Από την ημέρα που δόθηκε στη «Διαβούλευση» το σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, ο Πιερρακάκης περιδιαβαίνει τα κανάλια για να διαφημίσει το πόνημά του. Κάνει μονόλογο, σε προστατευμένο περιβάλλον, χωρίς αντίλογο, επειδή οι δημοσιογράφοι -τρομάρα τους- έχουν αναλάβει ουσιαστικά το ρόλο της «γλάστρας» είτε επειδή είναι ανίδεοι και δεν κάνουν στοιχειώδη προετοιμασία στην καλύτερη περίπτωση είτε επειδή έχουν συνειδητά στρατευθεί στην υπεράσπιση της κυβερνητικής προπαγάνδας -και αυτοί οι τελευταίοι αποτελούν και την πλειοψηφία.
Θεωρεί ο Πιερρακάκης ότι με την οπερέτα της «Διαβούλευσης» θα δώσει στο έκτρωμά του τη νομιμοφάνεια του «διαλόγου» πριν ο κυβερνητικός λόχος προχωρήσει στην ψήφισή του.
Και αυτή, όμως, η ασφυκτικά περιορισμένη «Διαβούλευση», των μόλις 10 ημερών, αποτελεί Βατερλό για τον υπουργό Παιδείας και βεβαίως για τον Μητσοτάκη που είναι και ο ενορχηστρωτής της κατεδάφισης του άρθρου 16 και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων θεωρεί αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο, ενώ οι μετρημένοι υποστηρικτές των ιδιωτικών πανεπιστημίων τά ΄χουν βάλει κυρίως με το πυροτέχνημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής γιατί θέλουν, λέει, να μην ταλαιπωρηθούν τα παιδιά τους συμμετέχοντας στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά αφού έχουν τον «παρά» να μπορούν να σπουδάσουν σε όποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο επιθυμούν.
Εμείς υπογραμμίσαμε από την αρχή (ήδη από την παρουσίαση των αξόνων στη συνέντευξη Τύπου) ότι η «προϋπόθεση» της ΕΒΕ είναι απλώς ένα δημαγωγικό πυροτέχνημα, που στη συνέχεια ο Πιερρακάκης θα αναγκαστεί να το πάρει πίσω όταν θα βγουν τα «μαχαίρια» από τα ιδιωτικά μαγαζιά των εμπόρων της γνώσης και από την ΕΕ γιατί «νοθεύεται ο ανταγωνισμός». Και μέσα σε μια ημέρα επιβεβαιωθήκαμε με την εξαίρεση, που απολύτως συνειδητά έβαλε ο Πιερρακάκης στο νομοσχέδιο, να μην ισχύει δηλαδή η ΕΒΕ για την είσοδο στα ιδιωτικά ΑΕΙ για τους απόφοιτους των Λυκείων πριν το 2021. Δημιούργησε έτσι την πρώτη βάση για να ακυρωθεί στο επόμενο στάδιο -ίσως και με την κατάθεση του νομοσχέδιου στη Βουλή- η ΕΒΕ για το σύνολο των ενδιαφερόμενων να γραφτούν σε κάποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο.
Διότι σίγουρα θα υπάρξουν προσφυγές, επειδή δημιουργούνται ζητήματα διαφορετικής αντιμετώπισης υποψηφίων, ζητήματα ισονομίας των πολιτών, πέρα από το γεγονός ότι με βάση και το ισχύον ευρωπαϊκό πλαίσιο (Γενική Συμφωνία για τις Συναλλαγές στον τομέα των Υπηρεσιών (GATS), απόφαση 66/18 του ΔΕΕ), με το οποίο η εκπαίδευση θεωρείται «υπηρεσία» και ως τέτοια εντάσσεται στις προβλέψεις και αρμοδιότητες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΥ)!, θα υπάρξει παρέμβαση από την ΕΕ γιατί «νοθεύεται ο ανταγωνισμός», γιατί η Ελλάδα «τροποποιεί τους όρους ανταγωνισμού υπέρ των υπηρεσιών ή φορέων παροχής υπηρεσιών της, σε σύγκριση με παρεμφερείς υπηρεσίες ή φορείς παροχής υπηρεσιών οποιουδήποτε άλλου μέλους».
Και πάλι, όμως, με την επιλογή της ΕΒΕ για προπαγανδιστικούς λόγους, ο Πιερρακάκης έπεσε έξω. Γιατί όλοι άρχισαν να τον σφυροκοπούν ότι για να μπει κάποιος στην Ιατρική του Δημόσιου Πανεπιστήμιου απαιτούνται 19.000 μόρια, ενώ για να μπει στην ιδιωτική Ιατρική χρειάζονται μόλις 9.000 μόρια! Και αν είναι για την Ιατρική της Λευκωσίας που ετοιμάζεται να ιδρύσει εδώ παράρτημα πρέπει να «σκάσει» και 120.000 ευρώ για δίδακτρα.
Ηδη από τις 18/01/2024 γνωστοποιήθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η συγκέντρωση με την οποία η επιχείρηση HELLENIC HEALTHCARE HOLDING 3 (CYPRUS) LIMITED του ομίλου Hellenic Healthcare Group και ο Οργανισμός ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία Π. Λ. Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, του ομίλου EDEX – Educational Excellence Corporation Limited, ιδρύουν από κοινού επιχείρηση με την επωνυμία University of Nicosia Greece Branch Medical Limited ή UNGBM Limited. Δηλαδή την πρώτη ιδιωτική Ιατρική-παράρτημα του Πανεπιστήμιου Λευκωσίας.
