Παρά το ρεζιλίκι που υπέστη το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (τΜΕΤ) του ΠΑΜΑΚ, με τη διενέργεια εξετάσεων διά ζώσης σε «πνευματικά κέντρα» εκκλησιών, εκεί που προσφέρεται ο καφές στις κηδείες και τα μνημόσυνα, μυαλό δεν έβαλε.
Οπως πληροφορούμαστε «πρόθυμοι» διδάσκοντες εξακολουθούν το ίδιο τροπάρι, οργανώνοντας εξετάσεις διά ζώσης σε ιδιωτικούς χώρους, τους οποίους ματαιώνουν σε πολλές περιπτώσεις οι φοιτητές με παρεμβάσεις τους, υλοποιώντας απόφαση της γενικής τους συνέλευσης.
Μετά τις εκκλησιές και τις αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής, το οποίο μάλιστα κερδοσκοπεί απροκάλυπτα εκμεταλλευόμενο καταστάσεις και την απεργοσπαστική τακτική διδασκόντων του Τμήματος (σ.σ. για την ειδίκευση του πιάνου, το Μέγαρο, απαίτησε από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης το ποσό των 2.000 ευρώ !, εξ ου και η εξέταση δεν έγινε και μεταφέρθηκε στον Σεπτέμβρη), εξετάσεις διενεργήθηκαν σε μάθημα της παραδοσιακής κατεύθυνσης και στις ειδικεύσεις κανονάκι και κρουστά σε ιδιωτικό χώρο και συγκεκριμένα σε στούντιο καθηγητή (!) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Σήμερα το πρωί, 22/2/24, ως χώρος εξετάσεων εκτός πανεπιστημιακού ιδρύματος, στις ειδικεύσεις σαξοφώνων, φλάουτων, κλαρινέτων, μουσικής δωματίου, επιλέχθηκε το ιδιωτικό «Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης»! Με παρέμβαση του Φοιτητικού Συλλόγου ΠΑΜΑΚ και του Συντονιστικού της Επιτροπής Κατάληψης η διαδικασία διακόπηκε στη μέση ενώ κάποιοι φοιτητές είχαν ήδη δώσει εξετάσεις.
Ως φαίνεται, το «πνευματικό κέντρο» της εκκλησίας του Αγ. Θεράποντα, είναι αγαπημένος προορισμός των καθηγητών για διενέργεια εξετάσεων με φυσική παρουσία (καθηγητές και φοιτητές παίρνουν ταυτόχρονα και τη θεία φώτιση). Οπως καταγγέλλουν φοιτητές, εξετάσεις σε αυτό, εκτός από αυτές στις 12/2/2024 στην παραδοσιακή μουσική, που ακυρώθηκαν λόγω της παρέμβασης των φοιτητών, ήταν προγραμματισμένες να γίνουν και για άλλο μάθημα, τις οποίες, όμως, η καθηγήτρια ακύρωσε μόλις πληροφορήθηκε ότι θα γίνει παρέμβαση των φοιτητών και τις πραγματοποίησε τελικά διαδικτυακά.
Σημειώνουμε ότι ο «φετφάς» Πιερρακάκη και Ζώρα προς τους Πρυτάνεις αφορούσε μόνο την τηλε-εξεταστική για να λειτουργήσει αυτή ως απεργοσπαστικός μηχανισμός κατά των καταλήψεων. Η ανεύρεση χώρων εκτός ΠΑΜΑΚ ήταν επινόηση του Πανεπιστήμιου. Ζητήθηκε, δηλαδή, από τους ίδιους τους διδάσκοντες του Τμήματος να βρουν χώρους για να γίνουν σώνει και καλά οι εξετάσεις που δεν μπορούσαν να γίνουν με εξ αποστάσεως μεθόδους. Ετσι Πανεπιστήμιο και διδάσκοντες δεν σεβάστηκαν τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των φοιτητών, που πάρθηκαν με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες σε μαζικές γενικές συνελεύσεις.
Οι φοιτητές καταγγέλλουν πως το να δίνονται μαθήματα σε εξω-πανεπιστημιακούς χώρους συνιστά υποκατάσταση του φυσικού και δημόσιου χώρου της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Δημόσιο Δωρεάν Πανεπιστήμιο, για την υπεράσπιση του οποίου παλεύουν εδώ και 7 εβδομάδες.
Θυμίζουμε ότι η διοίκηση του τΜΕΤ, με το Πρωτόκολλο διεξαγωγής εξετάσεων εξ αποστάσεως και με εναλλακτικές μεθόδους εξέτασης (αποφασίστηκε στην 14η Συνέλευση του Τμήματος στις 09/02/2024), προσπάθησε να νομιμοποιήσει το ρεζιλίκι διεξαγωγής των εξετάσεων σε αίθουσες εκτός πανεπιστημιακών χώρων.
