τουρκικής προέλευσης λέξη που υποδηλώνει το ζόρι, την αγωνία, τον νταλκά, τη σκοτούρα, τη βαθιά επιθυμία που γίνεται βάρος)

  • Εμείς μιλάμε για ζωές, αυτοί μιλούν για ψήφους

    13 Μαρ 2023, 19:59
    Εδώ και πολύ καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει καλέσει κάθε δημοκρατικό πολίτη να μετατρέψει τη σωρευμένη οργή και απογοήτευσή του σε θετική πολιτική δράση. Μετά τα Τέμπη αυτό είναι ακόμη πιο δύσκολο και ταυτόχρονα ακόμη πιο επείγον. Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι, όπως λέει η τελευταία γραμμή άμυνας της ΝΔ. Γιατί η κοινωνία, η χώρα, τα παιδιά μας αξίζουν πολύ περισσότερα. Και κυρίως δικαιοσύνη.

    Ολγα Γεροβασίλη

    (Από τις στήλες του «Βήματος της Κυριακής» έστειλε το… κριτικό μήνυμα προς «κάθε δημοκρατικό πολίτη» το μεγαλοστέλεχος και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι δύσκολο να ανιχνεύσει κανείς το περιεχόμενο της «θετικής πολιτικής δράσης», που ζητούν οι συριζαίοι, αντί «της σωρευμένης οργής και απογοήτευσής». Αρκεί να πέσει στην κάλπη το μαγικό χαρτάκι με το όνομα «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ» πάνω-πάνω. Το μήνυμα είναι ευανάγνωστο: «Μαζευτείτε, μην αναλώνεστε σε διαμαρτυρίες, μην σκέφτεστε πώς θα κάνετε το σύστημα να πληρώσει, κατεβείτε στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως ψηφίστε ΣΥΡΙΖΑ». Για ποιο λόγο ΣΥΡΙΖΑ; «Γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι». Tέτοιο θράσος. Δικιά τους δεν ήταν η Δούρου που μετά τον πνιγμό τόσων ανθρώπων στη Μάνδρα έλεγε πως απλά της έκατσε η στραβή στη βάρδια της; Ο Τσίπρας δεν ήταν που έκανε τηλεοπτικό σόου στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής, ενώ γνώριζαν ήδη ότι στον Νέο Βουτζά και στο Μάτι υπάρχουν πολλοί νεκροί; Ο Τζανακόπουλος με τον Τόσκα δεν οργάνωσαν γκεμπελίστικο σόου, με τις φωτίτσες που άναβαν στον ψηφιακό πίνακα, για ν' αποδείξουν πως υπήρχε ευρύ σχέδιο εμπρησμών, γι' αυτό δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα καλύτερο στο Μάτι; Την υπουργό Προ Πο, Γεροβασίλη, που διαδέχτηκε τον Τόσκα, δεν επικαλούνταν ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής, που προσπαθούσε να εκβιάσει ωμά τον δικαστικό πραγματογνώμονα - αξιωματικό της Πυροσβεστικής, προκειμένου να κρύψει την αλήθεια για τις κυβερνητικές και κρατικές ευθύνες στο μαρτυρικό θάνατο τόσων ανθρώπων στο Μάτι και στον Νέο Βουτζά; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οργανώνοντας φιέστα Τσίπρα-Τζεντιλόνι στην Κέρκυρα; Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κορόιδευε τον κόσμο ότι φέρνει γρήγορα τρένα, ενώ γνώριζε πολύ καλά ότι η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν πολύ χειρότερη σε σχέση με τη δεκαετία του '60; Πρόκειται για γαϊδούρια. Αυτά τα κοινωνικά γαϊδούρια ενδιαφέρονται μόνο για τις ψήφους, την ώρα που ο ελληνικός λαός μιλάει για τις τόσες αδικοχαμένες ζωές και βγαίνει στο δρόμο κραυγάζοντας «οι ζωές μας μετράνε»)

Περισσότερα...
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Αφίσες















Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αρχείο Εφημερίδας
Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Εφετείο 17Ν

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

  • ΕΛΑ

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

  • Επικοινωνία

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

  • Όροι χρήσης

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

    Επαγγελματική ισοδυναμία σε κατόχους τίτλων κολλεγίων ακόμη και αν μέρος των σπουδών έγιναν σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών!

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo