Την ίδια στιγμή που κάποιοι διευθυντές σχολείων β/θμιας εκπαίδευσης της Α΄Αθήνας, όπως καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, απαγορεύουν την είσοδο, κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του σχολείου, σε συνδικαλιστές μέλη ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ, προκειμένου να ενημερώσουν συνδικαλιστικά τους συλλόγους διδασκόντων, επικαλούμενοι, άκουσον-άκουσον, εγκυκλίους που αναφέρονται σε απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των… δημοτικών εκλογών του 2006, μια άλλη καταγγελία φτάνει από την ΕΛΜΕ Ηρακλείου Κρήτης.
Αυτήν τη φορά οι διευθυντές, όπως καταγγέλλεται από την ΕΛΜΕ Ηρακλείου, εν αγνοία του συλλόγου διδασκόντων, με παρασκηνιακές συνεννοήσεις, με δόλιους τρόπους και αδιαφανείς διαδικασίες, προσπαθούν να μπάσουν τους αξιολογητές στην τάξη και να επιβάλουν την ατομική αξιολόγηση, σπάζοντας την απεργία-αποχή που έχει κηρύξει ο κλάδος των εκπαιδευτικών και στην οποία συμμετέχουν οι νεοδιόριστοι, οι οποίοι, τελώντας υπό ομηρία με την απειλή της μη μονιμοποίησής τους, χρησιμοποιούνται ως Δούρειος ίππος για να επιβάλει το υπουργείο την κατάπτυστη ατομική αξιολόγηση και να ολοκληρωθεί έτσι και αυτή η φάση της αντιδραστικής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης των α(χ)ρίστων.
Ασκώντας, λοιπόν, τρομοκρατία στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης-επιθεωρητές έρχονται σε μυστική συνεννόηση μαζί τους (διά ζώσης ή εξ αποστάσεως), μακριά από τα βλέμματα του συλλόγου διδασκόντων και προφανώς σε πλήρη γνώση του διευθυντή του σχολείου, ο οποίος αναλαμβάνει να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου ρουφιάνου.
Ο κατάπτυστος νόμος Κεραμέως για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, άρθρο 73, παράγ. 3 και 4) έχει φροντίσει να τους δώσει αυτό το παράθυρο-κερκόπορτα. Αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:
Αρθρο 73
- Το πεδίο «Α. Διδακτικό παιδαγωγικό έργο (Α1 Διδακτική γνωστικού αντικειμένου, και Α2 Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση τάξης)» αξιολογείται με βάση: α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης διδασκαλιών του εκπαιδευτικού, β) την παρατήρηση δύο (2) διδασκαλιών από κάθε αξιολογητή, γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια, στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρατήρηση και ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο εκπαιδευτικός στον ηλεκτρονικό φάκελό του, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 72.
- Κάθε παρατήρηση διδασκαλίας εκπαιδευτικού περιλαμβάνει τα εξής στάδια: α) Συνάντηση προετοιμασίας: Ο αξιολογητής, σε προγραμματισμένη συνάντηση διά ζώσης ή εξ αποστάσεως, συζητά με τον εκπαιδευτικό, προγραμματίζουν και προετοιμάζουν την παρακολούθηση της διδασκαλίας. Κατά τη συζήτηση αυτήν διευκρινίζονται πλήρως τα τυπικά θέματα, όπως η ώρα, μέρα, τάξη, μάθημα, καθώς και θέματα, όπως ιδιαίτερη εστίαση, συμπληρωματικά στοιχεία που μπορεί να ζητηθούν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να προτείνει μαθήματα και τάξεις. Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται και συνυπογράφονται από αξιολογούμενο και αξιολογητή. Το έγγραφο αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και αντίγραφό του εντάσσεται στον ηλεκτρονικό φάκελο του εκπαιδευτικού. β) Παρατήρηση διδασκαλίας: Ο αξιολογητής παρακολουθεί διακριτικά τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού, λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά κριτήρια και εστιάζοντας στα σημεία που έχουν συμφωνηθεί κατά τη συνάντηση προετοιμασίας, αξιοποιώντας ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο παρατήρησης, διαφορετικό κατά περίπτωση, αναλόγως του αν παρατηρητής είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ή ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης παιδαγωγικής ευθύνης και γ) Συζήτηση και αναστοχασμός: Ο αξιολογητής, αμέσως μετά τη διδασκαλία ή εντός δύο (2) ημερών από αυτή, σε οργανωμένη συνάντηση με τον εκπαιδευτικό συζητά επί του αναστοχασμού του εκπαιδευτικού σχετικά με τη διδασκαλία που παρακολούθησε, ζητά διευκρινίσεις και παρέχει ανατροφοδότηση ως προς τα θετικά σημεία που εντόπισε στη διδασκαλία του, τα σημεία που θεωρεί ότι χρήζουν προσοχής ή βελτίωσης, τις εναλλακτικές λύσεις σε ζητήματα που παρουσιάστηκαν και την πιθανή ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη ή επιμόρφωση.
