Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ο γκροτέσκος πολιτικός κλόουν για τις βρόμικες δουλειές του Μητσοτάκη
  • Ο Χλύκας που πάει με όλα (και με όλους)
  • Τις θέλουν τις κλωτσιές τους τα σιωναζίδια
  • Ειδική Αγωγή: Οι ανάγκες των παιδιών λογίζονται ως κόστος
  • Σαν σήμερα 31 Ιούλη
  • Ο Μητσοτάκης σε ρόλο κλεφτοκοτά ενώπιον επαρχιακού Ειρηνοδικείου τη δεκαετία του ’50
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Η Ενωση Ελλήνων Χημικών αποκαθηλώνει τα πολυδιαφημισμένα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
Παιδεία

Η Ενωση Ελλήνων Χημικών αποκαθηλώνει τα πολυδιαφημισμένα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr15 Μαρ 2022, 17:44

Με πολλά ταρατατζούμ, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία, λέει, αναμορφώθηκαν μετά από 20 χρόνια. Η μελέτη της Ενωσης των Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) πάνω στα αναλυτικά προγράμματα που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο-μάθημα της Χημείας κάνει σκόνη τις διθυραμβικές ανακοινώσεις της Κεραμέως και αποκαθηλώνει και αυτό το νέο «επίτευγμα» του ΙΕΠ-υπουργείου Παιδείας.

Ανεξάρτητα από τη συντεχνιακή λογική που διέπει τέτοιου είδους επιστημονικές ενώσεις και από απόψεις π.χ. ότι τα μαθήματα πρέπει να εξετάζονται για να έχουν το ενδιαφέρον των μαθητών, που είναι αποτέλεσμα αποδοχής γενικότερα του αστικού σχολείου, η τεχνική μελέτη της ΕΕΧ πάνω στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για το μάθημα της Χημείας είναι αποκαλυπτική.

Στη μελέτη της, η ΕΕΧ αναφέρει εισαγωγικά ότι «δυστυχώς, για άλλη μια φορά το ΙΕΠ, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, απέκλεισαν την εκπροσώπηση της ΕΕΧ στις Επιτροπές των ΑΠΣΧ και δεν ζήτησαν καν να γνωμοδοτήσει ως η αρμόδια Επιστημονική Ενωση πριν να ανακοινωθούν τα ΑΠ, ώστε να αποφευχθεί η επένδυση σε αναποτελεσματικές προτάσεις οι οποίες δεν έχουν επαφή με την σχολική πραγματικότητα, δεν αναβαθμίζουν και δεν εκσυγχρονίζουν την εκπαίδευση και περιορίζονται κυρίως σε εντυπωσιακούς τίτλους».

Σημειώνει επίσης τα εξής: «Μετά από δύο χρόνια ενοποιημένης μελέτης του Φυσικού κόσμου στο Δημοτικό, η επαφή με την Χημεία διακόπτεται βίαια στην Α Γυμνασίου, στην οποία η Χημεία είναι το μοναδικό αντικείμενο από τις Φυσικές Επιστήμες το οποίο δεν διδάσκεται. Στην Β και στην Γ Γυμνασίου, η Χημεία αποτελεί μονόωρο μάθημα με αποτέλεσμα την ελλιπέστατη διδασκαλία της και την εν πράξει αναίρεση του εργαστηριακού χαρακτήρα του μαθήματος. Οι συνέπειες είναι ανυπολόγιστες για τον μελλοντικό πολίτη, ο οποίος δεν έχει καλλιεργήσει τα εργαλεία για την αντίληψη του Φυσικού Κόσμου και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης…».

Η μη ολιστική προσέγγιση της γνώσης, η αποσπασματικότητα στον τρόπο παρουσίασης, η ασυνέχεια στις γνώσεις μεταξύ των τάξεων και των βαθμίδων εκπαίδευσης, ο βομβαρδισμός πληροφοριών πολλές φορές ασύνδετων, οι αλληλοεπικαλύψεις, η αποστεωμένη διδασκαλία, η μη σύνδεση με το πείραμα (ειδικά στις φυσικές επιστήμες), η ανυπαρξία ή τα ελλιπέστατα εργαστήρια, η έμφαση στην παπαγαλία και την εξετασιοκεντρική προσέγγιση, κ.λπ. είναι γνωστές παθογένειες του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος που, μαζί με τις αντιδραστικές θεωρίες-ιδεοληψίες της αστικής τάξης, στόχο έχουν τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων χωρίς ολόπλευρη μόρφωση, ανθρώπων-μερικών εργαλείων, εξαρτημάτων του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής.

Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, η επισήμανση της ΕΕΧ ότι δεν υπάρχει ενοποίηση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (Φυσική- Χημεία- Βιολογία) στο Γυμνάσιο, την οποία και προτείνει.

Προτείνει επίσης την «αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 1 σε 2 σε κάθε τάξη, ώστε η διδασκαλία της Χημείας να είναι εφικτή και αποτελεσματική ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί» (σ.σ. σε αντίθεση με τα γνωστικά αντικείμενα των θετικών επιστημών, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υλιστική προσέγγιση του κόσμου και την κριτική σκέψη, η ορθόδοξη κατήχηση μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών επιβάλλεται σε όλες τις τάξεις μέχρι και τη Γ΄Λυκείου).

Ειδικά για το προτεινόμενο ΑΠΣΧ 2020-2022, η ΕΕΧ σημειώνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • «Δεν φέρει καμία αλλαγή φιλοσοφίας στην προσέγγιση της ύλης και οπωσδήποτε δεν χαρακτηρίζεται από καινοτομία» (εμφανίζονται ως καινοτομίες η εισαγωγή εννοιών που ήδη υπάρχουν στο ΑΠΣΧ του 1998 ή του 2014 και σε κάποιες περιπτώσεις στο ΑΠΣΧ του 1983).
  • «Είναι άτολμο, καθώς ακόμη και η αναδιάταξη των αντικειμένων δεν ακολουθεί την λογική σειρά της συνέχειας από την Β Λυκείου».
  • «Συσσωρεύει αντικείμενα που δεν εξυπηρετούν τον στόχο της συγκρότησης χημικής σκέψης ούτε στην Γενική Παιδεία, ούτε στην Κατεύθυνση και κυρίως δεν υπάρχουν στην διεθνή σχολική βιβλιογραφία».
  • «Χαρακτηρίζονται από ανούσιο βερμπαλισμό. Περιγράφεται μία φιλόδοξη ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΚΟΠΟΘΕΣΙΑ σε επίπεδο γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και αξιών και τελικά στάσεων και συμπεριφορών προς την κοινωνία, αλλά τα ΑΠΣΧ, ιδίως του Λυκείου, πολύ μικρή σχέση έχουν με τους σκοπούς του προγράμματος».
  • «Γίνεται συχνή αναφορά από τους συντάκτες τόσο στην ‘’διερευνητική’’ όσο και στην ‘’συνεργατική μέθοδο’’, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, (σ.σ. απαιτούν εργαστήρια, πειραματικές μεθόδους, αναλυτικοσυνθετική σκέψη και μέθοδο, μη ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών για βαθμοθηρία και διακρίσεις, κ.λπ. θα συμπληρώναμε εμείς)… Για να εφαρμοστούν αυτές οι μέθοδοι διδασκαλίας θα πρέπει να γίνει δραστική μείωση της ύλης, ώστε να εξετάζεται σε βάθος με στόχο την βαθιά κατανόηση από τους μαθητές, γεγονός που είναι ασύμβατο με τα συγκεκριμένα ΑΠΣΧ τα οποία χαρακτηρίζονται από υπερβολικά μεγάλο αριθμό εξεταζόμενων θεμάτων».

Για το Γυμνάσιο

  1. «Τα προβλεπόμενα στα ΑΠΣΧ είναι αδύνατον να διδαχθούν, όχι με τις προτεινόμενες μεθόδους, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, αλλά ούτε καν ως τίτλοι μαθημάτων. Ενδεικτικά στο κεφάλαιο 2 της Β Γυμνασίου με τίτλο: ‘’Το εργαστήριο της Χημείας’’ προβλέπεται η υλοποίηση 11 στόχων σε 2 διδακτικές ώρες. Απαιτείται η άμεση περικοπή και η αναδιάταξη αντικειμένων, ώστε να διδαχθούν τουλάχιστον οι απολύτως αναγκαίες έννοιες, όπως τα ‘’ΟΞΕΑ -ΒΑΣΕΙΣ -ΑΛΑΤΑ’’, τα οποία, εκτός της θεμελιώδους σημασίας τους, θεωρούνται γνωστά στην Α Λυκείου. 
  2. Απαιτείται η αναδιατύπωση πολλών στόχων οι οποίοι είναι είτε ασαφείς είτε δεν μπορούν να υλοποιηθούν.

