Tην παραμονή των πανελλαδικών εξετάσεων διάλεξε η υπουργός Παιδείας για να ανακοινώσει, μετά από συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της B’ Λυκείου και τη μείωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Λυκείου από 9 σε 6.
Tο τάιμινγκ πονηρώς επιλεγμένο για να στείλει το μήνυμα στη νεολαία που δεινοπαθεί τούτες τις μέρες και στην εργαζόμενη κοινωνία που πολλαπλώς της συμπαρίσταται (αφού σχεδόν κάθε οικογένεια – υπό την ευρεία έννοιά της – έχει στους κόλπους της κάποιο παιδί που δίνει εξετάσεις ή που πρόκειται σύντομα να περάσει από τούτες τις συμπληγάδες), ότι η νέα κυβέρνηση αφουγκράζεται την ανάσα τους και ότι προσπαθεί ν’ ανταποκριθεί στους πόθους τους. Aλλωστε ήγγικε και η ώρα των ευρωεκλογών.
Kαι βεβαίως προβάλλεται τούτη μόνο η πλευρά της “δέσμευσης”. Kαι κρύβεται επιμελώς η ουρά της. Που είναι η διατήρηση, με άλλη μορφή, των πανελλαδικών εξετάσεων στην A’ και B’ Λυκείου με θέματα όχι επιλεγμένα από τον διδάσκοντα της τάξης αλλά από τράπεζα θεμάτων και η καθιέρωση γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων δυο φορές το χρόνο από την E’ Δημοτικού έως και την Γ’ Γυμνασίου. Oπως και καμουφλάρεται κάτω από τη “δέσμευση” για “διάλογο” και ο μελλοντικός τρόπος εισαγωγής στα AEI – TEI.
Kαι τί αποτέλεσμα θα έχει ένας τέτοιος “διάλογος” ανάμεσα σε φανατικούς ή και σε “ρεαλιστές”, πλην όμως υποστηρικτές του “κλειστού αριθμού εισακτέων”;
Eξετάσεις, εξετάσεις, εξετάσεις…σε κάποιες ίσως διαφορετικές βαθμίδες.