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι ιδιαίτερα οι παλιοί εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, έχουν καθήκον να αγκαλιάσουν τους νεοδιόριστους, να τους πείσουν ότι η αλληλεγγύη και η συμπαράταξη είναι η δύναμη του αγώνα. Οσο οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί -παλιοί και νέοι- μαζικά και αποφασιστικά αντιμάχονται αυτήν την πολιτική, η Κεραμέως και οι επιθεωρητές της θα συναντούν μπροστά τους έναν αδιαπέραστο τοίχο.
Είναι επίσης αναμενόμενο ότι όσο δυναμική είναι αυτή η αντίσταση τόσο λυσσασμένη θα είναι και η αντίδραση της διοικητικής ιεραρχίας, η οποία με εντολές άνωθεν, θα επιστρατεύει κάθε «θεμιτό» και αθέμιτο τρόπο, προκειμένου να πετύχει τους στόχους που της έχουν τεθεί. Αλλως την περιμένει και η δική της… αξιολόγηση! Δεν είναι άσχετο αυτό που κάθε τόσο επικαλείται η υπουργός του βούρδουλα ότι το υπουργείο «προχωρά συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα».
Η μόνη απάντηση που μπορούν να δώσουν αυτήν τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί στις δόλιες επιθέσεις που δέχονται είναι η αποφασιστική και μαζική συμμετοχή στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Αυτή η μαζική και αποφασιστική συμμετοχή στον αγώνα θα καθορίσει και τις εξελίξεις και θα βάλει φραγμούς στους εκβιασμούς και τις επιδιώξεις της Κεραμέως και όλων των κολαούζων της.
Οσο για κείνους που ακόμα και σήμερα αμφιταλαντεύονται για τον υπονομευτικό ρόλο των διευθυντών των σχολικών μονάδων στον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση, ας διαβάσουν τι έγραφε η Κόντρα ένα χρόνο πριν: «Τρομοκρατία για την επιβολή της αξιολόγησης: Διευθυντές δούρειοι ίπποι».
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου
Στις δραματικές συνθήκες του μαύρου κοινωνικού σκηνικού από την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που δείχνει ως βασική αιτία, την εγκληματική πολιτική του συστήματος και των κυβερνήσεων του -οι νέοι… επιθεωρητές όχι μόνο δεν αναστέλλουν το αντιπαιδαγωγικό έργο τους, αλλά επιπλέον το εντείνουν, καλώντας επίμονα τους συναδέλφους να ενταχθούν στη διαδικασία της «επιθεώρησης», να αγνοήσουν δηλ τις αποφάσεις του σωματείου και της ομοσπονδίας τους και να συμμορφωθούν προς τα ..υποδείξεις της νέας τάξης.
Μάλιστα, οι νέοι επιθεωρητές φαίνονται καλά μυημένοι στη διαδικασία των παρασκηνιακών συνεννοήσεων, έτσι ώστε κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων και σαφώς εν γνώσει των διευθυντών και με τη στήριξη τους να ..μπαίνουν στην τάξη, για να ..εξετάσουν το συνάδελφο νεοδιόριστο, να τον βαθμολογήσουν(!) και τον ξαναστείλουν, ουσιαστικά, από άλλο δρόμο στην ελαστική απασχόληση, στην οποία βρισκόταν για 15-20 χρόνια(!).