Για το Λύκειο

Ως γενική παρατήρηση αναφέρεται: «Τα ΑΠΣΧ συνοδεύονται από ένα πολύ πλούσιο υποστηρικτικό για τον διδάσκοντα υλικό, στο οποίο οι περισσότερες εργαστηριακές προσεγγίσεις έχουν εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες και δεν είναι υλοποιήσιμες στην σχολική τάξη, πολύ δε περισσότερο στο χρόνο που προβλέπεται…».

Στη συνέχεια περιγράφονται αναλυτικά πλήθος από αδυναμίες, αστοχίες, λάθη στα κεφάλαια και στις έννοιες για κάθε τάξη του Λυκείου. Π.χ.:

  • Στην Α΄Λυκείου παρατηρούνται: «Σημαντικές απώλειες σε εισαγωγικές γνώσεις», «Διασπάται η συνοχή της μελέτης της έννοιας του mole και των υπολογισμών με την μεταφορά της μελέτης του Vm (μολαρικού όγκου) στην Β Λυκείου», «Εντυπωσιακές διατυπώσεις κενές περιεχομένου ή με λανθασμένο περιεχόμενο (η μεθοδολογία της χημείας ταυτίζεται με το εργαστήριο -εκτιμούν αν έχει πραγματοποιηθεί πλήρης εξουδετέρωση με την χρήση κατάλληλου μέσου!!! – διερευνούν και προτείνουν λύσεις σε προβλήματα ρύπανσης … !!!)», «Εισάγεται επιπλέον η μελέτη του μεταλλικού δεσμού (Γ Λυκείου – ΔΕΣΜΕΣ 1983) και των διαμοριακών δυνάμεων, για τις οποίες δεν υπάρχει γνωστική υποδομή και ακόμη και στα βιβλία της Γενικής Χημείας διδάσκονται μετά τη διδασκαλία της θεωρίας VSEPR, καθώς απαιτείται πολύ καλή γνώση και κατανόηση του ομοιοπολικού δεσμού», «Αναφέρονται οι έννοιες διάστασης και ιοντισμού, ιόντος οξωνίου, χωρίς αναφορά στο μοντέλο που θα διδαχθούν οι μαθητές ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΑΤΑ, καθώς το αντίστοιχο κεφάλαιο στην Γ Γυμνασίου είναι τελευταίο και επομένως αδύνατον να διδαχθεί»  κ.ά.
  • Στη Β΄Λυκείου η γενική παρατήρηση είναι ότι «Το προτεινόμενο ΑΠΣ δεν έχει κανένα χαρακτήρα. Δεν μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές που θα ακολουθήσουν την θετική κατεύθυνση και οπωσδήποτε δεν είναι μάθημα Γενικής Παιδείας με μαθητοκεντρικό προσανατολισμό».

Στη συνέχεια αναφέρονται, μεταξύ άλλων τα εξής: «Θετικές προσθήκες στο πλαίσιο της Γενικής Παιδείας οι Πηγές ενέργειας, Πράσινη Χημεία και η Κυκλική οικονομία, όπως ΚΑΙ ΟΙ σύγχρονες εφαρμογές, οι οποίες δυστυχώς δεν θα διδαχθούν γιατί δεν επαρκεί ο χρόνος». «Η προτεινόμενη ύλη είναι αυξημένη κατά 30-40% σε σχέση με την σημερινή, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα δεν είναι ρεαλιστικό για ένα ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ όπως το έχει χαρακτηρίσει το Υπουργείο». «Η πολυδιάσπαση της ονοματολογίας και της ισομέρειας κατά ομόλογη σειρά, αφενός αυξάνει πολύ τον χρόνο που απαιτείται για την διδασκαλία της και αφετέρου δημιουργεί πρωθύστερα, αλλά και δεν διευκολύνει τον σχηματισμό μιας ενιαίας γνωστικής δομής,…», κ.ά.