Το Πρωτόκολλο, με το οποίο η διοίκηση του τΜΕΤ φροντίζει «να θεσπίσει ένα εργαλείο διενέργειας εξετάσεων, που θα ενσωματωθεί στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του τμήματος, ώστε να εφαρμόζεται κάθε φορά που οι εξετάσεις δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν ομαλά, επομένως και σε περιόδους κατάληψης», κατήγγειλαν τόσο ο Σύλλογος Φοιτητών του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, όσο και ο Σύλλογος Φοιτητών ΠΑΜΑΚ.
Παρά τις ίντριγκες και τις απεργοσπαστικές πρακτικές διοίκησης και «πρόθυμων» καθηγητών, οι φοιτητές συνεχίζουν ανυποχώρητα τον αγώνα τους.
Χθες, 21/2/2024, στη συνέλευση του ΣΦ ΠΑΜΑΚ υπερψηφίστηκε το Ανοιχτό Πλαίσιο της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης και αποφασίστηκε η συνέχιση της κατάληψης μέχρι τις 27/2/24 και νέα συνέλευση στις 27/2/24.
Αύριο δε, 23/2, ο ΣΦ τΜΕΤ καλεί σε Εκτακτη Γενική Συνέλευση τους διδάσκοντες του τμήματος.
Παραθέτουμε την ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης (4/2/2024) του Συλλόγου Φοιτητών του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, καθώς και το Ανοιχτό Πλαίσιο Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης.
Ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης (4/2/2024) του Συλλόγου Φοιτητών του τΜΕΤ
Ως Σύλλογος Φοιτητών του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης καταγγέλλουμε την πρόσφατη απόφαση της Συγκλήτου για τη διενέργεια εξετάσεων εν μέσω κατάληψης, την οποία ακολούθησε και το ΜΕΤ χωρίς καν να προηγηθεί Συνέλευση Τμήματος, ώστε να τοποθετηθούν τα μέλη της καθώς και οι εκπρόσωποι φοιτητών.
Η απόφαση αυτή άλλωστε ακυρώνει στην πράξη την απόφαση του Ενιαίου ΣΦ ΠΑΜΑΚ, αλλά και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών απέναντι στο εξαγγελόμενο αντεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Πιερρακάκη περί ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας, στο σύνολό τους. Αντιθέτως, ζητάμε να προγραμματιστεί εμβόλιμη εξεταστική κατά τις αρχές του εαρινού εξαμήνου ή και αργότερα, όπως έχει ήδη παρόμοια αποφασιστεί και από άλλα Ιδρύματα και Πανεπιστημιακά τμήματα της επικράτειας.
Οι πρόσφατες υπουργικές μεθοδεύσεις καταργούν de facto το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, εξωθούν τα Ιδρύματα σε διαδικασίες κατά περιπτώσεις αντιεπιστημονικές, άδικες ή ακόμα και αντισυνταγματικές και σε κάθε περίπτωση υποβαθμιστικές του εγνωσμένου κύρους τους, ενώ έρχονται για να εκβιάσουν τους αγώνες φοιτητών και καθηγητών ενάντια στην επιδιωκόμενη επίθεση στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση (υπάρχουν άλλωστε πλήθος ΕΣΔΕΠ, καθώς και η ΠΟΣΔΕΠ που έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις).
Τον δε ακραίο της παρεμβατισμό επέδειξε στο μέγιστο για άλλη μια φορά η εκτελεστική εξουσία, με την αποστολή καθοδηγητικού εγγράφου μέσω ΓΓΑΕ στο Πανεπιστήμιο Πατρών, επιπλέον της σχετικής εγκυκλίου, τονίζοντας για άλλη μια φορά την «υποχρεωτικότητα» (sic) της «συμμόρφωσης» των Συγκλήτων στην προηγούμενη οδηγία. Υπενθυμίζουμε ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών αντιτάχθηκε στην εφαρμογή διαδικτυακών μέσων εξέτασης των φοιτητών.
Ταυτόχρονα και κυριότερα, καλούμε τους διδάσκοντές μας, το Σύλλογο μελών ΔΕΠ αλλά και τη Συνέλευση του τμήματος ΜΕΤ να στηρίξει έμπρακτα τις φοιτητικές κινητοποιήσεις που ως σκοπό έχουν την υπεράσπιση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ένα κεκτημένο του οποίου η απώλεια μακροπρόθεσμα θα βλάψει τόσο τους μελλοντικούς φοιτητές και απόφοιτους, όσο και τους διδάσκοντες, αλλά και συνεκδοχικά την κοινωνία ευρύτερα, ακόμα όμως και την προάσπιση του ίδιου του Συντάγματος της Ελληνικής Πολιτείας το οποίο πρόκειται να παραβιαστεί κατάφορα.