Αυτό βέβαια το αντιδραστικό έργο της επιθεώρησης δεν αντέχει το φως του δημοκρατικού διαλόγου, της διαφάνειας και της επιχειρηματολογημένης αντιπαράθεσης και για το λόγο αυτό οι νέοι επιθεωρητές… επιλέγουν το παρασκήνιο και όχι το προσκήνιο, την κρυφή συνεννόηση με το δοκιμαζόμενο νεοδιόριστο και όχι την ανοιχτή και δημόσια τοποθέτηση που εγείρει ορθώς και δικαίως αντιρρήσεις, αντιστάσεις και καλά τεκμηριωμένα επιχειρήματα.
Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να δηλώνουν στο σύλλογο το λόγο της παρουσίας τους στο σχολείο, όπως οφείλουν. Το σχολείο είναι δημόσιο – και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του – πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων.
Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, καλούμε τους διευθυντές των σχολείων -που είτε συνεννοούνται κρυφά με τους επιθεωρητές, είτε παραπλανούν και δεν αποκαλύπτουν στα μέλη του συλλόγου τον πραγματικό λόγο της παρουσίας του επιθεωρητή στο σχολείο τους , να σεβαστούν τους θεμελιώδεις κανόνες της δημοκρατικής δεοντολογίας, διαφάνειας, ισοτιμίας και διαλόγου. Εχουν χρέος να ενημερώνουν τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων και το σωματείο, για κάθε γεγονός που συμβαίνει στο σχολείο και δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποκρύπτουν γεγονότα ή παραπλανούν τους συναδέλφους.
Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το αναπαλλοτροίωτο δικαίωμά μας στην ενημέρωση, αλλά και ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά αιτήματα και κατακτήσεις.
Στέλνουμε τους θερμούς και συναγωνιστικούς χαιρετισμούς μας σε όλους τους συναδέλφους που στηρίζουν τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ, που τιμούν και σέβονται τις αρχές της συλλογικότητας, της συναδελφικότητας και της ενότητας και προασπίζονται τα θεμελιώδη δικαιώματα της σταθερής και μόνιμης δουλειάς, της παιδαγωγικής ελευθερίας και εργασιακής δημοκρατίας.
Απευθυνόμαστε επίσης στις συναδέλφισσες και στους συναδέλφους νεοδιόριστους και τους καλούμε να ακούσουν τη φωνή του σωματείου και της ομοσπονδίας, που συμπυκνώνεται σε ένα μήνυμα: Η αξιολόγηση δεν κατοχυρώνει την οργανική θέση και μονιμότητα, αντιθέτως την ακυρώνει, είναι το μέσον, για να βρεθούν ξανά οι νεοδιόριστοι στην ελαστική απασχόληση, στην αναζήτηση ωρών διδασκαλίας, με ..κριτήριο …τη βαθμολόγηση(!) από τον κριτή-ελεγκτή, το νέο επιθεωρητή.
Επίσης, τους καλούμε να υπογράφουν, χωρίς καμία επιφύλαξη, τις δηλώσεις για την Απεργία-Αποχή και τους ενημερώνουμε ότι δεν επιβάλλονται κυρώσεις (μισθολογικές ή διοικητικές), λόγω της συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή. Για το λόγο αυτό, τους ζητούμε να κλείσουν τα αυτιά τους στις «σειρήνες της παραπλάνησης» από όπου και αν προέρχονται και να συμπαραταχθούν στον κοινό αγώνα για τη σταθερή και μόνιμη δουλειά, την οργανική θέση, την παιδαγωγική ελευθερία, την εργασιακή δημοκρατία και την αξιοπρεπή διαβίωση.
Να αντισταθούμε στο δόγμα «Νόμος και Τάξη», στον πειθαναγκασμό, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.
Νόμος είναι το ΔΙΚΙΟ μας και δύναμή μας η ΕΝΟΤΗΤΑ και ΠΑΛΗ μας.
Καμία Υποχώρηση-Καμία συμμόρφωση με το νέο αντιδραστικό καθεστώς του φόβου και του πειθαναγκασμού.
Ο Ενωτικός-Συλλογικός και Ανυποχώρητος Αγώνας είναι ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ για την κατοχύρωση και διεύρυνση των αιτημάτων και κατακτήσεών μας.
Ολοι στον αγώνα- όλοι στη Γενική Συνέλευση
Ολοι στην απεργία και το συλλαλητήριο στις 8 Μάρτη