  • Για τη Γ΄Λυκείου σημαντικές γενικές παρατηρήσεις είναι π.χ. οι ακόλουθες:
  1. Το πρόγραμμα που έχει εγκριθεί αποτελεί ένα κακό συνδυασμό του προγράμματος του IB (σ.σ. το International Baccalaureate είναι πρόγραμμα που διδάσκεται σε κάποια ιδιωτικά σχολεία, συνδέεται απευθείας με Πανεπιστήμια του εξωτερικού και το απολυτήριο Λυκείου που χορηγείται δεν θεωρείται εισιτήριο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ) και του Edexcel GCE με δύο βασικά προβλήματα: 
  • Η Χημεία στα 2 αυτά προγράμματα γίνεται σε 2 χρόνια για 180 ώρες κάθε χρόνο και προϋποθέτει άρτια οργανωμένα εργαστήρια, ενώ στο Ελληνικό πρόγραμμα προβλέπονται 150 ώρες για έναν χρόνο. 
  • Και τα δύο προγράμματα δεν έχουν τους στόχους που περιγράφονται στο ΑΠΣΧ 21. 
  1. Το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών, όπως άλλωστε είναι εμφανές από την σύγκριση με το διδασκόμενο την σχολική χρονιά 21-22, δεν σηματοδοτεί αλλαγή φιλοσοφίας και σε καμία περίπτωση δεν είναι καινοτόμο. Καινοτομία δεν είναι ούτε η αναδιάταξη της ύλης, ούτε η συσσώρευση γνωστικών αντικειμένων που δεν εξυπηρετούν την συγκρότηση του ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ γνωστικού πλαισίου για την Χημεία, το οποίο θα επιτρέψει στον υποψήφιο ΘΕΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ να εμβαθύνει σε έννοιες και τεχνικές στις σπουδές του. Υπό αυτό το πρίσμα η εκτενής ενασχόληση με τα φάσματα δεν είναι χρήσιμη ως βασική γνώση στον μελλοντικό μηχανικό ή γιατρό και οπωσδήποτε δεν είναι πιο χρήσιμη από την κατανόηση του φαινομένου της ώσμωσης, το οποίο εξηγεί βασικές λειτουργίες των κυττάρων, της πρότυπης ενθαλπίας καύσης και εξουδετέρωσης, που έχουν αφαιρεθεί. 
  2. Οι συντάκτες εισάγουν νέα λανθασμένη ορολογία: Ποιοτική ανίχνευση, ουδέτερο pH, ποιοτική εύρεση pH κ.ά. 
  3. Στο ήδη υπερφορτωμένο πρόγραμμα της Γ Λυκείου αφαιρούνται συνολικά 9 ώρες οι οποίες αφορούν στο φαινόμενο της ώσμωσης, το οποίο εξηγεί βασικές λειτουργίες των κυττάρων, στην πρότυπη ενθαλπίας καύσης και εξουδετέρωσης, και προστίθενται 9 ώρες ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΑΣ. Στις ώρες αυτές πρέπει να διδαχθούν όλα τα είδη φασματοσκοπίας, (εκτός του NMR!), πράγμα αδύνατον, διότι η κατανόηση της φασματοσκοπίας απαιτεί πολύ σοβαρό θεωρητικό υπόβαθρο…
Εκτύπωση 🖨
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΒερσαλλίες ήθελε ο κώλος τους
Επόμενο άρθρο 51 νεκροί – 53 νέες διασωληνώσεις

Σχετικά Αρθρα

Ειδική Αγωγή: Οι ανάγκες των παιδιών λογίζονται ως κόστος

Παιδεία 31 Ιούλ 2025, 06:42

Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της

Κινητοποίηση φοιτητών στο Σύνταγμα, την Πέμπτη 31/7 στις 10:00

Παιδεία 30 Ιούλ 2025, 10:41

Βάσεις εισαγωγής 2025: 26.239 υποψήφιοι αποκεφαλίστηκαν λόγω Ελάχιστης Bάσης Εισαγωγής

33.667 υποψήφιοι συνολικά έμειναν εκτός νυμφώνος

Παιδεία 26 Ιούλ 2025, 06:47

Υπουργείο Παιδείας: σκληρότητα για φοιτητές και δημόσιο πανεπιστήμιο, γαλαντoμία με νέα «δώρα» για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

Παιδεία 25 Ιούλ 2025, 13:02

Οργή φοιτητών και πανεπιστημιακών για τη γκεμπελική κυβερνητική προπαγάνδα που παρουσιάζει τα πανεπιστήμια ως άντρα εγκληματικότητας

Ολοκληρώθηκε η «διαβούλευση» του πολυνομοσχέδιου-σκούπα

Παιδεία 23 Ιούλ 2025, 17:37

Ιδιωτικά σχολεία: Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών

Εργατικά 23 Ιούλ 2025, 12:27
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Ο γκροτέσκος πολιτικός κλόουν για τις βρόμικες δουλειές του Μητσοτάκη

31 Ιούλ 2025, 21:01
Κόντρες

Ο Χλύκας που πάει με όλα (και με όλους)

