Για τις «συνεργασίες» ελληνικών δημόσιων ΑΕΙ με αμερικάνικα πανεπιστήμια, που αποτελούν τον έμμεσο δρόμο για τη λειτουργία οιονεί ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας έχουμε γράψει αναλυτικά εδώ και εδώ. Οι φιέστες με τον Μητσοτάκη και την Κεραμέως και η βόλτα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όπου εδρεύει ο πρόθυμος πρύτανης Παπαϊωάννου, δεν κρίθηκαν αρκετές. Οι «αμερικανοί φίλοι μας» έπρεπε να δεχτούν την ύψιστη κρατική τιμή, που σύμφωνα με το πρωτόκολλο αποδίδεται από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Κι όχι μια τυπική επίσκεψη για να βγουν φωτογραφίες, αλλά ολόκληρη δεξίωση!
Ναι έγινε και αυτό. Η πιστή θεραπαινίδα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής του Μητσοτάκη, Κατερίνα Σακελλαροπούλου παρέθεσε χθες δεξίωση «με την ευκαιρία της επίσκεψης στην Ελλάδα εκπροσώπων Αμερικανικών Πανεπιστημίων στο πλαίσιο της Συνόδου “Φάρος 2022: Συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης“».
Εκφώνησε και λογύδριο αντάξιο της αμερικανοδουλείας που αποτελεί την κορωνίδα της ιδεολογίας της ελληνικής αστικής τάξης. Θαυμάστε εισαγωγή:
«Με μεγάλη μου χαρά καλωσορίζω στο Προεδρικό Μέγαρο μία τόσο διακεκριμένη αντιπροσωπεία. Το Pharos Summit αποτελεί έναν ισχυρό συμβολισμό για τις σχέσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας. Τα δύο έθνη μας συνδέονται με στενούς πολιτιστικούς και ιστορικούς δεσμούς. Τα θεμέλια της αμερικανικής δημοκρατίας ανατρέχουν στην αθηναϊκή δημοκρατία, η οποία ήταν πηγή έμπνευσης για το όραμα που ενσαρκώνεται στα Federalist Papers. Την ίδια στιγμή, οι ελληνικές κοινότητες στις ΗΠΑ είναι μεταξύ των πιο σημαντικών της ελληνικής διασποράς ανά τον κόσμο»!
Και μετά ανοιχτή υποστήριξη στη νεοφιλελεύθερη πολιτική Μητσοτάκη-Κεραμέως:
«Οι Ελληνες προσδίδουν ιδιαίτερη αξία στην εκπαίδευση, των πανεπιστημίων μη εξαιρουμένων, τα οποία παραδοσιακά θεωρούνται ως ένας κρίσιμος παράγοντας κοινωνικής κινητικότητας και ανάπτυξης. Εξερευνώντας τα, θα αντιληφθείτε την υψηλή ποιότητα του ακαδημαϊκού προσωπικού, το ταλέντο και την έμπνευση της νέας γενιάς φοιτητών. Οι συνέργειες που αναπτύσσετε διαθέτουν μία μεγάλη δυναμική για αλλαγές. Αυτή η διατλαντική γέφυρα αποτελεί μία μείζονα εκπαιδευτική πρόκληση για τα ελληνικά πανεπιστήμια και βελτιώνει κατά πολύ τη διεθνή τους εικόνα. Η διάδραση μεταξύ Αμερικανών και Ελλήνων καθηγητών, φοιτητών και ερευνητών αποσκοπεί στη διεύρυνση και εμβάθυνση του επιστημονικού διαλόγου μεταξύ των δύο χωρών, προκειμένου να συμβάλει στην ακαδημαϊκή καινοτομία και σε αντίστοιχα επιτεύγματα, καθώς και στην αύξηση της κινητικότητας των σπουδαστών και του προσωπικού και στην εισαγωγή νέων προγραμμάτων και πτυχίων. (…)
Το να γίνει η Ελλάδα ένας εκπαιδευτικός κόμβος, ελκυστικός για τους καθηγητές ανά τον κόσμο, εξαρτάται κυρίως από τις στρατηγικές συνέργειες με τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου. Νέες και ρηξικέλευθες εκπαιδευτικές προοπτικές και ευκαιρίες αναδεικνύονται διαμέσου της μοναδικής αξίας των διεθνικών συνεργασιών και των διαπροσωπικών δεσμών»!
Να θυμίσουμε τι είxε πει όλο χαρά η Κεραμέως: «Και ο πρόεδρος του Columbia ανακοίνωσε ότι ανοίγει στην Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, σαν παράρτημα. Εκεί, επειδή υπάρχει το άρθρο 16, και δεν μπορεί να απονείμει τίτλους είναι θέμα συντάγματος και πρέπει να αλλάξει αυτό κάποια στιγμή, θεσπίζει όμως μία δομή εκπαίδευσης που θα έρχονται καθηγητές από το Columbia, θα κάνουν διαλέξεις και σεμινάρια μαζί με τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Η χώρα μας να γίνει φάρος εκπαίδευσης».
Δικαίωσε για άλλη μια φορά τον τίτλο της υπουργού Ιδιωτικής Παιδείας, εκφράζοντας την ευχή να καταργηθεί επιτέλους και στην Ελλάδα το άρθρο 16 του Συντάγματος, που απαγορεύει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, ώστε «δομές» τέτοιου είδους, σαν το «παράρτημα» του Columbia, να μπορούν να απονέμουν και τίτλους πανεπιστημιακών σπουδών και όχι μόνο πιστοποιήσεις.
Πώς το είχε πει ο μέντοράς της Μητσοτάκης, εξηγώντας τα νομοθετικά μέτρα της κυβέρνησης και τις «συνεργασίες» που προωθούνται πάνω σε αυτό το έδαφος με τα αμερικανικά πανεπιστήμια; «Επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη ιδιωτικά πανεπιστήμια, καθώς το Σύνταγμα της χώρας εξακολουθεί να απαγορεύει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων»…
Η Σακελλαροπούλου βάζει πλάτη στη βήμα-βήμα κατεδάφιση της δημόσιας Παιδείας, που έχει επιλεγεί ως τακτική, επειδή δεν κατέστη δυνατόν, σε αυτή τη φάση, να καταργηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος, που μπαίνει εμπόδιο στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Βάζει πλάτη για να δημιουργηθεί εύφορο έδαφος, ώστε όταν ανοίξει ξανά διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, το άρθρο 16 να καταπέσει σαν ώριμο φρούτο.