Η «βιασύνη» του Πρύτανη του ΕΚΠΑ
Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που έδωσε ο Πιερρακάκης για να ολοκληρωθεί η «διαβούλευση» ενεργοποίησαν και τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, που απαίτησε μέσα στο Σαββατοκύριακο να συνεδριάσουν τα όργανα των Συλλόγων και να του στείλουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους επί του νομοσχεδίου των 205 άρθρων ως την Τρίτη 13/2 (η αρχική εντολή ήταν για την Δευτέρα 12/2)!
Η ενέργεια αυτή, πέρα από το ότι είναι παρακολούθημα του πλαισίου που έβαλε ο Πιερρακάκης, υποδηλώνει υποταγή στις διαδικασίες που θέτει ο υπουργός, παραίτηση από κάθε αντίδραση στο δρόμο και πάνω απ’ όλα καμιά πίστη στον αγώνα που δίνουν οι φοιτητές -που είναι και η βασική δύναμη πυρός που μπορεί να ανατρέψει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης- στο πλευρό των οποίων οφείλουν να συστρατευθούν δυναμικά και με πράξεις και οι πανεπιστημιακοί.
Το ηλεκτρονικό μήνυμα του Πρύτανη
Προς :
Μέλη Συγκλήτου, Μέλη
Συμβουλίου Διοίκησης, Αντιπρυτάνεις, Μέλη
ΔΕΠ, Διοικητικό προσωπικό, Μέλη Ε.Τ.Ε.Π.,
Ε.ΔΙ.Π., Ε.Ε.Π., Συλλόγους φοιτητών και
Προσωπικού, Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π.
Σε συνέχεια του σημερινού ηλεκτρονικού μας μηνύματος, σας ενημερώνουμε ότι δίδεται παράταση στην προθεσμία αποστολής των σχολίων, παρατηρήσεων και προτάσεών σας επί του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου μέχρι την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου και ώρα 20.00.
Η κατάθεση των ανωτέρω, θα γίνει με χρήση διαμορφωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα σας γνωστοποιηθεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024.
Ο Πρύτανης
Γεράσιμος Σιάσος
Καθηγητής Καρδιολογίας
Στο πλευρό των φοιτητών
Στο πλευρό των φοιτητών που δηλώνουν ανυποχώρητοι τάσσεται και ο Σύλλογος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ Παντείου Πανεπιστημίου.
- Απόφαση ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΕΠ ΓΠΑ
Το ΔΣ του συλλόγου ΔΕΠ, με βάση και τις προηγούμενες αποφάσεις και τοποθετήσεις του σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γενικότερα και στο ΓΠΑ ειδικότερα, στηρίζει την ομόφωνη απόφαση του 16ου συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ για προκήρυξη κυλιόμενων στάσεων εργασίας και για 24ωρη απεργία στις 8/2/2024, προς υπεράσπιση της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας και του Αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ.
- Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου Μελών ΔΕΠ Παντείου Πανεπιστημίου
Υπενθυμίζοντας ότι:
- Το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος κατοχυρώνει ρητά την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελευθερία διδασκαλίας ορίζοντας ότι “Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα”
- Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 16 τα πανεπιστήμια διαθέτουν “πλήρη αυτοδιοίκηση”
- Το άρθρο 16 παρ. 6 ξεκαθαρίζει ότι “οι καθηγητές των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί” και όχι υπάλληλοι, ότι επιτελούν “δημόσιο λειτούργημα”
- Η παρ. 5 του άρθρου 16 ρητά ξεκαθαρίζει ότι “Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση” και η παρ. 8 εδ. Β του άρθρου 16 ορίζει πως “Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται”,
Θεωρώντας την παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος μείζον ζήτημα δημοκρατίας και στηρίζοντας τις σχετικές ομόφωνες αποφάσεις του Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ,
- Eκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ παραβιάζοντας κυνικά το άρθρο 16 του Συντάγματος.
- Διατυπώνει την κάθετη αντίθεσή της στην παράνομη και αντισυνταγματική κυβερνητική παρέμβαση να επιβάλλει διαβλητές διαδικτυακές εξετάσεις.
- Ζητά από τα Τμήματα να συνταχθούν με τις ομόφωνες αποφάσεις της ΠΟΣΔΕΠ και να μην επιτρέψουν έωλες διαδικτυακές εξετάσεις που επιπλέον υπονομεύουν τον αγώνα του φοιτητικού συλλόγου.
- Δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον αγώνα ενάντια στην απαξίωση του δημόσιου πανεπιστήμιου και ότι τάσσεται σθεναρά υπέρ της προάσπισης του δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού χαρακτήρα του, σε συντονισμό με τους φοιτητικούς και άλλους συλλόγους.
- Ζητά από τη Σύγκλητο να ανταποκριθεί στο εδώ και καιρό αίτημα του συλλόγου να τοποθετηθεί ενάντια στην παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος και στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και της ζητά να παρουσιάσει δημόσια τα στοιχεία που αφορούν την διαχρονική υποχρηματοδότηση του πανεπιστημίου μας.
- ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ να υιοθετήσει την πρόταση του ΔΣ για προκήρυξη απεργίας στις 14, 15 και 16 Φεβρουαρίου.
Η Γενική Συνέλευση θα συνέλθει εκ νέου στις 13 ή 14 Φεβρουραρίου για επαναξιολόγηση των δεδομένων.