31 Ιούλ 2025, 13:13
Πολιτική

Τις θέλουν τις κλωτσιές τους τα σιωναζίδια

Κρήτη: Χοροπηδάνε και φωνάζουν «θάνατος στους Αραβες»

31 Ιούλ 2025, 10:11
Παιδεία

Ειδική Αγωγή: Οι ανάγκες των παιδιών λογίζονται ως κόστος

31 Ιούλ 2025, 06:42
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Ιούλη

31 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Ο Μητσοτάκης σε ρόλο κλεφτοκοτά ενώπιον επαρχιακού Ειρηνοδικείου τη δεκαετία του ’50

30 Ιούλ 2025, 21:09
Παιδεία

Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της

Κινητοποίηση φοιτητών στο Σύνταγμα, την Πέμπτη 31/7 στις 10:00

30 Ιούλ 2025, 10:41
Κόντρες

Οσα δε φτάνει η (σιωνιστική) αλεπού τα κάνει… παραμύθια

30 Ιούλ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούλη

30 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκότωσαν τους φύλακες της λιγοστής βοήθειας και άνοιξαν πυρ κατά αμάχων που περίμεναν βοήθεια

29 Ιούλ 2025, 21:55
Πολιτισμός

Ζιάντ Ραχμπάνι: Ο Λίβανος αποχαιρέτησε έναν σπουδαίο καλλιτέχνη και διανοούμενο

Πάντα κομμουνιστής, πάντα με την Αντίσταση

29 Ιούλ 2025, 21:33
Καταστολή

Σύρος, Ρόδος, Αγιος Νικόλαος. Next?

Μητσοτάκης, ο αρχιμπάτσος του Νετανιάχου

29 Ιούλ 2025, 19:29
Διεθνή

Εσπρεσάκι και μπινελίκια στους σιωνιστές σε βενζινάδικο στο Μιλάνο

Θα τους χαρακτηρίσετε κι αυτούς «αντισημίτες»;

29 Ιούλ 2025, 11:13
Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αθλια δικονομικά κολπάκια λίγο προτού εκδοθεί η δικαστική απόφαση για παράνομες επιδοτήσεις

Ενοχοι όλοι κατά το κατηγορητήριο

29 Ιούλ 2025, 11:09
Διεθνή

Κι άλλο «κάρφωμα» βόμβας από παλαιστίνιο μαχητή μέσα σε σιωναζιστικό τανκ (εκθαμβωτικό video)

29 Ιούλ 2025, 10:21
Διεθνή

Σιωναζιστής έποικος δολοφόνησε παλαιστίνιο αγωνιστή στη Δυτική Οχθη

Ο Οντεχ Χανταλίν ήταν εκ των πρωταγωνιστών στο ντοκιμαντέρ Νο Οther Land

29 Ιούλ 2025, 09:20
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Ιούλη

29 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστής αξιωματικός: «Χάνουμε τους στρατιώτες μας μάταια στη Γάζα καθημερινά και ο χρόνος δεν είναι υπέρ μας»

28 Ιούλ 2025, 20:18
Διεθνή

Γελοίο θέατρο με τη σκόπιμη λιμοκτονία των Παλαιστίνιων της Γάζας

28 Ιούλ 2025, 19:38
Κόντρες

Πατροκτόνος ο Κούλης;

28 Ιούλ 2025, 13:32
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Ιούλη

1920: Απόπειρα δολοφονίας του Ελευθέριου Βενιζέλου στο Παρίσι από δύο βασιλόφρονες απότακτους αξιωματικούς.

1946: Βίαιη εισβολή στη ΓΣΕΕ, παραπομπή της διοίκησής της σε δίκη.

1971: Βόμβες στο Ηράκλειο της Κρήτης καταστρέφουν αυτοκίνητο της εκεί αμερικανικής βάσης και προκαλούν ζημιές στα γραφεία του τοπικού κλιμακίου της ΚΥΠ.

1976: Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής προτείνει τη μόνιμη τέλεση των ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα.

1977: Ενας νεκρός και είκοσι τραυματίες σε συγκρούσεις με την αστυνομία στη διάρκεια αντιπυρηνικών διαδηλώσεων στο Τρέις Μαλβίλ (Γαλλία).

1978: Συλλαμβάνονται ως βομβιστές ο Νικόλαος Μιχαλολιάκος και άλλοι οκτώ νεοφασίστες.

1980: Εκτέλεση του τούρκου διπλωμάτη της πρεσβείας στην Αθήνα Γκαλίπ Οσμάν από τον Αρμενικό Απελευθερωτικό Στρατό.

1982: Βόμβα στα γραφεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo